[R5GTT] Turbodruk vs sproeierbezetting

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Graag zou ik van diegenen, die niet een standaard sproeierbezetting hebben, horen welke turbodruk zij rijden en wat de sproeierbezetting is (hoofdsproeier, stationairsproeier, verrijkingssproeier).

Dat zou mij wat tijd kunnen besparen bij het bepalen van de juiste sproeierbezetting.

Tevens even vermelden of de venturi ook is vergroot en zo ja tot welke maat.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

-1.2 bar
-135 hoofdsproeier
-overige sproeiers niet aangepast
-standaard venturi
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Arjan, heb jij ook een andere koppakking en zo? Intercooler gestrapt of vervangen?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

HotShot schreef:Graag zou ik van diegenen, die niet een standaard sproeierbezetting hebben, horen welke turbodruk zij rijden en wat de sproeierbezetting is (hoofdsproeier, stationairsproeier, verrijkingssproeier).

Dat zou mij wat tijd kunnen besparen bij het bepalen van de juiste sproeierbezetting.

Tevens even vermelden of de venturi ook is vergroot en zo ja tot welke maat.
Je moet even Kees bellen Hotshot die heeft veel van die gegevens.

S :D nder
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Sander schreef:
HotShot schreef:Graag zou ik van diegenen, die niet een standaard sproeierbezetting hebben, horen welke turbodruk zij rijden en wat de sproeierbezetting is (hoofdsproeier, stationairsproeier, verrijkingssproeier).

Dat zou mij wat tijd kunnen besparen bij het bepalen van de juiste sproeierbezetting.

Tevens even vermelden of de venturi ook is vergroot en zo ja tot welke maat.
Je moet even Kees bellen Hotshot die heeft veel van die gegevens.

S :D nder
En zodra je die dan gebeld heb (wie het ook mag wezen) wil je die gegevens hier dan posten?
.:: TurboPowerr ::.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

en wil je, zodra je die gepost hebt, iedereen op 't hart drukken om vooral NIET blind te varen op lijstjes van anderen? :p
rev it like a rental
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Menno schreef:en wil je, zodra je die gepost hebt, iedereen op 't hart drukken om vooral NIET blind te varen op lijstjes van anderen? :p
Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO

S :D nder
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

De beste manier is op de bank. Dat klopt. Maar ik wil niet een zelfde rekening als Sander gepresenteerd krijgen :( .

Ik heb Kees overigens al gesproken over de sproeierbezetting. Volgens zijn THEORIE zou bij 1 bar druk de hoofdsproeier 135 moeten zijn. Zo'n sproeier heb ik overigens al gemonteerd. Tevens heb ik een 28mm venturi.

Ik ben echter benieuwd naar wat anderen in de PRAKTIJK hebben ervaren.
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO

S :D nder[/quote]

Kost me dat dan?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:
Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO

S :D nder
Kost me dat dan?
Ik was 450 a 500 euro kwijt of zo, ik heb dat bedrag geblokt!! :( Maar het kan ook goedkoper, je moet gewoon hier en daar informeren. Hij heeft wel bijna een hele dag er op gestaan voor dat geld. Maar als je echt aan de gang gaat ontkom je er toch niet aan.

S :D nder
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Sander schreef:
Ik was 450 a 500 euro kwijt of zo, ik heb dat bedrag geblokt!! :( Maar het kan ook goedkoper, je moet gewoon hier en daar informeren. Hij heeft wel bijna een hele dag er op gestaan voor dat geld. Maar als je echt aan de gang gaat ontkom je er toch niet aan.

S :D nder
Hmmm, en was het nuttig? Hoeveel pk heb je nou en heoveel pk (nm) heb je gewonmnen na dat avondtruurtje?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Stefijn schreef:Arjan, heb jij ook een andere koppakking en zo? Intercooler gestrapt of vervangen?
[off-topic]geen andere koppakking, wel aparte oliekoeler+intercooler gestrapt.
[/off-topic]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:
Sander schreef:
Ik was 450 a 500 euro kwijt of zo, ik heb dat bedrag geblokt!! :( Maar het kan ook goedkoper, je moet gewoon hier en daar informeren. Hij heeft wel bijna een hele dag er op gestaan voor dat geld. Maar als je echt aan de gang gaat ontkom je er toch niet aan.

