ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

1 malige actie, z'n baas vond het al een probleem dattie er gelijk 2 nam :wink:
-Ray-
Contacteer:

ok, 50 euro voor de jouwe :)
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v

Heeft iemand hier ervaring met een schroefset van FK? die -85mm kan. En dan heb ik nog een vraag. Omdat ik natuurlijk eigenlijk een 1.8 16v heb maar met een f7r blok, kan ik dan beter de williams of de 1.8 16v schroefset nemen, voor de prijs maakt het toch niks uit.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je voortrein niet aangepast is naar Willi-specs, moet je gewoon voor de 16V-set gaan.

FK is volgens mij gewoon een goede keus. Kijk ook eens naar KW, H&R, etc. Zijn ook allemaal goed. (Y)
Cleaned_Clio_16v

Merijn schreef:Als je voortrein niet aangepast is naar Willi-specs, moet je gewoon voor de 16V-set gaan.

FK is volgens mij gewoon een goede keus. Kijk ook eens naar KW, H&R, etc. Zijn ook allemaal goed. (Y)
Dat weet ik dus net niet. Neem wel gewoon de 1.8 16v :)
Merijn
Über-Spammer

Als je het niet zeker weet, zou ik dat niet doen!

Je kunt het zien aan de spoorbreedte. Heb je een foto van je auto, zodat ik het kan bekijken? Het verschil is overduidelijk...
Merijn
Über-Spammer

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... lakte4.jpg[/img]

Ik heb effe je projecttopic door zitten kijken en twijfel echt. Volgens mij is dit wel een Williams voortrein. Bij een gewone 16V is het zo opvallend, maar hier begin ik toch ernstig over te twijfelen.
Haas
Car: Megane RS

** hier stond onzin **

als ik het zo zie, zou ik zeggen: Willi voortrein :) Geen spacers aan de voorzijde?
hoe kon je dat ook weer zien, aan de montage van de stabistang? En een boutje er dooorheen door de draagarm was een 16v voortrein en een stabistang die je met een klemmetje eromheen aan de draagarm zet, is een willi draagarm? :)
canonballman

Haas schreef:** hier stond onzin **

als ik het zo zie, zou ik zeggen: Willi voortrein :) Geen spacers aan de voorzijde?
hoe kon je dat ook weer zien, aan de montage van de stabistang? En een boutje er dooorheen door de draagarm was een 16v voortrein en een stabistang die je met een klemmetje eromheen aan de draagarm zet, is een willi draagarm? :)
right!
Haas
Car: Megane RS

ff logisch nadenken in verschil clio en 19 :P
Remco

Damn..ik vind dat toch erg mooie velgen! Jammer dat ze nergens meer te vinden zijn.
Merijn
Über-Spammer

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... elgen.html

Effe een nieuw laagje lak erop en je hebt ze! :P
Cleaned_Clio_16v

Dit waren gewone speedline velgen heb er geen spoorverbreders opzitte toen niet in ieder geval nu alleen achter. Heb ook geen idee wat de eerste eigenaar ermee heeft gesjouwt. Weet alleen dat de 1e en 2e eigenaar lid was van de renault sportief. Ps: mijn speedlines waren opnieuw gespoten in silver en de zijkante van de spaken waren blackchroom erg vet 8)
-Ray-
Contacteer:

Clio 16V Grand Prix nr 073

onderstel gelijk aan de williams :~
Merijn
Über-Spammer

Originele stalen velgen?

Ph.1 achterkant?

Hmmz... Ach ja, het kan best een goeie wagen zijn. :)
clio_16_klapper
Contacteer:

-Ray- schreef:Clio 16V Grand Prix nr 073

onderstel gelijk aan de williams :~
Inderdaad zag hem ook staan op marktplaats die info was ook ff nieuw voor mij lol
DarkAngel
Contacteer:

zit er veel verschil in dan met het onderstel van een williams en een clio 1.816v
Frits Clio 16v

