Megane coupe 16V (remmerij vervangen)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Mrtn schreef:Dat is een hele mooie band.
Is het één sticker, of is het een effen zwarte met witte tekens en letters erover heen geplakt??
De band bestaat uit meerdere delen
1 renault tuning club sticker (met tekst "respect is everything)
2 de zwarte band (15cm)
3 zijn de 2 logo's
deze zijn allen ff op maat gemaakt en er apart op geplakt.ik was er maar 30 pleuros voor kwijt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Contacteer:

Het lijkt me leuk de as over te zetten,maar ik vind het de moeite niet meer waard voor deze auto,ik verlaag hem voor zever dat gaat (niet al te moeilijk) en dan is het nog paar details,en dan is het klaar.dan is het op naar de megane.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mrtn
Car: R5GTT

Het is een misverstand dat schrijven beter remmen als trommels. Uit een trommel komt net zoveel remkracht als een schrijf, misschien uit een trommel nog wel meer. Voor remkracht hoef je t niet te doen, gewoon een kwestie van je trommels goed afstellen.
Mrtn = Maarten
chris-mc
Contacteer:

Ik heb wel enig advies nodig,die kale remklauwen en trommels zien er niet uit,ik wil ze een kleur geven,maar welke?
Rood lijkt me niet staan,er zit nergens anders rood op mn r19,zat te denken aan zilver,maarja dat zijn mn velgen ook al,en groen,dat zie je nouwelijk volgens mij,of ik moet het gifgroen doen.
Tom
Moderator
Car: MB

zet er een leuke striping op :lol: , die zie je ook ............bijna...........nooit :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
chris-mc
Contacteer:

Dat ziet er leuk uit voor de trip van de winkel naar huis,maar daarna.......
Ik zoek meer een permanente oplossing
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Goud ?? Is ook wel fet.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
chris-mc
Contacteer:

Martijn G (Turbo) schreef:Goud ?? Is ook wel fet.
das wel apart,ik ga eens ff kijken of dat een beetje past bij de kleuren.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zeg Cris, hoe kom je aan die zwarte raamband?? Zijn die er ook in verschillende kleuren ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Bart V

Mrtn schreef:Het is een misverstand dat schrijven beter remmen als trommels. Uit een trommel komt net zoveel remkracht als een schrijf, misschien uit een trommel nog wel meer. Voor remkracht hoef je t niet te doen, gewoon een kwestie van je trommels goed afstellen.
Ben ik toch niet met je eens. Schijfremmen zijn beter te doseren als trommels, en schijfremmen kunnen volgens mij meer remkracht leveren. (Dan heb ik het over die trommeltjes op de 19, en niet die op een vrachtwagen) Ze zitten toch niet voor niks op snelle auto's. Bovendien remt mijn 16V echt veel harder als mn vorige 19 met trommels achter. Dus ik denk dat het wel degelijk uitmaakt.

Greetz
jeroen.k

Er zal ongetwijfeld verschil in zitten, maar bijkomend feit is dat ik schijven gewoon veeeeel beter vindt staan dan trommels.

O ja, Cris ik zou voor zilvergrijs gaan. Staat echt vet en past ook goed bij de striping. Wel even de tijd ervoor nemen, das beter voor het resultaat. Ik was met 1 uurtje klaar...alleen moet het nu alweer bijna overnieuw... ;)
chris-mc
Contacteer:

Martijn G (Turbo) schreef:Zeg Cris, hoe kom je aan die zwarte raamband?? Zijn die er ook in verschillende kleuren ??
Ik laat het doen bij een bedrijf die daar in is gespecialiceerd,zat als stickertje op mn vorige auto en daardoor ben ik daar weer terecht gekomen voor deze r19.de zaak het trimeline is een dochter onderneming van 3M.

En voor de kleur van mn klauwen en trommels,ik doe er eerst van dat speciale hittebestendige verf over.

En ff op remmen terug te komen,schijven zijn mooier,zeker rondom,en ik denk wel dat ze in sommige situaties beter zijn.
chris-mc
Contacteer:

De jaaropening is geweest en dus weer een kleine update

Ik heb nu voorlopig deze r19 16v ph2 stuur,tot ik iets beters vind kan ik ff uitproberen.

