Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

het vrouwtje was zeker weer met de gele in breintnerhof? :lol:

ga je nou de 20ste met deze lichtblauwe de baan op?


leuk speelgoed (Y)
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jeff rsi schreef:het vrouwtje was zeker weer met de gele in breintnerhof? :lol:

ga je nou de 20ste met deze lichtblauwe de baan op?


leuk speelgoed (Y)
tuurlijk, hoe anders? met mn daily clio dci? hmm lijkt me niet zo leuk :P

vanavond verder gegaan:

[img]http://img139.imageshack.us/img139/2665/imag0149i.jpg[/img]

[img]http://img687.imageshack.us/img687/9715/imag0147h.jpg[/img]

vrijdagavond de lambda erin, slangen aansluiten en is ff rijden :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

martijn (Y)

precies zoals ik het heb met dat flex stuk.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:martijn (Y)

precies zoals ik het had met dat flex stuk.
:P

jij had het rvs, ik niet :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Netjes Martijn (Y) Benieuwd hoe het klinkt en hoe snel die nu is 8)
Martijn Kool schreef:
Jeff rsi schreef:ga je nou de 20ste met deze lichtblauwe de baan op?
tuurlijk, hoe anders? met mn daily clio dci? hmm lijkt me niet zo leuk :P
Kunnen we een wedstrijd houden wie het langzaamste of zuinigste is :P
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zuinig is dat dci hok van mij wel, rij er makkelijk 1op21 mee :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

bij de mercedes dealer kun je bouten halen M18 of bij Fabory
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jeff rsi schreef:het vrouwtje was zeker weer met de gele in breintnerhof? :lol:

ga je nou de 20ste met deze lichtblauwe de baan op?


leuk speelgoed (Y)
je haalt wat dingen door elkaar denk ik. Die gele + vrouw is van Martijn P :lol:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

haha ok sorry :lol:

uitlaatje hangt er mooi bij zo!! (Y)
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hij rijdt weer

gaat lekker af al, zonder bleedvalve net in het rode(niet gekeken naar meter verder)

met bleedvalve 0,9 bar onder de gasklep. na 5200 toeren zakt ie af naar 0,8bar onder de klep.

Nu nog ff de turbodruk verstellen(op de turbo, heb een elektronisch bleedvalve dingetje) en een klein lekje verhelpen(ik gok mijn gestrapte intercooler :lol: )

het gaat in elk geval heerlijk hard al :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zit dat opgelapte ding van oldtimerfestival er nogsteeds op? :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ja tuurlijk, een ongestrapte lag nu al in 2en :P die gaan niet hoger dan 1 bar, nu staat er 1,2 op schat ik.

snap alleen niet waarom de druk zakt na 5200 toeren. Hij lekt dan wel ergens licht, maar goed, dan zou je altijd iets drukverlies moeten hebben
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

trok de originele turbo het wel op die druk? ik zou zeggen te weinig opbrengst van de turbo, maar wil niet kwaad spreken over je nieuwe turbo'tje aangezien ik er niet het fijne van weet...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:trok de originele turbo het wel op die druk? ik zou zeggen te weinig opbrengst van de turbo, maar wil niet kwaad spreken over je nieuwe turbo'tje aangezien ik er niet het fijne van weet...
mja, mark reed er op 1,5 bar mee volgens mij. geen idee wat de druk dan was bij 5500 toeren.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dan vermoed ik toch ergens luchtlekkage ik heb dat probleem niet gehad.
dit ding verpompt nogal wat meer als origineel houd daar wel rekening mee.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

haha, ik hoor hem ook iets fluiten dus hij lekt ergens iets. Volgende week maar is ff kijken waar dat wegkomt.

uitlaat moet ook ff aangepast worden, hij raakt nu soms de achteras..

daarna pak ik ff een rotonde binnendoor met uitbrekende kont denk ik, haal ik ff een paar auto's in. :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

lambda plug is trouwens m18x1.5

http://www.stroevemotorsport.nl/Univers ... aat_delen/

Maar zag dat je het al opgelost had met een echte lambda
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

klopt :P

vd week ook nog ff een andere rad proberen, loopt wel lekker makkelijk warm nu namelijk. en elke keer die klote fan met de hand aanzetten is ook niet alles..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1,5 bar is toch echt wel teveel voor dit beestje hoor, hij is gerate voor 1,2 en je kunt best incidenteel wel even uitrekken naar 1,3-4. Maar ik voelde destijds niet heel veel verschil tussen 1,3 en 1,5, dus reed meestal gewoon rond de 1,3 boven de gasklep. (1,1 onder met een groep A).

Ik trok em trouwens rustig door tot 6500 rpm, dusja aan de turbo zal het echt niet liggen hoor :p

Als je nog met originele carb en sproeier rijd ist niet vreemd dattie warmloopt overigens...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:1,5 bar is toch echt wel teveel voor dit beestje hoor, hij is gerate voor 1,2 en je kunt best incidenteel wel even uitrekken naar 1,3-4. Maar ik voelde destijds niet heel veel verschil tussen 1,3 en 1,5, dus reed meestal gewoon rond de 1,3 boven de gasklep. (1,1 onder met een groep A).

