Clio 1.8 16v of 106 XSI
-
hallo renault liefhebbers,
ik word binnenkort 18 en wil natuurlijk graag een auto
2 auto's staan mij heel erg aan, topic naam zegt het al:
Renault Clio 1.8 16v
Peugeot 106 XSi
qua uiterlijk vin ik ze allebei mooi, (clio ietsje mooier:P) maar welke rijd er beter, zuiniger?
welke is goedkoper in onderhoud maar vooral wil ik weten welke auto zuiniger is.
al vast bedankt voor jullie reacties..!!!
Gr. Maik
ik word binnenkort 18 en wil natuurlijk graag een auto
2 auto's staan mij heel erg aan, topic naam zegt het al:
Renault Clio 1.8 16v
Peugeot 106 XSi
qua uiterlijk vin ik ze allebei mooi, (clio ietsje mooier:P) maar welke rijd er beter, zuiniger?
welke is goedkoper in onderhoud maar vooral wil ik weten welke auto zuiniger is.
al vast bedankt voor jullie reacties..!!!
Gr. Maik
-
Ik denk dat je die Opel moet nemen. Anders zou je die vraag niet op een renault forum stellen toch?
Nee, alle gekheid op een stokje. Beide zijn erg leuke auto's. De renault is volwassener dan de Peug. De Peug is weer betrouwbaarder dan de Renault. De Renault heeft meer aanhangers (clubs) dan de Peug. De Peug is weer wat exclusiever.
Succes met je keuze!!
Nee, alle gekheid op een stokje. Beide zijn erg leuke auto's. De renault is volwassener dan de Peug. De Peug is weer betrouwbaarder dan de Renault. De Renault heeft meer aanhangers (clubs) dan de Peug. De Peug is weer wat exclusiever.
Succes met je keuze!!
Ik heb een peugeot 106 1.6 8v XSi gehad voor ik een clio williams kocht.
En een clio rijdt veeel lekkerder dan een 106!!
De 106 is dan wel goedkoper in verzekering en wegenbelasting, ik denk ook wel in onderhoud. Maar de wegligging en het vermogen van een Clio maken de clio toch veel interessanter.
En een clio rijdt veeel lekkerder dan een 106!!
De 106 is dan wel goedkoper in verzekering en wegenbelasting, ik denk ook wel in onderhoud. Maar de wegligging en het vermogen van een Clio maken de clio toch veel interessanter.
-
dank jullie voor de snelle reacties en keep on going..
en hoeveel zijn jullie ongeveer in de maand kwijt aan je clio, bezine verzekering enz.
en hoeveel zijn jullie ongeveer in de maand kwijt aan je clio, bezine verzekering enz.
Ik rijd met een clio RSI. Die doet haast niet onder voor een 16v maar is wel goedkoper in de verzekering. Ik betaal 61 euro wegenbelasting per kwartaal en bij normaal gebruik rijd ik er 1 op 12 mee
Verzekering is 261 euro per jaar maar daar zitten al de nodige no-claim jaren bij 

Qua benzine is het maar net hoeveel je rijdt en hoe je rijdt. Zo was mijn laatste tank 1 op 11,5 met redelijk rustig rijgedrag. Met een zware voet daalt bij mij het verbruik makkelijk naar 1 op 8.. Gemiddeld gezien rijd ik 1 op 10. Voor de verzekering zit ik op 30 euro per maand WA , 2 schadevrije jaren.
-
Als je rustig rijdt valt het verbruik best mee, hangt in grote mate af van je rijstijl.Dekkerjunior schreef:welke is goedkoper in onderhoud maar vooral wil ik weten welke auto zuiniger is.
Qua onderhoud is een snelle (oude) auto altijd wel duurder dan een normaal model. Maar daar moet je ook wat geluk mee hebben.
Het is wel slim om als je een auto koopt wat geld over te houden voor reparaties.
En als je het mij vraagt natuurlijk voor de clio gaan

Gr, Frits.
Natuurlijk de clio
(anders reed ik ook wel in een xsi)

-
Ik zou kiezen voor de Clio 16v als ik tussen deze twee wagens moest kiezen. Alleen de zeldzame Le Mans uitvoering van de XSI zou bij mij een kans maken.
Waarom trouwens een XSI en geen Rallye?
Waarom trouwens een XSI en geen Rallye?
Het zijn allebei leuke auto's, allebei sportief en allebei snel.
De Clio is een maatje groter, maatje volwassener en ook sneller.
Waarom ga je niet eens bij beide auto's kijken en testritje maken? dan weet je meer dan je nu verteld wordt
De Clio is een maatje groter, maatje volwassener en ook sneller.
Waarom ga je niet eens bij beide auto's kijken en testritje maken? dan weet je meer dan je nu verteld wordt

Mrtn = Maarten
-
waarom een xsi.. de xsi is wat completer..
ik ga ook zeker wel een proefrit in beide maken.. maar dan moet ik eerst mun rijbewijs halen..
maar denk wel dat het een clio word..!
dus als je een mooie clio weet,, vertel het mij!!!
ben weer stukje wijzer geworden
ik ga ook zeker wel een proefrit in beide maken.. maar dan moet ik eerst mun rijbewijs halen..
maar denk wel dat het een clio word..!

dus als je een mooie clio weet,, vertel het mij!!!

ben weer stukje wijzer geworden

-
Wat heb je ongeveer te besteden?Dekkerjunior schreef: dus als je een mooie clio weet,, vertel het mij!!!![]()
-
kheb al gekeken naar die van jou..
maar die valt wat buiten buget denk ik
kheb rond 2000 te besteden..
maar die valt wat buiten buget denk ik
kheb rond 2000 te besteden..
mm hou je niet veel over voor 'complicaties'
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Hij heeft z'n rijbewijs nog niet en kan dus wellicht nog wat sparen voor een reserve. 
Misschien dat een XSI financieel gezien dan toch een veiligere keuze is.

