[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die van koen dus ?
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
gelukkig geen banana-split 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Mooi zuur.....zelf niets opgelopen hoop ik.
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_9435.JPG[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_8972.JPG[/img]
Een rondje over de Ring, Steven die samen met Tim volgt...
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_8972.JPG[/img]
Een rondje over de Ring, Steven die samen met Tim volgt...

Sun Sep 29, 2013 7:47 am
vroege vogel!
vroege vogel!

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Toch maar effe een update! Er is nog weinig gebeurd, maar er staat wel wat op het programma.
Deze winter hebben we wat onderdelen bij elkaar geschraapt en die gaan we in de komende maand maar eens monteren. Of we alles direct gaan monteren weten we nog niet, maar dat merken jullie vanzelf.
(Binnenkort) aangeschaft:
- Williams draagarmen
- Williams aandrijfassen
- Williams stuurstangen
- Williams stabilisatorstang
- Bekrachtigd stuurhuis incl. koeling (R19)
- Cup torsies
- Extra set Cup dempers
- Remdrukverdeler
- Brandblusser
- Bagagebak
Ook heb ik zojuist een set nieuwe Federal FZ 201 R besteld! Eens kijken hoe die het volhouden... De R1R's smeren toch wel een beetje teveel.
[img]https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... S93DvkC-fw[/img]
Verder zal het rechter achterscherm (vorig jaar gelast) en de nieuwe spoiler in 432 gezet worden. Misschien hier en daar nog een stickertje erop en dan kunnen we wel weer een seizoen vooruit, hopelijk!
De eerste sleuteldag staat gepland op 8 maart en de week daarna gaan we weer verder. Hopelijk zijn we dan een heel eind op weg!
Deze winter hebben we wat onderdelen bij elkaar geschraapt en die gaan we in de komende maand maar eens monteren. Of we alles direct gaan monteren weten we nog niet, maar dat merken jullie vanzelf.

(Binnenkort) aangeschaft:
- Williams draagarmen
- Williams aandrijfassen
- Williams stuurstangen
- Williams stabilisatorstang
- Bekrachtigd stuurhuis incl. koeling (R19)
- Cup torsies
- Extra set Cup dempers
- Remdrukverdeler
- Brandblusser
- Bagagebak
Ook heb ik zojuist een set nieuwe Federal FZ 201 R besteld! Eens kijken hoe die het volhouden... De R1R's smeren toch wel een beetje teveel.
[img]https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... S93DvkC-fw[/img]
Verder zal het rechter achterscherm (vorig jaar gelast) en de nieuwe spoiler in 432 gezet worden. Misschien hier en daar nog een stickertje erop en dan kunnen we wel weer een seizoen vooruit, hopelijk!
De eerste sleuteldag staat gepland op 8 maart en de week daarna gaan we weer verder. Hopelijk zijn we dan een heel eind op weg!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou maar hopen dat het mooi/warm weer is 8 maart, zodat je ballen warm genoeg zijn .
Dan heeft me neef misschien een extra setje handen ter beschikking die half helpen..
Maar leuke upgrades
Dan heeft me neef misschien een extra setje handen ter beschikking die half helpen..

Maar leuke upgrades
Lekker binnen, verwarmd werken en McD's en BK om de hoek.Jochem de Haas schreef:Nou maar hopen dat het mooi/warm weer is 8 maart, zodat je ballen warm genoeg zijn .
Dan heeft me neef misschien een extra setje handen ter beschikking die half helpen..![]()
Maar leuke upgrades

leuke updates! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Zeker leuke upgrades!
Dat worden lekker wat uurtjes schelden om het eronder te krijgen!
Dat worden lekker wat uurtjes schelden om het eronder te krijgen!

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ik maak alleen alles kapot. Koffie halen kan ik wel, en voor je naar KFC rijden om een Bucket kip te halen moet ook nog wel lukken



ik vond ze anders vrij zachtMerijn schreef:Helaas hebben we er gewoon keiharde euro's voor moeten aftikken.

