Beste mensen, ben nieuw op dit forum, dus alvast excuses als ik naar de bekende weg vraag.
Ik heb net een Clio 1.9D tweedehands gekocht (bouwjaar okt. 1999). De vorige eigenaar heeft de kabels achter de cd-speler bruut doorgeknipt: er hangen nu een 2 bosjes snoeren, plus een antennekabel en een andere zwarte kabel met meerdere aders. Alles afgeknipt zonder pluggen of blokjes dus.
Ik heb wel een pioneer hed-1300r radio-cd speler liggen, met de aansluitblokjes eraan. Is dit zelf te repareren/knutselen? Wat voor materiaal heb ik nodig? Is er een schema voor de bedrading van mijn clio, zodat ik weet welke kabel welke is? Alvast dank!
Moosey
Tweedehands Clio gekocht: radiokabels doorgeknipt
t schema heb ik niet maar als je er mooie stekkertjes opmaakt komt dat wel weer in orde
Succes!

-
- Moderator
- Car: MB
even bij de lokale audio zaak iso stekkers halen (de helft voor in de auto dus, met een paar cm draad eraan, zo te koop). Vervolgens een multimeter pakken, alles doormeten, kabels solderen en krimpkousjes eromheen. En tadaa, het ziet er weer uit als origineel en er kunnen nog een aantal eigenaren plezier van hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
okay bedankt, die stekkertjes halen en aansluiten moet wel lukken... Zou die pioneer ook via de stuurbediening bedient kunnen worden? En de text naar het display waar de tijd staat aangegeven?
Ik weet dat dat met de renault radio kan, maar wie weet ook met andere merken?
groet,
Moosey
Ik weet dat dat met de renault radio kan, maar wie weet ook met andere merken?
groet,
Moosey
Pioneer was het eerste merk wat samen met de Renault stuurbediening werkte
Daar heb je ook bij de audiozaken speciale stekkers voor!
Succes

Daar heb je ook bij de audiozaken speciale stekkers voor!
Succes

dus die stuurbediening en text display in de clio zou icm de deh-1300R kunnen werken? Dat zou geweldig zijn.
Wel kom ik dan weer op het probleem dat de pluggen erafgeknipt zijn...
Klopt het dat zelf daarmee "puzzelen" schade aan het elektrisch systeem kan veroorzaken?
alvast bedankt weer,
Moosey
Wel kom ik dan weer op het probleem dat de pluggen erafgeknipt zijn...
Klopt het dat zelf daarmee "puzzelen" schade aan het elektrisch systeem kan veroorzaken?
alvast bedankt weer,
Moosey
+ kabel heb je zo gevonden, ook zonder meter
ff tegen stuk metaal ketsen en klaar 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl