Was onderweg richting Nijmegen en moet daar stoppen voor het stoplicht bij een groot verkeersplein (rotonde) ik rijd daar weg, en moet het rotonde 2 kwart (dus oversteken) nemen. Ik stuur dus naar links toe, geef netjes aan dat ik naar rechts moet, dus ik stuur rustig in en rij door. Komt ineens door onbekende reden, de achterkant mij links voorbij, waardoor ik 180 graden draai op de weg, en zo zijwaarts de stoep ( zon 7/8 cm hoog) het gevolg is dat ik voor zo de stoep opstuiter (weet niet hoe, bumper ligt max 5 cm van de grond af) maar toen kwam de achterkant *KLAP*. Tergelijker tijd ging de airbag die aan de zijkant in mn stoel zit af, waardoor ik dus al gigantisch schrok, en tegelijkertijd klapte de achterkant tegen de stoep met een luid gepiep/kraak. Na het uitstappen kijk ik achterom en ik het achterwiel, zon 30graden naar beneden/voor wijzen.
Velg is gigantisch beschadigd, scherven lagen op de grond en aan de binnenkant zijn er ook stukken uit geslagen, band is zowiezo lek door de klap, as is minstens verbogen en op zn slechts gebroken (zoals het eruit dus gebroken). Dat is alle zichtbare schade, hoop zelf dat er niks ernstigs meer aan gebeurt is dan dat.
Gelukkig All-Risk verzekerd en alles word geregeld dus ik ben wat dat betreft blij..
Ergste van de dag is nog wel, toen ik daar stond te wachten op de hulpdiensten, kwam er een politie wagen langs, die reed gewoon door, keek keer achterom met zn collega, en stopte niet eens!
Ook een figuur in zn Fiat Stilo dacht grappig te zijn en riep door zn raam *ZEKER TE HARD GEREDEN?*... na al mn vloeken denk ik dat hij inmiddels overleden is aan een onbekende ziekte

Zelf heb ik niks behalve gigantische koppijn en een misselijk gevoel, garage schat dat ik mn wagen 2 weken kwijt zal zijn