kools 19 16V

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool

Nou, werd toch maar eens tijd dus hierzo mijn project topic! kan altijd uren neuzen in andere projecten dus nou maar eens mijn eigen.

Mijn naam is Martijn Kool, dus zodoende mijn nickname hiero haha. heb 1,5 maand geleden een blauwe 19 16v phase1 op de kop getikt. wou altijd al renault rijden dus zodoende. ben al tijdje aangemeld hier maar ben maar meteen lid geworden toen ik hem gekocht had. was ook wel aanwezig op de eindejaars meeting maar helaas kende ik nog niet echt veel mensen :(.

Mijn auto toen ik hem kocht:

Afbeelding

-edit-
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op zo 18 jun 2006 21:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Geert Claes

Mooie wagen, jammer dat je schade gereden hebt, maar ik denk wel dat ze vrij goed te herstellen is.

Suc6
Martijn Kool

thx geert!

nouja heb de dynamo in mn handen, tering wat een priegelwerkje was dat :S. heb de koolborsteltjes nagekeken, maar zijn nog wel ongeveer 1cm lang dus lijkt me sterk dat dat het probleem is toch? wel was het contact stekkertje wit uitgeslagen, ff schoonmaken dan maar en hopen dat dat het was.

neem hem maandag in elk geval mee naar een bedrijfje, kijken of ze hem daar ff kunnen nameten ofzo.
Xabre
Car: 19 16V

kool schreef:- tikkende kleppen(woensdag olie verversen plus atf erin :P).
wel andersom he :)
Martijn Kool

Xabre schreef:
kool schreef:- tikkende kleppen(woensdag olie verversen plus atf erin :P).
wel andersom he :)
ohw, serieus?

edit: las het, gooi het er wel even in voor de verversing dan, thx !
Xabre
Car: 19 16V

ja want met dat schrale spul je motor moet je echt niet te lang rijden, 200 km ofzo voordat je olie gaat verversen, en zeker niet meer dan 1/4 liter
cliomartijn

hey Martijn.

je doet wel ff voorzichtig he met de ex-auto van mijn kameraad he.
hij zit nu naast me en huilt al bijna.
chill dat je die stoel hebt gemaakt. hoe heb je dat trouwens gedaan met die CV.
wel vet klote van de verdere klachten. vink egt jammer. maar ik dacht egt dat er nog een nieuwe dinamo in zat. denk dus wel dat het aan dat stekkertje heeft gelegen. is een kwaal met die autos. en tikkende kleppen lijkt me ook kut.
maar je hebt hem in ieder geval voor een prikje meegekregen. dat scheelt weer.
hou me maar ff op de hoogte en post nog maar es wat pics op de site.
PS: in welke kleur laat je hem spuiten?
Martijn Kool

cliomartijn schreef:hey Martijn.

je doet wel ff voorzichtig he met de ex-auto van mijn kameraad he.
hij zit nu naast me en huilt al bijna.
chill dat je die stoel hebt gemaakt. hoe heb je dat trouwens gedaan met die CV.
wel vet k*%$e van de verdere klachten. vink egt jammer. maar ik dacht egt dat er nog een nieuwe dinamo in zat. denk dus wel dat het aan dat stekkertje heeft gelegen. is een kwaal met die autos. en tikkende kleppen lijkt me ook k#t.
maar je hebt hem in ieder geval voor een prikje meegekregen. dat scheelt weer.
hou me maar ff op de hoogte en post nog maar es wat pics op de site.
PS: in welke kleur laat je hem spuiten?
werd ook echt tijd dat ik dit weer eens ging updaten :).

pff lees dit echt nu pas, had nooit niet gezien dat er weer was gereageerd, leuk dat je ff reageerd :D. die dynamo was idd zo goed als nieuw en het had aan die stekker gelegen want heb nergens geen last meer van :). Die cv? dat was gewoon los te pulken wat er nog in zat, was wel veel werk maar het lukte en gewoon een draaischakelaar van de sloop erin gezet :>

inmiddels staat de auto al bij de spuiter en is er het een en ander nieuw aangekomen, zoals motorkap, voorbumper, voorschermen en buitenspiegel. 14 april kan ik hem weer ophalen :) en als het goed is is ie dan weer strak.

trouwens tikkende kleppen heb ik helemaal geen last van, die injector tikte gewoon en ik dacht dat dat die kleppen waren, maar weet inmiddels wel hoe die kleppen klinken, heb het al bij anderen gehoord :P.

verder weinig problemen gehad de laatste tijd, alleen hij schakelt iets minder op het moment, van 3 naar 2 terug blijft ie iets haken, heb al gevonden dat olie verversen dit vaak oplost dus dat haal ik zo ff op (al besteld :D)

Heb ook een bonkende voorkant tegenwoordig, waarschijnlijk veerpootlager, die ga ik ook meteen vervangen als de auto terug is :>.

zodra ik hem terug heb volgen er ff mooie foto's (hoop ik).

groeten martijn
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mike16v

Heej
Ben erg benieuwd hoe hij bij de spuier vandaan komt!
Dat schakelen... hoop dat het met verversen weg is anders als je van zijn 3 ff ligt naar zijn 1 (hem er niet in leggen, maar er tegenaan houden ) en hem dan in zijn 2 legt gaat het goed, had hetzelfde...

groetjes Mike
Martijn Kool

heb je het nog ooit geprobeerd te verversen dan? ik heb het niet ernstig, er zit alleen ff wat weerstand dat is alles. hoop dat olie verversen helpt in elk geval :)

heb de olie nu thuis staan, net opgehaald.

heb nog wel foto's van voordat hij naar de spuiter ging, zal ze zo ff opzoeken!

groeten

edit: misschien wel leuk, dit was em voordat hij naar de spuiter ging :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

net stoeltje he? :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze zijn niet allemaal even duidelijk maar goed.
Afbeelding

Afbeelding

enne vergeten te melden, dezelfde kleur, ik houdt wel van orgineel
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ARNO16V
Contacteer:

Goed bezig (Y) :p
Martijn Kool

thx arno :) ben trouwens benieuwd hoe die 5cabrio er van je uitziet in het echt :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ARNO16V
Contacteer:

Oranje :D
Martijn Kool

nou jongens, goed en slecht nieuws, gespoten is ie, maar teveel grote fouten.

roestplek gewoon overheen gespoten onder de deur, blanke lak missers, paar lekkers zelfs, dus ik show nog geen pics en aangezien hij naar een officiele spuiter gaat, die het gaat opknappen, laat ik daarna foto's zien.

scheelt dat ik de spuiter nog niet betaald heb, de pinautomaat van de sns was leeg, gelukje dus.

gaat dus goed komen, maar duurt wat langer, sorry voor de picliefhebbers
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

balen man! (N)
ARNO16V
Contacteer:

Da's idd even wat minder....
rinze

Jammer hoor
Wanneer is de nieuwe streef datum??
Martijn Kool

dinsdag wordt er een afspraak gemaakt bij de andere spuiter. dan kan ik het je vertellen rinze :). kan ik weer alles uit elkaar halen maar goed, het moet maar he :). het komt dus allemaal goed, maar het gaat gewoon weer veel tijd kosten helaas :(.

donderdag komt ronald hier, komt me even helpen met de veerpootalgers verwisselen, die bonken ook steeds harder dus vandaar. ook ben ik erachter(weet niet of ik dat al gemeld had) dat mijn bak waarschijnlijk gewoon in orde is, maar het busje die aan het einde van de schakelstang zit bij de bak is afgebroken en hij daarom blijft haken in de 3e versnelling als ik terug wil van 3 naar 2, het synchromes(of hoe je het ook schrijft) is het niet want bij stilstand, met of zonder lopende motor doet hij het ook en tussengas helpt ook niet, en kwam erachter na het verversen van het bakolie dat er een ruilbak(revisiebak) in zit van tsh veenendaal, de sticker zat er nog op. en aangezien er behoorlijk speling bij dat busje zit, vermoed ik dat dat het probleem is.

groeten martijn
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Zo kerel, je 19 16V ziet er weer mooi uit.. alleen die plekjes dan nog even he :lol:

Veerschotels zitten er weer onder.. die van mij wil natuurlijk weer niet los.. morgen op het werk maar even met grof geweld de bende loshalen, die schokbreker gaat toch op de berg oud ijzer :worship:
Martijn Kool

hehe :), thx in elk geval maar ben niet tevreden genoeg :>. heb net overigens de 2 rubbers besteld voor de stabilisatorstang. wil van dat gebonk af :).

6 mei gaat de auto weer weg, krijg hem die donderdag daarop weer, dan komen er (als het goed is) foto's aan :).

groeten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

godver, verhelp je het schakelprobleem(busje vervangen, onder de pook ff gesmeerd), zie je meteen weer een volgend probleem, mijn fuseekogelhoes rechtsvoor is lek. heb de oprit van me ouders alweer smerig gemaakt haha. misschien heeft het bonken hier ook mee te maken?

heb in elk geval al de stabilisatorstangrubbers besteld, maar kan de fuseekogelhoes ook meteen weer vervangen :(. is dit een rotklus of zal de fusee nu ook naar zn grootje zijn?

overigens schakelt hij weer als nieuw, het zat hem dus gewoon in die schakelstang :). probleem opgelost, meteen er weer 1 bij dus, haha.

renault he :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Fuseekogelhoes ? aandrijfashoes bedoel je :), als het de fuseekogel is dan kan ik die nog wel een keer voor je vervangen.. die aandrijfas hoezen zijn gewoon kloteklussen, bij mij wou de homokineet niet uit elkaar en er over heen trekken was ook niet wat (dan help je de hoes om zeep)..