[img]http://home.planet.nl/~vrien324/r19met16vstuur.jpg[/img]
chris-mc
Contacteer:

Ik kan een stel voorstoelen overnemen die afkomstig zijn uit een r5gtt,is dit te doen?
of moet er veel aanpassingen gedaan worden?
Abel
Über-Spammer

ik zou voor r19 16V stoelen gaan.. Ik denk dat die een stukje sterker zijn dan gtt stoelen.
Marcel dLC

chris-r19 schreef:Ik kan een stel voorstoelen overnemen die afkomstig zijn uit een r5gtt,is dit te doen?
Ik heb geprobeerd om snel even de stoelen uit mijn gtt over te zetten in mijn 19, maar dat ging niet snel ff 1,2,3 lukken.
Het stoelframe van de gtt is veel smaller, ook zit er bij de 19 een hoogteverschil tussen de linker en rechterframekant zeg maar..
Misschien dat je het voor elkaar kan krijgen om de gtt stoel op het frame van de stoelen uit je 19 kan krijgen maar ik denk ook niet dat dit zo heel makkelijk is.

gr. Marcel
gille
Contacteer:

chris-r19 schreef:Ik kan een stel voorstoelen overnemen die afkomstig zijn uit een r5gtt,is dit te doen?
kwestie stevigheid moet je die stoelen nie nemen,zitten gelijk shit,en breken zoals koorden
chris-mc
Contacteer:

In eerste instantie was ik van plan om r19 16v stoelen te nemen,maar ik heb de kans dat ik een set stoelen kan overnemen,dus daarom m'n vraag,maar als ik het zo lees dan doe ik er verstandig aan om verder te zoeken naar een setje goeie r19 16v stoelen.
Marcel dLC

Zou ik wel doen ja. Bartke heeft er nog te koop....
Als het zo eenvoudig was ze even over te zetten had ik mijn gtt stoelen al ewl in mijn 19 gehad ;-)

Marcel
chris-mc
Contacteer:

De gtt stoelen kan ik voor weinig krijgen,die van bart zijn toch duurder,dus is het ff afwachten.
Bart V

Geloof mij, dat is het geld waard. 16V stoelen zitten super.

Gr Bart
-Ray-
Contacteer:

gille schreef:
kwestie stevigheid moet je die stoelen nie nemen,zitten gelijk shit,en breken zoals koorden
boven de 100 kilo ;)

ga voor 19 16V stoelen, of 21T :D jeroen lubking ken alles passend maken, zelfs impreza stoelen :D
Immer wieder die verdammte Holländer
chris-mc
Contacteer:

dan ga ik bij deze toch weer voor de r19 16v stoelen,zal nog ff duren,ik wil eerst van mn landrover hoogte af,das nu ff pre :)

daarna de stoelen,en dan.....ben ik nog niet klaar
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb dan Clio-stoelen gekocht die in de grijze krum moeten komen, maar ik zit met hetzelfde probleem. De rails van de cliostoel zijn veel breder, verschillen in hoogte en staan niet gelijk naast mekaar, de één staat wat verder naar voren dan de ander.

Nu is het wel zo dat je de rails van de cliostoel kan loshalen, dus het frame laat je zitten, alleen de schuifrails loshalen, dit kan ook bij de GTT stoel. Nu is het alleen kwestie om deze rails om te ruilen, niet simpel, wat je zit met een aantal behoorlijke verschillen. Mn vader is nu blokjes aant maken op z'n werk om deze verschillen te overbruggen.
Als ie daarmee klaar is en het past zal ik een foto maken en deze online zetten :)

Maar op deze manier gaan wij de stoelen passend maken, de cliostoel komt met haar eigen frame op de GTT rail te staan.
Mrtn = Maarten
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Mrtn schreef:Ik heb dan Clio-stoelen gekocht die in de grijze krum moeten komen, maar ik zit met hetzelfde probleem. De rails van de cliostoel zijn veel breder, verschillen in hoogte en staan niet gelijk naast mekaar, de één staat wat verder naar voren dan de ander.

Nu is het wel zo dat je de rails van de cliostoel kan loshalen, dus het frame laat je zitten, alleen de schuifrails loshalen, dit kan ook bij de GTT stoel. Nu is het alleen kwestie om deze rails om te ruilen, niet simpel, wat je zit met een aantal behoorlijke verschillen. Mn vader is nu blokjes aant maken op z'n werk om deze verschillen te overbruggen.
Als ie daarmee klaar is en het past zal ik een foto maken en deze online zetten :)

Maar op deze manier gaan wij de stoelen passend maken, de cliostoel komt met haar eigen frame op de GTT rail te staan.
Joh...

Het kan ZO simpel: bekleding overzetten!!

Als je de stoelen stript van hun bekleding, zul je zien dat de basis van gtt en clio 16v stoelen hetzelfde is. Het is wel een hoop werk, maar het resultaat is mooier (want origineel frame). IK heb deze truuk in mijn 2e gt gedaan, dat zag er best netjes uit.

Overigens zijn beide frames shit. Breken vaak af (ook onder de 100 kilo :-) ).
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-Ray-
Contacteer:

Overigens zijn beide frames shit. Breken vaak af (ook onder de 100 kilo)
word
Immer wieder die verdammte Holländer
chris-mc
Contacteer:

Ik ben niet goed in dat soort aanpassingen,daarom probeer ik alles zo passend mogelijk aan te schaffen.

De stoelen gaan niet meer door,want de koop gaat neit meer door,dus is het weer terug naar het oude plan. 2x r19 16v stoelen zoeken.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Marcel dLC schreef:Zou ik wel doen ja. Bartke heeft er nog te koop....
Als het zo eenvoudig was ze even over te zetten had ik mijn gtt stoelen al ewl in mijn 19 gehad ;-)

Marcel
hier heb je een paar originele 19 16v stoelen te pakken. En over het vervoer moeten we het dan nog maar eens hebben. ik kom reglematig in Vlissingen :wink:

gr.Frits
Steven
Car: M536

Ik zou sowieso niet voor de GTT stoelen gaan omdat jij vrij lang bent Chris, de GTT stoeltjes zijn vrij klein en zitten voor lange mensen nie tzo geweldig.

Dus gaan voor die 19-16v stoelen :)
chris-mc
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Ik zou sowieso niet voor de GTT stoelen gaan omdat jij vrij lang bent Chris, de GTT stoeltjes zijn vrij klein en zitten voor lange mensen nie tzo geweldig.

Ik heb ff kunnen zitten in een gtt stoel,maar ze zijn idd vrij klein,toch zitten niet verkeerd,daarom wou ik ff kijken of het eventueel zou passen.
Tazzman

Enig idee waar ik een 19 16V hele bestuurdersstoel zou kunnen vinden voor een phase 1? Die van mij valt een beetje uit elkaar zo'n beetje :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

PM [B4RTK3] eens... Die heeft een tijdje terug nog een 19 16v gesloopt en deels verkocht. Misschien heeft ie nog wat liggen.

CLICK!
Steven
Car: M536

chris-r19 schreef:
Steven (Fiets) schreef:Ik zou sowieso niet voor de GTT stoelen gaan omdat jij vrij lang bent Chris, de GTT stoeltjes zijn vrij klein en zitten voor lange mensen nie tzo geweldig.

Ik heb ff kunnen zitten in een gtt stoel,maar ze zijn idd vrij klein,toch zitten niet verkeerd,daarom wou ik ff kijken of het eventueel zou passen.
Ga dan maar eens in ene 19-16v (is trouwens hetzelfde als een Williams stoel) zitten, das pas lekker :)
Bart V

Zitten echt goed, perfect voor het goede bochtenwerk.
chris-mc
Contacteer:

Dat is het nou een beetje,voor ik goeie bocht werk wil verrichten moet er alles eerst wat aan mn hoogte gebeuren,dus denk eerst ff verlagen en dan de stoelen.
Plaats reactie