ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

wat is het 1.2, 1.4, 1.8??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Richard

WouterW schreef:wat is het 1.2, 1.4, 1.8??
Sorry was ik er vergeten bij te zetten, tis een 1,4 rti
Heeft sportuitlaat en m3 spiegels, orginele zitten er nog bij

Sinds hij in mijn bezit is heb ik alle bonnetjes nog
SasjeSuper5
Contacteer:

Wie kent deze clio uit leeuwarden?

http://www.speurders.nl/autos/renault/3 ... ieur.html?

Wil graag binnenkort gaan kijken. Vindt het wel een apparte combinatie van mededelingen: 1.4 én Williams én een Baccara interieur... :X

Maar ja, dat interesseert me niet zo veel. Zo te zien is de auto nog best netjes en ik ben me vijfje zat :p Ben weer (ja alweer) toe aan wat nieuws...

Maar goed, kent iemand deze auto?
De airco is wel stuk en de regelaar van de blower (ofzo?) ook, iemand een idee of dat veel tijd/geld/scheldwoorden kost om weer te fixxen??

Alvast bedankt he boys! (F)
SasjeSuper5
Contacteer:

nobody knows?
Rianne RT

Punt 1 is het een rare Williams als hij groen is.... :)
Of, wie spuit zijn Williams groen? En legt er een 1.4 in?
Daarbij is of het bouwjaar niet 1990 of hij/zij heeft hem omgebouwd naar phase 2. Combinaties zijn idd erg raar. Jammer dat het kenteken niet zichtbaar is, anders had je hem al kunnen checken op de RDW site.

Met de rest kan ik je niet helpen...
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
SasjeSuper5
Contacteer:

ja dat de combinaties niet kloppen had ik al door, maar de auto zag er zo op de foto netjes uit van binnen en van buiten... 1.4 maakt mij ook niet uit eigenlijk, viel meer voor het interieur. maar goed, de eigenaar reageert ineens niet meer op mijn emails, dus het gaat waarschijnlijk niks worden... (U)
Ferdy
Über-Spammer

zie dat mail adres: mail@calibrainfo.nl

:klop: :klop: :klop:
Steven
Car: M536

Een collega van me heeft het volgende probleem

Hij heeft een Clio1 uit 1996 met 1.4 Energy motor met monopoint injectie. en 90k op de teller.

Die heeft al tijden problemen bij het accelereren in lage versnellingen, dan bokt ie enorm. Bij hogere versnellingen op de snelweg isset niet. Dus benzinepomp lijkt me onlogisch.
Alle normale dingen als bougies, kabels, rotorzooi etc. is al vervangen.
Tevens ook onstekingsunit verwisseld. Flesjes injectorreiniger maken ook geen verschil, dus lijkt me ooknie echt het probleem. (als het minder zou worden kun je ze wel ultrasoon reinigen uiteraard).

De motor heeft het warm soms minder erg als dattie een tijd heeft stilgestaan.

Ik zou dus de TPS sensor verdenken, gezien het bij plots gasgeven voorkomt.
Iemand anders ideeen of suggesties? Mijn eerste tip aan hem was iig ff een bus remmenreiniger door het gasklephuis tetteren.
Riël
Über-Spammer

Kleppen stellen...om te beginnen.

Ook kan die injectieunit zelf wat oud zijn, die van rianne loopt ook niet altijd lekker. Verder eens met forté doorflushen, vaak is het een zwarte troep in die cilinderkop. Deed de clio best goed. Zelfs af en toe eens bp ulimate tanken liep ook veel mooier.

Loopt vast ook een beetje rauw stationair?