Aangezien de originele meters nog in de auto zitten, maar we die voor geen centimeter vertrouwen, willen we deze vervangen voor bijv. wat QSP materiaal:
- Oliedrukmeter
- Olietemperatuurmeter
Er is wat twijfel tussen :
- Watertemperatuur of Voltmeter
Waar kan ik de sensoren voor deze meters heb beste plaatsen en wie weet er daar meteen de bijbehorende draad bij, zodat ik de bijpassende sensoren in de juiste maat kan bestellen?
(We rijden zonder oliekoeler en zijn ook niet meteen van plan die te plaatsen)
Wat raden jullie aan mbt watertemperatuur of voltmeter? Ik vind beiden nuttig, maar vraag is waar ik die 4e meter ga plaatsen in het extra paneeltje van 3 meters op het dashboard.
- Oliedrukmeter
- Olietemperatuurmeter
Er is wat twijfel tussen :
- Watertemperatuur of Voltmeter
Waar kan ik de sensoren voor deze meters heb beste plaatsen en wie weet er daar meteen de bijbehorende draad bij, zodat ik de bijpassende sensoren in de juiste maat kan bestellen?
(We rijden zonder oliekoeler en zijn ook niet meteen van plan die te plaatsen)
Wat raden jullie aan mbt watertemperatuur of voltmeter? Ik vind beiden nuttig, maar vraag is waar ik die 4e meter ga plaatsen in het extra paneeltje van 3 meters op het dashboard.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
- i.p.v. klokje (ga ik ook doen met m'n AFR-meter)
- onder de radio in een losse meterhouder
- losse meterhouder links van het stuur
- 3 gaats DIN-plaatje i.p.v. radio
- onder de radio in een losse meterhouder
- losse meterhouder links van het stuur
- 3 gaats DIN-plaatje i.p.v. radio
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
NB. De originele 3 meters gaan er dus uit, daar komen in ieder geval de oliedruk- en olietemperatuurmeter te zitten en heb ik dus nog 1 plekje over.
Verder wil ik de meters duidelijk in het zicht houden, heb geen zin om met ogen van de weg af te moeten halen, dus alle plekken beneden de stuurkolom, zie ik niet 123 als een optie. Toch bedankt voor het meedenken
Verder wil ik de meters duidelijk in het zicht houden, heb geen zin om met ogen van de weg af te moeten halen, dus alle plekken beneden de stuurkolom, zie ik niet 123 als een optie. Toch bedankt voor het meedenken

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik heb overigens ergens eens gezien dat ze die 3-meter bak eruit haalden en er 4x 52mm meters in plaatsten.... ruimte zat namelijk 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mannen, even een vraag... Een belangrijke. 
Wat is de makkelijkste manier om de stuurstangen van het stuurhuis los te halen?? We kunnen er weinig logica in vinden en zijn bang dat we iets ontzettend slopen!

Wat is de makkelijkste manier om de stuurstangen van het stuurhuis los te halen?? We kunnen er weinig logica in vinden en zijn bang dat we iets ontzettend slopen!
Als het er om gaat deze koppelingen los te maken [img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/100_5325-1.jpg[/img]
Daar is o.a. een tooltje voor [img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/100_5961.jpg[/img]
Daarmee draai je de kogel los
Daar is o.a. een tooltje voor [img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/100_5961.jpg[/img]
Daarmee draai je de kogel los
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
En is er n manier om t zonder dat tooltje te doen?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ik gebruik er bij gebrek aan beter een hele grote griptang / waterpomptang voor 

Ja ik ook.. Maar het vervelende is dat de tandheugel geen vlak stuk heeft om n steeksleutel ofzo op te zetten. En ik ben bang dat ik daardoor t stuurhuis sloop, want je kunt nergens iets van kracht op zetten..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik heb er 1....€60 heb ik er toen voor betaald.
Best geld maar ik had hetzelfde probleem, je kan er ook zo kut bij.
Mag hem best lenen , maar voordat je qua kosten hier bent, kan je hem beter kopen.
Best geld maar ik had hetzelfde probleem, je kan er ook zo kut bij.
Mag hem best lenen , maar voordat je qua kosten hier bent, kan je hem beter kopen.