ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
ronald clio

De Williams zal een beetje de richting opgaan van de 5 Alpine qua waarde.
je moet gewoon liefhebber zijn van dit soort auto's..
En alleen de echte liefhebber weet dit soort auto's op waarde te schatten. :bang:
NielsT

Snap er geen zak van, dacht dat ik iets getypt had maar het staat er niet meer :S. Ik heb het heel wat jaar geleden bij de RDW gevraagd, met een lulsmoes dat het voor een opdracht voor school was. Toen vertelden ze mij dat er 87 Williams geregistreerd stonden (dus ex die geschorst staan) 22 Alpine turbos, GT Turbo 208 met 85kw en 218 met 88kw, GT Turbo coupe 7 stuks. In nederland. (gaat dus de goede kant op :) ) Die van mij staat ook op zolder in de schuur mooi te wezen. Ben 2e eigenaar en probeer hem te vergeten haha
Martijn Kool

Frits Clio 16v schreef:Ik heb dit voor je kunnen vinden via de search:
Robert dB. schreef:Hier zijn de afmetingen voor het geval je zelf wilt gaan klussen :D

-geldt alleen voor een Clio16v-

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Pipe.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Flangefrontside.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Flangebackside.jpg[/img]

succes
Voor de williams moet je de flens iets draaien:
Tom schreef:zo ziet de voorkant eruit:
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%20tek..jpg[/img]

Ingang willi: 60mm
Ingang 16v: 50mm

Uitgang willi / 16v : 45mm
Deze tekeningen bedoelde je denk ik??

Gr, Frits.
thx voor de tekeningen, ben ze ff fatsoenlijk aan het tekenen (maak er binnenkort ff 1 voor iemand), maarre de willi inlaatpijp is 60, maar is de flens dan wel hetzelfde als van een 1.8?, en hoe loopt een 60mm pijp over naar 45?

en toevallig iemand een tekening van de 19 16v flens? of moet ik eerst ff meten?

thx alvast..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ronald clio

tijdens het parkeren, en ook als ik een bocht maak met een gangetje van zo'n 80 km/h valt t mij op dat de stuurbekrachtigingspomp nogal van zich laat horen..is dit normaal??
Steven
Car: M536

Nee, lijkt me logisch van niet he. Lichtjes kreunen mag, zeker bij max stuuruitslag. Maar als je het al rijdende hoort ist niet goed hoor.

Ververs de olie eens, ontlucht em goed (paar x flink heen en weer) en ga anders maar vast aan een revisiepomp denken :p
Steven

Goed vandaag weer es bezig geweest om de uitlaat van Sanderrr lekdicht te krijgen.

De staalgevlochten pakkingsring tussen spruitstuk en voorpijp is echt flink verrot. We hadden de hoop dat een RSI ring wel zou passen, maar dies toch te groot. Dus wederom de boel weer zitten beunen met gungum :p

Nu zoeken we dus een conische staalomvlochten pakingsring met de volgende maten:
-Buitendiameter grootse deel: 80 [mm]
-Buitendiameter kleinste deel: 70 [mm]
-Binnendiameter: 64 [mm]
-Hoogte 15 [mm]

Wie weet een toko waar die ring vandaan te halen is?
Dealer levert telkens de verkeerde bij het Williams/16v chassisnr.
Brezan kan er niet aan komen geloof ik.

Moet toch ergens een toko die die dingen in alle soorten en maten moet hebben liggen?

En hoort de middendemper origineel nog met een rubber vast te zitten aan de carroserie? Of zittie allen in de bocht bij de tank en met de demper in 2 rubbers?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik zal morgen even voor die ring kijken.

middelste uitlaatbuis zit normaal alleen in het midden vast met een rubber. verder zitten er geen ophangpunten normaal gezien.
ronald clio

Steven schreef:Nee, lijkt me logisch van niet he. Lichtjes kreunen mag, zeker bij max stuuruitslag. Maar als je het al rijdende hoort ist niet goed hoor.

Ververs de olie eens, ontlucht em goed (paar x flink heen en weer) en ga anders maar vast aan een revisiepomp denken :p
damnz, na 72.000 km al?? :(
ga ik eerst inderdaad de olie verversen!
En anders maar een ander pompje halen. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

schrik niet van de prijs van zo'n pomp :wink: :)
ronald clio

wat kost dat ong.??
Robke
Car: Lexus IS250

Steven schreef:Goed vandaag weer es bezig geweest om de uitlaat van Sanderrr lekdicht te krijgen.

De staalgevlochten pakkingsring tussen spruitstuk en voorpijp is echt flink verrot. We hadden de hoop dat een RSI ring wel zou passen, maar dies toch te groot. Dus wederom de boel weer zitten beunen met gungum :p

Nu zoeken we dus een conische staalomvlochten pakingsring met de volgende maten:
-Hoogte 15 [mm]

Moet toch ergens een toko die die dingen in alle soorten en maten moet hebben liggen?

En hoort de middendemper origineel nog met een rubber vast te zitten aan de carroserie? Of zittie allen in de bocht bij de tank en met de demper in 2 rubbers?
Ik heb bij de dealer wel eens een Williams ring gehaald, was ook gewoon de goede. Misschien een andere dealer proberen?
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij zit die middenpijp niet vast aan het chassis. Het is af en toe wel aan te raden volgens mij aangezien de uitlaten van een clio (niet alleen willi) wel eens willen gaan hangen in de hoek. Maar als hij er gewoon netjes onder hangt moet hij mooi vlak hangen. Keertje de klemmen vernieuwen en netjes recht hangen.

En die conische ringen zijn wel iets(je) groter te maken. Vraag maar aan Rob :lol: . Het duurt alleen effe :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Ze moeten alleen kleiner :p
Geert
Contacteer:

het lampje achter mijn oliepijl meter is dood. wat kosten die lampjes bij de dealer? of ergens anders?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Helemaal geen zak, volgens mij. Gewoon bij de automaterialenboer te krijgen, geloof ik.
Geert
Contacteer:

ik het het dashboard nog niet opgerukt maar zijn dit witte lampjes? of moet ik nog rekening houden met een kleur?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het zijn gewoon witte mini-gloeilampjes.

Ik zou de tellerbak er effe uithalen en een voorbeeldje meenemen. Dan weet je zeker dat je de goeie meekrijgt.
Haas
Car: Megane RS

van die steeklampjes ala je zijpinkers, alleen dat wat maatjes kleiner :)
Tom
Moderator
Car: MB

@ Steven: oh :wink:

en die lampjes vijn volgens mij van die steeklampjes in een klein fittinkje (bajonet). Dus gewoon een paar losse steek lampjes halen. En doe ze meteen alle drie. Kost niets maar de rest wil ook wel een kapot springen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tom schreef:volgens mij zit die middenpijp niet vast aan het chassis. Het is af en toe wel aan te raden volgens mij aangezien de uitlaten van een clio (niet alleen willi) wel eens willen gaan hangen in de hoek. Maar als hij er gewoon netjes onder hangt moet hij mooi vlak hangen. Keertje de klemmen vernieuwen en netjes recht hangen.

En die conische ringen zijn wel iets(je) groter te maken. Vraag maar aan Rob :lol: . Het duurt alleen effe :wink:
middendemper hangt bij al mijn clio's vast. tussen de hitteschilden zit dan een staafje metaal waar weer een rubber aanzit, die op zijn beurt aan t chassis hangt.

ik check het artikelnummer wel ff voor je steven. je hoort het vanavond wel :wink:
Johan_16v
Contacteer:

Steven schreef:Goed vandaag weer es bezig geweest om de uitlaat van Sanderrr lekdicht te krijgen.

-Hoogte 15 [mm]

is het een standaard willi uitlaatspruitstuk?
frank_williams

Wat zijn de (betaalbare) alternatieven voor een Devil uitlaatspruitstuk voor de Williams? En waar zijn deze te krijgen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

devil is kostbaar, maar tevens zowat het beste wat je kunt aanschaffen. een alternatief is bijvoorbeeld dat van elia.
frank_williams

Devil is nogal prijzig. Spruitstuk is ruim 600 euro, terwijl een Clio16v spruitstuk (zo goed als identiek) ruim 100 euro goedkoper is.
Enig idee wie Elia levert? Ik kan eigenlijk niet echt een leverancier vinden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ff via een zoekmaschine zoeken :)
Steven

Johan_16v schreef:

-Hoogte 15 [mm]

is het een standaard willi uitlaatspruitstuk?
Nee tis wel een devil spruitstuk, maar de aansluiting ziet er gewoon OEM uit, alle beugeltjes etc. zitten er iig nog aan en hij sluit normaal op de voorpijp. Een dikkere ring past daar ook niet op.
frank_williams

J-P-S schreef:devil is kostbaar, maar tevens zowat het beste wat je kunt aanschaffen. een alternatief is bijvoorbeeld dat van elia.
Ik heb een Sebring spruitstuk gevonden. Is Sebring kwalitatief te vergelijken met Devil?
Johan_16v
Contacteer:

Steven schreef: Nee tis wel een devil spruitstuk, maar de aansluiting ziet er gewoon OEM uit, alle beugeltjes etc. zitten er iig nog aan en hij sluit normaal op de voorpijp. Een dikkere ring past daar ook niet op.
aha. ik heb ook zo'n devil spruitstuk op mijn 16v, niet zeker als de afmetingen hetzelfde zijn. maar ik had dus ook een kapotte pakking erin zitten en na wat zoeken kwam ik erbij uit dat je hier ook de pakking van een peugeot 205 gti tussen kan knallen. ben er eentje gaan halen en past echt perfect! zal straks ff kijken naar het juiste model als je wilt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Frank M schreef:
J-P-S schreef:devil is kostbaar, maar tevens zowat het beste wat je kunt aanschaffen. een alternatief is bijvoorbeeld dat van elia.
Ik heb een Sebring spruitstuk gevonden. Is Sebring kwalitatief te vergelijken met Devil?
ik ken hun spruitstuk niet. zal wel zoiets als elia etc zijn :)
Steven

Johan_16v schreef:
Steven schreef: Nee tis wel een devil spruitstuk, maar de aansluiting ziet er gewoon OEM uit, alle beugeltjes etc. zitten er iig nog aan en hij sluit normaal op de voorpijp. Een dikkere ring past daar ook niet op.
aha. ik heb ook zo'n devil spruitstuk op mijn 16v, niet zeker als de afmetingen hetzelfde zijn. maar ik had dus ook een kapotte pakking erin zitten en na wat zoeken kwam ik erbij uit dat je hier ook de pakking van een peugeot 205 gti tussen kan knallen. ben er eentje gaan halen en past echt perfect! zal straks ff kijken naar het juiste model als je wilt.
Nu je het zegt, die lijkt er idd heel sterk op. Toevallig nog aan zo'n rukpeug moeten rommelen laatst.
256-781 zou het moeten zijn, is hetzelfde voor de 1.6 en de 1.9's

Hijs besteld, morgen ff checken :)
-Ray-
Contacteer:

NB-SF-98

kenteken komt me bekend voor
Immer wieder die verdammte Holländer
canonballman

wat een mongool. |:

Heb er geen tijd voor, maar wie zet m effe via de mail goed in de zeik?

die wielen.....in en intriest
canonballman

alhoewel ie voor wel een willy spoorbreedte lijkt te hebben... velgen, of spoorverbreders?
Frits Clio 16v

Hij heeft ook zwarte stootstrips, blauwe gordels en vloer.
Maargoed, stuur (airbag?), abs, stoelen, tellers, pook.

Kenteken was makkelijk geweest.
Gesloten