Nadat ik hier al een tijdje heb rondgekeken ben ik maar lid geworden. Ik ben van huis uit eigenlijk met Citroën opgevoed (Je kent het wel, je neemt je pa's hobby over) en ik ben daarom niet begonnen met een Renault.

M'n eerste autootje was een BX Toulouse uit '91. Gekocht voor weinig, want het was ook weinig. Koop NOOIT een wat oudere auto met hydractive vering.

M'n volgende auto was een hele fijne. Ik kocht ergens een ZX met motorschade. Er reed een vrouw in en die vroeg zich al een tijdje af wat dat lampje betekende met "..een soort kraantje met druppeltjes". Motor helemaal vast. 260,- betaald voor een verder perfecte Furio met alles electrisch. Hop nieuwe motor in laten zetten en rijden maar. Echt lekkere auto.
Toen kwam ik bij toeval een 19 cabrio tegen bij de garage waar m'n broer z'n Porsche had gekocht. (Jaaahaaaa wij hadden een Porsche!

Gelijk verliefd natuurlijk

Ik heb hem nu vanaf mei 2004 en ondertussen is onze band wel sterker geworden.

Vanaf dat ik de auto had heb ik er de volgende 'franse perikelen' mee gehad (lijkt veel, maar ik was 1991 Citroën hydractive gewend

- Fuseekogels (ding was verlaagd)
- Normale veerpoten vóór
- Ashoezen (schijnt vaak voor te komen bij zelfsleutelaars

- Uitlaat einddemper
- Benzinepomp (vaag hoor dat je bij renault's vaak extra massadraden moet trekken

- Standaard audio eruit. JBL erin (om te huilen: early rave uit kartonnen speakers

Verder de normale dingen m.b.t. onderhoud.
Momenteel worden er twee dingen aan gedaan. De auto wordt bijgespoten en ik krijg er onder andere een 16v motorkap op en de bumpers+spiegels worden geheel in kleur meegespoten. Klinkt alsof ik een NEPPER ben, maar dat 16v doet me niets in een cabrio. Het gaat me om de looks. Als ik hard wil rijden pak ik de Clio 16v (Jaaaahaaaa wij hebben ook een Clio

Het andere dat er nu aan wordt gedaan is een nieuwe motor+bak. De koppakking was eruit en ik had een tijdje zonder versnellingsbakolie gereden. Bak schijnt erom bekend te staan dat ie soms lekt. Nou, ik had alle andere kwalen ook gehad, dus ik geloof ook wel dat ik dit keer weer geluk heb.
Eind volgende week issie klaar en zal ik foto's erop zetten van hoe hij dan is geworden. Ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen van hoe hij was.
Nou, ik zal jullie allen best wel vaker gaan spreken.
Grts
Marcel