ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, heb ik tenminste weer een GTT :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heel apart weer... Wat denkt zo'n verkoper nu precies? Probeert ie de boel te flessen?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Waarschijnlijk geen foto tot zijn beschikking, en via google was dit de eerste afbeelding die hij tegenkwam... (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Als ik idd met google op "renault 5 gtt" zoek komt deze foto als 2de langs :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De advertentie is inmiddels verwijderd...
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Heeft iemand een foto voor het verschil in de kleuren 168 en 348?? (allebei Wit, 5GTT)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik had deze vraag ook al in mn wie is wie topic gepost. Maar denk vraag het ook hier even.

Kan misschien iemand met wat ervaring mij helpen met het verlagen van mn torsiestaven? Natuurlijk tegen een kleine vergoeding. Het liefst iemand in omstreken van IJmuiden. Die garage van een paar vrienden van me hadden het ook al geprobeert. Maar hun lukte het niet. Ook geen ervaring met torsiestaven en ze waren bang het te slopen. Ik kan beter een beroep doen op 1 van jullie :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Jaa die heb ik gelezen. Heb zelfs die tool ook gemaakt. Maar dat kudt ding kwam der maar niet uit :( Maar ik ga nog wel even een poging wagen..
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Spuit 'm eens een week (of 2) in met kruipolie in de hoop dat ie los komt... je bent niet de enige met dat probleem. De staven kunnen echt goed vastgerot zijn. :(

En anders zit er niet veel anders op dan een andere achteras eronder te hangen.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ja dat ga ik maar eens doen dan. Kruipolie? Gewoon WD40? Of kan ik beter iets anders gebruiken? Het moet toch ooit wel goedkomen.. :)

Maar is er een kans dat ik het sloop. Als die staaf zo vast zit en dat ik zeg maar zoveel kracht op de torsietrekker zet dat ik iets stuk maak?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou niet weten wat je kapot kan maken, maar dat zie je vanzelf. haha ;)

Flauw... :P
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Je kan het schroefdraad uit de torsieas draaien/verneuken door dat dat niet helmaal fris meer is en dan ben je wel zo'n beeje klaar .....dat kan er dus kapot :)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Of één kant loshalen (staaf er helemaal uit) en met een lange stalen staaf de andere eruit beuken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (moet er wel aan geloven); maar van Haas heb ik begrepen dat dit wel een goeie methode is :) Vergeet niet de assen in het midden ook in te spuiten (Y)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Vraagje: is de startmotor bij een GTT een zwak punt?

Mijn GTT wilde namelijk niet starten vanmiddag :sad: , wel een klik maar de startmotor bleef verder behoorlijk stil. Vervolgens het vijfje met een paar vrienden aangeduwd zodat ik alsnog naar huis kon :)

Ik weet dat Kiron vorig jaar een nieuwe startmotor heeft gemonteerd, vandaar mijn vraag.

Toen ik na ongeveer een half uurtje rijden thuis was heb ik de auto stilgezet en vervolgens nog een keer geprobeerd te starten, verrassend genoeg startte deze toen in 1 keer.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, da's een zwak punt... Vooral door de warmte.

Vraag Chris maar eens. Die verslijt er wel een paar per jaar, geloof ik (is wel uitzonderlijk...)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kan startmotor zijn, maar soms wil ook de BDP-sensor het begeven...

Startmotor zit naasrt downpipe. Kan erg heet worden. Als het goed is, zit er een hitteschild over de startmotor heen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Bedankt voor de snelle reacties!!

Dan binnenkort maar eens gaan shoppen voor een nieuwe startmotor en de huidige maar laten reviseren en als reserve houden.

Zal gelijk kijken of het hitteschild er nog zit en de staat van de BDP sensor (noob vraag van de dag: is die overigens "door te meten" of id?)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als er een oude BDP-sensor opzit, is het advies deze te vervangen door een nieuwe. Kosten maar een par tientjes. Let er wel op dat er verschil zit tussen Phse 1 en 2. Phase 2 heeft een langere kabel, omdat je ontstekingsunit achter het schutbord zit.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als de bdp-sensor stuk is draait de startmotor wel maar slaat de motor niet aan. :)

Klinkt als een startmotor die stuk is. Je kan proberen er even een klap op te geven. vaak willen ze het dan nog wel even doen. (is wel een noodoplossing) :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik heb ook een tijd rondgereden met een startmotor die het steeds minder goed deed, dan weer wel, dan weer niet. klinkt hetzelfde?
Maar op een gegeven moment doet ie echt niks meer, dus dat kan je beter voor zijn
Michel D.
Berichten: 631
Lid geworden op: di 20 nov 2007 16:18

Staan er zat te koop, alleen jammer dat het stuur verkeerd zit...
KLIK

De laatste op pg. 3 is wel wat voor Arco...
Laatst gewijzigd door Michel D. op do 19 jun 2008 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heeft juist wel wat!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Beide zijn geen bolt on turbo's, vooral die van die frod moet je de uitlaat en de inlaat behoorlijk verbouwen om het te kunnen aansluiten.

Hebbie weinig aan dus :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hmmmzz.. zo'n vermoeden had ik dus ook al...

Thanx. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Michel D. schreef:Staan er zat te koop, alleen jammer dat het stuur verkeerd zit...
KLIK

De laatste op pg. 3 is wel wat voor Arco...
Dikke Groene Engelse Pad

[img]http://images.pistonheads.com/aimg/501/501796-1t.jpg[/img]
:lol:

D'r staan daar echt een hoop te koop. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wat een na-apers zeg met die kleur :lol: :smoke:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Steven schreef:Beide zijn geen bolt on turbo's, vooral die van die frod moet je de uitlaat en de inlaat behoorlijk verbouwen om het te kunnen aansluiten.

Hebbie weinig aan dus :p
beiden hebben een cossie aansluiting, 3 bouten.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tja... dat gaat zeker niet passen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

toch wel, als je een cossie downpipe weet te bemachtigen. Die dingen zijn best prijzig (nieuw)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maar waarom zou die van de Saab niet passen ?? Ik zie een aansluiting met 4 bouten..... Of zal ie een andere bevestigingsmaat hebben ?? :~
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Het past op je spruitstuk maar je moet de volledige uitlaatkant custom maken.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maar dat zou je zowiezo al moeten doen. Met een standaardpijpje heb je niets aan een grotere turbo.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Andere flens, elbow en downpipe alleen maar toch? Valt wel te overzien lijkt me?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie