ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Leon RS

Geweldige honden 8) , ik heb er zelf ook één maar dan een rode. Veel mensen zijn er bang voor maar het zijn ontzettend lieve beesten (Y) .
Hoe oud is hij/zij en is het een reu of een teef?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Leon RS schreef:Geweldige honden 8) , ik heb er zelf ook één maar dan een rode. Veel mensen zijn er bang voor maar het zijn ontzettend lieve beesten (Y) .
Hoe oud is hij/zij en is het een reu of een teef?
een reu (eigenlijk is het een hetje)
en het is een grote sukkel
en praten doet die ook :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Leon RS

Ik heb ook een reu maar dan met knikkers en kan af en toe ook lekker mopperen (hele verhalen). Het zijn allemaal grote slome honden. Voor mijn gevoel bestaat er voor mij geen betere hond, lekker rustig. Ze hebben volgens mij allemaal dezelfde trekjes in het doen en laten.
Heb je nog meer foto's? En zou je die willen mailen?
Steven
Car: M536

ACT: hondengeblaf? :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Steven schreef:ACT: hondengeblaf? :p
:lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kier

Als je startmotor overleden is zou je hem toch nog aan moeten kunnen duwen? Heb me net te pleuris lopen duwen maar starten doet ie niet meer :( Contact aan, in zn 2 duwen en dan laten opkomen zou toch de truc moeten zijn?

Hoor trouwens als ik hem probeer te starten nog maar heeeeeeeel zachtjes een tik uit de buurt van de startmotor komen, minder hard dan voorheen. Van de week maar ff een autoambulance regelen en naar laten kijken :(
Renault 5 GT Turbo '87
Allartino

accu te weinig power om 'm aan te laten slaan? (geen vonk?)
5GTT & clio II 1.6 16v
Florus

Voor 5 gtt's aanduwen moet je Chris ff benaderen,die is daar Expert in.... :lol: :lol:

Is de accu nog vol??
Florus

En controleer ff of de Massa nog goed vastzit :wink:
Steven

En als je moe bent van het duwen ff slepen met de sleepkabel.
Kier

Nou ik heb al een tijd last van dat de startmotor niet meer ronddraaid... pas na 10 keer proberen doet ie af en toe wat. Nu niet meer.... Dus ik (met mijn beperkte kennis) zeg dan dat de startmotor kapût is?

Of zou het dan nog steeds accu probleem kunnen zijn? lampen, lampjes en andere bende functioneert nog wel

Ik heb trouwens een bijzonder simpele voltmeter in de auto liggen.. mss dat ik daar zo nog ff de accu mee probeer door te meten
Kier

eerst ff massa gecontroleerd.. vanaf de -pool loopt er een zwarte draad (zwart is massa toch?) en die zit goed vast ook op de carroserie. Ook alle andere draden maar ff gecontroleerd en voorzover ik kan zien zit alles vast. wel loopt er een draad van de accu naar de voorkant van de auto (startmotor?) deze is door de vorige eigenaar aangebracht.

Daarna maar ff mijn voltmetertje (met van die naaltjes) tegen de polen aangehouden en die geeft net aan 6v... tikkie te weinig toch?
Renault 5 GT Turbo '87
Florus

Kier schreef:eerst ff massa gecontroleerd.. vanaf de -pool loopt er een zwarte draad (zwart is massa toch?) en die zit goed vast ook op de carroserie. Ook alle andere draden maar ff gecontroleerd en voorzover ik kan zien zit alles vast. wel loopt er een draad van de accu naar de voorkant van de auto (startmotor?) deze is door de vorige eigenaar aangebracht.

Daarna maar ff mijn voltmetertje (met van die naaltjes) tegen de polen aangehouden en die geeft net aan 6v... tikkie te weinig toch?
Die draad naar voren zal wel naar de dynamo lopen :wink: , de startmotor zit a/d achterkant v/h blok, tegen het schutboord zegmaar!

Accu spanning moet minimaal 12v zijn, maar dan zouden de lichten en andere bende het ook haast niet meer moeten doen..... :s

Weet je zeker dat je voltmeter op 't goede bereik stond,geen afleesfout gemaakt?
Kier

startmotor....dynamo...whats in a name :p

Ik heb echt zon zeeeeeeeer simpele voltmeter. Met twee naaltjes die je tegen de polen houd, en dan een rij lampjes die oplichten. 1e lampje is 6v, 2e lampje is 12v enz...

Kwam niet verder dan het eerste lampje...dus 6 volt. De twee naaltjes heb ik gewoon tegen de polen geduwt.

Accu is trouwens nog geen jaar oud... dus zou eigenlijk niet verwachten dat het probleem daar zit.

Toen de auto af en toe nog wel starte.. hoorde je de startmotor soms super traag ronddraaien. als een casettebandje wat je te langzaam afspeelt. Is dat een teken van een startmotor op het punt van overlijden of dat ie te weinig volt krijgt van de accu?
Renault 5 GT Turbo '87
Florus

Zet er eerst maar eens een paar startkabels op,ff flink stroom overladen en dan nog eens proberen te starten,lijkt er toch meer op dat je accu leeg is,misschien is je dynamo wel kaduuk,of lekt er ergens stroom weg.....
Allartino

als je accu nog niet zo oud is, zal 't daar niet aan liggen (of hij moet te zwak zijn voor deze auto?)
op je voltmeter is de stap van 6 naar 12v wel groot, dus het kan ook daar tussen liggen. maar een volle accu geeft gewoon 12 v aan.

dat langzamer gaan draaien van de startmotor was bij mij ook het begin vanhet einde.. op een keer doet ie niks meer. maar dan moet je hem nog steeds kunnen aanduwen/slepen?
5GTT & clio II 1.6 16v
Gast

zow...

kheb weer wat A en B- normaal voorhanden. Nu de 21 rijdend is had ik afgelopen dagen de indruk dat de lichten feller waren dan voorheen. Ofwel lag het aan men ogen ofwel iets anders...

Vermits men ogen onlangs getest en goedbevonden zijn ben ik ook maar eens gaan meten.

resultaat bij stationair draaien: 16.69 V

Ik heb me steeds laten wijsmaken dat de max zo ergens rond 14.3 lag. Is dit schadelijk of moet ik me daar de ballen van aantrekken ?

Dynamo is nieuw (cuptype) en batt. is nieuw.
Steven

Zo te horen is je spanningsregelaar (in de dynamo) naar z'n grootje.

tussen de 13,5 en 14,5 laadstroom is normaal, daarboven is teveel, dan kunnen er ook dingen doorfikken in je ecu etc.
Roy
Moderator

@ Jo hoeveel geeft ie bij 3000 rpm? Ik heb het met mn 5 weleens gehad dat de spanningsregelaar op de dynamo stuk was. Toen gaf ie staionair ook zoveel en bij volgas iets van 19 volt. Ik heb er toen niet te lang mee gereden maar alle lampen werden wel een stuk feller als normaal.
Steven

Wat nou xenon :lol:
Roy
Moderator

Xenon is niet zo erg. Als je tellerverlichting Xenon wordt is dat minder fijn. :wink:
Florus

zie je,daarom zit er een dimmer tussen je dashboard verlichting, dan kan je als je spanningsregelaar stuk is je dashlicht wat terugregelen.... (0) :lol: :lol:
Gast

ik heb enkel bij stationair gemeten. Nou , eigenlijk heb ik geen zin om dat ding weer te gaan uitbouwen. Gelukkig gaat na de spuiter dat hele blok eruit. Zal er dan wel ineens een andere opgooien.
Allartino

ik heb net de stekker eens gemeten en ik heb bij contact aan: 12v op de rode draad, op de gele en op de bruine? tijdens starten gaat het signaal van de bruine iets op en neer, dat van de zwarte en gele blijft constant.
dan neem ik aan dat de witte gewoon de min van de benzinepomp is en de zwarte de min van het relais. of heeft een relais geen eigen voeding?
zoals al eerder gezegd: ik ben nie zo handig met dat elctr. geneuzel...
Allartino wrote:
ik heb geen ik idee welke pool van de stekker ik dan moet nemen.
en dan moet de rest van de draden (of de hele stekker) gewoon aangesloten zijn neem ik aan?

nope, je hebt de aansluiting van de witte en de rode draad.......die je dus hebt doorverbonden. daar moet je géén 12v op zetten! de aansluiting van het bruine draadje ook niet want das je puls van je toerenteller. dus dan blijven er nog maar 2 over , zet daar eens 12v op en kijk dan ff wat ie doet.....
heb 't relais inmiddels gevonden (na aanwijzingen van cchris)
en toen ik de juiste draadjes doorverbond, ging de brandstofpomp weer draaien! die doet 't dus nog.. nou de zolder op om te kijken of ik nog zo'n relais heb liggen..
5GTT & clio II 1.6 16v
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Steven schreef:En als je moe bent van het duwen ff slepen met de sleepkabel.
Wehehe, ik heb wel eens me mazda aangeduwd door gewoon bumper tegen bumper en gasse maar :lol:

als ie start moet je alleen een flink dot gas geven, anders drukt de achterligger wat harder naar binnen (0)
Steven

Whehe zo heb ik vrindagnacht ook mijn Corolla aangeduwd, de accu wilde niet meer.
Gewoon opduwen tot een gangetje of 30, dan afstand nemen en dan in z'n 2 trappen dat ding. Gaat perfect, zelfs nog beter dan dat geruk met zo'n sleepkabel.

En de gespoten bumper heeft niet eens schade :p
Leon RS

Vraagje: op MP staan verlagingsveren met Apex dempers te koop aangeboden, ik heb een gtt ph 1, kan iemand zo op de foto zien of deze ook bij mij erop zouden passen? Alvast bedankt :worship:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Linkje? :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Brandstoffilter vervangen.

Dit is toch de brandstoffilter?? (linkse Purflux ding)

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C01848.JPG[/img]

Bij de dealer geven ze een brandstoffilter aan in de motorruimte?
Ik heb nu maar het nummer van de onderdelen database besteld (77 11 130 026). Is dat nou de goede??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jacco-
Über-Spammer

Als het dit typenummer is, is het je brandstoffilter idd:

PU EP90C

Althans... Dit zou het typenummer moeten zijn ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Leon RS

Merijn ik zou graag een linkje plaatsen maar heb geen idee hoe dat moet. :s
-jacco-
Über-Spammer

Openen in een nieuw venster met de rechtermuisknop :)

Dan linkje kopieren en hier in een tekstvakje plakken,

en dan zoiets ervan maken:

en dan hier een stukkie tekst

Alleen dan de spatie na het =teken weglaten :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Leon RS

Volgens mij gaat er iets niet zoals het moet :lol:
Leon RS

Gesloten