[Clio 2] Flinke schade (13-08-2003 update)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Rory

Hallo allemaal, tis er nu van gekomen.... mn auto heeft een grote klapper meegemaakt.

Was onderweg richting Nijmegen en moet daar stoppen voor het stoplicht bij een groot verkeersplein (rotonde) ik rijd daar weg, en moet het rotonde 2 kwart (dus oversteken) nemen. Ik stuur dus naar links toe, geef netjes aan dat ik naar rechts moet, dus ik stuur rustig in en rij door. Komt ineens door onbekende reden, de achterkant mij links voorbij, waardoor ik 180 graden draai op de weg, en zo zijwaarts de stoep ( zon 7/8 cm hoog) het gevolg is dat ik voor zo de stoep opstuiter (weet niet hoe, bumper ligt max 5 cm van de grond af) maar toen kwam de achterkant *KLAP*. Tergelijker tijd ging de airbag die aan de zijkant in mn stoel zit af, waardoor ik dus al gigantisch schrok, en tegelijkertijd klapte de achterkant tegen de stoep met een luid gepiep/kraak. Na het uitstappen kijk ik achterom en ik het achterwiel, zon 30graden naar beneden/voor wijzen.

Velg is gigantisch beschadigd, scherven lagen op de grond en aan de binnenkant zijn er ook stukken uit geslagen, band is zowiezo lek door de klap, as is minstens verbogen en op zn slechts gebroken (zoals het eruit dus gebroken). Dat is alle zichtbare schade, hoop zelf dat er niks ernstigs meer aan gebeurt is dan dat.

Gelukkig All-Risk verzekerd en alles word geregeld dus ik ben wat dat betreft blij..

Ergste van de dag is nog wel, toen ik daar stond te wachten op de hulpdiensten, kwam er een politie wagen langs, die reed gewoon door, keek keer achterom met zn collega, en stopte niet eens!
Ook een figuur in zn Fiat Stilo dacht grappig te zijn en riep door zn raam *ZEKER TE HARD GEREDEN?*... na al mn vloeken denk ik dat hij inmiddels overleden is aan een onbekende ziekte >-)

Zelf heb ik niks behalve gigantische koppijn en een misselijk gevoel, garage schat dat ik mn wagen 2 weken kwijt zal zijn :(
Laatst gewijzigd door Rory op wo 13 aug 2003 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Klinkt niet goed... :( Sterkte!

(ff niet meer tijd om te reageren)
martin rs

jeetje man das niet best. gelukkig heb je zelf niet teveel. wel balen man wat nu vraag je je dan af. erg joh al dat afwachten en de auto jah. all risk is in dit geval mooi dan gaat het allemaal sneller zeggen ze.

en die airbag of je er blij mee moet zijn of niet..... je schrok ervan zei je maar heeft ie nut gehad??

in ieder geval sterkte
Tom
Moderator
Car: MB

balen zeg! Gewoon pech gehad dus. Verder geen andere auto's geraakt? (komen er nu nieuwe velgjes :p )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Hmm strange.. was het nat?

Balen dude, ik heb ook eens zo'n slippertje gehad. Daar schrik je toch wel even flink van.

Suc6 verder!
Rory

Airbag heeft nut gehad, enigste wat ik nu heb ik koppijn van de klap en meer niet, als dat ding niet was afgegaan had ik zowiezo mn gordel niet om gehad en was ik tegen het raam aan geklapt.

Ja bedankt, i will need it :D
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Jezus, das mooi kl*te !!
Maar raar dat de achterkant ineens voorbij kwam zetten ??!! Nog geen idee hoe dat kwam ??

Sterkte met de reparaties...hoop voor je dat het meevalt...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Rory

Steven schreef:Hmm strange.. was het nat?

Balen dude, ik heb ook eens zo'n slippertje gehad. Daar schrik je toch wel even flink van.

Suc6 verder!
Het was zowiezo nat, maar er zit een tankstation bij en daar komen veel vrachtwagens, ik heb gehoord van de sleepdienst dat die veel te vol tanken en door de bochten komt er diesel op de weg... ben niet de enigste die daar op onverklaarbare wijze slipt..
Steven
Car: M536

Hmm misschien eens kijken of daar iets van te maken is?

Zoiets hoort toch niet!
Rory

Tom schreef:balen zeg! Gewoon pech gehad dus. Verder geen andere auto's geraakt? (komen er nu nieuwe velgjes :p )
Nee geen andere geraakt, maar er reed er wel een voor me en een achter me, en ben daar tussen uit gegleden, zo raar om dat te zien hoor....

En nieuwe velgen? Misschien, maar dan moet ik 3 velgen verkopen :p word lastig!
Rory

Steven schreef:Hmm misschien eens kijken of daar iets van te maken is?

Zoiets hoort toch niet!
Zou geen slecht idee zijn, want dat sleepbedrijf zit kort bij dat rotonde (200m) en die moeten er vaak naartoe....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

das k*t , probeer bij de gemeente iets te regelelen onder het mom slecht wegdek en slipgevaar doortoedoen van het tankstation .
Matijs
Contacteer:

Nou lekker dan :evil:
Succes met de hoofdpijn en de verdere afhandeling.
Sanne

Sterkte,
Maar over die 3 velgen, misschien is er wel iemand met een 3 wieler dan is het juist handig. :p
Ik wou dat ik al in z'n vette renault kon rijden maar eerst maar mijn rijbewijs halen.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

is dit gebeurd op de rotonde met de grootte blokken of op die met de fontein (takenhofplein)?? ik hoop dat het allemaal weer goed komt
Rory

