ACT: Clio I
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Wie kent deze clio uit leeuwarden?
http://www.speurders.nl/autos/renault/3 ... ieur.html?
Wil graag binnenkort gaan kijken. Vindt het wel een apparte combinatie van mededelingen: 1.4 én Williams én een Baccara interieur...
Maar ja, dat interesseert me niet zo veel. Zo te zien is de auto nog best netjes en ik ben me vijfje zat
Ben weer (ja alweer) toe aan wat nieuws...
Maar goed, kent iemand deze auto?
De airco is wel stuk en de regelaar van de blower (ofzo?) ook, iemand een idee of dat veel tijd/geld/scheldwoorden kost om weer te fixxen??
Alvast bedankt he boys!
http://www.speurders.nl/autos/renault/3 ... ieur.html?
Wil graag binnenkort gaan kijken. Vindt het wel een apparte combinatie van mededelingen: 1.4 én Williams én een Baccara interieur...

Maar ja, dat interesseert me niet zo veel. Zo te zien is de auto nog best netjes en ik ben me vijfje zat

Maar goed, kent iemand deze auto?
De airco is wel stuk en de regelaar van de blower (ofzo?) ook, iemand een idee of dat veel tijd/geld/scheldwoorden kost om weer te fixxen??
Alvast bedankt he boys!

-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
nobody knows?
Punt 1 is het een rare Williams als hij groen is.... 
Of, wie spuit zijn Williams groen? En legt er een 1.4 in?
Daarbij is of het bouwjaar niet 1990 of hij/zij heeft hem omgebouwd naar phase 2. Combinaties zijn idd erg raar. Jammer dat het kenteken niet zichtbaar is, anders had je hem al kunnen checken op de RDW site.
Met de rest kan ik je niet helpen...

Of, wie spuit zijn Williams groen? En legt er een 1.4 in?
Daarbij is of het bouwjaar niet 1990 of hij/zij heeft hem omgebouwd naar phase 2. Combinaties zijn idd erg raar. Jammer dat het kenteken niet zichtbaar is, anders had je hem al kunnen checken op de RDW site.
Met de rest kan ik je niet helpen...
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
ja dat de combinaties niet kloppen had ik al door, maar de auto zag er zo op de foto netjes uit van binnen en van buiten... 1.4 maakt mij ook niet uit eigenlijk, viel meer voor het interieur. maar goed, de eigenaar reageert ineens niet meer op mijn emails, dus het gaat waarschijnlijk niks worden... 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Een collega van me heeft het volgende probleem
Hij heeft een Clio1 uit 1996 met 1.4 Energy motor met monopoint injectie. en 90k op de teller.
Die heeft al tijden problemen bij het accelereren in lage versnellingen, dan bokt ie enorm. Bij hogere versnellingen op de snelweg isset niet. Dus benzinepomp lijkt me onlogisch.
Alle normale dingen als bougies, kabels, rotorzooi etc. is al vervangen.
Tevens ook onstekingsunit verwisseld. Flesjes injectorreiniger maken ook geen verschil, dus lijkt me ooknie echt het probleem. (als het minder zou worden kun je ze wel ultrasoon reinigen uiteraard).
De motor heeft het warm soms minder erg als dattie een tijd heeft stilgestaan.
Ik zou dus de TPS sensor verdenken, gezien het bij plots gasgeven voorkomt.
Iemand anders ideeen of suggesties? Mijn eerste tip aan hem was iig ff een bus remmenreiniger door het gasklephuis tetteren.
Hij heeft een Clio1 uit 1996 met 1.4 Energy motor met monopoint injectie. en 90k op de teller.
Die heeft al tijden problemen bij het accelereren in lage versnellingen, dan bokt ie enorm. Bij hogere versnellingen op de snelweg isset niet. Dus benzinepomp lijkt me onlogisch.
Alle normale dingen als bougies, kabels, rotorzooi etc. is al vervangen.
Tevens ook onstekingsunit verwisseld. Flesjes injectorreiniger maken ook geen verschil, dus lijkt me ooknie echt het probleem. (als het minder zou worden kun je ze wel ultrasoon reinigen uiteraard).
De motor heeft het warm soms minder erg als dattie een tijd heeft stilgestaan.
Ik zou dus de TPS sensor verdenken, gezien het bij plots gasgeven voorkomt.
Iemand anders ideeen of suggesties? Mijn eerste tip aan hem was iig ff een bus remmenreiniger door het gasklephuis tetteren.
Kleppen stellen...om te beginnen.
Ook kan die injectieunit zelf wat oud zijn, die van rianne loopt ook niet altijd lekker. Verder eens met forté doorflushen, vaak is het een zwarte troep in die cilinderkop. Deed de clio best goed. Zelfs af en toe eens bp ulimate tanken liep ook veel mooier.
Loopt vast ook een beetje rauw stationair?
Clio van rianne doet BrrrrrrVROEEEEM als je ineens gas geeft. Onder het rijden geen last van maar lekker oppakken doet ie ook niet.
Ook kan die injectieunit zelf wat oud zijn, die van rianne loopt ook niet altijd lekker. Verder eens met forté doorflushen, vaak is het een zwarte troep in die cilinderkop. Deed de clio best goed. Zelfs af en toe eens bp ulimate tanken liep ook veel mooier.
Loopt vast ook een beetje rauw stationair?
Clio van rianne doet BrrrrrrVROEEEEM als je ineens gas geeft. Onder het rijden geen last van maar lekker oppakken doet ie ook niet.
Is dat niet de oude van Remon?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ik zag dat er een ander voorbumper op zat. Roest zal ook wel mee spelen denk?
wat zou er nog meer mee zijn>?
wat zou er nog meer mee zijn>?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ja maar daarvoor wast tie van mijDennisT schreef:Is dat niet de oude van Remon?Patrick.B schreef:

Laatst gewijzigd door Patrick RS op vr 16 mei 2008 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Andere voorbumper zie ik nu ook ja. Op een paar kleine plekjes begon de oude af te bladeren (amper zichtbaar) Misschien heeft hij wel schade gehad ofzo. Roest zat er wel aardig onder ja, beide dorpels begonnen langzaam weg te rotten. Verder zegt de verkoper dat de koppakking vervangen is, maar dit heb jij toch ook nog gedaan Patrick?Patrick.B schreef:ik zag dat er een ander voorbumper op zat. Roest zal ook wel mee spelen denk?
wat zou er nog meer mee zijn>?
Kan je trouwens die link in je post aanpassen Patrick, nu is de hele pagina uit elkaar getrokken...
Naja, ze worden gewoon ouder die 1.4tjes.Remon-CL10 schreef:JaStaat nu te koop voor 900,- Ik heb hem een half jaar geleden verkocht voor 1700,-. Weet niet wat er mee mis is nu
Maar nette bak voor die 900 euro

Stationair loopt ie best goed, niet echt enorm tikkende kleppen of stoterig blazen via de uitlaat. Schud wel een beetje, maar dat ben ik wel gewend van een Reno motortje.Riël Notermans schreef:Kleppen stellen...om te beginnen.
Ook kan die injectieunit zelf wat oud zijn, die van rianne loopt ook niet altijd lekker. Verder eens met forté doorflushen, vaak is het een zwarte troep in die cilinderkop. Deed de clio best goed. Zelfs af en toe eens bp ulimate tanken liep ook veel mooier.
Loopt vast ook een beetje rauw stationair?
Clio van rianne doet BrrrrrrVROEEEEM als je ineens gas geeft. Onder het rijden geen last van maar lekker oppakken doet ie ook niet.
En injectieunit hangt boven de gasklep? Zag net een foto van de gasklep, maar tis nog keurig schoon daarbinnen.
De auto rijd de ene keer enorm schokkerig en inhoudend bij het gasgeven en de andere x is er zo goed als nix aan de hand. Klinkt als een soort falende sensor ergens. TPS, Map, Koelwatertemp? Er zit ook een sensor in het luchtfilterhuis voor inlaattemp ofzo?
Geweldig die Reno-meuk

