Graag zou ik van diegenen, die niet een standaard sproeierbezetting hebben, horen welke turbodruk zij rijden en wat de sproeierbezetting is (hoofdsproeier, stationairsproeier, verrijkingssproeier).
Dat zou mij wat tijd kunnen besparen bij het bepalen van de juiste sproeierbezetting.
Tevens even vermelden of de venturi ook is vergroot en zo ja tot welke maat.
[R5GTT] Turbodruk vs sproeierbezetting
Je moet even Kees bellen Hotshot die heeft veel van die gegevens.HotShot schreef:Graag zou ik van diegenen, die niet een standaard sproeierbezetting hebben, horen welke turbodruk zij rijden en wat de sproeierbezetting is (hoofdsproeier, stationairsproeier, verrijkingssproeier).
Dat zou mij wat tijd kunnen besparen bij het bepalen van de juiste sproeierbezetting.
S

-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
En zodra je die dan gebeld heb (wie het ook mag wezen) wil je die gegevens hier dan posten?Sander schreef:Je moet even Kees bellen Hotshot die heeft veel van die gegevens.HotShot schreef:Graag zou ik van diegenen, die niet een standaard sproeierbezetting hebben, horen welke turbodruk zij rijden en wat de sproeierbezetting is (hoofdsproeier, stationairsproeier, verrijkingssproeier).
Snder
.:: TurboPowerr ::.
Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTOMenno schreef:en wil je, zodra je die gepost hebt, iedereen op 't hart drukken om vooral NIET blind te varen op lijstjes van anderen?
S

De beste manier is op de bank. Dat klopt. Maar ik wil niet een zelfde rekening als Sander gepresenteerd krijgen
.
Ik heb Kees overigens al gesproken over de sproeierbezetting. Volgens zijn THEORIE zou bij 1 bar druk de hoofdsproeier 135 moeten zijn. Zo'n sproeier heb ik overigens al gemonteerd. Tevens heb ik een 28mm venturi.
Ik ben echter benieuwd naar wat anderen in de PRAKTIJK hebben ervaren.

Ik heb Kees overigens al gesproken over de sproeierbezetting. Volgens zijn THEORIE zou bij 1 bar druk de hoofdsproeier 135 moeten zijn. Zo'n sproeier heb ik overigens al gemonteerd. Tevens heb ik een 28mm venturi.
Ik ben echter benieuwd naar wat anderen in de PRAKTIJK hebben ervaren.
-
Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO
S
nder[/quote]
Kost me dat dan?
S

Kost me dat dan?
Ik was 450 a 500 euro kwijt of zo, ik heb dat bedrag geblokt!!Daaf (Davy) schreef:Kost me dat dan?Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO
Snder

S

-
Hmmm, en was het nuttig? Hoeveel pk heb je nou en heoveel pk (nm) heb je gewonmnen na dat avondtruurtje?Sander schreef:
Ik was 450 a 500 euro kwijt of zo, ik heb dat bedrag geblokt!!Maar het kan ook goedkoper, je moet gewoon hier en daar informeren. Hij heeft wel bijna een hele dag er op gestaan voor dat geld. Maar als je echt aan de gang gaat ontkom je er toch niet aan.
Snder
Eerst even voor de mensen die het niet weten. Ik heb een dubbelen weber op gezet. Voor de rest is er motories niets verandert. De turbo druk is 0,8 bar onder de gasklep. En dan heb ik 129 Pk aan de wielen. {orgineel is ongeveer 100Pk aan de wielen) Dus ongeveer 29 Pk aan de wielen winst. Koppel was moeilijk te zien omdat dat niet goed gemeten werd maar ongeveer 210 Nm +/- 10 Nm. Als je er meer van wild weten doe maar een Search op Weber dan zie je het hele verhaal.Daaf (Davy) schreef:Hmmm, en was het nuttig? Hoeveel pk heb je nou en heoveel pk (nm) heb je gewonmnen na dat avondtruurtje?Sander schreef:
Ik was 450 a 500 euro kwijt of zo, ik heb dat bedrag geblokt!!Maar het kan ook goedkoper, je moet gewoon hier en daar informeren. Hij heeft wel bijna een hele dag er op gestaan voor dat geld. Maar als je echt aan de gang gaat ontkom je er toch niet aan.
Snder
S

- Geert Claes
Kost me dat dan?[/quote]Daaf (Davy) schreef:Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO
Snder
Toch tof, zo een vermogenbank op de school!!!

