ACT: 5 GT Turbo
Klein vraagje, zou dit weekend de vloeistoffen van mij gtt willen vervangen. Ben bij de auto-onderdelen zaak geweest hier in de buurt en hij heeft opgezocht dat er 10W50 olie in moest. (vraag me niet waar hij dat opzocht, maar ik vind er niets van terug)
De olie was niet op stock en moest besteld worden.
De koelvloeistof moest volgens hem de minerale zijn speciaal voor renault/nissan.
Klopt dit ? of neem ik beter gewoon 10W40 en is die koelvloeistof enkel voor de nieuwste renaults of kan die in een gtt van 87 ook zonder problemen gebruikt worden.
Ik wil nl. geen problemen krijgen in de toekomst.
De olie was niet op stock en moest besteld worden.
De koelvloeistof moest volgens hem de minerale zijn speciaal voor renault/nissan.
Klopt dit ? of neem ik beter gewoon 10W40 en is die koelvloeistof enkel voor de nieuwste renaults of kan die in een gtt van 87 ook zonder problemen gebruikt worden.
Ik wil nl. geen problemen krijgen in de toekomst.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gewoon 10w40...van goede kwaliteit
Groene koelvloeistof....is prima
-
- Contacteer:
Wie kan mij vertellen wie de vorige eigenaar geweest is van de JG-HV-46 , tenminste diegene die de moeite genomen heeft m netjes te spuiten en op te bouwen ?
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... TT/095.jpg[/img]
Ik heb geloof ik de enige 5 cilinder GT Turbo gekocht
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... TT/096.jpg[/img][/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... TT/095.jpg[/img]
Ik heb geloof ik de enige 5 cilinder GT Turbo gekocht
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... TT/096.jpg[/img][/img]
Jochem de Haas schreef:Gewoon 10w40...van goede kwaliteit
Okay thanks, nu weet ik voldoende .Merijn schreef:Ik zou er zelf gewoon 10W40 van een A-merk ik gooien. Ik weet niet exact wat het verschil is tussen koelvloeistoffen. Ik koop altijd de blauwe/groene... Niet voor de allernieuwste auto's.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Toine:
Geniaal zo'n 5 cilinder turbo
Volgens mij was degene die deze 5 opnieuw heeft opgebouwd bekend onder de forumnaam Freaky (Freek), maar dat is al weer een tijdje geleden.
Geniaal zo'n 5 cilinder turbo

Volgens mij was degene die deze 5 opnieuw heeft opgebouwd bekend onder de forumnaam Freaky (Freek), maar dat is al weer een tijdje geleden.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hij is ooit van peter geweest uit katwijk ( zat hier op t forum) toen hebben Chris en ik hem gehad als reserve koets...
Toen is ie idd verkocht aan Freek ( zat ook hier op t forum)
Die heeft hem opgeknapt....
Toen is ie naar ik dacht cleanedclio16v gegaan , die heeft hem weer verkocht aan ?
En nu heb jij hem....
En binnenkort weer bij een ander....
Toen is ie idd verkocht aan Freek ( zat ook hier op t forum)
Die heeft hem opgeknapt....
Toen is ie naar ik dacht cleanedclio16v gegaan , die heeft hem weer verkocht aan ?
En nu heb jij hem....

-
- Contacteer:
Hi Jochem,
Dat is goed mogelijk , maar dan wel in een iets betere staat dan de huidige , wat een hobby hok.
De koets is nog steeds prima , niets van te zeggen maar alles technisch eromheen
Ik zal eens een boodschappenlijst maken en kijken of er nog mensen zijn die een en ander hebben liggen
Dat is goed mogelijk , maar dan wel in een iets betere staat dan de huidige , wat een hobby hok.
De koets is nog steeds prima , niets van te zeggen maar alles technisch eromheen

Ik zal eens een boodschappenlijst maken en kijken of er nog mensen zijn die een en ander hebben liggen
-
Jochem de Haas schreef:
En nu heb jij hem....

-
- Contacteer:
Maar voor 1750 euro zo weer van jou hoor 

-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Ik zag gisteren een aardige plas versnellingsbak olie onder m'n 5 liggen. Ik kon zo 1 2 3 niet zeggen waar ie precies lekt.
Hij staat nu wel een week of 2 3 aan de betuurderskant ongeveer 40 cm omhoog gekrikt (ivm wat laswerk) kan het daar eventueel aan liggen?
Hij staat nu wel een week of 2 3 aan de betuurderskant ongeveer 40 cm omhoog gekrikt (ivm wat laswerk) kan het daar eventueel aan liggen?
is het wel bak olie?m1n1 (Jasper) schreef:Ik zag gisteren een aardige plas versnellingsbak olie onder m'n 5 liggen. Ik kon zo 1 2 3 niet zeggen waar ie precies lekt.
-
- Contacteer:
Zo ruikt 't wel! Zal vanavond eens verder op onderzoek gaan.
keerring van de prise-as misschien?
-
- Contacteer:
Wat betreft de lekkage, ik heb de lekplek nog niet gevonden, maar de 5 staat weer recht en eens kijken of ie blijft lekken...
Bij de stop lekt ie niet, de bovenkant van de bak is droog dus de ontluchting zal niet zijn en het kapje is nog niet doorgerot
.
Ik vermoed dus inderdaad een keerring ergens
.
Na het lassen van de kokerbalk en de nieuwe kriksteunen dacht ik dat m'n 5 wel klaar was voor de APK, echter doet m'n kentekenplaatverlichting nu niets meer...
De lampjes zijn nog heel er komt alleen geen stroom, zit er ergens nog een zekering?
Weet iemand toevallig hoe de kabelboom van die lampjes loopt zodat ik kan checken of ik 'm eventueel heb doorgefikt (met lassen ofzo).
stop lek? teveel olie uit de ontluchting? anders tja lekje in de deksel van de 5e versnelling? die willen ook wel roesten
Bedankt voor de zoek tips nog!keerring van de prise-as misschien?
Bij de stop lekt ie niet, de bovenkant van de bak is droog dus de ontluchting zal niet zijn en het kapje is nog niet doorgerot

Ik vermoed dus inderdaad een keerring ergens

Na het lassen van de kokerbalk en de nieuwe kriksteunen dacht ik dat m'n 5 wel klaar was voor de APK, echter doet m'n kentekenplaatverlichting nu niets meer...
De lampjes zijn nog heel er komt alleen geen stroom, zit er ergens nog een zekering?
Weet iemand toevallig hoe de kabelboom van die lampjes loopt zodat ik kan checken of ik 'm eventueel heb doorgefikt (met lassen ofzo).
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Heb je de bekleding aan de binnenkant niet weggehaald met het lassen dan, dan zie je zo de kabelboom langs de dorpel aan de binnenkant lopen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Na een akkefietje met een smeulende plastickap van de instap aan de bijrijderskant weer wat geleerd en daarna alles idd maar goed weggehaald 
De kabels die ik kan zien liggen zijn niet door gefikt gelukkig.
Lopen de kabels van de kentekenverlichting aan de bestuurders of bijrijderskant?