Als het de fuseekogel is dan wil ik Ronald's Beunpaleis nog wel weer even open gooien.. :lol:

Moet trouwens mijn stabilisatorstangrubbers ook maar vervangen, heb alles nu spelingsvrij.. goeie schokbrekers gemonteerd.. en blijven tokken af en toe.. KLOTEWERK..

Suc6 :lol:
Martijn Kool

Ronald1916V schreef:Fuseekogelhoes ? aandrijfashoes bedoel je :), als het de fuseekogel is dan kan ik die nog wel een keer voor je vervangen.. die aandrijfas hoezen zijn gewoon kloteklussen, bij mij wou de homokineet niet uit elkaar en er over heen trekken was ook niet wat (dan help je de hoes om zeep)..

Als het de fuseekogel is dan wil ik Ronald's Beunpaleis nog wel weer even open gooien.. :lol:

Moet trouwens mijn stabilisatorstangrubbers ook maar vervangen, heb alles nu spelingsvrij.. goeie schokbrekers gemonteerd.. en blijven tokken af en toe.. KLOTEWERK..

Suc6 :lol:
ja die bedoel ik ja :P. heb hem nu gekit, want er was een scheurtje ingekomen door mijn lompe beunwerk met de veerpootschotel. scheirtje was echt klein en zal aan de buitenkant van het rubber, dus dit moet goed gaan, en zo net, dan maar weer uren klussen :(.

bij mij ook dezelfde tokken, klotezooi, hoop dat het idd bij mij ook die stabistang is :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Dat getok doet ie van mij al heel lang.. alleen lijkt het nu erger geworden te zijn.. begin me er echt aan te ergeren, elke drempel die je wat harder dan normaal neemt is het: toktok.. klinkerweggetjes ook.. toktok..tok tok......tok.. tok

Moet er maar weer aan geloven, heb de gehele voortrein al bijna vernieuwd, ga er zaterdag mischien even mee bezig als ik daar schik van heb..

P.S. : dacht al wel dat je de ashoezen naar de #@$@#$ zou helpen met de veerpoot :worship: wou je er nog even voor waarschuwen maar da's niet meer gelukt.. dacht er net aan en toen belde je dat je ze er met veel moeite onder had zitten.. :worship: :p
ARNO16V
Contacteer:

Het zit ook niet mee hé met die 19 16v's :wink:
Martijn Kool

nee het is momenteel ff zwaar kut. hij bonkt steeds erger lijkt het en hij begint nu zelfs al iets aan het stuur te trekken als ik uit de bocht kom(scherpe bocht naar links alleen).

wordt er beejte moe van, zelfs gestressed maar goed :P. zal wel goed komen aar kost weer veel tijd en geld :(.

iemand nog enige ideeen wat er mee te maken kan hebben dat ie bonkt en daardoor ook trekt? (edit: hij bonkt ook als ik stil sta en het stuur naar links en rechts trek)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

koppelingen van je stuurhuis nog goed?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool

waar kan ik die vinden dan luco? ik ben nog niet de meest ervaren sleutelaar :).
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

oops ik ook niet hoor
maar aan het stuur zit een stang die naar beneden gaat je motorruimte in
daar zitten ook een soort kruiskoppelingen aan en die kunnen ook gaan bonken en tokken
alleen zou dan volgens mij ook je besturing wazig moeten worden bedenk ik me net?
Martijn Kool

de besturing is nog hartstikke strak, daar is volgens mij niets mis mee. stuur trekken kan ook te maken hebben met de veerpootlagers, maar deze heb ik zojuist vervangen, dus dat lijkt mij niet het probleem :S.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

misschien toch je complete stuurstang en aansluitingen eens nakijken
Martijn Kool

maar als het in de stuurstang zit, waarom hoor ik de dezelfde bonk dan ook als ik een drempel(scheef) oprijdt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Christian

martijn is je fusee ook nog goed zit er geen speling op
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

kool schreef:maar als het in de stuurstang zit, waarom hoor ik de dezelfde bonk dan ook als ik een drempel(scheef) oprijdt?
omdat je wiel eraan vast zit :p
Ronald1916V

kool schreef:maar als het in de stuurstang zit, waarom hoor ik de dezelfde bonk dan ook als ik een drempel(scheef) oprijdt?
Ik ben er bij mij al wel uit, denk toch de stabilisatorstangrubbers, waren ook prima te vervangen.. ben er vanmiddag zo eens even onder gekropen, heb al 4 nieuwe rubbers besteld, die vervang ik.. als het dan nog niet opgelost is dan heb ik iig 4 nieuwe rubbers er onder :lol:
Plaats reactie