Bougie's zijn niet meer het probleem, maar blijft inhouden

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Hej, ik heb steeds rond de paar honder km(deze keer 350km ongeveer)dat me auto gaat inhouden.
En als ik de bougie's dan vervang is het probleem verholpen en het is elke keer om de paar honderd km.
Ik heb de bougie's van NGK erin zitten.
Iemand enig idee hoe het komt dat ze steeds kapot klappen?




[edit]

Heb me bougie's vervangen, maar toch blijft me auto inhouden, wat kan het probleem nu zijn :(
Laatst gewijzigd door superfunk op ma 21 nov 2005 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat is de kwaliteit van je kabels/bobine en de massa van je blok?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat bedoel je met kapot klappen?
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Nou de bougiekabels heb ik onlangs al vervangen.
En met kapot klappen bedoel ik, dat ze gewoon inhouden bij bepaalde toerentallen.
Net of hij smoort ofzo.
En als ik nieuwe bougie's erin doe, rijdt hij zoals hij hoort te rijden.
(bij brommers vroeger had ik ook wel eens hetzelfde, als een bougie kapot klapte, zo noemde we het, dan hield hij heel erg in, en wou niet doortrekken enzo).
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Wat voor auto heb je? word het ook een stuk duidelijker van
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

en heb je de bougies vervangen voor wat er in zat of wat er voorgeschreven is?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

loopt ie misschien te rijk?
hoog brandstof verbruik?
laat je co zowiezo eens controleren.
en idd wat voor auto praten we over?
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Sorry haha helemaal vergeten, het is een clio16v bj '91.
En het zijn gewoon bougie's voor een clio16v.
Heb nu 4 punt vebranding bougie's van Bosch gehaald, hopelijk houd hij het daar langer mee uit.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Hij moet prima lopen op die NGK's Die veel te dure bosch super 4 pitten zullen het verschil beslist niet maken.

Ik zou eerder zeggen dat er iets goed mis is met je mengsel waardoor je pitten vet slaan, wat je goed moet merken in het verbruik, of er zit is niet snor in het traject vanaf de bobine tot en met de kabels met alles ertussen. Loop dat eens na zou ik zeggen.

Succes
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En carterontluchting/olieverbruik?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

water bij de bougies? ik ook last van gehad bij me 19 16v.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

als ik was straat ben ingeweest heb ik ook wel eens dat ie de eerste km inhoud en niet meteen reageert op het gas. Als boel dan verdampt is rijdt ie weer als een tietje.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:als ik was straat ben ingeweest heb ik ook wel eens dat ie de eerste km inhoud en niet meteen reageert op het gas. Als boel dan verdampt is rijdt ie weer als een tietje.
Hoe durf je, in de wasstraat :S. Daar wordt je toch ook niet vrolijker van. :wink:
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Nou vandaag heb ik de bougie's vervangen.
Maar helaas geen resultaat hij houd nu nog steeds in.
Ik heb nu dus het volgende vervangen:
Bougie's
Bougie kabels(inc van bobine naar verdeler).
Morgen nieuwe verdelerkap.


Maar hij houd nog steeds in, het probleem van de bougie's was dus al opgelost, en het probleem zit nu ergens anders.

Misschien heeft me benzine pomp de geest gegeven.
Wat me opviel, is dat wanneer de 2de gasklep inkomt hij smoort, en dus inhoud.
Ik had ergens gelezen dat hij 0,7 L per 30 sec moest leveren?(wie kan me hier gelijk ingeven).
En hoe kan ik zorgen dat de pomp zo kan doorschakelen dat hij eventjes pompt, om het volume te testen.

En voor de rest heeft iemand anders een idee, wat het kan zijn dat me auto nu inhoud?

Eventueel temp sensor, maar dan zou hij bij koude auto, of bv bij warme motor wel goed moeten lopen?

IK heb ook gekeken naar scheurtjes in die leiding van wat volgens mij de map sensor was.Die zaten er gelukkig niet in.

Wat mezelf verstandig lijkt, is om hem uit te laten lezen bij de dealer.
Hopelijk komen deze tot een conclusie.

Ik dacht ook nog eventjes aan de lambda sonde, of katalysator, kan hier een probleem zitten die deze symptonen geeft?