Maar heb je dan ook de apparatuur om te meten op school??? Want dat is het nu METEN IS WETEN en dan bedoel ik niet het vermogen alleen.Toch tof, zo een vermogenbank op de school!!!Geert Claes schreef:Kost me dat dan?Daaf (Davy) schreef:Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO
Snder

S

Als je toevallig de HTS-autotechniek in arnhem bedoelt, moet ik je teleurstellen. Daar hebben ze wel een goeie bank MET de benodigde meetapperatuur (ik heb er zelfs al een een cup clio rs sport op gezien), maar ze laten je er echt niet zomaar ff met je auto'tje op. Het is niet onmogelijk, maar ik weet zeker dat het mij nooit zal lukken om goedkeuring te krijgen.
Bedoel je een andere school, dan heb je in ieder geval wel de juiste keuze gemaakt.... :-* -school.
Bedoel je een andere school, dan heb je in ieder geval wel de juiste keuze gemaakt.... :-* -school.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Inderdaadmaurice schreef: :-* -school.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Sja jammer dat er geen andere HTS-autotechniek scholen zijn.
Als er 1 in de buurt van A'dam was geweest, had ik nu ook geen Werktuigbouwkunde gedaan. Maarja WTB is ook aardig in dezelfde richting
Goed even ontopic:
Steven rijd:
28mm venturi (groupe A dus)
Die andere 2 sproeiers zijn ook iets groter, de ene 0,05 en de andere weet ik niet meer.
Hoofdsproeier is het belangrijkst en das bij mij een 140.
Dit met een barretje of 0.9/1.0 (net wel/geen rooie gebied van de drukmeter) boven de gasklep.
Toch wil ik eens een A-F-meter hebben en wat losse sproeiers om er eens mee te gana spelen. Want ik heb het idee dattie nu niet geheel optimaal is.
Maargoed, rijd wel prima zo
Als er 1 in de buurt van A'dam was geweest, had ik nu ook geen Werktuigbouwkunde gedaan. Maarja WTB is ook aardig in dezelfde richting

Goed even ontopic:
Steven rijd:
28mm venturi (groupe A dus)
Die andere 2 sproeiers zijn ook iets groter, de ene 0,05 en de andere weet ik niet meer.
Hoofdsproeier is het belangrijkst en das bij mij een 140.
Dit met een barretje of 0.9/1.0 (net wel/geen rooie gebied van de drukmeter) boven de gasklep.
Toch wil ik eens een A-F-meter hebben en wat losse sproeiers om er eens mee te gana spelen. Want ik heb het idee dattie nu niet geheel optimaal is.
Maargoed, rijd wel prima zo

Niet echt dezelfde richting (deed ik ook) en over opmerking 1: per september dit jaar start precies dezelfde opleiding als arnhem ook in eindhoven, en wellicht andere plaatsen. Onder de naam Automotive Engineering van het Fontys Automotive Center http://www.automotivecenter.nlSteven (Fiets) schreef:Sja jammer dat er geen andere HTS-autotechniek scholen zijn.
Nee tuurlijk is het niet hetzelfde, maar er zitten wel wat vakken tussen die hetzelfde zijn.
En ik ga nou niet meer beginnen, ik moet nog 1 jaartje en dan heel misschien nog iets op master-niveau en anders kijken of Donkervoort iets voor me te doen heeft
En ik ga nou niet meer beginnen, ik moet nog 1 jaartje en dan heel misschien nog iets op master-niveau en anders kijken of Donkervoort iets voor me te doen heeft