ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, dat zou ook best kunnen. Staat me ook wat van bij. :)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

haha is dat zo? :p dat wist ik niet :))

Lekker slim dan |:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Welke pagina bedoel je precies? B-12? Ik heb hier het cup-boek uit 1990. :)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

" RENAULT 5 GT TURBO "COUPE" UITVOERING 1989 "

Dat staat er op de cover, en ik mis dus pagina nummer 12. B12 heet ie niet volgens mij. Het zijn 40 pagina's in totaal.

Of misschien kan je het hele boekje van jou sturen? Of misschien kan ik die ergens downloaden, want 1990 is wel wat recenter 8-)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb de franse editie, die is ca. 120 pagina's. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

damn.. mja ik kan toch geen frans dus dat houd het op :p in ieder geval bedankt :)

Misschien dat iemand anders nog met deze pagina aan komt zetten :p

En anders pech gehad..
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Haas schreef:
is een cabrio eigenlijk orig ooit geleverd als gtt?
:) Ik heb de folder even ingescand.

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... folder.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... lder.1.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... lder.2.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... lder.3.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

in Malden

Deze stond hele tijd net over de grens, bij marieke en stefan in de straat
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

vraagje, ik ga zo ff mn compressie meten van het motortje van mn r5 gtt.

weet iemand de precieze waarden?? hoeveel moet het standaard zijn die druk.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Paul1916v schreef:in Malden

Deze stond hele tijd net over de grens, bij marieke en stefan in de straat
lief dingetje
Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Jackson schreef:vraagje, ik ga zo ff mn compressie meten van het motortje van mn r5 gtt.

weet iemand de precieze waarden?? hoeveel moet het standaard zijn die druk.
Rond de 10 bar is wel goed volgens mij...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Arco schreef:Is dat niet de bekende pagina die gewoonweg mist/is vergeten in het originele boek ?? (I)
Ik heb het ff gecheckt: pagina 12 ontbreekt gewoon... :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Robert Turbo schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Robert Turbo schreef:Zijn alle 1.4 onderblokken gelijk?

Is het onderblok van een C1J GTT gelijk aan een C3J? (19/clio onderblok)
een c1j is een turboblok
en de c3j niet toch?
Ik wil de bussen/zuigers van een C1J (GTT) blok overzetten in een C3J blok
het enige wat dan nog anders is is de nokkenas en de oliepomp. die zou je ook moeten overzetten, olipomp in iedergeval. nokkenas, zou misshien nog voor vermogens winst kunnen zorgen. aanngezien een niet geblazen blok meer moeite voor lucht moet doen dan een turbo blok
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Probleem!

Ik heb gister mn carterventilatie anders laten lopen volgens het "5 GT TURBO COUPE 89" boekje. Heb het precies aangesloten hoe het volgens dat plaatje moet.

Afbeelding
Sorry.. weet niet hoe ik hem kleiner moet zetten :$

Van mn kleppendeksel naar dat vaatje, vanaf dat vaatje naar beneden mn carterpan in en een andere slangetje voor de afvoer.
Het gat in mn luchtfilterbuis afgedopt en het gat achterop mn Carb. ook afgedopt. Dit moet toch goed zijn?

Gister starte ik hem al natuurlijk en rookte hij al onwijs, reed ik een stukkie en toen was het over..

Maargoed, vanmorgen reed ik naar mn werk. IJmuiden - Haarlem. Deed hier mn kap open en tot mn schrik alles was olie daar! echt alles, het zat overal.. :S Waar kan dat ik gods naam vandaag komen.

Ik pijlde ook gelijk ff mn olie, en ben gewoon ff meer dan een liter kwijt!

Kan het zijn dat mn olie druk te hoog word en dat ie daarom alles deruit gooit?

Wat te doen jongens!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Uhmm.... te hoge carterdruk. Oliepeilstok eruitdrukt.

Toch maybe iets niet correct aangesloten.... Of per ongeluk iets wel afgesloten. Lijkt me iets bij je opvangvaatje wat de druk tegenhoudt.
Beste is het te controleren is eigenlijk om dat oorspronkelijke vaatje te laten zitten. 1 slang rechtstreeks van klepdeksel daarop aansluiten. (wat je dus gedaan hebt) en dan laten lopen.

En hoe heb je achterop de carb. het e.e.a. afgesloten ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ja dan moet ik het zeker ff gaan nakijken, en idd dat vaatje terug zetten.

Achterop mn carb. heb ik er een slangetje opgedaan en daar een bout in, vast geknepen met slangenklemmen. zelfde geld voor de slang naar het luchtfilter. ook slangetje met bout erin gedraait.

Maar mn oliepeilstok drukt ie er niet uit.. ehh denk ik, er zat wel vet veel olie aan odnerkant van mn motorkap. zou hij het er daar uitspuiten?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(I) ..... Aan de voorzijde zit je oliepeilstok ja.
Die lijkt goed te zoitten maar als je goed kijkt (EN NIET PAKT OF DRUKT), merkt je dat ie +/-1-2 cm naar boven zit en daardoor door de druk olie kan gaan spuiten.......
Anders is het maybe de afvoer vanuit je opvangfles die je gemonteerd hebt.... Als dat het is, heb je wel errug veel carterdruk.
Kwestie van kijken en controleren.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ok prima, ik ga het zeker ff nauwkeurig nalopen allemaal.

bedankt! Ik laat het nog wel even weten als ik wat meer weet.