(trouwens wat ik wel zag op de bougie's die ik eruit draaide, was dat de isolator punt er wel goed uitzag, maar de rond buitenste rand helemaal zwart was, is dit normaal?)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een goede bougie zal er lichtbruin uitzien, dat duid op een goede verbranding. Bij jou is dat duidelijk niet het geval.

Als je zelf niet heel handig bent in het troubleshooten van de motorelectronica, zou ik zeker even langs de dealer gaan om hem te laten uitlezen. Dat kan je een hoop zoekwerk schelen.
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

De bougie ziet er wel mooi lichtbruin(koffiemelk bruin :lol: ) uit.
Maar de metalenrand, helemaal buiten om, die is zwart.

In het midden is hij mooi lichtbruin, maar de buitenste rand heeft zwart aangekoekt randje.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zit het niet vol olie daarbinnen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Haha nee nee de bougie schachten en alles is kurkdroog.
Ooit lekte hij er wel, toen pakking vervangen, is allemaal harstikke droog.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

gasklepsensor defect? uitlezen maar denk ik, is waarschijnlijk de snelste oplossing.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Ik heb hem laten uitlezen.
Helaas konden ze geen storing ontdekken.
Gekke was toen ik erheen reed, deed me auto het gewoon weer goed.
Naja toen vetrok ik na het uitlezen bij de Renault dealer, en opeens hield hij weer in.
Heel apart, maar vandaag was ik bij een vriedin en de hele rit naar huis, nergens problemen mee, auto was warm en reed ook gewoon goed.
Heel apart, en het sneeuwde wel een beetje.

Kan het zijn dat wanneer de auto warm word, en je ergens misschien slechte massa hebt, dat hij dan opeens inhoud?

En anders wat het nog geweest zou kunnen zijn, is dat als ik hem uitdoe, en daarna start dat hij dan inhoud.
Want als ik naar me werk ging sochtends, dan doet hij het goed.
Maar zodra ik weer vetrek, bv 2 uur later, dan houd hij gewoon in.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb je ook betaald voor het uitlezen?

ik heb namelijk slechte ervaringen met het uitlezen bij de dealer.

dealer sucks wat betreft uitlezen en storingzoeken.

zeker bij een wat oudere auto daar willen ze gewoon geen moeite voor doen kan economisch niet meer uit enz dat gezeur.

maar van goeie ouderwetse service hebben ze nog nooit gehoord bij renault. (N)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Frits schreef:
+Clio16v+ schreef:als ik was straat ben ingeweest heb ik ook wel eens dat ie de eerste km inhoud en niet meteen reageert op het gas. Als boel dan verdampt is rijdt ie weer als een tietje.
Hoe durf je, in de wasstraat :S. Daar wordt je toch ook niet vrolijker van. :wink:
zwager heeft wasstraat :) Het ik help jou dan kan jij mij helpen principe..
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Ik heb er nog niet voor me betaald.
Woensdag breng ik hem nog 1 keer, en dan kijken ze nog eens.
Maarja met andere woorden het lijkt dat het me nu wel veel geld zal gaan kosten:(.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lekker krassen op je lak . . . als je vaak door de wasstraat gaat zie je dat echt wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

al naar je stappenmotor gekeken?
Probleem had ik ook, koud haperen tot ie warm werd.
Als ik eens door een grote plas oid reed begon die weer te haperen en stotteren. Als het echt goed koud was deed ie het langer als dat het warm was buiten.
Bij mij was het me stappenmotor ff schoonmaken en gaan.
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Mijn stappenmotor is afgedopt.
Die werkt niet meer bij mij.
Ik moet me stationair namelijk afstellen met een schroefje op me gasklephuis(bij andere clio's zit het gedicht met een soort dopje).
Dus dat kan het niet zijn denk ik.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dan zou ik eens beginnen met het weer in de oorspronkelijke staat terug brengen. Dat schroefje moet afgedopt zijn, en niet je stappenmotor (zoals je zelf blijkbaar al weet)
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Hmzz oke.
Maar de stappen motor is kapot.
En hij is afgedopt door de vorige eigenaar.
En reed daar gewoon goed mee, stappen motor regelt toch alleen je stationair toerental en niet of hij bij hoge toerentallen inhoud?
Plaats reactie