ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rianne RT

Richard schreef:
Rianne Tinnemans schreef:RTI is volgens mij geen Nederlandse uitvoring. Heb je al op je kentekenbewijs gekeken of je auto niet ingevoerd is. Verschil in datum onderaan op je papieren.... Ik denk dat de RDW aangezien een RTI in NL niet is uitgebracht er dan maar RT van heeft gemaakt, aangezien die hier wel gewoon bestaan en de RTI hier ook op gebasseerd is....
Klopt hij is inderdaad ingevoerd. Hij is afkomstig uit Duitsland
Bedankt voor je reactie dan weet ik nu hoe het zit :D

Ook ben ik opzoek naar booskijkers voor mij clio.
Weet iemand misschien een site waar ik ze kan kopen of heb je er thuis nog liggen?
Als je er nog hebt liggen laat het me weten. Mijn voorkeur gaat uit naar het type zo als op de foto.

https://p15156049.pureserver.info/bilde ... _468px.jpg

Dit zijn de booskijkers van Kamei, heb ik ook erop 8)

Die van Autostyle zijn net iets anders, ik vind die niet mooi....
Die van Kamei zijn in Duitsland wel te krijgen, ook op de Duitse Ebay... In Nederland kun je ze ook bij automaterialen zaken bestellen (b.v. Heuts) maar dan zijn ze duurder...
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Rianne RT

Heb al een linkje voor je (van ebay)...

http://cgi.ebay.de/KAMEI-44157-Scheinwe ... dZViewItem
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Marieke

Wie kan mij wat vertellen over een Clio RTi (1.4)? Wat is het verschil (motorisch) met een RT bijvoorbeeld?
En hoe is hij verder motorisch? Is hij wel of niet vergelijkbaar (buiten het feit dat het om een 1.4 en bij een RSi om een 1.8 gaat) met een RSi wat makementen/onderhoud betreft?

M.a.w: is het een betrouwbaar blok?
Richard

Rianne Tinnemans schreef:Heb al een linkje voor je (van ebay)...

http://cgi.ebay.de/KAMEI-44157-Scheinwe ... dZViewItem
bedankt voor de link!
Richard

Marieke schreef:Wie kan mij wat vertellen over een Clio RTi (1.4)? Wat is het verschil (motorisch) met een RT bijvoorbeeld?
En hoe is hij verder motorisch? Is hij wel of niet vergelijkbaar (buiten het feit dat het om een 1.4 en bij een RSi om een 1.8 gaat) met een RSi wat makementen/onderhoud betreft?

M.a.w: is het een betrouwbaar blok?
Ik heb ook een RT(I) Deze auto's zijn geimporteerd. (de mijne uit duitsland)
Naar mijn idee is het een goede auto. Je kan hem niet vergelijken met een 1.8 het is gewoon een RT 1.4
Ik heb hem nu al 1.5 jaar en motorisch is er niks aan op te merken er staan nu 175000 op de km teller.

Meer kan ik je er ook niet mee helpen
Dennis_16v

de RT is wat luxer dan n RN/RL

stb/ elek. ramen/ centrale deurvergrendeling...

dus wat meer comfort :)
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
Pascal-X
Contacteer:

is een rsi altijd een 16v? volgens mij is mijn rsi uit '93 namelijk een 8v. Ken dat?
Haas
Car: Megane RS

rsi is altijd 8v multipoint...
Richard

Rianne Tinnemans schreef:
Richard schreef:
Rianne Tinnemans schreef:RTI is volgens mij geen Nederlandse uitvoring. Heb je al op je kentekenbewijs gekeken of je auto niet ingevoerd is. Verschil in datum onderaan op je papieren.... Ik denk dat de RDW aangezien een RTI in NL niet is uitgebracht er dan maar RT van heeft gemaakt, aangezien die hier wel gewoon bestaan en de RTI hier ook op gebasseerd is....

Weet iemand misschien een site waar ik ze kan kopen of heb je er thuis nog liggen?
Als je er nog hebt liggen laat het me weten. Mijn voorkeur gaat uit naar het type zo als op de foto.

