Gaatje in uitlaat?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rianne22

Nou, mijn clio maakt een iets té ralleyachtig geluid
Het is vooral als ik laag in toeren zit, dan maakt hij een zwaar brommend geluid extra.
Klinkt wel cool maar hoort niet 8)
Heb zelf het idee dat de uitlaat ook iets los zit..
Kan dat het zware geluid veroorzaken, of zal er ook echt een gaatje in de uitlaat zitten?

Wat gaat me dit geintje kosten? En wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn?
MarcoG
Contacteer:

Jee Rianne...ehm. Het kan ook gewoon een niet-goed-zittende pakking zijn hoor. Als je onder je auto kijkt, misschien zie je al ergens ROET tegen de pijp aan zitten, dan zit daar een lekje.
Bij mij lekte hij eerst bij de katalysator naar middenpijp pakking (€5,- plus een tube witte gum).
Of van de middenpijp naar de einddemper, die ronde verbindind van 2 buizen...heb ik nu ook netjes dicht.

Oh ja, voor die kuttos met hun middendemper vervangende pijp van een dieselclio, die pijp hoort er niet op op je 16v en die zal ook nevernooit niet passen in die ronde verbinding omdat die een kleinere diameter heeft. Scheelt weinig, maar past niet. :wink:
Rianne22

ik heb eens onder de auto gekeken (voor zover je wat kan zien, als hij niet op de brug staat) Maar de uitlaat lijkt in het midden doorgezakt te zijn.
Of is dat altijd zo? Als ie maar niet echt los hangt8-):(
Doodeng als ie onderweg los zou gaan....
Hoe kan een uitlaat in een keer, als je hem 's morgens start, los gaan dan? Of hoe kan er in 1 keer een gaatje in de uitlaat komen??:S
MarcoG
Contacteer:

Uitlaten roesten graag (ervan uitgaande dat je geen RVS pijp hebt, net als de meeste mensen). Dus op een gegeven moment is het staal zover aangetast, dat er INEENS! een stukje roest wegvalt en de uitlaatlucht door dit gaatje naar buiten blaast. :)
Mijn eigen uitlaat lijkt eigenlijk ook vet doorgehangen. Maar daar waar die zou lekken, zou je in elk geval wel wat roet moeten kunnen vinden.
mikko
Contacteer:

Met koud weer eens onder de auto kijken, dan zie je wel waar de gassen uitkomen.
Met warm weer wil de uitlaat volgens mij wel eens iets uitzetten en dus dicht lijken..met koud weer hoor je ineens veel meer lekke uitlaten.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

ff je uitlaat dicht houden, hoor je vanzelf of er een lekje in zit, en waar!
Haas
Car: Megane RS

uiteraard niet doen na een stuk vlammen, dan heb je een mooie rooie cirkel in je handpalm staan :P
pierre

kwik-fit om diagnose en kostenplaatje vragen = GRATIS
PaulM

bij me 16v heb ik zo vaak diepe brom als ik laag in toeren gas geef :D (luchtfilter meen ik)
Haas

pierre schreef:kwik-fit om diagnose en kostenplaatje vragen = GRATIS
klopt... :) maar uit ervaring ;) weet ik dat er vaak een achterdemper aan wordt geluld onder het mom van 2 delen nu is goedkoper dan alle twee los :)
Rianne22

Nou, gaat 107,00 euro kostenbij de Kwikfit inclusief montage...
Bram (vospower)

wat word er dan vervangen?
Haas

ik gok zo de middendempert... :)
Rianne22

middendemper inderdaad :)
Plaats reactie