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ja bij mij was de kopakking vervangen.Remon-CL10 schreef:Andere voorbumper zie ik nu ook ja. Op een paar kleine plekjes begon de oude af te bladeren (amper zichtbaar) Misschien heeft hij wel schade gehad ofzo. Roest zat er wel aardig onder ja, beide dorpels begonnen langzaam weg te rotten. Verder zegt de verkoper dat de koppakking vervangen is, maar dit heb jij toch ook nog gedaan Patrick?Patrick.B schreef:ik zag dat er een ander voorbumper op zat. Roest zal ook wel mee spelen denk?
wat zou er nog meer mee zijn>?
Kan je trouwens die link in je post aanpassen Patrick, nu is de hele pagina uit elkaar getrokken...
Ja die dorpels. Ik weet nog wel wat plekjes te noemen. Onder de voorruit iig.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Trouwens hij is begin maand mei op een andere naam gezet. Dus deze eigenaar heeft hem nog niet eens een maand. Hmm ken niet goed wezen.Patrick.B schreef:ja bij mij was de kopakking vervangen.Remon-CL10 schreef:Andere voorbumper zie ik nu ook ja. Op een paar kleine plekjes begon de oude af te bladeren (amper zichtbaar) Misschien heeft hij wel schade gehad ofzo. Roest zat er wel aardig onder ja, beide dorpels begonnen langzaam weg te rotten. Verder zegt de verkoper dat de koppakking vervangen is, maar dit heb jij toch ook nog gedaan Patrick?Patrick.B schreef:ik zag dat er een ander voorbumper op zat. Roest zal ook wel mee spelen denk?
wat zou er nog meer mee zijn>?
Kan je trouwens die link in je post aanpassen Patrick, nu is de hele pagina uit elkaar getrokken...
Ja die dorpels. Ik weet nog wel wat plekjes te noemen. Onder de voorruit iig.
Datum eerste toelating 24-04-1992
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-05-2008
Datum eerste afgifte Nederland 24-04-1992
Wacht op keuren Nee
doe er dan wat aan!Riël Notermans schreef:Kleppen stellen...om te beginnen.
Ook kan die injectieunit zelf wat oud zijn, die van rianne loopt ook niet altijd lekker. Verder eens met forté doorflushen, vaak is het een zwarte troep in die cilinderkop. Deed de clio best goed. Zelfs af en toe eens bp ulimate tanken liep ook veel mooier.
Loopt vast ook een beetje rauw stationair?
Clio van rianne doet BrrrrrrVROEEEEM als je ineens gas geeft. Onder het rijden geen last van maar lekker oppakken doet ie ook niet.

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
past een schroefsetje van een Clio 16v ook een op 1.8 8v???
sinds wanneer? 
De schermen zijn breder, maar de 'hardware' past prima

De schermen zijn breder, maar de 'hardware' past prima

Ik weet niet hoe dat zit bij een 1.8 8v, maar ik heb bv maar 2 veren, dus je kunt niet zomaar alle setjes op alle Clio's I gebruiken.... Maar Haas zal het wel beter weten... dus het zal wel passen bij jou....
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Alle clio's hebben maar 2 veren 
Het schroefdeel zit dan ook in de schokdemper van de schroefset. En alle clio's hebben 4 schokdempers, sjat

Het schroefdeel zit dan ook in de schokdemper van de schroefset. En alle clio's hebben 4 schokdempers, sjat

1.2bj 1993
ik wil oh zo graag een willi of een 1800 16v maar dat dekt men verzekering niet , ik mag max met 1.2 rijden wegens een zwaar ongeval vroeger met mijn mazda 323F..
welke zwaardere clio motoren passen in een 1.2? ???
en waar vind ik die mooie 16v/willi bumpers met mistlampen , want dat grijs is best wel dom..
voor de rest heb uitlaat waarmee hij een enorm lekker kabaal maakt en ouderwetse rallystyle renault velgen. met ipv 13inch 145 banden , 14 inch 185 , er komen ook 2cm spoorverbreders op de achterste as..
met die brede bandn oogt ie wel heel erg vet voor zo'n standaard wagentje vinnek, ik hou van deze wagen , maar wil hem toch harder zien ;p maar om mee te rijden zijn deze dingen een plezier , en ook mijn geluid had ik nooit zo vet verwacht met een 1200 ..
[img]http://img352.imageshack.us/img352/6751/cliotjenaqh4.th.jpg[/img]
help een hopeloze cliolover in nood aub
edit: ohja kan iemand mij es zeggen , welke modellen er van de CLIO1 zijn gemaakt, maar dan allemaal he , alle 1200 , 1400 , ... willi .... en die RN en RT enzo weet bijgod niet wat het allemaal betekend en wil het echt es weten
ik wil oh zo graag een willi of een 1800 16v maar dat dekt men verzekering niet , ik mag max met 1.2 rijden wegens een zwaar ongeval vroeger met mijn mazda 323F..
welke zwaardere clio motoren passen in een 1.2? ???
en waar vind ik die mooie 16v/willi bumpers met mistlampen , want dat grijs is best wel dom..
voor de rest heb uitlaat waarmee hij een enorm lekker kabaal maakt en ouderwetse rallystyle renault velgen. met ipv 13inch 145 banden , 14 inch 185 , er komen ook 2cm spoorverbreders op de achterste as..
met die brede bandn oogt ie wel heel erg vet voor zo'n standaard wagentje vinnek, ik hou van deze wagen , maar wil hem toch harder zien ;p maar om mee te rijden zijn deze dingen een plezier , en ook mijn geluid had ik nooit zo vet verwacht met een 1200 ..
[img]http://img352.imageshack.us/img352/6751/cliotjenaqh4.th.jpg[/img]
help een hopeloze cliolover in nood aub

edit: ohja kan iemand mij es zeggen , welke modellen er van de CLIO1 zijn gemaakt, maar dan allemaal he , alle 1200 , 1400 , ... willi .... en die RN en RT enzo weet bijgod niet wat het allemaal betekend en wil het echt es weten

ik heb een klein probleempje met de aanjager....... hij doet et niet meer
geen enkele stand reageerd...
Wat kan het probleem zijn?

geen enkele stand reageerd...
Wat kan het probleem zijn?
bumpers enz misschien op de RTC Markt anders marktplaats?Jelman schreef:1.2bj 1993
ik wil oh zo graag een willi of een 1800 16v maar dat dekt men verzekering niet , ik mag max met 1.2 rijden wegens een zwaar ongeval vroeger met mijn mazda 323F..
welke zwaardere clio motoren passen in een 1.2? ???
en waar vind ik die mooie 16v/willi bumpers met mistlampen , want dat grijs is best wel dom..
voor de rest heb uitlaat waarmee hij een enorm lekker kabaal maakt en ouderwetse rallystyle renault velgen. met ipv 13inch 145 banden , 14 inch 185 , er komen ook 2cm spoorverbreders op de achterste as..
met die brede bandn oogt ie wel heel erg vet voor zo'n standaard wagentje vinnek, ik hou van deze wagen , maar wil hem toch harder zien ;p maar om mee te rijden zijn deze dingen een plezier , en ook mijn geluid had ik nooit zo vet verwacht met een 1200 ..
[img]http://img352.imageshack.us/img352/6751/cliotjenaqh4.th.jpg[/img]
help een hopeloze cliolover in nood aub
edit: ohja kan iemand mij es zeggen , welke modellen er van de CLIO1 zijn gemaakt, maar dan allemaal he , alle 1200 , 1400 , ... willi .... en die RN en RT enzo weet bijgod niet wat het allemaal betekend en wil het echt es weten

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Immer wieder die verdammte Holländer