Misschien dat een XSI financieel gezien dan toch een veiligere keuze is.
Om autoverzekeringen te vergelijken kun je op http://www.independer.nl kijken
2000 euro is een behoorlijk bedrag maar je moet heel goed zoeken wil je voor dat geld een beetje betrouwbare 16v kunnen vinden.
Vaak krijg je allerlei kleine, vervelende problemen die heb bedrag stilletjes aan tot 3500/4000 euro laten oplopen.
Lagertje hier, fuseetje daar, koppeling, roestige schermen, ga maar door
Vaak krijg je allerlei kleine, vervelende problemen die heb bedrag stilletjes aan tot 3500/4000 euro laten oplopen.
Lagertje hier, fuseetje daar, koppeling, roestige schermen, ga maar door

-
ik ben ook bezig met sparen dus..
en ik heb nog wel even tijd om een mooie clio te zoeken..
en hoef ook direct een auto.. dus..
allemaal bedankt voor jullie reacties.. en ook voor die nog komen gaan..!
nu kheb ik wat duidelijkheid..!
welk type clio is qua betrouwbaarheid het best en welke heeft minst onderhoud nodig
Gr. Maik
en ik heb nog wel even tijd om een mooie clio te zoeken..
en hoef ook direct een auto.. dus..
allemaal bedankt voor jullie reacties.. en ook voor die nog komen gaan..!
nu kheb ik wat duidelijkheid..!
welk type clio is qua betrouwbaarheid het best en welke heeft minst onderhoud nodig
Gr. Maik
Minste is denk ik de RSi, het is maar net hoe de staat van de auto is natuurlijk. Maar over het algemeen de rsi denk ik.
Als je dan toch een snelle auto wilt, zou ik qua looks toch zeker voor een 16v gaan. Gewoon de brede schermen en de motorkap doen het hem.
Of je koopt ff een goedkoop bakkie en je spaart door.
Als je dan toch een snelle auto wilt, zou ik qua looks toch zeker voor een 16v gaan. Gewoon de brede schermen en de motorkap doen het hem.
Of je koopt ff een goedkoop bakkie en je spaart door.
Toch geen xsi??? Die gaan om de haverklap kapot.
16v en RSi is kwestie van smaak. 16v is wolf in wolfskleren, RSi is wolf in schaapskleren. Ik neig naar n RSi want die rijdt in het normale verkeer gewoon lekkerder. Ga je er helemaal voor is de 16v wel wat rapper. Maar, zeker met n ander chippie,gaan die RSi's harder dan je denkt.
16v en RSi is kwestie van smaak. 16v is wolf in wolfskleren, RSi is wolf in schaapskleren. Ik neig naar n RSi want die rijdt in het normale verkeer gewoon lekkerder. Ga je er helemaal voor is de 16v wel wat rapper. Maar, zeker met n ander chippie,gaan die RSi's harder dan je denkt.
-
Wat gaat er kapot dan?Riël schreef:Toch geen xsi??? Die gaan om de haverklap kapot.
Mijn ervaring is dat die blokjes bij 2 ton rammelen aan alle kanten. Van de dis-onsteking tot doorgebroken zuigers en gescheurde koppen... persoonlijk vind ik t maar doffe ellende 

-
bedankt voor de info.. kga denk ik zoeken naar een mooie 16v
kheb al een paar reacties gehad van de site hier:
ivo8hoven met zijn rode 16v (coupe)
en
vos met en gele 16v
welke raden jullie mij van deze 2?
maar kga nog eens rustig rond kijken..
en misschien over een poosje wel met een rode of gele 16v
dus als je nog iemand weet ik hoor het graag..!
gr. Maik
kheb al een paar reacties gehad van de site hier:
ivo8hoven met zijn rode 16v (coupe)
en
vos met en gele 16v
welke raden jullie mij van deze 2?
maar kga nog eens rustig rond kijken..
en misschien over een poosje wel met een rode of gele 16v
dus als je nog iemand weet ik hoor het graag..!
gr. Maik
heb je er wel aan gedacht dat de verzekering niet zo happig zal zijn, jij als beginnende rijder en auto als racemonster 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
We zullen het wel zien.. de tijd zal het leren..
kben nu bezig met mun theorie..
en als ze hem niet willen verzekeren zet ik hem op mijn pa of ma's naam..

kben nu bezig met mun theorie..
en als ze hem niet willen verzekeren zet ik hem op mijn pa of ma's naam..

nou, ik moest bij me vorige verzekeraar weg (toen had ik een 1.2) want ze kregen letterlijke rode uitroeptekens op het scherm (bij tussenpersoon) bij mijn leeftijd en het aantal kw van de 16v
, terwijl ik op dat moment 2 jaar schadevrij had gereden. Centraal beheer deed nergens moeilijk over, maarja als je de premie ziet weet je wel waarom 

Er loopt een verzekeringentopic in dit forum
Wellicht handig om daar even op door te gaan 

-
Bedankt voor de tip ik zal eens kijken..!Riël schreef:Er loopt een verzekeringentopic in dit forumWellicht handig om daar even op door te gaan