
ACT: 5 GT Turbo.
haha is dat zo?
dat wist ik niet
)
Lekker slim dan


Lekker slim dan

" RENAULT 5 GT TURBO "COUPE" UITVOERING 1989 "
Dat staat er op de cover, en ik mis dus pagina nummer 12. B12 heet ie niet volgens mij. Het zijn 40 pagina's in totaal.
Of misschien kan je het hele boekje van jou sturen? Of misschien kan ik die ergens downloaden, want 1990 is wel wat recenter 8-)
Dat staat er op de cover, en ik mis dus pagina nummer 12. B12 heet ie niet volgens mij. Het zijn 40 pagina's in totaal.
Of misschien kan je het hele boekje van jou sturen? Of misschien kan ik die ergens downloaden, want 1990 is wel wat recenter 8-)
damn.. mja ik kan toch geen frans dus dat houd het op
in ieder geval bedankt
Misschien dat iemand anders nog met deze pagina aan komt zetten
En anders pech gehad..


Misschien dat iemand anders nog met deze pagina aan komt zetten

En anders pech gehad..
Haas schreef:
is een cabrio eigenlijk orig ooit geleverd als gtt?

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... folder.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... lder.1.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... lder.2.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... lder.3.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
vraagje, ik ga zo ff mn compressie meten van het motortje van mn r5 gtt.
weet iemand de precieze waarden?? hoeveel moet het standaard zijn die druk.
weet iemand de precieze waarden?? hoeveel moet het standaard zijn die druk.
lief dingetjePaul1916v schreef:in Malden
Deze stond hele tijd net over de grens, bij marieke en stefan in de straat
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Rond de 10 bar is wel goed volgens mij...Jackson schreef:vraagje, ik ga zo ff mn compressie meten van het motortje van mn r5 gtt.
weet iemand de precieze waarden?? hoeveel moet het standaard zijn die druk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
het enige wat dan nog anders is is de nokkenas en de oliepomp. die zou je ook moeten overzetten, olipomp in iedergeval. nokkenas, zou misshien nog voor vermogens winst kunnen zorgen. aanngezien een niet geblazen blok meer moeite voor lucht moet doen dan een turbo blokRobert Turbo schreef:Ik wil de bussen/zuigers van een C1J (GTT) blok overzetten in een C3J blokLuco/Alpine-racer schreef:een c1j is een turboblokRobert Turbo schreef:Zijn alle 1.4 onderblokken gelijk?
Is het onderblok van een C1J GTT gelijk aan een C3J? (19/clio onderblok)
en de c3j niet toch?
Probleem!
Ik heb gister mn carterventilatie anders laten lopen volgens het "5 GT TURBO COUPE 89" boekje. Heb het precies aangesloten hoe het volgens dat plaatje moet.
![Afbeelding]()
Sorry.. weet niet hoe ik hem kleiner moet zetten :$
Van mn kleppendeksel naar dat vaatje, vanaf dat vaatje naar beneden mn carterpan in en een andere slangetje voor de afvoer.
Het gat in mn luchtfilterbuis afgedopt en het gat achterop mn Carb. ook afgedopt. Dit moet toch goed zijn?
Gister starte ik hem al natuurlijk en rookte hij al onwijs, reed ik een stukkie en toen was het over..
Maargoed, vanmorgen reed ik naar mn werk. IJmuiden - Haarlem. Deed hier mn kap open en tot mn schrik alles was olie daar! echt alles, het zat overal..
Waar kan dat ik gods naam vandaag komen.
Ik pijlde ook gelijk ff mn olie, en ben gewoon ff meer dan een liter kwijt!
Kan het zijn dat mn olie druk te hoog word en dat ie daarom alles deruit gooit?
Wat te doen jongens!
Ik heb gister mn carterventilatie anders laten lopen volgens het "5 GT TURBO COUPE 89" boekje. Heb het precies aangesloten hoe het volgens dat plaatje moet.
Sorry.. weet niet hoe ik hem kleiner moet zetten :$
Van mn kleppendeksel naar dat vaatje, vanaf dat vaatje naar beneden mn carterpan in en een andere slangetje voor de afvoer.
Het gat in mn luchtfilterbuis afgedopt en het gat achterop mn Carb. ook afgedopt. Dit moet toch goed zijn?
Gister starte ik hem al natuurlijk en rookte hij al onwijs, reed ik een stukkie en toen was het over..
Maargoed, vanmorgen reed ik naar mn werk. IJmuiden - Haarlem. Deed hier mn kap open en tot mn schrik alles was olie daar! echt alles, het zat overal..

