Arthur's F7R LPT: bijna af!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zo ongeveer ja, nooit zo'n pace onder de kap van een Clio gezien?

[img]http://i14.photobucket.com/albums/a330/ ... to0301.jpg[/img]
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

heb hier nog zo een zelfde set liggen die nog nooit gebruikt is
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik kijk nooit naar Clio's :p Nee geintje...is die nieuwe buis specifiek nodig voor jou setup dan? Hij zou standaard al moeten passen lijkt me?

Ik wilde toen ook zo'n set, maar die was nét voor mn neus weg :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

setje is te koop van mij
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zet het in de RTC Markt zou ik zeggen (Y) Er is vast wel iemand in geïnteresseerd hier. Ik twijfel nog of ik mijn FMIC ga laten aanpassen als alternatief.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die van mij was voor een gtt en niet een Clio turbo, die zijn dus anders...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ah! Jij moet natuurlijk verder naar achteren om bij de compressor te komen natuurlijk (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De chargecooler is ontworpen voor een engelse gtt, daar kan hij rechtop staan op de plek waar wij onze rembekrachtiger hebben. Hij staat dus compleet anders.

Dit was de enige set die ik 2dehands kon vinden dus vandaar, die gekkenvan pace rekenen €900 voor een nieuwe namelijk (U)
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

die van mij mag voor minder weg
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Je meent het? :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

899 :smoke:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik blijf erbij dat die radiateur van die chargecooler te weinig capaciteit heeft.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ach, er zijn 3 engelsen die met ong. 280pk rijden/reden die volgens hun zelf nog nooit inlaatlucht temperaturen van meer dan 30 graden boven de atmosferische temperatuur hebben gezien. (incl circuit rijden)

Voor de druk die ik ga rijden maak ik me nergens druk om, als het maar uit het zicht blijft :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

-jo- schreef:ik blijf erbij dat die radiateur van die chargecooler te weinig capaciteit heeft.
is ook de reden waarom ik die niet wilde hebben.
wil nu zo'n ic met aansluitingen aan 1kant nemen..
pakt de gehele breedte van de grill,en je traject is nog steeds kort.

maarruh goed bezig verder arthur (Y)
die van mij gaat enkel maar verder in de hoek staan :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Maar dan is dus wel heel je rad. afgedekt op dat vlak.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik denk dat hij de bumpergril bedoeld
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

deze intercooler komt gedeeltelijk(ruimte tussen de koplampen)
voor de radiateur..
lijkt mij geen problemen op te leveren.
ik heb al een slag grotere radiateur dan de standaard 16v rad.
dus koelen zou hij wel moeten doen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

inmiddels is het blok al aardig klaar voor inbouw.

gister bij Mark geweest om de chargecooler wat aan te passen en de throttle body adapter te maken. dit is goed gelukt moet ik zeggen! special thanks to Mark :)

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1001.jpg[/img]

na nog wat afwerken aan de binnenkant met een freesje is hij klaar om te monteren samen met de chargecooler:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1006.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1004.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1005.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1007.jpg[/img]

wel moet ik nog kleine dingen regelen zoals een olietoevoer en slangenklemmen etc. maar het loopt nu echt op een eind!

om het een beetje veilig te houden ook een AEM UEGO aangeschaft:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ok1003.jpg[/img]
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ziet er wel heel apart uit zo met die chargecooler eraan!

Je zou zeggen dat dat niet gaat passen in een normale motorruimte..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hahaha je laat er ook geen gras over groeien he! (Y)

past mooi zo met die buis had je nog lengte genoeg van dat ingedeukte stuk of ingekort?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Lekker bezig (Y) Die chargecooler ziet er goed uit. Weer een topklus van Mark.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als het blok zaterdag ingebouwd is kan ik definitief kijken hoe het komt te zitten. Dat stukje komt wel goed :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe je hebt nog een weekie...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Na dat de throttle body adapter gelast is moest deze nog flink uitgefreesd worden aan de binnenkant (had het nog niet mooi passend gemaakt) dus dit heb ik in de pauzes en avond uurtje gedaan op m'n werk.

Klaar met frezen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 61fd2a.jpg[/img]

Na het waterproof schuren:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... f131f1.jpg[/img]

De buitenkant met scotch-brite geschuurd:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... a425b2.jpg[/img]

En na flink wat poetsen is hij klaar om gemonteerd te worden:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 0c0786.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 3d6f56.jpg[/img]

Glimt lekker al zeg ik het zelf :D
Nu alleen nog het aanlegvlak mooi vlakken dan kan hij gemonteerd worden :)
Laatst gewijzigd door tutuur op do 5 apr 2012 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Glimt inderdaad lekker ! Goed bezig ! (Y)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik moet toch wel om je lachen tuur, maar je bent wel goed bezig! Ben benieuwd !
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ben zéér benieuwd naar het resultaat. Tot dusver ziet het er super uit :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

What's so funny Ivo? :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik moet ook om je lachen (0) . Maar meer dat je zo veel werk in de blok stopt en het dan vervolgens in een niet zo'n nette r9 propt :lol:

Maar ben wel erg benieuwd hoe dadelijk zit en rijd. Zal aardig af gaan :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is toch juist mooi! 'Expect the unexpected' zal een leuke sticker voor op de 9 zijn ;-)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik vind het zeker mooi :beer: (Y)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

tutuur schreef:What's so funny Ivo? :)
Gewoon je lult veel, maar tussen al het posten door op alle fora's vind je ook nog tijd om een leuk blok zelf te bouwen..., zou mooi zijn als er een mooi resultaat aan vermogen uit komt... (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

poetsert!!! :D

(Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ivo van Achthoven schreef:
tutuur schreef:What's so funny Ivo? :)
Gewoon je lult veel, maar tussen al het posten door op alle fora's vind je ook nog tijd om een leuk blok zelf te bouwen..., zou mooi zijn als er een mooi resultaat aan vermogen uit komt... (Y)
En dat allemaal van onze belastingcenten... ;)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik geef dat 10 keer liever aan tutuur die er een motor van bouwt dan aan mijn buurvrouw die mij dan ook nog een hoop overlast bezorgd. :beer:
Plaats reactie