je moet gewoon liefhebber zijn van dit soort auto's..
En alleen de echte liefhebber weet dit soort auto's op waarde te schatten.

thx voor de tekeningen, ben ze ff fatsoenlijk aan het tekenen (maak er binnenkort ff 1 voor iemand), maarre de willi inlaatpijp is 60, maar is de flens dan wel hetzelfde als van een 1.8?, en hoe loopt een 60mm pijp over naar 45?Frits Clio 16v schreef:Ik heb dit voor je kunnen vinden via de search:
Voor de williams moet je de flens iets draaien:Robert dB. schreef:Hier zijn de afmetingen voor het geval je zelf wilt gaan klussen
-geldt alleen voor een Clio16v-
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Pipe.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Flangefrontside.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Flangebackside.jpg[/img]
succes
Deze tekeningen bedoelde je denk ik??Tom schreef:zo ziet de voorkant eruit:
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%20tek..jpg[/img]
Ingang willi: 60mm
Ingang 16v: 50mm
Uitgang willi / 16v : 45mm
Gr, Frits.
damnz, na 72.000 km al??Steven schreef:Nee, lijkt me logisch van niet he. Lichtjes kreunen mag, zeker bij max stuuruitslag. Maar als je het al rijdende hoort ist niet goed hoor.
Ververs de olie eens, ontlucht em goed (paar x flink heen en weer) en ga anders maar vast aan een revisiepomp denken
Ik heb bij de dealer wel eens een Williams ring gehaald, was ook gewoon de goede. Misschien een andere dealer proberen?Steven schreef:Goed vandaag weer es bezig geweest om de uitlaat van Sanderrr lekdicht te krijgen.
De staalgevlochten pakkingsring tussen spruitstuk en voorpijp is echt flink verrot. We hadden de hoop dat een RSI ring wel zou passen, maar dies toch te groot. Dus wederom de boel weer zitten beunen met gungum
Nu zoeken we dus een conische staalomvlochten pakingsring met de volgende maten:
-Buitendiameter grootse deel: 80 [mm]
-Buitendiameter kleinste deel: 70 [mm]
-Binnendiameter: 64 [mm]
-Hoogte 15 [mm]
Wie weet een toko waar die ring vandaan te halen is?
Dealer levert telkens de verkeerde bij het Williams/16v chassisnr.
Brezan kan er niet aan komen geloof ik.
Moet toch ergens een toko die die dingen in alle soorten en maten moet hebben liggen?
En hoort de middendemper origineel nog met een rubber vast te zitten aan de carroserie? Of zittie allen in de bocht bij de tank en met de demper in 2 rubbers?
middendemper hangt bij al mijn clio's vast. tussen de hitteschilden zit dan een staafje metaal waar weer een rubber aanzit, die op zijn beurt aan t chassis hangt.Tom schreef:volgens mij zit die middenpijp niet vast aan het chassis. Het is af en toe wel aan te raden volgens mij aangezien de uitlaten van een clio (niet alleen willi) wel eens willen gaan hangen in de hoek. Maar als hij er gewoon netjes onder hangt moet hij mooi vlak hangen. Keertje de klemmen vernieuwen en netjes recht hangen.
En die conische ringen zijn wel iets(je) groter te maken. Vraag maar aan Rob. Het duurt alleen effe
is het een standaard willi uitlaatspruitstuk?Steven schreef:Goed vandaag weer es bezig geweest om de uitlaat van Sanderrr lekdicht te krijgen.
De staalgevlochten pakkingsring tussen spruitstuk en voorpijp is echt flink verrot. We hadden de hoop dat een RSI ring wel zou passen, maar dies toch te groot. Dus wederom de boel weer zitten beunen met gungum
Nu zoeken we dus een conische staalomvlochten pakingsring met de volgende maten:
-Hoogte 15 [mm]
Moet toch ergens een toko die die dingen in alle soorten en maten moet hebben liggen?
En hoort de middendemper origineel nog met een rubber vast te zitten aan de carroserie? Of zittie allen in de bocht bij de tank en met de demper in 2 rubbers?
Nee tis wel een devil spruitstuk, maar de aansluiting ziet er gewoon OEM uit, alle beugeltjes etc. zitten er iig nog aan en hij sluit normaal op de voorpijp. Een dikkere ring past daar ook niet op.Johan_16v schreef:is het een standaard willi uitlaatspruitstuk?Steven schreef:Goed vandaag weer es bezig geweest om de uitlaat van Sanderrr lekdicht te krijgen.
-Hoogte 15 [mm]
Ik heb een Sebring spruitstuk gevonden. Is Sebring kwalitatief te vergelijken met Devil?J-P-S schreef:devil is kostbaar, maar tevens zowat het beste wat je kunt aanschaffen. een alternatief is bijvoorbeeld dat van elia.
aha. ik heb ook zo'n devil spruitstuk op mijn 16v, niet zeker als de afmetingen hetzelfde zijn. maar ik had dus ook een kapotte pakking erin zitten en na wat zoeken kwam ik erbij uit dat je hier ook de pakking van een peugeot 205 gti tussen kan knallen. ben er eentje gaan halen en past echt perfect! zal straks ff kijken naar het juiste model als je wilt.Steven schreef: Nee tis wel een devil spruitstuk, maar de aansluiting ziet er gewoon OEM uit, alle beugeltjes etc. zitten er iig nog aan en hij sluit normaal op de voorpijp. Een dikkere ring past daar ook niet op.
ik ken hun spruitstuk niet. zal wel zoiets als elia etc zijnFrank M schreef:Ik heb een Sebring spruitstuk gevonden. Is Sebring kwalitatief te vergelijken met Devil?J-P-S schreef:devil is kostbaar, maar tevens zowat het beste wat je kunt aanschaffen. een alternatief is bijvoorbeeld dat van elia.
Nu je het zegt, die lijkt er idd heel sterk op. Toevallig nog aan zo'n rukpeug moeten rommelen laatst.Johan_16v schreef:aha. ik heb ook zo'n devil spruitstuk op mijn 16v, niet zeker als de afmetingen hetzelfde zijn. maar ik had dus ook een kapotte pakking erin zitten en na wat zoeken kwam ik erbij uit dat je hier ook de pakking van een peugeot 205 gti tussen kan knallen. ben er eentje gaan halen en past echt perfect! zal straks ff kijken naar het juiste model als je wilt.Steven schreef: Nee tis wel een devil spruitstuk, maar de aansluiting ziet er gewoon OEM uit, alle beugeltjes etc. zitten er iig nog aan en hij sluit normaal op de voorpijp. Een dikkere ring past daar ook niet op.