De kabels die ik kan zien liggen zijn niet door gefikt gelukkig.
Lopen de kabels van de kentekenverlichting aan de bestuurders of bijrijderskant?
-
- Contacteer:
Dan zal ik die eens grondig nalopen!
-
zo... na lange tijd en een flinke verbouwing begint het R5 gevoel weer te kriebelen. Sommigen kennen mijn GTE nog wel van vroeger waar hij zo nu en dan 't deed...
Aangezien het GTT topic beter gelezen wordt stel ik m'n vraag hier;
heeft iemand een goed adres voor een rolkooi in de R5 en is er iemand die een torsie-as trekker te koop weet?
R5je is niet meer te redden als 'nette' kar maar zal misbruikt worden als fun auto die zo nu en dan 't circuit op zal gaan.
Aangezien het GTT topic beter gelezen wordt stel ik m'n vraag hier;
heeft iemand een goed adres voor een rolkooi in de R5 en is er iemand die een torsie-as trekker te koop weet?
R5je is niet meer te redden als 'nette' kar maar zal misbruikt worden als fun auto die zo nu en dan 't circuit op zal gaan.
slagtrekker is heel makkelijk zelf te maken. zware dikwandige buis met een lang draadeind er door.
Een stevige ketting met een dikke klomp ijzer er aan waar je aan trekt ect..
en met een dikke dop grote ring en een bakbout je torsie as losdraaien of even flink op spanning zetten en op de torsie as rammen wil ook goed helpen.
Een stevige ketting met een dikke klomp ijzer er aan waar je aan trekt ect..
en met een dikke dop grote ring en een bakbout je torsie as losdraaien of even flink op spanning zetten en op de torsie as rammen wil ook goed helpen.
Mijn Gt turbo draait stationair niet deftig en valt stil bij het remmen of bruusk gas lossen. Als hij koud staat heb ik de indruk dat hij vele rustiger draait dan wanneer hij warm staat. Als ik de co vijs wil regelen doet hij helemaal niets , volgens mij zuigt hij ergens valse lucht, maar heb alle vacuumslangen al nagekeken met brake cleaner en er is niets te vinden. Heb de carbu ook al gewisseld, getest met andere stationairsproeier + uitblazen van sproeier , maar zonder resultaat. Als je vermogen vraagt rijdt hij wel goed, maar van het ogenblik dat je eenzelfde snelheid wil aanhouden begint hij te schokken en als je dan ontkoppelt en remt valt hij stil ( zelf als je stationair op 1500 toeren zet) Wie heeft er enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
BDP sensor ook vervangen en ook al met een andere ontsteking gereden?
Is je pakking tussen de inlaat en de uit laat nog goed?
misschien met de kou een kartonnetje voor je intercooler. Bevriezende carburateur kan ook nog zijn
misschien met de kou een kartonnetje voor je intercooler. Bevriezende carburateur kan ook nog zijn
nippels op inlaat spruitstuk zitten terugslagklepjes in misschien smerig?
effe losdraaien en goed schonmaken met brake cleaner en perslucht.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
als de slang naar je rembekrachtiger lek is moet je A: zwaar remmen en B als die nippel niet goed is ook zwaar remmen. Dus dan moet je de andere nippel goed checken die is voor de uitlaat lucht hercirculatie.mark 5t schreef:nippels op inlaat spruitstuk zitten terugslagklepjes in misschien smerig?
als je die nippel los wilt draaien, steutel er op en daar met een andere sleutel of KLEIN hamertje tikken op geven zodat die los komt, anders breken ze geheid af (holle schroef enzo)
Nee , bdp sensor en ontsteking nog niet vervangen. Het rare is dat hij het ervoor niet deed, maar bij het vervangen van de carbu zijn de problemen begonnen. Vorige carbu had afgebroken co vijs, daardoor andere gestoken en dan zijn de problemen begonnen, , heb oude carbu ook teruggeplaatst maar probleem van stilvallen blijift.Abel schreef:BDP sensor ook vervangen en ook al met een andere ontsteking gereden?
Auto staat binnen in verwarmde garage en het probleem doet zich daar al voor , dus geen probleem door de koude volgens mij.
mark 5t schreef:nippels op inlaat spruitstuk zitten terugslagklepjes in misschien smerig?
Dat ga ik morgen nog eens proberen.
Het rare is dat hij effe goed gelopen heeft, dan kon ik de co verstellen en draaide hij mooi regelmatig, dan kleine testrit gedaan van 500m en hij draaide terug zo slecht als ervoor.
Ok, ga ik morgen werk van maken.Abel schreef:Haal die co schroef er eens uit en controleer die eens of dat een juiste is.
Hoe kan ik checken dat ik de juiste heb, welk getal moet er opstaan?
Zou daar eventueel wel iets mee te maken kunnen hebben want ik heb het voetstuk van de ene op de andere carbu overgezet. Dus oude carbu met het tweede voetstuk geeft zelfde problemen en vroeger deed hij dat dus niet , co schroef was toen volledig ingedraaid en kop afgebroken.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Heb ik ook gehad, ook heel erg lopen kloten met co2 schroef enzenzenz, uiteindelijk heb ik lopen kloten met de schroef die de gaskabel op spanning houdt bij de carb, en toen was het over.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Co schroef is een originele dus daar zit het probleem niet .
Met gaskabel heb ik ook al geexperimenteerd en geeft ook geen verschil, ja als hij te hard aangespannen is het toerental niet snel zakt.
Dan de 2 terugslagkleppen aan inlaat losgemaakt en gemerkt dat er eentje defect is. Het was niet diegene van de rembooster, maar die ernaast. Klep deed helemaal niets meer, kon er gewoon doorblazen langs beide kanten. Dan de terugslagkleppen omgewisseld en die van de rembooster afgedopt. Draait nog steeds even slecht. Dan zit er nog een sensor op de inlaat met 2 stekkers, die losgemaakt en maakt ook geen verschil.
Heb ook nog eens nagekeken op valse lucht en heb overal brakecleaner gespoten en toerental verandert niet, dus het is ook geen valse lucht probleem volgens mij. Misschien dat ik nog ergens met een verstropping zit maar hoe kan ik dat achterhalen?
Als ik slang naar ontstekingsmodule losmaakt , draait hij nog een pak slechter dus die module zou ook nog moeten werken volgens mij.
Benzinedrukregelaar ziet er ook niet echt nieuw meer uit, zou die ook zulke problemen kunnen veroorzaken?
Als ik de cup mod zou doen , kan ik dan niet een aantal zaken uitsluiten die het slecht draaien zouden kunnen veroorzaken of heeft die kant van het vacuumgedeelte daar geen invloed op?
Met gaskabel heb ik ook al geexperimenteerd en geeft ook geen verschil, ja als hij te hard aangespannen is het toerental niet snel zakt.
Dan de 2 terugslagkleppen aan inlaat losgemaakt en gemerkt dat er eentje defect is. Het was niet diegene van de rembooster, maar die ernaast. Klep deed helemaal niets meer, kon er gewoon doorblazen langs beide kanten. Dan de terugslagkleppen omgewisseld en die van de rembooster afgedopt. Draait nog steeds even slecht. Dan zit er nog een sensor op de inlaat met 2 stekkers, die losgemaakt en maakt ook geen verschil.
Heb ook nog eens nagekeken op valse lucht en heb overal brakecleaner gespoten en toerental verandert niet, dus het is ook geen valse lucht probleem volgens mij. Misschien dat ik nog ergens met een verstropping zit maar hoe kan ik dat achterhalen?
Als ik slang naar ontstekingsmodule losmaakt , draait hij nog een pak slechter dus die module zou ook nog moeten werken volgens mij.
Benzinedrukregelaar ziet er ook niet echt nieuw meer uit, zou die ook zulke problemen kunnen veroorzaken?
Als ik de cup mod zou doen , kan ik dan niet een aantal zaken uitsluiten die het slecht draaien zouden kunnen veroorzaken of heeft die kant van het vacuumgedeelte daar geen invloed op?