Misschien dat ik een beetje te laat reageer maar ik wil jullie een paar tips geven aangezien ik in de (auto)verzekeringen zit.
- Kijk niet alleen naar de korting die je krijgt. belangrijk is over welk bedrag krijg je korting( ik krijg liever 20% over 100 dan 40% over 1000).
- Let ook op de voorwaarden: die zijn namelijk bij elke maatschappij verschillend bijvoorbeeld: bij verzekeraar A (bv Allianz) diefstal wel invloed op je korting (bonus/malus) terwijl bij verzekeraar B (bv Fortis) niet. Let ook op hoe de bonus/malus ladder opgebouwd is. Deze is per verzekeraar verschillend. je gaat bijvoorbeeld langzaam omhoog en bij schade weer snel naar beneden!
- Bij schade die is veroorzaakt door een ander onbekend gebleven of onverzekerd MOTORvoertuig is het mogelijk om de schade te claimen bij het Waarborgfonds Motorverkeer (te rijswijk). Dus niet op je eigen verzekering. Als je een goede verzekeraar of tussenpersoon hebt zullen zij dit voor je doen!
Er zijn wel een aantal voorwaarden hieraan. Kijk hiervoor even op
http://www.wbf.nl
- Goedkoop is duurkoop ook in verzekeringen zo. Bijvoorbeeld Ohra (100% dochter Delta Lloyd), polisdirect en proteq kunnen (hoeft dus niet) dan wel beloven dat ze snel zijn met het afhandelen van een schade maar in de praktijk blijkt dus dat het zelf voor een hele simpele schade wel eens een jaar kan duren voordat je je geld hebt. Dan ben je dus alsnog lang bezig.
- Zorg dat je niet op de "zwarte lijst" komt. Als je hier op komt (door bijvoorbeeld te veel schade, rijontzeggingen, veel afwijzingen, onverzekerd rondrijden, geen premie betalen) of doordat je een te jonge bestuurder bent met een te zware auto dan kun je je auto enkel nog verzekeren bij Rialto Verzekeringen. Schrik hierbij niet van de premie. Alleen WA dus kosten en belastingen kan zo al 1500 per jaar kosten (direct en in 1 x betalen) hierbij moet je direct je eigen risico van 175 euro betalen. Dit is dus zo 2000 euro per jaar alleen W.A.!! Je zit hier dan 5 jaar aanvast! (dat is dus uitgerekend is dat een leuke andere auto)!
- Zorg voor een rechtsbijstand polis. Is er iets dan kun je het uithanden geven en zullen zij de schade verder in behandelingnemen. Zij kunnen veel meer een weten veel meer dan jezelf weet!
Bij vragen laat het maar weten
Groeten
Wouter