Ik pijlde ook gelijk ff mn olie, en ben gewoon ff meer dan een liter kwijt!
Kan het zijn dat mn olie druk te hoog word en dat ie daarom alles deruit gooit?
Wat te doen jongens!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uhmm.... te hoge carterdruk. Oliepeilstok eruitdrukt.
Toch maybe iets niet correct aangesloten.... Of per ongeluk iets wel afgesloten. Lijkt me iets bij je opvangvaatje wat de druk tegenhoudt.
Beste is het te controleren is eigenlijk om dat oorspronkelijke vaatje te laten zitten. 1 slang rechtstreeks van klepdeksel daarop aansluiten. (wat je dus gedaan hebt) en dan laten lopen.
En hoe heb je achterop de carb. het e.e.a. afgesloten ???
Toch maybe iets niet correct aangesloten.... Of per ongeluk iets wel afgesloten. Lijkt me iets bij je opvangvaatje wat de druk tegenhoudt.
Beste is het te controleren is eigenlijk om dat oorspronkelijke vaatje te laten zitten. 1 slang rechtstreeks van klepdeksel daarop aansluiten. (wat je dus gedaan hebt) en dan laten lopen.
En hoe heb je achterop de carb. het e.e.a. afgesloten ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja dan moet ik het zeker ff gaan nakijken, en idd dat vaatje terug zetten.
Achterop mn carb. heb ik er een slangetje opgedaan en daar een bout in, vast geknepen met slangenklemmen. zelfde geld voor de slang naar het luchtfilter. ook slangetje met bout erin gedraait.
Maar mn oliepeilstok drukt ie er niet uit.. ehh denk ik, er zat wel vet veel olie aan odnerkant van mn motorkap. zou hij het er daar uitspuiten?
Achterop mn carb. heb ik er een slangetje opgedaan en daar een bout in, vast geknepen met slangenklemmen. zelfde geld voor de slang naar het luchtfilter. ook slangetje met bout erin gedraait.
Maar mn oliepeilstok drukt ie er niet uit.. ehh denk ik, er zat wel vet veel olie aan odnerkant van mn motorkap. zou hij het er daar uitspuiten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Die lijkt goed te zoitten maar als je goed kijkt (EN NIET PAKT OF DRUKT), merkt je dat ie +/-1-2 cm naar boven zit en daardoor door de druk olie kan gaan spuiten.......
Anders is het maybe de afvoer vanuit je opvangfles die je gemonteerd hebt.... Als dat het is, heb je wel errug veel carterdruk.
Kwestie van kijken en controleren.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ok prima, ik ga het zeker ff nauwkeurig nalopen allemaal.
bedankt! Ik laat het nog wel even weten als ik wat meer weet.
/Edit..
Liep net ff naar buiten naar mn autotje om ffies te kijken. starte hem ff.. liet hem ff stationair draaien. Begon ook gelijk te roken dat ding, leek wel onder de Carb. vandaan te komen bij het uitlaatspruitstuk..
De oliepeilstok bleef er stationair wel gewoon opzitten, mja dat zal wel omhoog komen dan als er gas gegeven word want dan bouwt de druk zich op.
maar dat kan denk ik ook zijn omdat overal olie op zit en dat t zooitje heet word.
Verder lijkt alles gewoon goed te zitten volgens mij. Wat ik wel moet zeggen is dat slangetje op mn kleppendeksel wel bijna dichtgeknepen zat.. die loopt nu wel goed. zou dat het misschien kunnen zijn? dat daardoor die carterdruk te hoog werd?
bedankt! Ik laat het nog wel even weten als ik wat meer weet.
/Edit..
Liep net ff naar buiten naar mn autotje om ffies te kijken. starte hem ff.. liet hem ff stationair draaien. Begon ook gelijk te roken dat ding, leek wel onder de Carb. vandaan te komen bij het uitlaatspruitstuk..
De oliepeilstok bleef er stationair wel gewoon opzitten, mja dat zal wel omhoog komen dan als er gas gegeven word want dan bouwt de druk zich op.
maar dat kan denk ik ook zijn omdat overal olie op zit en dat t zooitje heet word.
Verder lijkt alles gewoon goed te zitten volgens mij. Wat ik wel moet zeggen is dat slangetje op mn kleppendeksel wel bijna dichtgeknepen zat.. die loopt nu wel goed. zou dat het misschien kunnen zijn? dat daardoor die carterdruk te hoog werd?
ja ik weet het.. maar dit werd aangeraden door een vriend van me, hij heb ook een r5 gtt en heeeel veel verstand dervanRoy schreef:Waarom bouw je het niet terug naar origineel?![]()
"If it's ain't broken don't try to fix it"

mja terug naar orgineel gaat nu niet zo makkelijk meer, omdat er een slang afbrak!

Als die vriend van je er zoveel verstand van heeft weet ie ook de oplossing voor dit probleem wel...
Maar ff serieus, als je nu blijft rijden terwijl er elke keer olie uitspuit hebben we binnenkort waarschijnlijk een gtt minder.

Maar ff serieus, als je nu blijft rijden terwijl er elke keer olie uitspuit hebben we binnenkort waarschijnlijk een gtt minder.
ja dat snap ik.. maar ik zal toch naar huis moeten..
wat me ook opviel, wanneer ik de turbo gebruikte dat ie flink ging roken..
Dus ik probeer gewoon rustig zonder turbo naar huis te rijden. door zo min mogelik druk op te bouwen.. dan moet het wel goedkomen denk ik. lekker binnendoor rijden. het is niet anders.
Als ik idd zelf niet uitkom kijkt die vriend van me er wel ff naar ja
wat me ook opviel, wanneer ik de turbo gebruikte dat ie flink ging roken..
Dus ik probeer gewoon rustig zonder turbo naar huis te rijden. door zo min mogelik druk op te bouwen.. dan moet het wel goedkomen denk ik. lekker binnendoor rijden. het is niet anders.
Als ik idd zelf niet uitkom kijkt die vriend van me er wel ff naar ja

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Maar een olieslag die vaccuumtrekt is niet goed. Onder geen beding.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Er is weinig beter aan dat systeem hoor, tis in de cup meer gedaan om snel te zien in watvoor staat je motor is dan dat het is gedaan omdat je dan een 'schonere' verbranding hebt.
Nu ga je telkens je olieflesje of blikje redbull netjes in een kannetje legen of pleur je het maar @random in de bosjes?
En wat heeft die vriend van je allemaal gepresteerd dattie zoveel verstand van GT's heeft? Geen aanval ofzo hoor, maar er zijn meer blaaskaken dan echte goeroes...
Nu ga je telkens je olieflesje of blikje redbull netjes in een kannetje legen of pleur je het maar @random in de bosjes?
En wat heeft die vriend van je allemaal gepresteerd dattie zoveel verstand van GT's heeft? Geen aanval ofzo hoor, maar er zijn meer blaaskaken dan echte goeroes...
@Arco
Vaccuum trok ie niet volgens mij omdat de slang gewoon beknelt zat en daardoor ontstond er een knik in.. dat zou het misschien wel is geweest kunnen zijn.
@Steven
Dat vaatje of rebbull blikje heb ik niet eens
heb gewoon een slangetje naar de bodem laten lopen.. 
Nou geloof me, blaaskaak is ie niet, hij weet er echt veel vanaf. Ik hoef maar iets te vragen en hij heb t antwoord al klaar liggen. Woont ook in ijmuiden die gozer. Hij had in een daggie vanuit de ene r5 naar de andere r5 body alles overgezet. motor, interieur, uitlaat lijn.. alles.. en het werkte gewoon perfect en kwam in 1 keer door de apk heen
dus als hij wat zegt tegen me, van dit of dat is beter en kan je beter doen, dan neem ik dat van hem aan. 
Vaccuum trok ie niet volgens mij omdat de slang gewoon beknelt zat en daardoor ontstond er een knik in.. dat zou het misschien wel is geweest kunnen zijn.
@Steven
Dat vaatje of rebbull blikje heb ik niet eens


Nou geloof me, blaaskaak is ie niet, hij weet er echt veel vanaf. Ik hoef maar iets te vragen en hij heb t antwoord al klaar liggen. Woont ook in ijmuiden die gozer. Hij had in een daggie vanuit de ene r5 naar de andere r5 body alles overgezet. motor, interieur, uitlaat lijn.. alles.. en het werkte gewoon perfect en kwam in 1 keer door de apk heen


okee dat kan natuurlijk
Billy heet ie, 19 jaar, komt uit ijmuiden, rijd een witte gtt ph1 en daarvoor had hij een grijze ph2. Maar hij weet er echt veel vanaf..

Billy heet ie, 19 jaar, komt uit ijmuiden, rijd een witte gtt ph1 en daarvoor had hij een grijze ph2. Maar hij weet er echt veel vanaf..
precies, dat is hem
ik kreeg toen samen met hem dat ongeluk.. ik reed voor hem hij, ik verongelukte, over de kop en in de brand, daar schrok hij zo van. reed hij vervolgens 3 palen omver.. ding total loss..
dus hij trok hem helemaal kaal, aller deruit. en kocht toen een body plus stukkende motor voor 300 euri
alles overgezet en klaar 

dus hij trok hem helemaal kaal, aller deruit. en kocht toen een body plus stukkende motor voor 300 euri


Jackson schreef:
@Steven
Dat vaatje of rebbull blikje heb ik niet eensheb gewoon een slangetje naar de bodem laten lopen..
![]()





teveel moeite, gewoon iets opvangen en de noemer "je eigen zooi opruimen"?
neehoor, het is de moeite helemaal niet 

en dus? heb je hem niet zo op straat hangen en was het 'stoere jongen'-taal of heb je m wel los hangen en boeit t je geen zak?