MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

WouterW schreef:Bij Florus doen de mistlichten het nog wel.

Misschien dat hij het weet?
Uhmmm... vlgns mij doen die het ook niet..... (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou en, ze zitten er wel in :p

Verder valt dat schuren wel mee hoor, ik kreeg die mistlampen (na wat modificaties aan de achterkant) er gewoon netjes in.

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Fazant_bumper.jpg[/img]

Je kunt aan de achterkant een heel stuk wegslijpen en het bevestigingspunt naar onderen verplaatsen, mistlamp iets naar voren plaatsen en klaar....
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

er zit wat op je bumper .. :lol:
laat me raden een duif ? :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kijk eens naar de fotonaam? :p
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Steven schreef:Kijk eens naar de fotonaam? :p
een fazant :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En hop...de groep A carb zit er ook weer op (Y)

Ik ga indd proberen om wat weg te slijpen van de mistlampophanging. Komt wel goed :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Arco schreef:
WouterW schreef:Bij Florus doen de mistlichten het nog wel.

Misschien dat hij het weet?
Uhmmm... vlgns mij doen die het ook niet..... (I)
Ohhhh, in Leiden toch wel of ben ik nu zo vergeetachtig
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

MartijnG schreef:En hop...de groep A carb zit er ook weer op (Y)

Ik ga indd proberen om wat weg te slijpen van de mistlampophanging. Komt wel goed :)
ik ree langs je flat rond een uur of half 5. en toen zag ik de 5 staan
met de kap los. vanmiddag ff gedaan dus ?? :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Arco schreef:
WouterW schreef:Bij Florus doen de mistlichten het nog wel.

Misschien dat hij het weet?
Uhmmm... vlgns mij doen die het ook niet..... (I)
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f161.jpg[/img]

:p


Beugeltje in de bumper ietsjes wegflexen,mistlamp iets bijslijpen, linker bevestigingsgat omhoog verplaatsen en klaar! :) :wink:
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

echt mooi zo een dikke IC ! (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dus wel..... |: Die van die zwarte doen het niet. (I)

T blijft dikke mik Floor. (Y)


Martijn.... wat ben je allemaal van plan ??? :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dnns schreef:
MartijnG schreef:En hop...de groep A carb zit er ook weer op (Y)

Ik ga indd proberen om wat weg te slijpen van de mistlampophanging. Komt wel goed :)
ik ree langs je flat rond een uur of half 5. en toen zag ik de 5 staan
met de kap los. vanmiddag ff gedaan dus ?? :)
Toen was ik inderdaad bezig om de carb er weer op te schroeven :D
Arco schreef:Martijn.... wat ben je allemaal van plan ??? :worship:


Veel...veel te veel :lol: Niet enorm spannende dingen hoor...paar spulletjes voor onder de kap, verlaginkje en er zit nog een setje wielen aan te komen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vanmorgen de openluchtfilter gemonteerd;

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02617.JPG[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02616.JPG[/img]

Vanmiddag weer verder met de IC...moet nog ff wat vinden om m op te hangen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

goed bezig goossens! (Y)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

als die geen koude lucht krijgt weet ik het ook niet meer.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou de rad zit er vlak naast, dus voor het mooi zou je nog een plastic doosje eromheen moeten doen.

Verder zal Martijn in de toekomst ook aan een dieselrad met aparte oliekoeler moeten, let maar op :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zeg Steven, hou eens op met die ideeen joh :lol: Jah, die zaken zullen er vast een keer komen, daar heb je gelijk in :wink:
Doosje om het filter moet ik ook nog een keer fabriceren met wat afvalmetaal ofzo...

Zit nu eerst te kutten met de IC...pfff wat een gedoe om uit te zoeken welke slangen en buizen ik allemaal in moet slaan zeg. Veel ruimte is er niet zoals we allemaal weten :D

Maar vooral de aansluiting van de elbow op het buizensysteem ligt dwars. De elbow is in mijn ogen veel tever naar beneden gericht om daarna een rechte oversteek naar de dynamo te krijgen...iemand ideeen/tips hierover?

De slangen vanaf IC naar binnen ben ik wel uit, dat worden slangen die origineel van IC naar carb lopen. Daar zit al een soort van 45 garden bocht in en eindigen recht. Aan de turbokant is het een kwestie van een 90 graden bocht op de turbo, buisje naar beneden en daar een aansluiting verzinnen voor aan de slang van de IC.
Dezelfde slang aan de carb-kant komt ook net mooi om het subframe uit, alleen vanaf daar naar boven naar de dynamo moet ik ff uitzoeken wat ik nodig heb, vooral omdat ik op de dynamo moet letten ivm ruimte.

Dus mocht iemand nog tips ofzo hebben zijn die altijd welkom :D Tot die tijd probeer ik natuurlijk zelf nog wat te verzinnen :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Spit het FMIC topic nog es door, staan zat fotos in, kep daar ook tig fotos in gepost over hoe de pijploop bij mij was. Zou iig gewoon veel 90 graden bochtjes nemen een paar 135 graden en voor over de dynamo een wat langere 90 graden bocht nemen. (met wat grotere straal).

Voor op de carb moet je ook een korte 90 graden bocht nemen, chokeklep eruit kieperen en in het gat van de chokeklepas lijm je een nippel voor de drukregelaar.

Zo dus:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Carbslang1.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Carbslang2.jpg[/img]

En het carbdekseltje kun je ook nog lichtjes optimaliseren als de chokeklep eruit is, kijk goed:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Carbdeksels.jpg[/img]


Moet ik nu alles voorkauwen? :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ziet er veelbelovend uit Martijn! :)

@ Steven: Tis wel makkelijker he :P
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

voor die lobster zou je misschien ook Mark5t of Florus eens kunnen vragen of die niet iets van alu ofzo in mekaar kunnen bakken voor je?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

NEE, ik zit die pics toch niet voor jan lul te posten? (S)

Die ranzige lobsters kosten je alleen maar stromingsverlies, bovendien heeft zo'n bocht nog wat flexixibiliteit en scheurt ie niet telkens je rubber open.

Trouwens gaat het aansluiten van pijp op de originele lobster ook gewoon:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-na2.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juistum 8)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

En ergens onder deze slangenmeuk ligt nog een blokje :P
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

ff de vette vingers van je bril vegen,en dan kun je dat "blokje" zien! :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Doet me denken aan die dubro reclame, was jij dat niet Mikie? :p
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zou kunnen :p Vette vingers? Neu dat niet hoor florus wel dichte mist :P
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

waarom eigenlijk die chokeklep er uit kieperen en een nippel op doen?
R 5 Convertible Rulezz
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis ammal restrictie, al moet je er geen wonderen van verwachten uiteraard. Ik had iig geen choke nodig, ooknie bij -10.
Verder zie je dat ik in de doorlaat nog die knobbel van de chokeklep heb weggevijld, om een mooie ronde doorlaat te maken.

Dat gat van de chokeas moest toch dicht en ik wilde van die stomme lobster af, dus moet de nippel voor de brandstofdrukregelaar ook verplaatsen. Zo lost het een het ander op....
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Aha.. weer 'n idee-tje erbij. (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Al vraag ik me wel af of het uberhaupt wat exta's doet, oke je hebt een wat vrijere doorgang. Maar daaronder heb je nogsteeds de te kleine doorlaat van de gasklep :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

True, maarrr vlinderkleppen zijn altijd funest voor je stromingsbeeld. Het komt zo toch iets gelijkmatiger (minder turbulent) binnen op je venturi.

Blijft slechts theorie, maargoed ging erom dat je zo makkelijk een slang kan gebruiken ipv die rotlobster en je moet dan die nippel ergens laten en dan liever op je carb dan op je IC-pijp
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Toch heb ik voorlopig de originele lobster gebruikt (sorry Steven (F) ) Daarna een stukje gebogen slang zodat de buis verder horizontaal verder kan. Tegen de lobster het T-stuk voor de dumpvalve gemonteerd + de nieuwe zuigerdumpvalve gemonteerd.

Voor de bocht naast de dynamo heb ik een stuk uitlaat gepakt wat ik nog had liggen. Het stukje van de downpipe naar de uitlaat zeg maar. Die bocht was perfect om langs de dynamo te leiden.

Vanaf de turbo zit alles nu aangesloten. Vanaf de IC mis ik nog een slang die ik hopelijk volgende week kan bemachtigen. Er ligt verder een 135 graden bocht voor klaar die dan nog met een stuk slang op de bocht bij de dynamo kan worden aangesloten. Bij klaar dus :) Ik om dus nog twee stukken slang tekort.

Verder is het niet supernetjes allemaal natuurlijk, hoop originele slangen gebruikt enzo en geen fancy Samco shit (ja, 1 90 graden bocht op de turbo) maargoed...als het straks allemaal werkt ben ik er blij mee :wink: Verbeteringen gaan we later wel weer aanbrengen...

Verder heb ik ook ff nog ff een schroefsetje eronder gedonderd van FK. Verlaging vind ik zelf nog tegenvallen, maar als ik er wat kilometers mee maak zal ie nog wel wat zakken. Nu gemeten had ik 8 cm bij de voorbumper (hangt eigenlijk erg hoog ivm de IC, tegen de knipperlichten aan), 7 cm bij de dorpels voor en 10 cm dorpels achter...erg hoog nog allemaal dus :wink:

En binnenkort gaat de auto toch weer een stukkie omhoog aangezien er weer 15" onder gaan komen...

Heb belangrijkste wat nog moet gebeuren is het monteren en aansluiten van de bleedvalve. Iemand daarvoor nog tips? Want als ik het allemaal goed begrepen heb, moet ik 3 gaten in het schutbord boren? Hebben anderen dat ook gedaan? ;
- 1 gat voor de slang vanaf de carb naar de bleedvalve,
- 1 gat voor de slang van de bleedvalve naar de wastegate en
- 1 gat voor de slang van de bleedvalve naar de open lucht?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

volgens mij heb ik laatst in het GT Turbo topic van Paul uit de doeken gedaan met foto's hoe het zit. verder staan er zat op en aanmerkingen bij dus daar moet je uit kunnen komen (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

MartijnG schreef:En binnenkort gaat de auto toch weer een stukkie omhoog aangezien er weer 15" onder gaan komen...
Clio II RS Phase I wielen toevallig? :)
Plaats reactie