ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

steven zegt: slang tussen carb en actuator...

hoe moeilijk lijkt je dit? :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

als je niet weet wat de actuator si, kan je lang zoeken.... (I) :wink:

(oftewel dat dingetje met die 2 tuutjes boven op je turbo waar een stangetje in steekt.)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gast

welk slangetje ? :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wat ben ik toch aardig...

De rood omcirkelde;

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... eslang.jpg[/img]

Normaal loopt die slang door naar de rechterkant van je carb...bij mij ligt ie momenteel los ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tsk.... te lief voor deze wereld... (S)



:lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hee martijn niet andere helpen terwijl je eigen auto nog niet vooruit te schoppen is he ......of heb je het lek al gevonden :p :lol: :wink:
Chris16v
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 15 jul 2007 11:53

Hoe zit het met de CO van een GTT motor,

Welke waarde draaid deze stationair gemiddeld?
Zit er op deze motor een CO stelschroef?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

CO waarde mag tussen de 0,5 en de 1,5 zitten wettelijk volgens mij...maar bij een wat hogere CO zou de motor wat lekkerder moeten lopen.

Op je carb zit inderdaad een CO stelschroef (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Wat is eigenlijk de bedoeling van de aansluiting op de zijkant van de waterpomp die naar de turbo loopt......., hoe zit dit bij een PH I eigenlijk....?
Ik heb nu geen aansluiting op de turbo..., afdoppen..??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan spruitstuk - expansievat ervan maken, wel een doseurtje ertussen anders verlies je wellicht wat stroming.

Of je dopt alles incl. spruitstuk af.

normaal is t spruitstuk - expansievat - turbo.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Riël Notermans schreef:Je kan spruitstuk - expansievat ervan maken, wel een doseurtje ertussen anders verlies je wellicht wat stroming.

Of je dopt alles incl. spruitstuk af.

normaal is t spruitstuk - turbo - expansievat .
wel idd een restictor plaatsen van 2 of 3 mm uit mijn hoofd
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou weet ik niet zeker of dat voor hogere stroomsnelheid is in de rest van het systeem, of voor hogere stroomsnelheid door de turbo zelf.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Rest van het systeem, die fase 1's lopen niet voor nix zo warm bij het missen van die restrictor.

Je creeerd anders een open loop en dan zoekt het water de weg van de minste weerstand he....
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

maar ehm.. als ik alleen die bleedvalve dertussen zet, kan ik toch niet niet de druk omhoog schroeven?? 100% is de standaard 0.7 bar lijkt mij. Dus ik zou eerst die 100% op een andere druk meoten zetten toch? bijv. 1 bar en dan moet ik hem kunnen regelen met de bleedvalve.

Of heb ik het mis??

dan moet ik zeker op de actuator die schroeg verzetten ofzo??
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

je hebt het fout ;)

met een bleedvalve laat je wat druk weglopen uit je slang naar de actuator (het zogenaamde bleeden)
Hierdoor duurt het langer voor die '100%' bij de actuator is bereikt, en dus tot je max druk is bereikt

hoe verder je de bleedvalve open schroeft, hoe hoger je druk dus
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

okee dan, bedankt voor je antwoord! :D

Nu nog ff wachten totdat ik dat spul binnen heb en ik het kan aansluiten :P
Chris16v
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 15 jul 2007 11:53

MartijnG schreef:CO waarde mag tussen de 0,5 en de 1,5 zitten wettelijk volgens mij...maar bij een wat hogere CO zou de motor wat lekkerder moeten lopen.

Op je carb zit inderdaad een CO stelschroef (Y)
IVM met het monteren van een C1j in een U9 auto,
is deze motor beneden de 0,5 te krijgen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah, loopt alleen beroerd.

Of je trekt gewoon de vacuumslang los, ben je in 1x klaar. (en het mag!)
De apk-man hier helpt zo ook wel eens :lol:

Of als je echt een apk-schijterd bent las je gewoon een of andere kat in een speciale 'apk-uitlaat', maarja denk dat die zo is weggefikt :D
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Jackson schreef:
Steven schreef:Jongetjes? Wil je nu nog geholpen worden of wat? :p

Voor een bleedvalve moet je em ombouwen naar cupcircuit.
Als je dat nog moet doen, dan ga je maar ff searchen...
De bleedvalve doe je iig tussen de actuatorslang tussen turbo en carb.
Ja dat wist ik, dat cupcircuit systeem is al gebeurd :)
Had al wat gezocht.. maar werd er niet echt duidelijker op. zie liever een schematje ofzo :p
zeg vriendelijke vriend jack, ga je die kaafkapjes nog eens opsturen of hoe zit dat??? of ga je me echt naar ijmuiden laten komen daarvoor.........? in een heel niet blije stemming!!! lekker ruk dit zeg, zonder kapjes heb ik niks aan die velgen.... :(
heb je gemaild, gePMt en ik dacht ook nog gesmst
R 5 Convertible Rulezz
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Moet de plaatselijke knokploeg ff langs Chris? ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hier bloeit een vriendschap op :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat moet jij nou weer Tom, vechteh?

Jij, ik, nu buiten.... *kijkt naar buiten* hmm, nèh tis kötweer. Lama...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb vandaag al bijna een stoeptegel bij iemand door de ruit getieft :lol: (kut klanten)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Van je eigen taxi? :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nee, bij iemand die niet wilde betalen. Stap ik ook nog effe in om een ritje te rijden (N) . Dat verhaal krijgt nog wel een staartje. Maar laten we maar verder gaan over naafkapjes :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gast

ben zo al maanden aan het wachten op isolatie , zogezegd stuurd de nederlandse post het steeds terug naar afzender. :~ .... btw, ook al maanden geleden betaald. En dan schrikt men ervan als je "onvriendelijk" wordt ? :beer:

Die isolatie had ik nodig voor de poly motorkap...die nu gelijk helemaal naar de kloten is !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Goed, ik ga het hier maar eens vragen...

Wie heeft er ervaringen met schroefsets voor de GTT?! Ik weet dat Marcel (oldskool) er meer rond rijd en Catrinus, maar verder weet ik niemand die ook op een schroefset staat.

Ik wil namelijk nog wel wat lager met de GT en aangezien ik nu al de laagste schokdempers met veren heb die verkrijgbaar zijn (-60) moet het toch maar opgelost worden met een schroefset.

Het enige wat ik kan vinden aan schroefsets is de FK Highsport versie bij MB en de Ultimate en GAZ sets bij K-Tec in Engeland. Het enige probleem waar ik mee zit is dat de fabrikanten Ultimate en FK een verlaging aangeven van -60! In principe zit ik daar nu ook al aan met de Apex schokdempers en veren. De GAZ set gaat volgens mij nog wel veel lager (hoe laag eigenlijk?), maar is ook een veel duurdere oplossing.

Nou vraag ik me dus af of iemand hier een schroefset van FK eronder heeft die MB ook verkoopt. Om te zien of de -60 van de schroefset lager uit gaat vallen in de praktijk dan mijn huidige -60 setup...als ik er maar een centimeter verder mee naar beneden gaat, dan is het natuurlijk zonde van de 500 euro :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

volgens mij heeft Jochem ook een Gaz setje, en die kan erg laag....

let wel op de stand van de draagarmen, te laag rijd voor geen meter meer. ask Jochem en Roy (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

iemand een foto van hoe dat staat?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

WouterW schreef:iemand een foto van hoe dat staat?
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 082R05.jpg[/img]

Zo volgens mij.. :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

anders ff topic van mrtn opzoeken, die heeft em er ook op volgens mij :)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

*twijfel twijfel*
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-Ray- schreef:volgens mij heeft Jochem ook een Gaz setje, en die kan erg laag....

let wel op de stand van de draagarmen, te laag rijd voor geen meter meer. ask Jochem en Roy (Y)
hoezo rydt dat anders voor geen meter ik heb dezelfde set als Jochem en lig toch iets lager dan de genoemde namen en het rydt toch ook . (0)
Maarja heb dan ook wel nog wat kleine veranderingen doorgevoerd.
Gast

je kan je volgend weekend nog es uitleven in het haven gebied met de engelsen. :wink:
Gesloten