Verzekering Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Sander2

Mijn verzekering loop deze maand af, en ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkopere aanbieder. Via http://www.independer.nl/ zie ik niet erg veel goedkopere aanbieders. Via wie zijn jullie met je RS verzekerd, en wat kost het? (WA + casco). (Graag inclusief schade vrije jaren, en leeftijd, regio, etc).
(Search functie levert niet echt deze info op naar mijn idee, of ik gebruik de verkeerde criteria).

Ik ben momenteel verzekerd via FBTO en dat kost mij met de nieuwe polis 89 euro per maand. (WA+casco).

Voor de grap heb ik gisteren Ohra gebeld, en die willen de auto niet verzekeren omdat ik te jong ben (27), en de auto toveel vermogen heeft.... :lol: :D
Bedankt! (Y)
Job-turbo
Contacteer:

Ik wil wel eens een premie voor je berekenen.

Moet je wel even een aantal gegevens PM'en. :p

-Aantal Schadevrije jaren
-Auto gegevens
-Persoonlijke gegevens (adres, geb.dat. etc.)
-Aantal kilometers per jaar

Groeten,
Maus

Ik heb diverse malen via independer en autoweek uit laten rekenen welke verzekering 't goedkoopste zou zijn voor mij, maar m'n huidige verzekering blijft toch gewoon veruit de goedkoopste. :) (En die staat niet eens in 't rijtje.) :s
GijsClioRS

Ik zal vanavond eens kijken wat ik per maand betaal. Maar ik ben verzekerd via mijn werk dus daar zul je niet veel aan hebben. Geeft in ieder geval wel een indicatie.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Maus schreef:Ik heb diverse malen via independer en autoweek uit laten rekenen welke verzekering 't goedkoopste zou zijn voor mij, maar m'n huidige verzekering blijft toch gewoon veruit de goedkoopste. :) (En die staat niet eens in 't rijtje.) :s
Misschien vermelden waar dat dan is? :)
Heb zelf nogal wat schade gedeclareerd, dus is niet echt vergelijkbaar, maar ik ben bij Generali verzekerd, wat toen een stuk goedkoper was dan andere.
GijsClioRS

Even opgezocht.
Ik betaal 75 euro per maand. Collectieve verzekering bij Reaal. B/M 45%. Utrecht. Ben net een maandje 29.

Heb vorig jaar ook offerte gevraagd bij Ohra. Daar kwam ik (niet collectief) op 80 euro per maand. Ook niet te duur dus.
Edit: ik lees nu net dat ze je daar niet willen verzekeren :~ |: Mij wel toen ik nog 28 was. Leipo's
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Betaal overigens 250 euro all-risk per maand. :gun:
(22 jaar, all-risk + inzittenden, -2 schadevrije jaren, 3 jaar rijbewijs, 3 jaar verzekerd)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

elmotheelk (Eric) schreef:Betaal overigens 250 euro all-risk per maand. :gun:
(22 jaar, all-risk + inzittenden, -2 schadevrije jaren, 3 jaar rijbewijs, 3 jaar verzekerd)
:X 3000 per jaar (U)

ik betaal dit ceker niet :)
thoompie

ik betaal allrisk 113€ permaand
Sander2

Ok, toch leuk om die info te hebben hier. Ja raar he van Ohra, ik bedoel, toen ik de clio kocht, en hem wilde verzekeren bij ohra, (omdat dat de goedkoopste aanbieder was, en ik al via hun met oude auto verzekerd was) kon dat naar mijn idee wel. Ik heb het niet gedaan, omdat ze alleen wilde verzekeren als hij een klasse 3 alarm had. Die mevrouw die ik aan de telefoon had gisteren, verzekerde mij, dat destijds zij mij ook niet verzekerd zouden hebben? Raar, want dat hadden ze mij toen niet verteld...
Anyways, het ziet ernaar uit dat fbto toch de voordeligste is voor mij met zijn 89,25 per maand. Via mijn werk met korting zit ik zelfs nog duurder!
Bedankt voor de input mannen. (Y)
GijsClioRS

P@TB@D schreef:

Hoeveel dan wel?
pierre

probeer eens oriondirect of polisdirect , deze geven een online premieberekening
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

GijsClioRS schreef:
P@TB@D schreef:

Hoeveel dan wel?
ik zit ook collectief, ik betaal in 1x per jaar zit rond de 1300 :)
Maus

Zit bij Allianz (maar ja, dat is een fusie tussen verschillende maatschappijen), heb All risk + inzittenden + rechtsbijstand en betaal iets van E 51,- per maand. :D
Heb overigens nooit gezeik gehad over 't wel of niet kunnen verzekeren van m'n RS-en, ook niet met de V6.
GijsClioRS

Maus schreef:Zit bij Allianz (maar ja, dat is een fusie tussen verschillende maatschappijen), heb All risk + inzittenden + rechtsbijstand en betaal iets van E 51,- per maand. :D
Heb overigens nooit gezeik gehad over 't wel of niet kunnen verzekeren van m'n RS-en, ook niet met de V6.
En hoe oud ben je als ik vragen mag? (heeft er waarschijnlijk wel wat mee te maken)

*edit*
Je was vroeg op vanochtend! (5:27!)
Foeke

Komt de prijs met het berekenen via independer een beetje overeen met hetgene wat je nu betaalt??????
Maus

Ik wordt over anderhalve maand 26. :)
De prijs welke independer opgeeft, komt absoluut niet in de buurt met wat ik nu betaal. Zij geven een vanafprijs op van rond E70,-

Enneh...half 6 vroeg? Dan hoor ik eigenlijk allang op 1 oortje te liggen!
Sander2

Foeke schreef:Komt de prijs met het berekenen via independer een beetje overeen met hetgene wat je nu betaalt??????
In mijn geval niet echt. Via de FBTO site met mijn gegevens iets als 104 euro, via independer 123 euro, en de huidige polis via FBTO is berekend op 89 euro.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Bij mij ook niet, maar je kan dan ook niet -3 schadevrije jaren invoeren. :evil:
GijsClioRS

Maus schreef:Ik wordt over anderhalve maand 26. :)
De prijs welke independer opgeeft, komt absoluut niet in de buurt met wat ik nu betaal. Zij geven een vanafprijs op van rond E70,-

Enneh...half 6 vroeg? Dan hoor ik eigenlijk allang op 1 oortje te liggen!
25 en dan al een Clio V6 gereden? Doe je niet verkeerd (Y) Oftewel, wat doe ik verkeerd? :) :wink:

51 euro per maand aan verzekering is ook niet echt dat je zegt teveel!
Sander2

elmotheelk (Eric) schreef:Bij mij ook niet, maar je kan dan ook niet -3 schadevrije jaren invoeren. :evil:
Ik zal wel niet naast je komen staan tijdens de RS meeting :lol: :D
(grapje...)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Sander2 schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:Bij mij ook niet, maar je kan dan ook niet -3 schadevrije jaren invoeren. :evil:
Ik zal wel niet naast je komen staan tijdens de RS meeting :lol: :D
(grapje...)
8) Tja. 1 keer zelf schade gemaakt (met vorige auto) en 1 keer aangereden zonder een briefje ofzo, dus dat moestik ook zelf declareren.
Maus

Das ruk. :(
Toine

36 euro per maand voor all risk voor m'n RS en voor beide willies 17 euro per maand WA.
.....en dat voor maar 1 schadevrij jaar...... :D
(lift mee op m'n vriendin maar bouw wel schadevrije jaren op)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Toine schreef:36 euro per maand voor all risk voor m'n RS en voor beide willies 17 euro per maand WA.
.....en dat voor maar 1 schadevrij jaar...... :D
(lift mee op m'n vriendin maar bouw wel schadevrije jaren op)
Fuck das weinig.
Kreeg net een brief van de verzekering: het maandbedrag gaat naar 210 euro, dus 40 euro minder. Kijk, das leuk van ouder worden. 8)
Maus

Daar wordt je helemaal niet vrolijk van.....
Jee wat een bedrag zeg!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Misschien dat ik een beetje te laat reageer maar ik wil jullie een paar tips geven aangezien ik in de (auto)verzekeringen zit.

- Kijk niet alleen naar de korting die je krijgt. belangrijk is over welk bedrag krijg je korting( ik krijg liever 20% over €100 dan 40% over €1000).

- Let ook op de voorwaarden: die zijn namelijk bij elke maatschappij verschillend bijvoorbeeld: bij verzekeraar A (bv Allianz) diefstal wel invloed op je korting (bonus/malus) terwijl bij verzekeraar B (bv Fortis) niet. Let ook op hoe de bonus/malus ladder opgebouwd is. Deze is per verzekeraar verschillend. je gaat bijvoorbeeld langzaam omhoog en bij schade weer snel naar beneden!

- Bij schade die is veroorzaakt door een ander onbekend gebleven of onverzekerd MOTORvoertuig is het mogelijk om de schade te claimen bij het Waarborgfonds Motorverkeer (te rijswijk). Dus niet op je eigen verzekering. Als je een goede verzekeraar of tussenpersoon hebt zullen zij dit voor je doen!
Er zijn wel een aantal voorwaarden hieraan. Kijk hiervoor even op http://www.wbf.nl

- Goedkoop is duurkoop ook in verzekeringen zo. Bijvoorbeeld Ohra (100% dochter Delta Lloyd), polisdirect en proteq kunnen (hoeft dus niet) dan wel beloven dat ze snel zijn met het afhandelen van een schade maar in de praktijk blijkt dus dat het zelf voor een hele simpele schade wel eens een jaar kan duren voordat je je geld hebt. Dan ben je dus alsnog lang bezig.

- Zorg dat je niet op de "zwarte lijst" komt. Als je hier op komt (door bijvoorbeeld te veel schade, rijontzeggingen, veel afwijzingen, onverzekerd rondrijden, geen premie betalen) of doordat je een te jonge bestuurder bent met een te zware auto dan kun je je auto enkel nog verzekeren bij Rialto Verzekeringen. Schrik hierbij niet van de premie. Alleen WA dus kosten en belastingen kan zo al 1500 per jaar kosten (direct en in 1 x betalen) hierbij moet je direct je eigen risico van 175 euro betalen. Dit is dus zo 2000 euro per jaar alleen W.A.!! Je zit hier dan 5 jaar aanvast! (dat is dus uitgerekend is dat een leuke andere auto)!

- Zorg voor een rechtsbijstand polis. Is er iets dan kun je het uithanden geven en zullen zij de schade verder in behandelingnemen. Zij kunnen veel meer een weten veel meer dan jezelf weet!

Bij vragen laat het maar weten

Groeten

Wouter
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik heb toch liever 40% over 1000 dan 20% over 100, maar zal wel een foutje van je zijn :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sander2

Luco/Alpine-racer schreef:ik heb toch liever 40% over 1000 dan 20% over 100, maar zal wel een foutje van je zijn :lol:
Nou, ik heb liever toch die verzekering van 100 euro p/m. met een korting van 20%... :lol: :D

Wouter, bedankt voor de tips. (Y)
anti

hey probeer bij fortis ASR
ik ben 22 toen ik mijn 16v kocht en niemand wou me verzekeren van wegens leeftijd en teveel vermogen van het auto.
ik kon direct bij hun verzekerd worden
PaulM

anti schreef:hey probeer bij fortis ASR
ik ben 22 toen ik mijn 16v kocht en niemand wou me verzekeren van wegens leeftijd en teveel vermogen van het auto.
ik kon direct bij hun verzekerd worden
bij centraal beheer kan het ook wel (teminste ik was 22 en kon het ook :) )
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Persoonlijk vind ik Fortis ASR (voorheen Amev, Stad Rotterdam, Woudsend en Amersfoortse autoverzekeringen) het beste.

Misschien betaal je wel iets meer maar de voorwaarden zijn ook een stuk beter!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:ik heb toch liever 40% over 1000 dan 20% over 100, maar zal wel een foutje van je zijn :lol:
Bij 20% over 100 betaal je maar 80 en bij 40% over 1000 betaal je alsnog 600. Dus alsnog meer ondanks dat de korting hoger is! Het gaat erom waar krijg je die korting over!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Het is voor eenieder niet te zeggen wat het 'goedkoopst;'is (puur qua premie per maand). Dit is niet allen afhankelijk van je auto en je leeftijd maar ook bijvoorbeeld geslacht en regio warin je woont. Ga diverse aanbieders af en overweeg zeker een tussenpersoon. Ik ben zelf via Jouke Sjaardema (te Leiden) verzekerd bij Generali en dit leverde mij een flink voordeel op. Overigens had ik geen probleem met toelatingen (maar misschien omdat ik eerst een Clio 1.4 had en daarna pas een RS). Kijk en vergelijk dus!
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

kreeg mijn GTT als eerste auto ook moeilijk verzekerd. Was bij deltalloyd gewoon welkom. Niet bij de anwb,ohra en .... (vergeten)
Plaats reactie