ik heb sinds kort mijn 16v uit 92 weg gedaan en heb hiervoor een 96 clio 16v aangeschaft. Hij bevalt prima. Heb nu ook stuurbekrachtiging, airbag, abs, zonnedak af fabriek. Heerlijke wagen, binnen kort verlagen en de 14 inch eronder.
Heb alleen 1 probleempje, mijn motortemperatuur. Zeker niet te hoog. Maar als jullie het metertje van een clio 16 v kennen. Hij komt blijft tussen onder en het eerste grote streepje staan. Volgens mij niet normaal. Mijn 2 vorige 16v's gingen mooie op de 2de grote streep staan.
weten jullie wat dit kan zijn???
de kachel wordt wel goed warm.
alvast bedankt
motortemperatuur blijft laag
heb je gevoelt wat voor temperatuur het buiten is
als ie mooi in het midden van het bereik zit (ongeveer horizontaal) is denk wel netjes, ligt ook maar net wat je doet met de auto (file snelweg enz)

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
hij blijft onder het eerste grote streepje, lijkt me niet normaal
de vorige 2 16 v's kwamen mooi op het tweede streepje.
en waar zou die sensor dan zitten?
de vorige 2 16 v's kwamen mooi op het tweede streepje.
en waar zou die sensor dan zitten?
-
waar zit die en is ie makkelijk zelf te vervangen, heb die namelijk nognooit kapot gehad.
en waar kan ik zon dingetje krijgen, alleen bij reno of ook bij de materialen zaaK?
en waar kan ik zon dingetje krijgen, alleen bij reno of ook bij de materialen zaaK?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zal het vrijdag even aanwijzen. zit aan de rechterkant van je blok. met een slang naar je radiator toe.Vervangen moet normaal gesproken makkelijk gaan. En zit met maar een paar bouten/torx vast. Ding is overal vrij verkrijgbaar, maar als je hem wil vervangen moet je ook de koelvloeistof vervangen.mŽc-racer16v schreef:waar zit die en is ie makkelijk zelf te vervangen, heb die namelijk nognooit kapot gehad.
Project: GTT Blue Sport
Mijn 16v komt bij dit weer ook niet verder dan het 1e dikke streepje (dus 1/3 van de meter) bij snelweg gebruik.
Als hij lang stationair draait komt de wijzer weer verder omhoog, is volgens mij vrij normaal.
Als hij lang stationair draait komt de wijzer weer verder omhoog, is volgens mij vrij normaal.
ik zie het probleem niet echt
als olie temp mooi ronde de 100 zit en je kachel goed warm is is er toch niks loos?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
hier ook
als je flink aan het gassen bent zit je wel zo rond de 100
op snelweg lange stukken hoog in toeren zo rond de 100/110 graden

Een beetje gassen en ik zit op de 120, met die weer en normaal gedrag zit ik rond de 90a100 en zit mn koelvloeistof op de helft van de meter.
mosterd na de maaltijd wellicht, maar t is de linkerkant van je blok...bestuurderszijde dusFrits schreef:Zal het vrijdag even aanwijzen. zit aan de rechterkant van je blok. met een slang naar je radiator toe.Vervangen moet normaal gesproken makkelijk gaan. En zit met maar een paar bouten/torx vast. Ding is overal vrij verkrijgbaar, maar als je hem wil vervangen moet je ook de koelvloeistof vervangen.mŽc-racer16v schreef:waar zit die en is ie makkelijk zelf te vervangen, heb die namelijk nognooit kapot gehad.