[5GTT] Lex'GTT Orange Project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
BlackEagle

Lex schreef:
BlackEagle schreef:
Lex schreef:Zo, starten doet ie :D . Motor draait mooi en heel soepel rond. Olie komt overal ik ben alleen bang dat ik de draden van de oliedruksensor verkeerdom gemonteerd heb.

Maar nu er is oliedruk en geen vreemde geluiden bij het starten. Dus bobine kabel er op en vlammen dat ding. Nou mooi niet dus :(

De brandstofpomp draait niet, dus effe plus en min op het pompie en toen deed ie wel draaien. Dus brandstofrelais stuk. Ik denk dan stop ik effe dat andere 6 polige relais erin, nou die brandde meteen weg.

Dus morgen maar even een brandstof en startrelais bestellen
ff de draden los van je pompie, ff doormeten als ie geen sluiting maakt..Heb het ook al eens gehad

De pomp draait gewoon hoor, BlackEagle dat is het probleem niet.

Wel raar dat je broertje niet zelf dit blokkie heeft gebruikt voor zijn eigen GT?

Ik heb alle lagers en keeringen en de zuigerveren vervangen en hij draait als een zonnetje

?? heb jij een blok gekocht van hem dan ?
Ben ff de draad kwijt :D
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Jep, Tyberium toch??

Ik had een blokkie gekocht wat pas vervangen was waar geen axiaallagers in zaten en een Renix 209
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
BlackEagle

Lex schreef:Jep, Tyberium toch??

Ik had een blokkie gekocht wat pas vervangen was waar geen axiaallagers in zaten en een Renix 209
Op die fiets...

Tja hij had alles nieuw gekocht, en mot nu nog een keertje goed nagekeken worden.
Aangezien ik het al stervens druk heb, en ook met mijn eigen auto druk bezig ben, laat hij hem fixen door iemand in zwolle.

Kan zo ff niet op de naam komen.
:D
CChris

kan je niet ff ergens anders een relais vanaf trekken voor tijdelijk? en die dan weer vervangen als je die nieuwe binnen habt?
R 5 Convertible Rulezz
pjedro

Lex schreef:Ja, maar wat niet zo top is dat het brandstof relais un backorder valt :(

K#tdealer :lol:
heb je ondertussen al een nieuw relais
en wil hij nu al starten
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Zo de zijknippers werken ook weer. (Y)
Ronnie B.
Contacteer:

ach ja joh je hebt je dasia nog :lol:
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Hee ron hoe staat het eigenlijk met jou GTT?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ja de Dacia rijdt nog. Maar de GT nog niet. :lol:

Zelfs met hulp van Florus en Haas, wil dat ding nog niet starten :(
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

zit er wel benzine in? ;) :lol:

Nee lekker klote lex! balen! :S
Florus

K#t zeg!...........snap er ook geen dr#l van.........waarom die stink startmotor niet rond wil :( (N)

Nog ff volhouden Lex, 't schiet echt op nu (Y) (Y) :wink:
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Weet ik kerel (Y) Thanx voor je hulp.

Ene ik heb niet eens gevraagd wat je van me 5je vond? Je ging ook gelijk aan de slag :lol:
Florus

Ik kan het net zo min uitstaan dat het niet lukt als jij,al is het niet eens me eigen auto :lol: :D

5je ziet er super uit :yest: Kleurtje..... :worship: ,benieuwd hoe ie in 't zonlicht is :ja:
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Naast die blauwe van jou (Y) volgend jaar
CChris

Florus schreef:K#t zeg!...........snap er ook geen dr#l van.........waarom die stink startmotor niet rond wil :( (N)

Nog ff volhouden Lex, 't schiet echt op nu (Y) (Y) :wink:
goh, hebben precies dezelfde problemen, alleen is het voor jou lulliger, want jij had al een nieuwe startmotor dr op zitten. zuur zeg dat het niet lukt, zelfs niet met hulp van 2 mensen die er veel vanaf weten! :( succes!
R 5 Convertible Rulezz
Steven
Car: M536

Was het probleem Lex? In principe kan er weinig fout gaan.

Op de startmotor zitten wel beide pluskabels? Dus degene uit de kabelboom en de kabel die door het schurbord direct van de accu komt?
Goed dan kun je dus ff checken of het startrelais wel werkt, als die klikt gaat dat ook goed.
En dan heb je nog een mooi stukje... de mijne had ook wel eens startproblemen en ik wist gewoon niet waar het zat, na een x bij Jeroen Lubking te staan tikte ie tegen de grote stekker van je motorkabelboom onder je koelvaatje aan. En wat bleek, die verbinding zat gewoon los. Dus frummel eens met die draadjes daar of knip ze los en verbind ze apart ff door.
Florus

Kabels zitten allemaal goed,Lex heeft zelfs een extra min kabel van 't chassis rechtstreeks op de startmotor aangebracht (Y) ,'t rare is dat 't startrelais af en toe KLIK zegt en er verders niks gebeurt,accu gaf 11 volt aan,dus die was waarschijnlijk aardig leeg,maargoed met een 60A starthulp erbij zou dat het probleem ook niet mogen zijn toch??
Steven
Car: M536