Clio van rianne doet BrrrrrrVROEEEEM als je ineens gas geeft. Onder het rijden geen last van maar lekker oppakken doet ie ook niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
DennisT
Moderator

Is dat niet de oude van Remon?
Remon

Ja :) Staat nu te koop voor 900,- Ik heb hem een half jaar geleden verkocht voor 1700,-. Weet niet wat er mee mis is nu :~
DennisT
Moderator

Remon-CL10 schreef:Ja :) Staat nu te koop voor 900,- Ik heb hem een half jaar geleden verkocht voor 1700,-. Weet niet wat er mee mis is nu :~
Volgens mij weet je dat wel :p :lol:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Auto is van liefhebber geweest lid geweest van Renault Tuning Club.
Inderdaad
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik zag dat er een ander voorbumper op zat. Roest zal ook wel mee spelen denk?

wat zou er nog meer mee zijn>?
Patrick RS
Moderator

DennisT schreef:
Patrick.B schreef:
(F)
Is dat niet de oude van Remon?
Ja maar daarvoor wast tie van mij :p
Laatst gewijzigd door Patrick RS op vr 16 mei 2008 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Remon

Patrick.B schreef:ik zag dat er een ander voorbumper op zat. Roest zal ook wel mee spelen denk?

Andere voorbumper zie ik nu ook ja. Op een paar kleine plekjes begon de oude af te bladeren (amper zichtbaar) Misschien heeft hij wel schade gehad ofzo. Roest zat er wel aardig onder ja, beide dorpels begonnen langzaam weg te rotten. Verder zegt de verkoper dat de koppakking vervangen is, maar dit heb jij toch ook nog gedaan Patrick?
Kan je trouwens die link in je post aanpassen Patrick, nu is de hele pagina uit elkaar getrokken...
Riël
Über-Spammer

Remon-CL10 schreef:Ja :) Staat nu te koop voor 900,- Ik heb hem een half jaar geleden verkocht voor 1700,-. Weet niet wat er mee mis is nu :~
Naja, ze worden gewoon ouder die 1.4tjes.
Maar nette bak voor die 900 euro ;)
Steven
Car: M536

Riël Notermans schreef:Kleppen stellen...om te beginnen.

Ook kan die injectieunit zelf wat oud zijn, die van rianne loopt ook niet altijd lekker. Verder eens met forté doorflushen, vaak is het een zwarte troep in die cilinderkop. Deed de clio best goed. Zelfs af en toe eens bp ulimate tanken liep ook veel mooier.

Clio van rianne doet BrrrrrrVROEEEEM als je ineens gas geeft. Onder het rijden geen last van maar lekker oppakken doet ie ook niet.
Stationair loopt ie best goed, niet echt enorm tikkende kleppen of stoterig blazen via de uitlaat. Schud wel een beetje, maar dat ben ik wel gewend van een Reno motortje.

En injectieunit hangt boven de gasklep? Zag net een foto van de gasklep, maar tis nog keurig schoon daarbinnen.

De auto rijd de ene keer enorm schokkerig en inhoudend bij het gasgeven en de andere x is er zo goed als nix aan de hand. Klinkt als een soort falende sensor ergens. TPS, Map, Koelwatertemp? Er zit ook een sensor in het luchtfilterhuis voor inlaattemp ofzo?

Geweldig die Reno-meuk :p
Patrick RS
Moderator

Remon-CL10 schreef:
Patrick.B schreef:ik zag dat er een ander voorbumper op zat. Roest zal ook wel mee spelen denk?

Andere voorbumper zie ik nu ook ja. Op een paar kleine plekjes begon de oude af te bladeren (amper zichtbaar) Misschien heeft hij wel schade gehad ofzo. Roest zat er wel aardig onder ja, beide dorpels begonnen langzaam weg te rotten. Verder zegt de verkoper dat de koppakking vervangen is, maar dit heb jij toch ook nog gedaan Patrick?
Kan je trouwens die link in je post aanpassen Patrick, nu is de hele pagina uit elkaar getrokken...
ja bij mij was de kopakking vervangen.

Ja die dorpels. Ik weet nog wel wat plekjes te noemen. Onder de voorruit iig.
Patrick RS
Moderator

Patrick.B schreef:
Remon-CL10 schreef:

ja bij mij was de kopakking vervangen.

Ja die dorpels. Ik weet nog wel wat plekjes te noemen. Onder de voorruit iig.
Trouwens hij is begin maand mei op een andere naam gezet. Dus deze eigenaar heeft hem nog niet eens een maand. Hmm ken niet goed wezen.

Datum eerste toelating 24-04-1992
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-05-2008
Datum eerste afgifte Nederland 24-04-1992
Wacht op keuren Nee
Rianne RT

Riël Notermans schreef:Kleppen stellen...om te beginnen.

doe er dan wat aan! (S)
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Haas
Car: Megane RS

:lol:
edwin19
Contacteer:

past een schroefsetje van een Clio 16v ook een op 1.8 8v???
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

denk et niet aangezien een 16v breder is als de overige clios
Haas
Car: Megane RS

sinds wanneer? :S

De schermen zijn breder, maar de 'hardware' past prima :)
Rianne RT

Ik weet niet hoe dat zit bij een 1.8 8v, maar ik heb bv maar 2 veren, dus je kunt niet zomaar alle setjes op alle Clio's I gebruiken.... Maar Haas zal het wel beter weten... dus het zal wel passen bij jou....
Riël
Über-Spammer

Alle clio's hebben maar 2 veren :p
Het schroefdeel zit dan ook in de schokdemper van de schroefset. En alle clio's hebben 4 schokdempers, sjat ;)
Rianne RT

(I)
Jelman
Contacteer:

1.2bj 1993
ik wil oh zo graag een willi of een 1800 16v maar dat dekt men verzekering niet , ik mag max met 1.2 rijden wegens een zwaar ongeval vroeger met mijn mazda 323F..

welke zwaardere clio motoren passen in een 1.2? ???
en waar vind ik die mooie 16v/willi bumpers met mistlampen , want dat grijs is best wel dom..

voor de rest heb uitlaat waarmee hij een enorm lekker kabaal maakt en ouderwetse rallystyle renault velgen. met ipv 13inch 145 banden , 14 inch 185 , er komen ook 2cm spoorverbreders op de achterste as..

met die brede bandn oogt ie wel heel erg vet voor zo'n standaard wagentje vinnek, ik hou van deze wagen , maar wil hem toch harder zien ;p maar om mee te rijden zijn deze dingen een plezier , en ook mijn geluid had ik nooit zo vet verwacht met een 1200 ..

[img]http://img352.imageshack.us/img352/6751/cliotjenaqh4.th.jpg[/img]

help een hopeloze cliolover in nood aub :D

edit: ohja kan iemand mij es zeggen , welke modellen er van de CLIO1 zijn gemaakt, maar dan allemaal he , alle 1200 , 1400 , ... willi .... en die RN en RT enzo weet bijgod niet wat het allemaal betekend en wil het echt es weten :)
edwin19
Contacteer:

ik heb een klein probleempje met de aanjager....... hij doet et niet meer :lol:

geen enkele stand reageerd...

Wat kan het probleem zijn?
PaulM

Jelman schreef:1.2bj 1993
ik wil oh zo graag een willi of een 1800 16v maar dat dekt men verzekering niet , ik mag max met 1.2 rijden wegens een zwaar ongeval vroeger met mijn mazda 323F..

welke zwaardere clio motoren passen in een 1.2? ???
en waar vind ik die mooie 16v/willi bumpers met mistlampen , want dat grijs is best wel dom..

voor de rest heb uitlaat waarmee hij een enorm lekker kabaal maakt en ouderwetse rallystyle renault velgen. met ipv 13inch 145 banden , 14 inch 185 , er komen ook 2cm spoorverbreders op de achterste as..

met die brede bandn oogt ie wel heel erg vet voor zo'n standaard wagentje vinnek, ik hou van deze wagen , maar wil hem toch harder zien ;p maar om mee te rijden zijn deze dingen een plezier , en ook mijn geluid had ik nooit zo vet verwacht met een 1200 ..

[img]http://img352.imageshack.us/img352/6751/cliotjenaqh4.th.jpg[/img]

help een hopeloze cliolover in nood aub :D

edit: ohja kan iemand mij es zeggen , welke modellen er van de CLIO1 zijn gemaakt, maar dan allemaal he , alle 1200 , 1400 , ... willi .... en die RN en RT enzo weet bijgod niet wat het allemaal betekend en wil het echt es weten :)
bumpers enz misschien op de RTC Markt anders marktplaats? :)
-Ray-
Contacteer:

dit gelooft toch niemand...

clio baccara met 170 pk

http://link.marktplaats.nl/174482078
Immer wieder die verdammte Holländer
Remon

Had hem ook al zien staan ja... Beetje ongeloofwaardig. Ook de foto's die erbij staan kloppen al niet
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

is al verwijderd :(
Plaats reactie