Arthur's F7R LPT: bijna af!
Zo ongeveer ja, nooit zo'n pace onder de kap van een Clio gezien?
[img]http://i14.photobucket.com/albums/a330/ ... to0301.jpg[/img]
[img]http://i14.photobucket.com/albums/a330/ ... to0301.jpg[/img]
heb hier nog zo een zelfde set liggen die nog nooit gebruikt is
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik kijk nooit naar Clio's
Nee geintje...is die nieuwe buis specifiek nodig voor jou setup dan? Hij zou standaard al moeten passen lijkt me?
Ik wilde toen ook zo'n set, maar die was nét voor mn neus weg

Ik wilde toen ook zo'n set, maar die was nét voor mn neus weg

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
setje is te koop van mij
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zet het in de RTC Markt zou ik zeggen
Er is vast wel iemand in geïnteresseerd hier. Ik twijfel nog of ik mijn FMIC ga laten aanpassen als alternatief.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die van mij was voor een gtt en niet een Clio turbo, die zijn dus anders...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ah! Jij moet natuurlijk verder naar achteren om bij de compressor te komen natuurlijk 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
De chargecooler is ontworpen voor een engelse gtt, daar kan hij rechtop staan op de plek waar wij onze rembekrachtiger hebben. Hij staat dus compleet anders.
Dit was de enige set die ik 2dehands kon vinden dus vandaar, die gekkenvan pace rekenen €900 voor een nieuwe namelijk
Dit was de enige set die ik 2dehands kon vinden dus vandaar, die gekkenvan pace rekenen €900 voor een nieuwe namelijk

die van mij mag voor minder weg
899 

Ach, er zijn 3 engelsen die met ong. 280pk rijden/reden die volgens hun zelf nog nooit inlaatlucht temperaturen van meer dan 30 graden boven de atmosferische temperatuur hebben gezien. (incl circuit rijden)
Voor de druk die ik ga rijden maak ik me nergens druk om, als het maar uit het zicht blijft
Voor de druk die ik ga rijden maak ik me nergens druk om, als het maar uit het zicht blijft

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
is ook de reden waarom ik die niet wilde hebben.-jo- schreef:ik blijf erbij dat die radiateur van die chargecooler te weinig capaciteit heeft.
wil nu zo'n ic met aansluitingen aan 1kant nemen..
pakt de gehele breedte van de grill,en je traject is nog steeds kort.
maarruh goed bezig verder arthur

die van mij gaat enkel maar verder in de hoek staan

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
deze intercooler komt gedeeltelijk(ruimte tussen de koplampen)
voor de radiateur..
lijkt mij geen problemen op te leveren.
ik heb al een slag grotere radiateur dan de standaard 16v rad.
dus koelen zou hij wel moeten doen.
voor de radiateur..
lijkt mij geen problemen op te leveren.
ik heb al een slag grotere radiateur dan de standaard 16v rad.
dus koelen zou hij wel moeten doen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
inmiddels is het blok al aardig klaar voor inbouw.
gister bij Mark geweest om de chargecooler wat aan te passen en de throttle body adapter te maken. dit is goed gelukt moet ik zeggen! special thanks to Mark
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1001.jpg[/img]
na nog wat afwerken aan de binnenkant met een freesje is hij klaar om te monteren samen met de chargecooler:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1006.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1004.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1005.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1007.jpg[/img]
wel moet ik nog kleine dingen regelen zoals een olietoevoer en slangenklemmen etc. maar het loopt nu echt op een eind!
om het een beetje veilig te houden ook een AEM UEGO aangeschaft:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1003.jpg[/img]
gister bij Mark geweest om de chargecooler wat aan te passen en de throttle body adapter te maken. dit is goed gelukt moet ik zeggen! special thanks to Mark

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1001.jpg[/img]
na nog wat afwerken aan de binnenkant met een freesje is hij klaar om te monteren samen met de chargecooler:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1006.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1004.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1005.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1007.jpg[/img]
wel moet ik nog kleine dingen regelen zoals een olietoevoer en slangenklemmen etc. maar het loopt nu echt op een eind!
om het een beetje veilig te houden ook een AEM UEGO aangeschaft:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1003.jpg[/img]
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ziet er wel heel apart uit zo met die chargecooler eraan!
Je zou zeggen dat dat niet gaat passen in een normale motorruimte..
Je zou zeggen dat dat niet gaat passen in een normale motorruimte..
hahaha je laat er ook geen gras over groeien he!
past mooi zo met die buis had je nog lengte genoeg van dat ingedeukte stuk of ingekort?

past mooi zo met die buis had je nog lengte genoeg van dat ingedeukte stuk of ingekort?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Lekker bezig
Die chargecooler ziet er goed uit. Weer een topklus van Mark.

Als het blok zaterdag ingebouwd is kan ik definitief kijken hoe het komt te zitten. Dat stukje komt wel goed 

Na dat de throttle body adapter gelast is moest deze nog flink uitgefreesd worden aan de binnenkant (had het nog niet mooi passend gemaakt) dus dit heb ik in de pauzes en avond uurtje gedaan op m'n werk.
Klaar met frezen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 61fd2a.jpg[/img]
Na het waterproof schuren:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... f131f1.jpg[/img]
De buitenkant met scotch-brite geschuurd:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... a425b2.jpg[/img]
En na flink wat poetsen is hij klaar om gemonteerd te worden:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 0c0786.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 3d6f56.jpg[/img]
Glimt lekker al zeg ik het zelf
Nu alleen nog het aanlegvlak mooi vlakken dan kan hij gemonteerd worden
Klaar met frezen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 61fd2a.jpg[/img]
Na het waterproof schuren:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... f131f1.jpg[/img]
De buitenkant met scotch-brite geschuurd:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... a425b2.jpg[/img]
En na flink wat poetsen is hij klaar om gemonteerd te worden:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 0c0786.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 3d6f56.jpg[/img]
Glimt lekker al zeg ik het zelf

Nu alleen nog het aanlegvlak mooi vlakken dan kan hij gemonteerd worden

Laatst gewijzigd door tutuur op do 5 apr 2012 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Glimt inderdaad lekker ! Goed bezig ! 

What's so funny Ivo? 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik moet ook om je lachen
. Maar meer dat je zo veel werk in de blok stopt en het dan vervolgens in een niet zo'n nette r9 propt
Maar ben wel erg benieuwd hoe dadelijk zit en rijd. Zal aardig af gaan


Maar ben wel erg benieuwd hoe dadelijk zit en rijd. Zal aardig af gaan

Dat is toch juist mooi! 'Expect the unexpected' zal een leuke sticker voor op de 9 zijn 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik vind het zeker mooi



Gewoon je lult veel, maar tussen al het posten door op alle fora's vind je ook nog tijd om een leuk blok zelf te bouwen..., zou mooi zijn als er een mooi resultaat aan vermogen uit komt...tutuur schreef:What's so funny Ivo?

poetsert!!!



lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
En dat allemaal van onze belastingcenten...Ivo van Achthoven schreef:Gewoon je lult veel, maar tussen al het posten door op alle fora's vind je ook nog tijd om een leuk blok zelf te bouwen..., zou mooi zijn als er een mooi resultaat aan vermogen uit komt...tutuur schreef:What's so funny Ivo?

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik geef dat 10 keer liever aan tutuur die er een motor van bouwt dan aan mijn buurvrouw die mij dan ook nog een hoop overlast bezorgd. 