Tja lastig zeggen vanaf hier :p
CChris

Florus schreef:Kabels zitten allemaal goed,Lex heeft zelfs een extra min kabel van 't chassis rechtstreeks op de startmotor aangebracht (Y) ,'t rare is dat 't startrelais af en toe KLIK zegt en er verders niks gebeurt,accu gaf 11 volt aan,dus die was waarschijnlijk aardig leeg,maargoed met een 60A starthulp erbij zou dat het probleem ook niet mogen zijn toch??
tis misschien een stomme vraag, maar hebben jullie em ook getest toen ie nog buiten de auto lag? dan weet je direct hoe of wat......als ie gewoon draait en het normaal doet, ligt het ergens anders aan......
R 5 Convertible Rulezz
Menno

Florus schreef:Kabels zitten allemaal goed,Lex heeft zelfs een extra min kabel van 't chassis rechtstreeks op de startmotor aangebracht (Y)
En hoe zeker ben je van de verbinding tussen accu- en carresorie?
Draait de motor wel gewoon soepeltjes rond?
rev it like a rental
Florus

CChris schreef: tis misschien een stomme vraag, maar hebben jullie em ook getest toen ie nog buiten de auto lag? dan weet je direct hoe of wat......als ie gewoon draait en het normaal doet, ligt het ergens anders aan......
Ja,Lex heeft 'm deze week gedemonteerd,mee naar de zaak genomen,en daar hebben ze 'm meerdere malen getest (Y)
Menno schreef: En hoe zeker ben je van de verbinding tussen accu- en carresorie?
Draait de motor wel gewoon soepeltjes rond?
Gisteren 't deel van de accu naar 't chassis allemaal los gehad en schoongeschuurd,motor staat niet vast,konden met de schroevendraaier gewoon 't vliegwiel draaien (Y)

En afgelopen week heeft ie gewoon zonder ontsteking rondgestart,totdat ie oliedruk had :ja:

'T startrelais geeft een tik,maar de startmotor zelf maakt 0,0 beweging :nopom:
CChris

heel vaag, het klinkt toch alsof ie te weinig stroom krijgt ofzow........het kan bijna niet anders. vooral niet als ie nieuw is en nog buiten de auto is getest. zijn de kabels nieuw die jullie hebben gebruikt? misschien zit het em in de verbinding van kabeloog->polen vd startmotor.......?
wel kut hoor, zo'n probleem, om gek van te worden |:
R 5 Convertible Rulezz
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ga er toch effe een andere accu tussen zetten als het brandstofpomprelais binnen is. En iets meer benzine lekker hoor super 98 erin.

Dan gaat ik het nog een keertje proberen. (Y)

Floor bedankt voor het reageren :D
Florus

oja, 't was jou topic :lol:

Nog nagedacht over m'n bod??

:lol:
Ivo
Über-Spammer

PFFFfffff...., je wordt er toch simpel van..., die ouwe techniek..., en dan nog niet starten... (S)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Zo maar effe Rides kijken voor inspiratie.

Misschien gooi ik er wel een v8 in :lol:
Ivo
Über-Spammer

Af en toe heb ik wel eens zin om heel wa anders te kopen..... :lol:

Vd week in de Maastunnel een dikke Oldskool VW Golf 1 helemaal strak met dikke 1.8 20VT motor erin :worship:

Maarja.... :lol:
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Jep het geld wat ik nu heb uitgegeven en inruil van de 19 drie jaar geleden had ik inderdaad een lekke dikke bak kenne kopen. Maar ja heb je dan dezelfde fun. Vermogen zat en de wegligging van een kart?
Abel
Über-Spammer

als je start met je verlichting aan, gaan je lampen minder branden of helemaal uit?

bij uit is je accu leeg/gaar.

snelstarter moet iig wel helpen, maar als die niet goed contact maakt maakt dat nog niet uit
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

snap het niet
16v erin en nooit geen problemen meer met de renault spullen :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ivo
Über-Spammer

Nou Lex succes man, hopelijk kom je zondag ff in De Meern kijken met die dikke 5 van je :)
CChris

Florus schreef:Kabels zitten allemaal goed,Lex heeft zelfs een extra min kabel van 't chassis rechtstreeks op de startmotor aangebracht (Y) ,'t rare is dat 't startrelais af en toe KLIK zegt en er verders niks gebeurt,accu gaf 11 volt aan,dus die was waarschijnlijk aardig leeg,maargoed met een 60A starthulp erbij zou dat het probleem ook niet mogen zijn toch??
die extra min zit hopelijk niet op de minpool van de startmotor? klinkt misschien stom, aangezien ie eerder wel rond is gegaan, maar tis maar n idee.......
R 5 Convertible Rulezz
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Zo, de brandstofrelais waren weer op voorraad bij Ome Renault.

Morgen maar weer effe an de klus.

Ander accuutje mee en we gaan het weer proberen
pjedro

Lex schreef:Zo, de brandstofrelais waren weer op voorraad bij Ome Renault.

Morgen maar weer effe an de klus.

Ander accuutje mee en we gaan het weer proberen
heb je de rest allemaal al gecontroleerd en doorgemeten
in iedergeval succes ik hoor het zaterdag wel (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik ben benieuwd :wink: (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie