kools 19 16V

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool

ZO! blok hangt klaar om terug te worden gemonteerd. heb alles wat ik wou vervangen nu vervangen. distributie viel vies tegen, die klote geleiderol(dus die 2 imbusjes) kwamen echt slecht los, samen met me vader een paar uur mee aan het kutten geweest, maar ze zijn los gekomen :P.

ga weer snel verder nu, tot snel
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

hij rijdt weer. stuk minder gebonk nu en alles verliep vrij soepel, blok erin hangen was best een gekut overigens maar verder viel het mee.

nog steeds bonkt hij nog wel iets af en toe, maar nadat ik mijn topschotels(die bouten daarin) aan had gedraaid werd het minder dus denk dat ik er maar nieuwe toplagers in gooi dinsdag, denk dan dat dat verholpen is(had er laatst al andere ingezet, complete schotels met lagers) maar blijkbaar zijn die dus ook niet lekker meer maar goed.

en zodra ik mijn velgen weer heb(deze week) zal ik eens een paar foto's maken want dat wordt toch echt eens tijd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

zojuist buitenste stabilisatorstangrubbers vervangen, maar uiteraard hielp dat niets, ik zal nog een x mijn probleem beschrijven, wordt er echt gek van en niets tot nu toe heeft geholpen...

zodra ik een bocht naar links pak(die iets scherper is of als ik hem iets harder pak dan normaal) dan ontstaat er op een bepaald punt een bonk wat gepaard gaat met een lichte trek aan het stuur. zodra ik weer terugstuur gebeurd hetzelfde maar trekt hij de wielen weer iets terug. het is net of mijn linker voorwiel iets los zit zeg maar bij een scherpe bocht naar links.

heb het volgende vervangen:
-motorsteunen(alle 3)
-veerpootlagers(de toplagers inclusief de schotels want die had ik verrot)
-buitenste stabilisatorstangrubbers
-stuurhuisrubbers

dit hielp dus geen drol. kan dit overigens ook met het differentieel te maken hebben?

zodra ik stil sta en op de krik of hoe dan ook, dan komt het geluid niet voor.

plz help met antwoorden.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Abel
Über-Spammer

zit je subframe goed vast?
Bart V

Verrotte toplagers zou goed kunnen. Als je ze demonteert weet je snel genoeg of het de oorzaak was.
BlackEagle

Heb je speling op de banden, als je hem op de krik hebt ?

T'kan natuurlijk simpeler zijn dan je denkt.

Heb zelf de wielmoer eens los gehad..
Bonkt ook goed kan ik je zeggen...en maar zoeken..

wel gevaarlijk...En dat was ik ook toen ik ff bij de desbetreffende garage langs ging... :gun:
Alpine
Contacteer:

Heb je ook het gevoel dat je over je voorwiel "heenzakt" tijdens het insturen,
zou toch ook eens gaan kijken naar je fuseekogel.

gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Haas
Car: Megane RS

auto van een maat van me heeft ook zoiets gehad na een wat harde aanvaring met een stoeprand. Stuurhuis was toen naar de neuk. Als je naar rechts stuurde op ongeveer 2/3 tot max, zat daar ineens een soort van doorschieten van je stuur, altijd best trickie. Met een ander stuurhuis was dit verholpen. Net of er een tand van de tandheugel van t stuurhuis afgebroken was.

tis zo maar iets, wat door me hoofd schoot. :)

Wat bedoel je met stuurhuisrubbers vervangen? Kogels of die rubbers in de stuurstang naar het stuur?
Riël
Über-Spammer

Hoe staat het met de draagarmrubbers eigenlijk? Zoals jij het beschrijft verdenk ik die als eerste?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Corniels
Contacteer:

Uit theorieboek schreef: Wanneer draagarmrubbers versleten zijn, voelt de auto instabiel aan met het nemen van bochten, acceleren en remmen (trillingen en zwalken).
Komt overeen met jou probleem.

Ik zet me geld op Riël (D)
Riël
Über-Spammer

laat maar komen :beer:
Martijn Kool

Corniels schreef:
Uit theorieboek schreef: Wanneer draagarmrubbers versleten zijn, voelt de auto instabiel aan met het nemen van bochten, acceleren en remmen (trillingen en zwalken).
Komt overeen met jou probleem.

Ik zet me geld op Riël (D)
akkoord, gister nog even bij ronald geweest, hij vermoedde hetzelfde. ga zo me veerpoten omwisselen en kijken of het aan de andere kant ook is anders moet het dat wel zijn.

en de andere reacties.. mja alles is in elk geval goed aangedraaid dat heb ik al zo vaak gecheckt :P

ook heb ik een trilling in mijn rem als ik rem bij hoge snelheden(v.a 120). dacht eerst dat de schijf iets krom is maar dat kan dus zeer goed er ook mee te maken hebben. kerels jullie zijn lief :P

ga van de week meteen vervangen denk ik, hopelijk nog voor gronau

- edit - vraag: compleet draagarm inclusief rubbers bestellen of losse rubbers? want heb gehoord dat je dan een pers nodig hebt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

centrale moer van je aandrijfas helemaal goed vast? de mijne zat ietsje los, en dus trilde ie ook bij remmen..
Bart V

met een bankschroef krijg je die rubbers er ook in.
Martijn Kool

Bart V schreef:met een bankschroef krijg je die rubbers er ook in.
nieuwe draagarm inclusief rubbers kost 65 euri, want heet verstandig. denk gewoon nieuwe dan toch?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
rinze

kool schreef:
Bart V schreef:met een bankschroef krijg je die rubbers er ook in.
nieuwe draagarm inclusief rubbers kost 65 euri, want heet verstandig. denk gewoon nieuwe dan toch?
Volgens mij heb je er toch al 1 gevonden?? :p
Martijn Kool

nou de draagarm was het niet, het was een volleidg verotte fusee rechtsvoor. het gekke was dat ik geen speling op het wiel voelde met de handen en het lullige was dat het rubber precies achter de schijf gescheurd was dus zien kon ik het ook niet.

ben nu (voorlopig dan :P) van alle problemen af. hier nog 3 mooie foto's die xabre zondag heeft gemaakt(helaas van die velgen, maar krijg ze woensdagavond terug):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

:b :b wat glimt die geack :b :b :worship:
Martijn Kool

AnthonyR schreef::b :b wat glimt die geack :b :b :worship:
turtlewax :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Whehe, kun jij mij meer info geven over die turtle wax?? welk type precies? kosten?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool

MartijnG schreef:Whehe, kun jij mij meer info geven over die turtle wax?? welk type precies? kosten?
normaal heb je die groene flessen met goude dop, dit was een blauwe fles met gouden dop, gekregen met sinterklaas van me zusje toen:
TurtleWax Plus PTFE.

maar denk ook doordat hij net is gespoten hij vrij hard glimt he ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer

Ja klopt, mijne zit ook redelijk nieuw in de lak, maar wil de mijne ook weer laten glimmen :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool

MartijnG schreef:Ja klopt, mijne zit ook redelijk nieuw in de lak, maar wil de mijne ook weer laten glimmen :)
haha dat wist ik trouwens ook wel :P. toen ik mijn auto kocht had ik ook nog oog op jou auto :P, maar had het geld niet toen...

maar gewoon turtlewax kopen, zoveel verschil zal het wel niet zijn tussen die groene of die blauwe fles :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer

Ik zal binnenkort eens gaan kijken! Bedankt voor de info :wink: (Y)
Danny van Duren
Car: GTT

MartijnG schreef:Ik zal binnenkort eens gaan kijken! Bedankt voor de info :wink: (Y)
geen turtle wax kopen zit siliconen in dus als je ooit je wagen wilt bijlaten spuiten dan heb je een groot probleem
mike16v

ziet er weer goed uit man!! (Y)
Xabre
Car: 19 16V

kool schreef:
MartijnG schreef:Whehe, kun jij mij meer info geven over die turtle wax?? welk type precies? kosten?
normaal heb je die groene flessen met goude dop, dit was een blauwe fles met gouden dop, gekregen met sinterklaas van me zusje toen:
TurtleWax Plus PTFE.

maar denk ook doordat hij net is gespoten hij vrij hard glimt he ;)
lol, ik kreeg ook al zo'n fles met sinterklaas :lol:
Riël
Über-Spammer

Danny van Duren schreef:
MartijnG schreef:Ik zal binnenkort eens gaan kijken! Bedankt voor de info :wink: (Y)
geen turtle wax kopen zit siliconen in dus als je ooit je wagen wilt bijlaten spuiten dan heb je een groot probleem
Daar hebben ze een busje siliconenverwijderaar voor uitgevonden.
Bovendien zit in vrijwel elk poestspul siliconen ;)
Danny van Duren
Car: GTT

Riël schreef:
Danny van Duren schreef:
Daar hebben ze een busje siliconenverwijderaar voor uitgevonden.
Bovendien zit in vrijwel elk poestspul siliconen ;)
hmmz nou der zijn zat zonder :wink: als mn oom of mn pa zien dat ik met turlewax poest dan heb ik een groot probleem :p
ARNO16V
Contacteer:

En? hoe ist met de wieluh? :)
Martijn Kool

beetje late reactie maar zat met een overstap van internetprovider hier dus dat duurde even.

heb nog snel even wat foto's geschoten in het begin van de week, ze zijn niet heel scherp, maar kon het 'goede' toestel niet vinden, dus heb ze gemaakt met een oude sony waarvan het display kapot is (0) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Netjes! (Y)

Zie ik daar een wuppie op je dashboard? ;)
Martijn Kool

Paul1916v schreef:Netjes! (Y)

Zie ik daar een wuppie op je dashboard? ;)
haha (~) (~) wuppie wuppie wuppie (~) (~)

(0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ARNO16V
Contacteer:

Ziet er goed uit! Alleen die 2e antenne... ex politie auto? :D
Martijn Kool

ARNO16V schreef:Ziet er goed uit! Alleen die 2e antenne... ex politie auto? :D
nee ex-eigenaar/malloot met carkit :(
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie