
ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, heb ik tenminste weer een GTT 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik had deze vraag ook al in mn wie is wie topic gepost. Maar denk vraag het ook hier even.
Kan misschien iemand met wat ervaring mij helpen met het verlagen van mn torsiestaven? Natuurlijk tegen een kleine vergoeding. Het liefst iemand in omstreken van IJmuiden. Die garage van een paar vrienden van me hadden het ook al geprobeert. Maar hun lukte het niet. Ook geen ervaring met torsiestaven en ze waren bang het te slopen. Ik kan beter een beroep doen op 1 van jullie
Kan misschien iemand met wat ervaring mij helpen met het verlagen van mn torsiestaven? Natuurlijk tegen een kleine vergoeding. Het liefst iemand in omstreken van IJmuiden. Die garage van een paar vrienden van me hadden het ook al geprobeert. Maar hun lukte het niet. Ook geen ervaring met torsiestaven en ze waren bang het te slopen. Ik kan beter een beroep doen op 1 van jullie

Jaa die heb ik gelezen. Heb zelfs die tool ook gemaakt. Maar dat kudt ding kwam der maar niet uit
Maar ik ga nog wel even een poging wagen..

Spuit 'm eens een week (of 2) in met kruipolie in de hoop dat ie los komt... je bent niet de enige met dat probleem. De staven kunnen echt goed vastgerot zijn. 
En anders zit er niet veel anders op dan een andere achteras eronder te hangen.

En anders zit er niet veel anders op dan een andere achteras eronder te hangen.
Ja dat ga ik maar eens doen dan. Kruipolie? Gewoon WD40? Of kan ik beter iets anders gebruiken? Het moet toch ooit wel goedkomen.. 
Maar is er een kans dat ik het sloop. Als die staaf zo vast zit en dat ik zeg maar zoveel kracht op de torsietrekker zet dat ik iets stuk maak?

Maar is er een kans dat ik het sloop. Als die staaf zo vast zit en dat ik zeg maar zoveel kracht op de torsietrekker zet dat ik iets stuk maak?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je kan het schroefdraad uit de torsieas draaien/verneuken door dat dat niet helmaal fris meer is en dan ben je wel zo'n beeje klaar .....dat kan er dus kapot 

Of één kant loshalen (staaf er helemaal uit) en met een lange stalen staaf de andere eruit beuken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (moet er wel aan geloven); maar van Haas heb ik begrepen dat dit wel een goeie methode is
Vergeet niet de assen in het midden ook in te spuiten 


-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Vraagje: is de startmotor bij een GTT een zwak punt?
Mijn GTT wilde namelijk niet starten vanmiddag
, wel een klik maar de startmotor bleef verder behoorlijk stil. Vervolgens het vijfje met een paar vrienden aangeduwd zodat ik alsnog naar huis kon
Ik weet dat Kiron vorig jaar een nieuwe startmotor heeft gemonteerd, vandaar mijn vraag.
Toen ik na ongeveer een half uurtje rijden thuis was heb ik de auto stilgezet en vervolgens nog een keer geprobeerd te starten, verrassend genoeg startte deze toen in 1 keer.
Mijn GTT wilde namelijk niet starten vanmiddag


Ik weet dat Kiron vorig jaar een nieuwe startmotor heeft gemonteerd, vandaar mijn vraag.
Toen ik na ongeveer een half uurtje rijden thuis was heb ik de auto stilgezet en vervolgens nog een keer geprobeerd te starten, verrassend genoeg startte deze toen in 1 keer.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kan startmotor zijn, maar soms wil ook de BDP-sensor het begeven...
Startmotor zit naasrt downpipe. Kan erg heet worden. Als het goed is, zit er een hitteschild over de startmotor heen.
Startmotor zit naasrt downpipe. Kan erg heet worden. Als het goed is, zit er een hitteschild over de startmotor heen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Bedankt voor de snelle reacties!!
Dan binnenkort maar eens gaan shoppen voor een nieuwe startmotor en de huidige maar laten reviseren en als reserve houden.
Zal gelijk kijken of het hitteschild er nog zit en de staat van de BDP sensor (noob vraag van de dag: is die overigens "door te meten" of id?)
Dan binnenkort maar eens gaan shoppen voor een nieuwe startmotor en de huidige maar laten reviseren en als reserve houden.
Zal gelijk kijken of het hitteschild er nog zit en de staat van de BDP sensor (noob vraag van de dag: is die overigens "door te meten" of id?)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als er een oude BDP-sensor opzit, is het advies deze te vervangen door een nieuwe. Kosten maar een par tientjes. Let er wel op dat er verschil zit tussen Phse 1 en 2. Phase 2 heeft een langere kabel, omdat je ontstekingsunit achter het schutbord zit.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Als de bdp-sensor stuk is draait de startmotor wel maar slaat de motor niet aan.
Klinkt als een startmotor die stuk is. Je kan proberen er even een klap op te geven. vaak willen ze het dan nog wel even doen. (is wel een noodoplossing)

Klinkt als een startmotor die stuk is. Je kan proberen er even een klap op te geven. vaak willen ze het dan nog wel even doen. (is wel een noodoplossing)
5 GT Turbo '88 GT5
ik heb ook een tijd rondgereden met een startmotor die het steeds minder goed deed, dan weer wel, dan weer niet. klinkt hetzelfde?
Maar op een gegeven moment doet ie echt niks meer, dus dat kan je beter voor zijn
Maar op een gegeven moment doet ie echt niks meer, dus dat kan je beter voor zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heeft juist wel wat!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Past dit ook op een 5 GTT ???
Saab 9000 2.0/2.3 T25 turbo
Of deze ??
GARRETT T2 Turbo fabrieksnieuw, voor Escort RST / Fiesta RST?
Saab 9000 2.0/2.3 T25 turbo
Of deze ??
GARRETT T2 Turbo fabrieksnieuw, voor Escort RST / Fiesta RST?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmmmzz.. zo'n vermoeden had ik dus ook al...
Thanx.
Thanx.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dikke Groene Engelse PadMichel D. schreef:Staan er zat te koop, alleen jammer dat het stuur verkeerd zit...
KLIK
De laatste op pg. 3 is wel wat voor Arco...
[img]http://images.pistonheads.com/aimg/501/501796-1t.jpg[/img]

D'r staan daar echt een hoop te koop.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tja... dat gaat zeker niet passen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Maar waarom zou die van de Saab niet passen ?? Ik zie een aansluiting met 4 bouten..... Of zal ie een andere bevestigingsmaat hebben ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Maar dat zou je zowiezo al moeten doen. Met een standaardpijpje heb je niets aan een grotere turbo.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Andere flens, elbow en downpipe alleen maar toch? Valt wel te overzien lijkt me?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi