29 jaar oud
beroep airco-man
HOBBY'S auto's enz
Oke laat ik het dan ook maar doen , een klein levensloopje met een RENAULT in het bezit .
Hoe het begon ? , tja je haalt je rijbewijs en hebt een auto nodig .
Ik liep bij toeval tegen een Renault 5 tl uit 83 JN-62-NR aan ,ja juist het eerste model .
Deze was door de vorige eigennaar, die bij renault werkte al eens goed aangepakt qua laswerk .
Daar heb ik een jaar ingereden en toen was ie op en ik wou wat snellers .
Ik was al jaren gek op een PEUGEOT 205 GTI en ging op zoek , nou ze zeggen wat over Renault maar dat kunnen ook zeker gebakkies zijn . Dat werd dus niets .
Op een bepaald moment dacht ik ik wil een zekere auto dus toch maar geen snel spul , het werd een FORD escort 1.4 XP-36-FN met deels RS pakket bij de dealer vandaan .
Na een jaar doelloos rond tuffelen was ik hem zat en ging verder kijken , ik wou weer wat snels ......
Euh BMW 325 model 89 ofzo bruut geluid enz dus ik alle foute handelaren af.
Kom ik bij een garagebedrijf zegt die vent: ik heb hier nog wel wat leuks ventje , en wijst naar een 5 gt turbo phase 1 met uitbouw kit . dus ik : is dat snel ? , wat voor een motor ligt erin ? 1.4 zegt ie dus ik nee das niks . ( FOUTJE )
Ik heb toen uiteindelijk een Renault clio 16v gekocht PH-GZ-43 met abs en cv en elec ramen .
Toen ik met die auto reed door oudewater had ik altijd een groepje jongens die me na fietsten ( ivo, tjabel, nils die ik toen nog niet kon ).
Helaas heb ik die onder een vrachtwagen geparkeerd ( tjabel zat ernaast )met 10 km per uur .....total loss .
Tja wat moet je dan Tjabel had en 5 gt turbo die snel was ( even snel als mijn clio maar de druk van de gt stond op 1.3 bar , dus denk ik dat mijn clio ook niet echt standaard meer was )en dat vond ik veel toffer ,je kreeg echt een kick in die auto terwijl het in de clio allemaal veel soepeler ging .
In vergelijk te weinig sensatie ......
Toen dus maar een GT turbo gekocht XS-42-JG ( voor de oplettende kentekenfreak Ivo en een collega van Chris hebben hem naar mij ook nogeens gereden ) die heb ik helaas ook opgevouwen na een latertje bij me ex.
[img]http://www.5gt.nl/images/ca8ae59147bdde ... f7-558.jpg[/img]
En toen was het geld op en werd het een 5 GTL PV-44-SG
Die heb ik een maand gereden .
Ik had al gezegd als ik ooit nog een GT koop moet het een zilvere (BX-51-GT )zijn , tja laat ik daar nu een maand later tegen aanlopen , me hartje begon weer sneller te kloppen .
[img]http://www.5gt.nl/images/7f873dd7759d16 ... a3-906.jpg[/img]
Na 2 jaar trouwe dienst moest ie maar eens gespoten worden . En daar begon het probleem HET WAREN OOIT 2 AUTO'S GWEEST !!!!!!!!
Dat was dus een no go , ik ga geen geld stoppen in een project wat nooit helemaal perfect is .
Ondertussen waren er al wat 5jes gt turbo de revu gepasseerd die ik samen met Chris had gekocht maar er ging er geen een als donor dienen , das zonde .
Er kwam een VW polo TG-SV-85 dat was de 2de auto van pa met 13.000 die ik voor een "vriendenprijsje" kon kopen .
Maar het opknappen van een Gt zat ernu ff niet in .
Ben ik op een dag met Chris een rondje aan het toeren , komen we langs zijn oom ( die heeft een autobedrijf ) zien we al langsrijdens net een 5 het terein op draaien .
We kijken elkaar aan en hop het terein op , wat blijkt het is een GT turbo ...YP-45-RG FF kijken .
De man( komt hem net inruilen , had een andere auto daar gekocht ) stapt uit en we zitten er meteen bovenop .
De tering wat een vies ,vuil hok overal kleine kinder speelgoed lege whicky verpakkingen enz
Maar toen zag ik het TECTYLbehandeling ff verder kijken , euh nergens roest he ? geen roest ? .
Nou oompje wat moet ie kosten ? oh zoveel ....oef nou ff rijden tja ....
Ik ga er nog ff over denken ( had net een polo gekocht en moest pa nog ff wat betalen ).
Als iemand Chris een beetje kent weet ie dat ie goed kan lullen , dus na 3 weken begon ik toch te twijfelen en uiteindelijk toch maar gekocht ( niets tegen pa zeggen )en gelukig was ie ernog ondanks veel intresse van andere.
Nou ik wou dus een zilvere en dit was een parelmoer witte dus er zat maar 1 ding op uitelkaar die zooi ( zie project topic )
Ondertussen kon ik mijn polo verkopen ( had geld nodig voor de 5 ,stond alweer 3 jaar stil/gerestaureerd te worden)en dan ben je auto loos .
Ivo had toen de XH-72-BL en wou een blue sport .
Ik bood met een gekke bek geld voor de XH en ik had hem . zo eindelijk weer een rijdende GT hier heb ik een jaar mee gereden en heb hem toen verkocht , want de zilvere was af .
XH-72-BL:
[img]http://www.5gt.nl/images/34e8f167783c12 ... 9-2189.jpg[/img]
De ex parelmoerwitte:
[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_5voor2.jpg[/img]
[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_5voor1.jpg[/img]
Ik wou wel een dagelijkse auto en dat werd dus een RENAULT 9 cherverny 1.4 SZ-73-NB die ik via ivo zijn zaak BOCHANE zeist ongezien heb gekocht, LOL .
Daar rij ik nu afgewiseld met de 5 gt turbo in .
En word het volgende project.
Mijn dagelijkse auto:
[img]http://www.renault-tuning.com/type/14_9.jpg[/img]