Die van Kamei zijn in Duitsland wel te krijgen, ook op de Duitse Ebay... In Nederland kun je ze ook bij automaterialen zaken bestellen (b.v. Heuts) maar dan zijn ze duurder...
Weet je toevallig nog meer bedrijven in nederland die deze booskijkers kunnen leveren? Ik vind het in het duits een beetje lastig :wink:
Pascal-X
Contacteer:

zijn er ook zwarte lexus lampen voor de clio? vind de chrome namelijk niet mooi als ik zwarte angeleyes heb.

en btw bedankt voor me andere vraag! op autoweek staat namelijk wel dat ie 16v is!
Rianne RT

Richard schreef:
Rianne Tinnemans schreef:
Richard schreef:

Weet je toevallig nog meer bedrijven in nederland die deze booskijkers kunnen leveren? Ik vind het in het duits een beetje lastig :wink:
Hier in het Zuiden heb je Heuts Automaterialen.... Verder weet ik er geen... :~
Rianne RT

Pascal-X schreef:zijn er ook zwarte lexus lampen voor de clio? vind de chrome namelijk niet mooi als ik zwarte angeleyes heb.

en btw bedankt voor me andere vraag! op autoweek staat namelijk wel dat ie 16v is!
Hier snap ik niks van.

-----------------------------------

Herhaling:
RN/RL: 1.2 of 1.4 singlepoint injectie (8v)
RT: 1.4 of 1.8 singlepoint injectie (8v)
RSi: 1.8 multipoint injectie (8v)
16v: 1.8 multipoint injectie (16v)
williams: 2.0 multipoint injectie (16v)

Uitvoerigen als RTi, Baccara, Night and day, Mexx etc etc hebben leukere interieurstjes en dus geen andere motor |:
Pascal-X
Contacteer:

is 17"met 40mm verlaging teveel van het goeie of zou 16 beter passen en belangrijkste rijden op een RSI?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

16'' rijd beter dan 17. ziet er ook mooier uit vind ik.

dan kan je 40mm verlagen, met 16'', en dan staat hij niet zo hoog op de poten. dat heb je met 17'' wel weer.

14'' is ook cool trouwens :D
Pascal-X
Contacteer:

ik ben namelijk helemaal gek van de dotz daytona black, maar die zijn er alleen in 15 of 17 inch! en 15 is net een maatje te klein vind ik
PaulM

uuh 17" met 30mm verlagen onder een 16v loopt al aan, dat moet passen onder een rsi?
MaSteR Clio
Contacteer:

Pascal-X schreef:ik ben namelijk helemaal gek van de dotz daytona black, maar die zijn er alleen in 15 of 17 inch! en 15 is net een maatje te klein vind ik
Gewoon die 15" pakken en t aangeboden verlagingssetje van mij ;) Zal em zeker wel goed staan!
Laatst gewijzigd door MaSteR Clio op ma 12 mar 2007 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

ja, dnek dat het weinig uithaalt.... zeker aangeizen 17inch vaak 7 J is en dus te breed... Ik zou lekker iets anders uitkiezen in 16 of die in 15 nemen... :)
Richard

+Clio16v+ schreef:uuh 17" met 30mm verlagen onder een 16v loopt al aan, dat moet passen onder een rsi?
Ik heb 16" onder mijn RT liggen. Mijn banden zijn 195 / 65, Hij is niet verlaagd maar toch als ik mijn stuur op zijn uiterste draaipunt heb staan raak hij de binnkant van mijn kassen.

Maar tijdens het rijden heb ik er geen problemen mee.

Mij lijkt 17" een beetje te groot.
Als hij er dan toch ook in 15" is zou ik die gewoon nemen.
Richard

Richard schreef:
+Clio16v+ schreef:uuh 17" met 30mm verlagen onder een 16v loopt al aan, dat moet passen onder een rsi?
Ik heb 16" onder mijn RT liggen. Mijn banden zijn 195 / 65, Hij is niet verlaagd maar toch als ik mijn stuur op zijn uiterste draaipunt heb staan raak hij de binnkant van mijn kassen.

Maar tijdens het rijden heb ik er geen problemen mee.

