motortemperatuur blijft laag

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
mŽc-racer16v

ik heb sinds kort mijn 16v uit 92 weg gedaan en heb hiervoor een 96 clio 16v aangeschaft. Hij bevalt prima. Heb nu ook stuurbekrachtiging, airbag, abs, zonnedak af fabriek. Heerlijke wagen, binnen kort verlagen en de 14 inch eronder.
Heb alleen 1 probleempje, mijn motortemperatuur. Zeker niet te hoog. Maar als jullie het metertje van een clio 16 v kennen. Hij komt blijft tussen onder en het eerste grote streepje staan. Volgens mij niet normaal. Mijn 2 vorige 16v's gingen mooie op de 2de grote streep staan.
weten jullie wat dit kan zijn???
de kachel wordt wel goed warm.
alvast bedankt
PaulM

heb je gevoelt wat voor temperatuur het buiten is :) als ie mooi in het midden van het bereik zit (ongeveer horizontaal) is denk wel netjes, ligt ook maar net wat je doet met de auto (file snelweg enz)
slash

sensor stuk?
mŽc-racer16v

hij blijft onder het eerste grote streepje, lijkt me niet normaal
de vorige 2 16 v's kwamen mooi op het tweede streepje.

en waar zou die sensor dan zitten?
Bart V

Even een andere thermostaat monteren, waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.
mŽc-racer16v

waar zit die en is ie makkelijk zelf te vervangen, heb die namelijk nognooit kapot gehad.

en waar kan ik zon dingetje krijgen, alleen bij reno of ook bij de materialen zaaK?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

mŽc-racer16v schreef:waar zit die en is ie makkelijk zelf te vervangen, heb die namelijk nognooit kapot gehad.

en waar kan ik zon dingetje krijgen, alleen bij reno of ook bij de materialen zaaK?
Zal het vrijdag even aanwijzen. zit aan de rechterkant van je blok. met een slang naar je radiator toe.Vervangen moet normaal gesproken makkelijk gaan. En zit met maar een paar bouten/torx vast. Ding is overal vrij verkrijgbaar, maar als je hem wil vervangen moet je ook de koelvloeistof vervangen.
ARNO16V
Contacteer:

Mijn 16v komt bij dit weer ook niet verder dan het 1e dikke streepje (dus 1/3 van de meter) bij snelweg gebruik.
Als hij lang stationair draait komt de wijzer weer verder omhoog, is volgens mij vrij normaal.
Tom
Moderator
Car: MB

zorg dat je er ook een rubber bij koopt dan, weet niet zeker of die standaard om je thermostaat zitten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Murray

Mijn r19 heeft het zelfde 'probleem', als je het al een probleem kunt noemen. Het zou een thermostaat probleem kunnen zijn, maar als je ventilator gewoon netjes aanslaat, dan is er niets aan de hand...
PaulM

ik zie het probleem niet echt :) als olie temp mooi ronde de 100 zit en je kachel goed warm is is er toch niks loos?
Murray

+Clio16v+ schreef:ik zie het probleem niet echt :) als olie temp mooi ronde de 100 zit en je kachel goed warm is is er toch niks loos?
was 80 graden niet het magische getal?
PatrickG

90 toch ?
Murray

80 a 90 graden is de werktemperatuur van de gemiddelde auto. Misschien dat het bij een Clio of sportwagens anders is, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Bram

Ligt eraan hoe hard je rijd.... des de harder je rijd, des de hoger de temperatuur.
Hier gaat bij 80 graden het gas erop :bang:
PaulM

hier ook :) als je flink aan het gassen bent zit je wel zo rond de 100 :) op snelweg lange stukken hoog in toeren zo rond de 100/110 graden
mikko
Contacteer:

Een beetje gassen en ik zit op de 120, met die weer en normaal gedrag zit ik rond de 90a100 en zit mn koelvloeistof op de helft van de meter.
Haas
Car: Megane RS

Frits schreef:
mŽc-racer16v schreef:waar zit die en is ie makkelijk zelf te vervangen, heb die namelijk nognooit kapot gehad.

Zal het vrijdag even aanwijzen. zit aan de rechterkant van je blok. met een slang naar je radiator toe.Vervangen moet normaal gesproken makkelijk gaan. En zit met maar een paar bouten/torx vast. Ding is overal vrij verkrijgbaar, maar als je hem wil vervangen moet je ook de koelvloeistof vervangen.
mosterd na de maaltijd wellicht, maar t is de linkerkant van je blok...bestuurderszijde dus :)
Plaats reactie