*FLITSende topic* bij het CJIB

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

martin rs schreef:dus ik kan gewoon met kerst mij bekeuring nog krijgen lekker dan :( klojo's kunnen ook geen duidelijkheid geven he ongeloofelijk.
Ja of hopen dat je de bekeuring niet krijgt, zoals ik al 2 keer heb meegemaakt :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Er gaat meestal wel een week of 6-8 overheen voordat je je boete binnen krijgt... :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
martin rs

Martijn G (Turbo) schreef:
Rijbewijs alleen ingevorderd bij staandehouding...
dus eh als ik op de foto sta met 80 kmh te hard kan ik mijn rijbewijs gewoon houden?

moet dan wel voorkomen en heel dikke boete dokken?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Precies...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
martin rs

dan heeft inderdaad elk nadeel al zijn voordeel. zat al te denken mijn bak te verkopen want ik zou er niks meer aan hebben. ze nemen hem dus ook niet tijdelijk in ofzow
Marcel dLC

Hoe hard reed je nou eigenlijk????
Marcel B.

Merijn schreef:STFU = Shut The Fuck Up! :D
Grote mond?
Don't walk the grass... smoke it
martin rs

Marcel dLC schreef:Hoe hard reed je nou eigenlijk????
heb het niet gezien. ik vermoed 1340 op een deel waar je 60 mag
Marcel dLC

martin rs schreef:
Marcel dLC schreef:Hoe hard reed je nou eigenlijk????
heb het niet gezien. ik vermoed 1340 op een deel waar je 60 mag
1340????

Da's wel heel hard :D
130 of 140? Oei, dat zal niet goedkoop zijn....
martin rs

ja idd 130 waar je 60 mocht. ja maar goed volgens mij kunnen ze mijn rijbewijs een jaar schorsen en ook nog eens een hele dikke boete erop denk 1000 pleuro ofzow.
_Martijn_
Contacteer:

na meetcorrectie enz meten ze misschien nog maar 115 ofzo. dus dat zal wel meevallen. je hoeft dan nieteens voor te komen. alleen een boete van paar honderd euro.
He! nu is die weer rood.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Weet je zeker dat je geflitst bent? Heel zeker?
martin rs

_Martijn_ schreef:na meetcorrectie enz meten ze misschien nog maar 115 ofzo. dus dat zal wel meevallen. je hoeft dan nieteens voor te komen. alleen een boete van paar honderd euro.
dus met andere woorden:

krijg een boete en mischien wel een rijschorsing tijdelijk?

en verder helemaal niks?
valt me mee. maar het zal niet goedkoop blijven
martin rs

Merijn schreef:Weet je zeker dat je geflitst bent? Heel zeker?
je zag een flits en ik zeg tegen iemand naast me he onweer of niet? en die zegt ja denk het ik zag het ook. ik terug rijden want vertrouwde het niet staat er zo een kut apperaat in de berm achter een boom. je ziet em totaal niet. ik naast de wagen op een parkeerterrein achter bomen wat je ook niet ziet keren en weer verder.
Merijn
Über-Spammer

Voor die schorsing moeten ze je staande houden, volgens mij. Anders kunnen ze jou een rijontzegging geven, terwijl iemand anders jou auto bestuurde.
Laatst gewijzigd door Merijn op do 19 jun 2003 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
_Martijn_
Contacteer:

Waarom zou je een rijschorsing krijgen.
je bent toch geflitst. als ze je staande houden als je 50 km te hard gaat dan denk wel. maar nu zal het alleen een boete zijn.
He! nu is die weer rood.
martin rs

Merijn schreef:Voor die schorsing moeten ze je staande houden, volgens mij. Anders kunnen ze hou een rijontzegging doen terwijl iemand anders jou auto bestuurde.
das een sterk punt maar wie was diegene dan ja dat kan je wel vergeten zijn natuurlijk na zo een tijd :p
martin rs

_Martijn_ schreef:Waarom zou je een rijschorsing krijgen.
je bent toch geflitst. als ze je staande houden als je 50 km te hard gaat dan denk wel. maar nu zal het alleen een boete zijn.
ik ga afwachten. dit onzekere bevalt me helemaal niks. en erachteraanbellen kan ook niet. geen slapende honden wakker maken zeggen ze wel eens
Merijn
Über-Spammer

Gewoon zeggen dat jou auto wel vaker wordt gebruikt door anderen. Zouden meerdere mensen kunnen zijn. En aangezien je die bekeuring pas na minimaal 3 weken krijgt weet jij dat al lang niet meer, toch? :)
martin rs

precies sterk punt trouwens.
_Martijn_
Contacteer:

Als je hem krijgt denk ik dat je 1 van deze krijgt.