/Edit..

Liep net ff naar buiten naar mn autotje om ffies te kijken. starte hem ff.. liet hem ff stationair draaien. Begon ook gelijk te roken dat ding, leek wel onder de Carb. vandaan te komen bij het uitlaatspruitstuk..

De oliepeilstok bleef er stationair wel gewoon opzitten, mja dat zal wel omhoog komen dan als er gas gegeven word want dan bouwt de druk zich op.

maar dat kan denk ik ook zijn omdat overal olie op zit en dat t zooitje heet word.

Verder lijkt alles gewoon goed te zitten volgens mij. Wat ik wel moet zeggen is dat slangetje op mn kleppendeksel wel bijna dichtgeknepen zat.. die loopt nu wel goed. zou dat het misschien kunnen zijn? dat daardoor die carterdruk te hoog werd?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Waarom bouw je het niet terug naar origineel? (I)

"If it's ain't broken don't try to fix it" :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Roy schreef:Waarom bouw je het niet terug naar origineel? (I)

"If it's ain't broken don't try to fix it" :wink:
ja ik weet het.. maar dit werd aangeraden door een vriend van me, hij heb ook een r5 gtt en heeeel veel verstand dervan :p

mja terug naar orgineel gaat nu niet zo makkelijk meer, omdat er een slang afbrak! :( ja idd.. afbrak pff.. zo heet geworden denk ik.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als die vriend van je er zoveel verstand van heeft weet ie ook de oplossing voor dit probleem wel... :p

Maar ff serieus, als je nu blijft rijden terwijl er elke keer olie uitspuit hebben we binnenkort waarschijnlijk een gtt minder.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

ja dat snap ik.. maar ik zal toch naar huis moeten..

wat me ook opviel, wanneer ik de turbo gebruikte dat ie flink ging roken..

Dus ik probeer gewoon rustig zonder turbo naar huis te rijden. door zo min mogelik druk op te bouwen.. dan moet het wel goedkomen denk ik. lekker binnendoor rijden. het is niet anders.

Als ik idd zelf niet uitkom kijkt die vriend van me er wel ff naar ja :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maar een olieslag die vaccuumtrekt is niet goed. Onder geen beding.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Er is weinig beter aan dat systeem hoor, tis in de cup meer gedaan om snel te zien in watvoor staat je motor is dan dat het is gedaan omdat je dan een 'schonere' verbranding hebt.

Nu ga je telkens je olieflesje of blikje redbull netjes in een kannetje legen of pleur je het maar @random in de bosjes?

En wat heeft die vriend van je allemaal gepresteerd dattie zoveel verstand van GT's heeft? Geen aanval ofzo hoor, maar er zijn meer blaaskaken dan echte goeroes...
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

@Arco
Vaccuum trok ie niet volgens mij omdat de slang gewoon beknelt zat en daardoor ontstond er een knik in.. dat zou het misschien wel is geweest kunnen zijn.

@Steven
Dat vaatje of rebbull blikje heb ik niet eens :p heb gewoon een slangetje naar de bodem laten lopen.. :p

Nou geloof me, blaaskaak is ie niet, hij weet er echt veel vanaf. Ik hoef maar iets te vragen en hij heb t antwoord al klaar liggen. Woont ook in ijmuiden die gozer. Hij had in een daggie vanuit de ene r5 naar de andere r5 body alles overgezet. motor, interieur, uitlaat lijn.. alles.. en het werkte gewoon perfect en kwam in 1 keer door de apk heen :p dus als hij wat zegt tegen me, van dit of dat is beter en kan je beter doen, dan neem ik dat van hem aan. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoe heet die knakker dan?

Tja ik ben altijd sceptisch over dat soort mensen, Jeroen Lubking weet ook echt alles van GT's af, maar ook die geloofde ik niet altijd blindelings hoor :p
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

okee dat kan natuurlijk :)

Billy heet ie, 19 jaar, komt uit ijmuiden, rijd een witte gtt ph1 en daarvoor had hij een grijze ph2. Maar hij weet er echt veel vanaf..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah die grijze 608 Fase2 met Devil die later platgereje is :p

Kenteken met JS erin wast geloof ik

Nu heeft ie die witte met die Ronal Turbo's zeker.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

precies, dat is hem :) ik kreeg toen samen met hem dat ongeluk.. ik reed voor hem hij, ik verongelukte, over de kop en in de brand, daar schrok hij zo van. reed hij vervolgens 3 palen omver.. ding total loss..

dus hij trok hem helemaal kaal, aller deruit. en kocht toen een body plus stukkende motor voor 300 euri :p alles overgezet en klaar :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Jackson schreef:
@Steven
Dat vaatje of rebbull blikje heb ik niet eens :p heb gewoon een slangetje naar de bodem laten lopen.. :p

|: |: |: |:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

:p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

teveel moeite, gewoon iets opvangen en de noemer "je eigen zooi opruimen"?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

neehoor, het is de moeite helemaal niet :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en dus? heb je hem niet zo op straat hangen en was het 'stoere jongen'-taal of heb je m wel los hangen en boeit t je geen zak?
Gesloten