Mij lijkt 17" een beetje te groot.
Als hij er dan toch ook in 15" is zou ik die gewoon nemen.
Kan iemand mij uitleggen

Wat de werking is van een katvervanger?
Is het de moeite om er 1 onder te hangen krijg je dan ook meer geluid?
Wat kost zo'n ding?
Zijn er alternatieven voor?
micha

Een katvervanger is een stuk buis dat je kathalisator vervangt. Het idee er achter is dat de kathalisator een obstakel vormt waardoor uitlaat gassen minder gemakkelijk weg kunnen. Hoe makkelijker de gassen weg kunnen, hoe meer power je zou moeten hebben. In de praktijk maakt het geloof ik niet heel veel verschil.
Een kat zal ongetwijfelt ook het geluid wel wat dempen, dus met een vervanger zal je uitlaat harder kunnen zijn.
Een kathalisator is verplicht bij de meeste autos (U9 op het kenteken, geloof ik), dus hij komt niet door een APK met een katvervanger.

Een kat vervanger kost tussen de 50 en 100 euro, met een beetje zoeken.

Het alternatief is gewoon rijden met een kathalisator, is ook beter voor het milieu ;-)

Zoeken op dit forum doe je hiermee: http://www.renault-tuning.com/search.php

Alle antwoorden waren ook al te vinden in andere topics...
Rianne RT

Alternatief voor een katvervanger:
Je originele kat leeghalen >-)
Johan_16v
Contacteer:

tja hier in belgie hebt ge dat ding nodig voor de keuring, ik laat hem netjes eronder hangen. zo'n kat slopen is idd een optie, maar toch een beetje zonde want die dingen zijn niet goedkoop (tenzij m al gaar is :) )
Rianne RT

Johan_16v schreef: (tenzij m al gaar is :) )
:wink:
micha

Keuring is toch periodiek? Zoals in nederland? Veel mensen rijden met een katvervanger, en zetten de kat vlak voor de keuring weer terug er onder...

Kan ook...
Riël
Über-Spammer

micha schreef: Een kathalisator is verplicht bij de meeste autos (U9 op het kenteken, geloof ik), dus hij komt niet door een APK met een katvervanger.
Fout.
Katalisator is verplicht voor auto's na 1-1-1992, of bedrijfswagens na 1-1-1997.

U9 betekent gewoon 1,5% CO uitstoot. Met of zonder kat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

U9 is 0,5% max.
K6 is 1.5% max, maar die kom je alleen nog tegen op oude auto's, veelal met carburateur.
Riël
Über-Spammer

ahja :p
zat met 1,5 en 3,0

:beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Richard

Bart V schreef:U9 is 0,5% max.
K6 is 1.5% max, maar die kom je alleen nog tegen op oude auto's, veelal met carburateur.
Ik hoor het al ik laat hem dus maar gewoon zitten. Voor het geluid hoef ik het toch ook niet te doen :lol:

Scheelt weer een hoopt moeite :wink:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

waar staat E2 dan voor?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Richard

WouterW schreef:waar staat E2 dan voor?
Dat is het een na jongste 7tal voetballende kinderen :lol: :wink: 8)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Richard schreef:

Ok, en als het op je kentekenbewijs staat?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Richard

WouterW schreef:
Richard schreef:

Dan heb ik geen idee :wink:

Hier wat :foto: van mijn Clio.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WC7FELO4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JCDPN8VJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3FT66CTR

Via de IMG knop wil het nog niet lukken dus dan maar via deze weg :wink:
Richard

Richard schreef:
WouterW schreef:
Richard schreef:

Dan heb ik geen idee :wink:

Hier wat :foto: van mijn Clio.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WC7FELO4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JCDPN8VJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3FT66CTR

Via de IMG knop wil het nog niet lukken dus dan maar via deze weg :wink:
Ik heb nog ff een vraagje. Ik zie regelmatig een clio I zonder letters op de kofferbak. (dus renault en clio is weg links en rechts :) ) ik vind dit wel mooi. Kun je deze er gewoon afhalen of laten deze gaatjes achter in de kofferbak?

En voor de zijstrips hetzelfde kun je deze er ook afhalen zoder gaten achter te laten in de deuren?
Remon

bij de letters achterop zitten er in ieder geval gaatje
Plaats reactie