46 t/m 50 km/h € 273
51 t/m 55 km/h € 327

meer niet.
Laatst gewijzigd door _Martijn_ op do 19 jun 2003 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
He! nu is die weer rood.
Merijn
Über-Spammer

Ik ben 1 keer staande gehouden met 44 km/h te hard. Kostte me 216 euro na meetcorrectie (40 te hard). Die van jou zal iets hoger uitvallen, helaas. :(
martin rs

ja denk wel dat het duur wordt. zonde setje mooie velgen minder......

ik was al aan het plannen want iemand zei een jaar je rijbewijs kwijt. denk martin gaat een 19 kopen en projefctje starten. je moet wel je voordeel eruit halen natuurlijk. maar nu hoor ik van meerderen dat dit wordt tegengesproken. lucht wel op
_Martijn_
Contacteer:

Als je staande was gehouden, had je idd wel een super groot probleem, dan mog je hem idd denk wel inleveren.
He! nu is die weer rood.
martin rs

dat ben ik gelukkig niet. maar ja ik hoop niet dat de boete lang duurt.

maar er zal toch een bepaalde periode moeten zijn dat ze em op moeten sturen en dan ie anders niet geldig is?
_Martijn_
Contacteer:

ik heb wel is gelezen dat als je hem na een half jaar binnen krijgt, dat je dan bezwaar kan aantekenen daarover. maar dat weet ik niet zeker.
He! nu is die weer rood.
martin rs

als ik het in september niet heb dan ga ik wel even naar het bureau om er over te vragen.
_Martijn_
Contacteer:

Ik had het dus verkeerd getypt.
je moet natuurlijk nix gaan vragen.
He! nu is die weer rood.
martin rs

ik kan natuurlijk altijd anoniem vragen. ik begrijp ook dat je geen slapende honden moet wakker maken.
_Martijn_
Contacteer:

Waarom zou je het vragen. als hij niet komt is het toch best.

en als hij na een half jaar komt, dan stuur je gewoon een brief. dat hij verlopen is ofzo.
ik weet alleen niet zeker of dat mogelijk is, dat verlopen.
He! nu is die weer rood.
martin rs

precies en dat wil ik ff zeker weten.
ik vraag gewoon jongens als ik geflitst ben, tot welke datum kan de bekeuring binnen komen tot ie is verlopen. ik wil er een beetje zekerheid over natuurlijk
_Martijn_
Contacteer:

ja dat kan je wel doen ja.
He! nu is die weer rood.
rasit..

1 jaar je rijbewijs kwijt?? :lol:

Heeft u harder gereden dan 30km/u te hard binnen de bebouwde kom of 40km/u te hard buiten de bebouwde kom dan is de Wet Mulder (beneden 30/40 km te hard) niet meer van toepassing en dan gaat de overtreding het justitiële circuit in.

Meestal krijgt u eerst een aankondiging dat er een snelheidsovertreding is gepleegd met een kenteken dat op uw naam staat. U krijgt dan ook een formulier waarop aangegeven kan worden of u zelf of iemand anders de 'snelheidsovertreding' hebt/heeft begaan. Wat u ook invult, zet wel een dikke streep door het woord 'snelheidsovertreding'. Als u niks doet gaat het OM ervan uit dat de overtreding is begaan door de kentekenhouder.

De volgende stap is het transactievoorstel. Let op: tegen een transactievoorstel kunt u geen bezwaarschrift indienen! Als u die betaalt dan hoeft u niet voor te komen maar krijgt u wel een justitiële registratie die meetelt als u de volgende keer een ‘zware’ overtreding begaat (dus niet wet Mulder beschikkingen). Betaalt u het transactievoorstel niet dan moet u in de regel voorkomen.
Laat u het voorkomen, bereid u dan goed voor. Dringend advies is om wel naar de zitting te gaan. Let op: alles wat u op de zitting zegt kan tegen u worden gebruikt. Dus ook als u impliciet/expliciet toegeeft te hard te hebben gereden. Zet uw eigen verhaal op papier en geef het ook af aan de griffier (rechts van de rechter). Heeft u uw rijbewijs nodig voor uw werk zorg dan voor een verklaring van uw werkgever. Bent u echt zwaar over de schreef gegaan overweeg dan om een advocaat te nemen.

Tegen het vonnis van de kantonrechter kunt u binnen 14 dagen beroep aantekenen bij de rechtbank. Let op: ook als u wel een oproep hebt gekregen maar niet aanwezig bent op de zitting dan begint de termijn van 14 dagen te lopen direct na het vonnis. Hoger beroep kunt u instellen bij de griffie van het kantongerecht dat in hetzelfde gebouw is gevestigd.
martin rs

klinkt ernstig allemaal. hoop niet dat het zover komt. ik ga gewoon betalen en knal er een paar bezwaarschriften tegenaan wie weet zie ik het geld dan weer es terug. maar voorkomen nee dank je.
catrinus

als je niet zo hard had gereden dan had je je nu ook niet zo druk gemaakt :wink:
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie