Hej, ik heb steeds rond de paar honder km(deze keer 350km ongeveer)dat me auto gaat inhouden.
En als ik de bougie's dan vervang is het probleem verholpen en het is elke keer om de paar honderd km.
Ik heb de bougie's van NGK erin zitten.
Iemand enig idee hoe het komt dat ze steeds kapot klappen?
[edit]
Heb me bougie's vervangen, maar toch blijft me auto inhouden, wat kan het probleem nu zijn
Laatst gewijzigd door superfunk op ma 21 nov 2005 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Nou de bougiekabels heb ik onlangs al vervangen.
En met kapot klappen bedoel ik, dat ze gewoon inhouden bij bepaalde toerentallen.
Net of hij smoort ofzo.
En als ik nieuwe bougie's erin doe, rijdt hij zoals hij hoort te rijden.
(bij brommers vroeger had ik ook wel eens hetzelfde, als een bougie kapot klapte, zo noemde we het, dan hield hij heel erg in, en wou niet doortrekken enzo).
Sorry haha helemaal vergeten, het is een clio16v bj '91.
En het zijn gewoon bougie's voor een clio16v.
Heb nu 4 punt vebranding bougie's van Bosch gehaald, hopelijk houd hij het daar langer mee uit.
Hij moet prima lopen op die NGK's Die veel te dure bosch super 4 pitten zullen het verschil beslist niet maken.
Ik zou eerder zeggen dat er iets goed mis is met je mengsel waardoor je pitten vet slaan, wat je goed moet merken in het verbruik, of er zit is niet snor in het traject vanaf de bobine tot en met de kabels met alles ertussen. Loop dat eens na zou ik zeggen.
als ik was straat ben ingeweest heb ik ook wel eens dat ie de eerste km inhoud en niet meteen reageert op het gas. Als boel dan verdampt is rijdt ie weer als een tietje.
+Clio16v+ schreef:als ik was straat ben ingeweest heb ik ook wel eens dat ie de eerste km inhoud en niet meteen reageert op het gas. Als boel dan verdampt is rijdt ie weer als een tietje.
Hoe durf je, in de wasstraat . Daar wordt je toch ook niet vrolijker van.
Nou vandaag heb ik de bougie's vervangen.
Maar helaas geen resultaat hij houd nu nog steeds in.
Ik heb nu dus het volgende vervangen:
Bougie's
Bougie kabels(inc van bobine naar verdeler).
Morgen nieuwe verdelerkap.
Maar hij houd nog steeds in, het probleem van de bougie's was dus al opgelost, en het probleem zit nu ergens anders.
Misschien heeft me benzine pomp de geest gegeven.
Wat me opviel, is dat wanneer de 2de gasklep inkomt hij smoort, en dus inhoud.
Ik had ergens gelezen dat hij 0,7 L per 30 sec moest leveren?(wie kan me hier gelijk ingeven).
En hoe kan ik zorgen dat de pomp zo kan doorschakelen dat hij eventjes pompt, om het volume te testen.
En voor de rest heeft iemand anders een idee, wat het kan zijn dat me auto nu inhoud?
Eventueel temp sensor, maar dan zou hij bij koude auto, of bv bij warme motor wel goed moeten lopen?
IK heb ook gekeken naar scheurtjes in die leiding van wat volgens mij de map sensor was.Die zaten er gelukkig niet in.
Wat mezelf verstandig lijkt, is om hem uit te laten lezen bij de dealer.
Hopelijk komen deze tot een conclusie.
Ik dacht ook nog eventjes aan de lambda sonde, of katalysator, kan hier een probleem zitten die deze symptonen geeft?
(trouwens wat ik wel zag op de bougie's die ik eruit draaide, was dat de isolator punt er wel goed uitzag, maar de rond buitenste rand helemaal zwart was, is dit normaal?)
Een goede bougie zal er lichtbruin uitzien, dat duid op een goede verbranding. Bij jou is dat duidelijk niet het geval.
Als je zelf niet heel handig bent in het troubleshooten van de motorelectronica, zou ik zeker even langs de dealer gaan om hem te laten uitlezen. Dat kan je een hoop zoekwerk schelen.
Ik heb hem laten uitlezen.
Helaas konden ze geen storing ontdekken.
Gekke was toen ik erheen reed, deed me auto het gewoon weer goed.
Naja toen vetrok ik na het uitlezen bij de Renault dealer, en opeens hield hij weer in.
Heel apart, maar vandaag was ik bij een vriedin en de hele rit naar huis, nergens problemen mee, auto was warm en reed ook gewoon goed.
Heel apart, en het sneeuwde wel een beetje.
Kan het zijn dat wanneer de auto warm word, en je ergens misschien slechte massa hebt, dat hij dan opeens inhoud?
En anders wat het nog geweest zou kunnen zijn, is dat als ik hem uitdoe, en daarna start dat hij dan inhoud.
Want als ik naar me werk ging sochtends, dan doet hij het goed.
Maar zodra ik weer vetrek, bv 2 uur later, dan houd hij gewoon in.
+Clio16v+ schreef:als ik was straat ben ingeweest heb ik ook wel eens dat ie de eerste km inhoud en niet meteen reageert op het gas. Als boel dan verdampt is rijdt ie weer als een tietje.
Hoe durf je, in de wasstraat . Daar wordt je toch ook niet vrolijker van.
zwager heeft wasstraat Het ik help jou dan kan jij mij helpen principe..
Ik heb er nog niet voor me betaald.
Woensdag breng ik hem nog 1 keer, en dan kijken ze nog eens.
Maarja met andere woorden het lijkt dat het me nu wel veel geld zal gaan kosten:(.
al naar je stappenmotor gekeken?
Probleem had ik ook, koud haperen tot ie warm werd.
Als ik eens door een grote plas oid reed begon die weer te haperen en stotteren. Als het echt goed koud was deed ie het langer als dat het warm was buiten.
Bij mij was het me stappenmotor ff schoonmaken en gaan.
Mijn stappenmotor is afgedopt.
Die werkt niet meer bij mij.
Ik moet me stationair namelijk afstellen met een schroefje op me gasklephuis(bij andere clio's zit het gedicht met een soort dopje).
Dus dat kan het niet zijn denk ik.
Dan zou ik eens beginnen met het weer in de oorspronkelijke staat terug brengen. Dat schroefje moet afgedopt zijn, en niet je stappenmotor (zoals je zelf blijkbaar al weet)
Hmzz oke.
Maar de stappen motor is kapot.
En hij is afgedopt door de vorige eigenaar.
En reed daar gewoon goed mee, stappen motor regelt toch alleen je stationair toerental en niet of hij bij hoge toerentallen inhoud?