S :D nder
Hmmm, en was het nuttig? Hoeveel pk heb je nou en heoveel pk (nm) heb je gewonmnen na dat avondtruurtje?
Eerst even voor de mensen die het niet weten. Ik heb een dubbelen weber op gezet. Voor de rest is er motories niets verandert. De turbo druk is 0,8 bar onder de gasklep. En dan heb ik 129 Pk aan de wielen. {orgineel is ongeveer 100Pk aan de wielen) Dus ongeveer 29 Pk aan de wielen winst. Koppel was moeilijk te zien omdat dat niet goed gemeten werd maar ongeveer 210 Nm +/- 10 Nm. Als je er meer van wild weten doe maar een Search op Weber dan zie je het hele verhaal.

S :D nder
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Daaf (Davy) schreef:Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO

S :D nder
Kost me dat dan?[/quote]

Toch tof, zo een vermogenbank op de school!!!
:p
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Geert Claes schreef:
Daaf (Davy) schreef:Er is maar een goede manier > OP DE BANK MET DIE AUTO

S :D nder
Kost me dat dan?
Toch tof, zo een vermogenbank op de school!!!
:p
Maar heb je dan ook de apparatuur om te meten op school??? Want dat is het nu METEN IS WETEN en dan bedoel ik niet het vermogen alleen. :lol: :lol:

S :D nder
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

Als je toevallig de HTS-autotechniek in arnhem bedoelt, moet ik je teleurstellen. Daar hebben ze wel een goeie bank MET de benodigde meetapperatuur (ik heb er zelfs al een een cup clio rs sport op gezien), maar ze laten je er echt niet zomaar ff met je auto'tje op. Het is niet onmogelijk, maar ik weet zeker dat het mij nooit zal lukken om goedkeuring te krijgen.

Bedoel je een andere school, dan heb je in ieder geval wel de juiste keuze gemaakt.... :-* -school.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

maurice schreef: :-* -school.
Inderdaad :D

:wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja jammer dat er geen andere HTS-autotechniek scholen zijn.

Als er 1 in de buurt van A'dam was geweest, had ik nu ook geen Werktuigbouwkunde gedaan. Maarja WTB is ook aardig in dezelfde richting :)

Goed even ontopic:

Steven rijd:
28mm venturi (groupe A dus)
Die andere 2 sproeiers zijn ook iets groter, de ene 0,05 en de andere weet ik niet meer.
Hoofdsproeier is het belangrijkst en das bij mij een 140.
Dit met een barretje of 0.9/1.0 (net wel/geen rooie gebied van de drukmeter) boven de gasklep.

Toch wil ik eens een A-F-meter hebben en wat losse sproeiers om er eens mee te gana spelen. Want ik heb het idee dattie nu niet geheel optimaal is.
Maargoed, rijd wel prima zo :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven (Fiets) schreef:Sja jammer dat er geen andere HTS-autotechniek scholen zijn.

Als er 1 in de buurt van A'dam was geweest, had ik nu ook geen Werktuigbouwkunde gedaan. Maarja WTB is ook aardig in dezelfde richting :)
Niet echt dezelfde richting (deed ik ook) en over opmerking 1: per september dit jaar start precies dezelfde opleiding als arnhem ook in eindhoven, en wellicht andere plaatsen. Onder de naam Automotive Engineering van het Fontys Automotive Center http://www.automotivecenter.nl
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee tuurlijk is het niet hetzelfde, maar er zitten wel wat vakken tussen die hetzelfde zijn.

En ik ga nou niet meer beginnen, ik moet nog 1 jaartje en dan heel misschien nog iets op master-niveau en anders kijken of Donkervoort iets voor me te doen heeft ;)
Plaats reactie