ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

cup aansluiting voor de actuator is de simpelste aansluiting voor de drukregeling. Je haalt een hoop extra slangen weg, en kunt dus wel weer wat uitsluiten. maar het zit allemaal boven de gasklep en je hebt dus geen valse lucht daar.

wanneer heb je je benzine filter vervangen voor het laatst? dat zijn ook notoire probleem makers
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

drukregelaar kan ook.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
whokilled
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 7:04

Abel schreef:cup aansluiting voor de actuator is de simpelste aansluiting voor de drukregeling. Je haalt een hoop extra slangen weg, en kunt dus wel weer wat uitsluiten. maar het zit allemaal boven de gasklep en je hebt dus geen valse lucht daar.

wanneer heb je je benzine filter vervangen voor het laatst? dat zijn ook notoire probleem makers
Benzinefilter is nog niet vervangen door mij, dus waarschijnlijk heeft die zijn beste tijd dan ook al gehad. Heb gewoon getest dat de benzine er goed uitstroomt en proper is, maar filter ga ik ook op mijn lijstje zetten dan.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Abel schreef:kabelboom van de klep checken, die kan ook stuk zijn vanwege metaalmoeheid
Inderdaad Abel, dat was het euvel twee draadjes doorgebroken...
De 5 is nu in principe APK klaar, mooi op tijd voor de openingsmeeting!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(Y)
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Waar kan mijn vader nog een carb revisie set bestellen?
Lieft een Nederlands bedrijf.
Bij een ouder topic kwam ik mabo tegen maar daar kreeg mijn vader geen gehoor.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

BCCP kan daar aankomen

Biesheuvel denk ik ook wel (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

check ebay dan ook ff
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d108.html

Even mailen! :)

Je moet de SX208 hebben, als ik me niet vergis.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Heb me vader het nummer van bccp gegeven.
Bedankt voor de reacties.
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Weet iemand of de afmetingen van het gat is de fusee waar de aandrijfas doorheen gaat van een Clio 16v fusee, dezelfde zijn als van van een R5 GTT?
Wat ik bedoel is, past een Clio 16v as in de fusee van een R5 GTT?

Het is allebei 21 splines, dus dat is hetzelfde.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

past

binnenmaat is hetzelfde, alleen de buitenmaat van een 16v is groter, dus lager is groter en dus iets beter dan van een gtt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik ben opzoek naar een nieuwe waterpomp en heb er een gezien op mister-auto.nl, is dat meuk of valt de kwaliteit mee?
1 http://www.mister-auto.nl/fl/waterpomp/ ... 4R139.html
2 http://www.mister-auto.nl/fl/waterpomp/ ... 2020Z.html
of
3 http://www.mister-auto.nl/fl/waterpomp/ ... 06635.html
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik zou er geen 2 tientjes op besparen...

Als dat ding binnen korte tijd kapot gaat en je moet weer een andere, ben je niet alleen dat geld weer kwijt, maar ook nog eens alle tijd.

Kijk, als het nou 100 ballen zou schelen zou je een gokje kunnen wagen, maar voor dit prijsverschil zou ik voor zekerheid (valeo) gaan.
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Luco/Alpine-racer schreef:past

binnenmaat is hetzelfde, alleen de buitenmaat van een 16v is groter, dus lager is groter en dus iets beter dan van een gtt.
Dankjewel. Het past inderdaad.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

(Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

leuke shop. hebben meer dan ik had gedacht. Zoiets als dit is echt goedkoop

http://www.bogijn.nl/onderdelen/93/rena ... koelmiddel
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Afgelopen tijd daar een hoop besteld i.v.m. onderhoud eigen wagenpark. Levertijd wat langer dan als je bij Brezan o.i.d. besteld (2 tot 4 werkdagen) , maar dat is niet erg voor mij, als het een beetje plant. Maar de prijs is voor A-merk remdelen zeeeer scherp te noemen vind ik (niet ergens anders goedkoper gevonden i.i.g.).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Er handig dit soort adressen Arco! Bedankt voor de tip (Y)
De waterpomp voor mij is ondertussen al via de pm geregeld :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

prijzen zijn idd niet normaal :(
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Blij dat ik weer iemand wat geld kan besparen met deze tip :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
whokilled
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 7:04

whokilled schreef:
Abel schreef:cup aansluiting voor de actuator is de simpelste aansluiting voor de drukregeling. Je haalt een hoop extra slangen weg, en kunt dus wel weer wat uitsluiten. maar het zit allemaal boven de gasklep en je hebt dus geen valse lucht daar.

wanneer heb je je benzine filter vervangen voor het laatst? dat zijn ook notoire probleem makers
Benzinefilter is nog niet vervangen door mij, dus waarschijnlijk heeft die zijn beste tijd dan ook al gehad. Heb gewoon getest dat de benzine er goed uitstroomt en proper is, maar filter ga ik ook op mijn lijstje zetten dan.
Problemen zijn ondertussen van de baan, het was een beetje een combinatie van allerlei zaken. Maar met deze ingrepen rijdt hij terug smooth en draait hij mooi stationair.
Wat is er vervangen :
- nieuw o-ring carbu
- andere stationair sproeier
- andere terugslagklep in inlaat (die van carterverluchting was defect)
- benzinefilter
- benzineslang
- bougies
- delco/rotor
- paar vacuumslangen

volgens mij waren de stationairsproeier en de benzinefilter de grote boosdoeners, die heb ik als laatste vervangen en tot dan viel hij nog constant stil bij het remmen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand bij Renault die kan checken of de phase 2 grill weer opnieuw leverbaar is? Augustus nog niet, maar in Engelenad zie ik ze weer nieuw voorbij komen.

77 01 367 888

(Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Mijn 5 gtheeft een behoorlijk remverschil achter, en nuzijn ze er al ruim een week mee bezig, alles gedaan, wat dingen vervangen, en vandaag op voor de APK trapt de monteur de remdrukbegrenzer naar de filesteinen....
Ding opengebarsten, helaas pindakaas....

Maar nu...., niet meer leverbaar via Renault !

Oeps, maar hopen dat ie via universeel kanaal wel te bestellen is, anders wordt het lastig (S)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

voor die rooie?

zat er dan gewoon een verstelbare remdrukregelaar in naast de handrem.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ja, een gewichtsafhankelijke remdrukverdeler, gemonteerd tussen chassis en achterbrug..
Mrtn = Maarten
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik typ scheel.

zet er dan een verstelbare remdrukverdeler in, dus gewoon zo'n ding waarmee je zelf de remdruk kunt bepalen. dat bedoelde ik ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Volgens veel mensen is die niet meer leverbaar. Ik heb em destijs (2 jaar geleden) via deze site besteld:

http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... r-regelaar

Ik heb toen die lpr gekregen, was toen als enige leverbaar.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Daar heb ik hem ook net besteld Johan, iets prijsverschil met de dealer, m'n collega kon hem niet meer leveren gelukkig, 200,- ex |:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zat er bij die LPR ook een nieuwe veer bij?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

nope, dat was wel jammer, maar ik had toe niet veel keus.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

5 GT Turbo '88 GT5
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zo hij is binnen, alleen zonder veer idd
Plaats reactie