Johan de clio man schreef:is dit gebeurd op de rotonde met de grootte blokken of op die met de fontein (takenhofplein)??
Rotonde met die grote blokken, richting nijmegen op aan...
Johan
Contacteer:

daar rijden een hoop vrachtwagens ja.
Merijn
Über-Spammer

ZO, daar kijk ik de volgende keer wel uit, dus! Die rotonde nodigt echt enorm uit tot scheuren als er niemand te zien is! Maar dat laten we vanaf nu maar achterwege. :(
Tom
Moderator
Car: MB

dat is toch die rotonde die meteen op de snelweg uit komt?! Daar kun je zeker goed overheen vlammen ja
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Ja, da's die inderdaad... :(
Johan
Contacteer:

vraag maar aan jesper die komt er elke dag overheen. maar elke keer als ik daar overdag kom zijn daar vrachtwagens. en aan een kant zitten ook van die vette sporen in de weg door die vrachtwagens. :(
ChrisClio16V

Hoe dan ook het blijft mooi k*t. Wees maar blij dat je All- Risk hebt.
En dat misselijke gevoel is gewoon schrik en/of het gevolg van hoe je auto er nu bij staat.
Succes
Joost R

Ai zwaar klote zeg :(

Veel succes met de afhandeling
SleiN - RT
Contacteer:

Klote man... Is zowieso rot-rotonde... :(

Hopen dat ie snel gefixed is, enne... weet je al waarom je in de slip raakte??
-= Renault Megane Coupe 1.6 16V=-

1st - audio overbouwen
2nd - witte knipperlichten
3rd - velgen (ace manta?)
4th - ?
Merijn
Über-Spammer

Lezen, Niels... ;)

Hoogstwaarschijnlijk door diesel die een vrachtwagen verloren was aldaar... :( Diesel, water, glijden maar... :evil:
André ter Velde

Wegbeheerder aansprakelijk stellen, in dit geval waarschijnlijk de gemeente. Wijzen op een onveilige situatie door olie op het wegdek zonder waarschuwing. Ook wijzen dat deze situatie al bekend bij hen geweest moet zijn vanwege eerdere ongelukken. De gemeente dient in een dergelijke situatie voorzorgsmaatregelen te treffen door bijvoorbeeld een ander wegdek (beton of klinkers) aan te brengen danwel waarschuwingsborden te plaatsen!

Mocht je er niet uitkomen, wil ik wel samen met jou de brief opstellen. Kans van slagen : 60 %

Succes !
SMILLIAW

ai ai ai, klinkt niet zo best...

strekte in deze moeilijke periode
Merijn
Über-Spammer

André ter Velde schreef:Wegbeheerder aansprakelijk stellen, in dit geval waarschijnlijk de gemeente. Wijzen op een onveilige situatie door olie op het wegdek zonder waarschuwing. Ook wijzen dat deze situatie al bekend bij hen geweest moet zijn vanwege eerdere ongelukken. De gemeente dient in een dergelijke situatie voorzorgsmaatregelen te treffen door bijvoorbeeld een ander wegdek (beton of klinkers) aan te brengen danwel waarschuwingsborden te plaatsen!

Mocht je er niet uitkomen, wil ik wel samen met jou de brief opstellen. Kans van slagen : 60 %

Succes !
Daar zat ik ook al aan te denken! :)

Scheelt je toch een hoop verzekeringspremie als zij je schade vergoeden.
Rory

Merijn schreef:
André ter Velde schreef:Wegbeheerder aansprakelijk stellen, in dit geval waarschijnlijk de gemeente. Wijzen op een onveilige situatie door olie op het wegdek zonder waarschuwing. Ook wijzen dat deze situatie al bekend bij hen geweest moet zijn vanwege eerdere ongelukken. De gemeente dient in een dergelijke situatie voorzorgsmaatregelen te treffen door bijvoorbeeld een ander wegdek (beton of klinkers) aan te brengen danwel waarschuwingsborden te plaatsen!

Succes !
Daar zat ik ook al aan te denken! :)

Scheelt je toch een hoop verzekeringspremie als zij je schade vergoeden.

Ja dat gaan we zeker proberen, want het is gewoon heel ongelofelijk hoe het gebeurt is, ben tussen een rij auto's uitgeschoven op een normale snelheid...

Maargoed, ik hoop dat het lukt, scheelt altijd >-)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zijn die auto's waar je tussen reed gestopt ?? Anders heb je mooie getuigen voor de snelheid waarmee je reed...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

mooi baluh man :(
Rory

MartijnG schreef:Zijn die auto's waar je tussen reed gestopt ?? Anders heb je mooie getuigen voor de snelheid waarmee je reed...
Nee die lamme takken zijn gewoon doorgereden
Net zoals de politie, kan er nog steeds niet over uit gewoon :evil:

Niemand maar dan ook NIEMAND denkt verder dan zichzelf ... zucht de maatschappij :(
Madman_daan
Contacteer:

klote man!!! ik hoop dat het nog gefixt kan worden!!!
Clio16v
Merijn
Über-Spammer

Rory schreef:Nee die lamme takken zijn gewoon doorgereden
Net zoals de politie, kan er nog steeds niet over uit gewoon :evil:

Niemand maar dan ook NIEMAND denkt verder dan zichzelf ... zucht de maatschappij :(
Heeft blijkbaar geen prioriteit. Ze zullen wel op weg zijn geweest om een flitspaal van nieuwe rolletjes te voorzien. :evil: Da's in Nederland namelijk wel heel erg belangrijk. :evil: :-*
bartuitlauwe
Contacteer:

Balen voor je.

Veel succes met de wederopbouw.

Greetingz Bart
Plaats reactie