Ik trok em trouwens rustig door tot 6500 rpm, dusja aan de turbo zal het echt niet liggen hoor :p

Als je nog met originele carb en sproeier rijd ist niet vreemd dattie warmloopt overigens...
heb een grotere sproeier, hij werd altijd wel vrij snel warm hoor, dit was voor de turbo ook al. Heb hem nu dus op 0,9(onder) staan. laat hem wel ff zo staan of draai hem naar 1, dat was ik van plan, maar eerst die luchtlekkage oplossen :smile:

wat heeft een orginele carb/sproeier met warm lopen te maken trouwens?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Te arm mengsel bij hogere druk? Watvoor sproeier heb je erin zitten, 135?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

[quote="Martijn Kool]
wat heeft een orginele carb/sproeier met warm lopen te maken trouwens?[/quote]


Meer benzine = meer koeling dacht ik :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb er trouwens een 130 in zitten, heb me vergist zie ik nu.. blijf dus eerst wel deze druk rijden.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je hebt nu toch ook de waterkoeling er op? kan zijn dat je olie nu iets koeler blijft en de kvs wat warmer :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:je hebt nu toch ook de waterkoeling er op? kan zijn dat je olie nu iets koeler blijft en de kvs wat warmer :)
heb een oliekoeler, dus die temp blijft wel in orde en heb idd het water aangesloten, maar dat had ik altijd al.

De uitlaat lekt ook nog iets bij de aansluiting turbo-downpipe. lekte ie daar bij jou ook al mark? smeer het wel ff dicht tijdelijk.

trouwens, past een dieselrad naast een orginele oliekoeler?

en kan t zijn dat mijn originele luchtfilter ervoor zorgt dat ie te weinig lucht kan pakken in hoge toeren? of mijn originele intercooler die druk niet aan kan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb je die downpipe er vanaf gehaald dan?
daar zat namelijk een pakking tussen van flinterdun metaal.
mocht ie daar wel lekken dan kan dat zeker niet het probleem van inzakkende boost zijn.
bij mij zat daar een alu kap overheen dus ik heb nooit lekkage kunnen constateren.
anyway niet dichtsmeren das een bagger oplossing.

je originele luchtfilter of lekkende IC kan een optie zijn inderdaad
evt heb ik mijn vol ALU IC nog wel te koop die is 100% zeker dicht :D

wat betreft je luchtfilter weet ik niet zeker maar hang er anders effe een K&N vervangingsfilter in die zwarte koektrommel dat is zowiezo beter als een origineel papieren ding.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zakte je originele setup ook niet in na 5000 rpm dan? Bij mij gebeurd het namelijk ook standaard, maar dat wijt ik meer aan de standaard diameter uitlaat. Ik zak van 1,3 naar de 1,0-1,1 bar (boven gasklep).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

MartijnG schreef:Zakte je originele setup ook niet in na 5000 rpm dan? Bij mij gebeurd het namelijk ook standaard, maar dat wijt ik meer aan de standaard diameter uitlaat. Ik zak van 1,3 naar de 1,0-1,1 bar (boven gasklep).
nee daarmee had ik dat niet. maar ik reed maar 0,9 boven de gasklep.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Combi dieselkoeler en originele intercooler is niet mogelijk Martijn , de radiateur is te breed .
Zo val je van het een in het ander.
en een beetje uitlaatgas lekkage ....Ach er zijn meer mensen rokend oud geworden :smile:
Verder goed bezig (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

o ja is ook zo ik héb natuurlijk wel een andere nokkenstok er in
misschien dat dat nog enig verschil maakt bovenin toeren.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Martijn, gewoon even een universeel interkoelertje scoren via MP en dan wat slangen en buizen halen bij Biesheuvel, Dutchpowertrading of Autosport Company (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:o ja is ook zo ik héb natuurlijk wel een andere nokkenstok er in
misschien dat dat nog enig verschil maakt bovenin toeren.
dat had steven ook. dat zal het wel zijn ja :) gezien martijnG hetzelfde had..

ik kijk wel ff wat ik doe met het intercooler/rad verhaal. eerst maar is ff rijden. paar puntjes aanpakken deze week en de slalom maar is ff rijden :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Bij mij is het meer door de standaard 2" uitlaat. Die vernauwing van 2,5" naar 2" bij jou zou denk ik niks uit moeten maken. Maar je kunt voor de lol eens alles na 2,5" weg kunnen laten om te kijken of het dan bovenin misschien toch wat beter gaat...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dan moet ik weer slijpen, heb het wel ff gehad met slijpen en lassen :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Martijn Kool schreef:dan moet ik weer slijpen, heb het wel ff gehad met slijpen en lassen :P
Hoe is dat nou mogelijk :smile: ?
Plaats reactie