DarkAngel schreef:zit er veel verschil in dan met het onderstel van een williams en een clio 1.816v
Grotere spoorbreedte (ongeveer 15mm per kant) d.m.v. R19 16v draagarmen en andere (dikkere?) stabilisatorstang. Om dat passend te maken moet je dus ook langere assen monteren, en spoorstangen misschien ook wel? Verschil in de schokdempers zit hem in het bevestigingspunt onderaan, omdat de fusee's verder naar buiten staan. De williams heeft ook een sterker subframe.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:[img]http://www.pangaea-expeditions.com/imag ... wTopSM.jpg[/img]
kwam m'n buurman mee aanzetten, gloednieuw 25 euro :D
heeft 't zwarte schaap ook eens geluk :lol:
vanmorgen geplaatst, eindelijk een accu die boven de 12v blijft
ook als ik de stereo een beetje opendraai (Y)
alleen 't past net met die omgedraaide polen!
nickyr16v

hey mensen,
vraagje: ik wil mijn remblokjes+remschijven laten vervangen iemand eenig idee wat dat ongeveer gaat kosten.
en vraagje 2:zit er veel verschil in de remblokjes/schijven bv maakt green stuff nu echt verschil???
graag jullie mening en of ervaring hier over en evt een linkje :)
graag wel een beetje betaalbaar
nickyr16v

:shame: oh , dat had ik nie gespot

frank bedankt (Y)
DarkAngel
Contacteer:

weet iemand of een sportuitlaat sebring van een clio 1.4 bj95 onder een clio 16V bj 93 past

graag snelle reactie

thks
Cleaned_Clio_16v

nickyr16v schreef:hey mensen,
vraagje: ik wil mijn remblokjes+remschijven laten vervangen iemand eenig idee wat dat ongeveer gaat kosten.
en vraagje 2:zit er veel verschil in de remblokjes/schijven bv maakt green stuff nu echt verschil???
Nou ik heb brembo schrijven en ferado blokjes rondom en dat werkt prima. :) brembo is wel 1 van de beste merken dacht ik maar green stuff is ook goed dacht ik.
DarkAngel
Contacteer:

DarkAngel schreef:weet iemand of een sportuitlaat sebring van een clio 1.4 bj95 onder een clio 16V bj 93 past

graag snelle reactie

thks
weet niemand het ???
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Cleaned_Clio_16v schreef:
nickyr16v schreef:hey mensen,
Nou ik heb brembo schrijven en ferado blokjes rondom en dat werkt prima. :) brembo is wel 1 van de beste merken dacht ik maar green stuff is ook goed dacht ik.
Gewoon Brembo schijven halen met Ferodo blokken inderdaad. EBC Green Stuff is volgens vele anderen rotzooi, lekker laten liggen...Ga voor een setje Brembo Max schijven met Ferodo DS2500 blokken. Dat doen de meesten geloof ik...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Cleaned_Clio_16v

Heb ik ook volgens mij [img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 26mei4.jpg[/img] Remt als een mf :bang: Heb ook achter brembo williams schrijven.
-Ray-
Contacteer:

iemand nog wat tips hoe ik zonder al teveel hoef weg te slopen het thermocontact vervang van een 16 klepper?

met de steeksleutels en baco die ik nu heb kom je er retelastig bij en ken je zowat geen slag maken...
Riël
Über-Spammer

toch is dat 'the way'

als je die paar 13ertjes van het bovenste balkje van het voorfront weghaalt (en dus de motorkap ook) en dat balkje even weg pakt dan kun je de radiateur een stuk naar voren kantelen.
-Ray-
Contacteer:

*barf*

geen zin in! tering wat een ellende voor zo'n frutding.

dat gaan we dus doen als het mooi weer is ;)
ARNO16V
Contacteer:

Hmmm, volgend jaar zomer? :wink:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Robke
Car: Lexus IS250

DarkAngel schreef:
DarkAngel schreef:weet iemand of een sportuitlaat sebring van een clio 1.4 bj95 onder een clio 16V bj 93 past

graag snelle reactie

thks
weet niemand het ???
Past niet, als het om een einddemper gaat tenminste......
Maus

-Ray- schreef:iemand nog wat tips hoe ik zonder al teveel hoef weg te slopen het thermocontact vervang van een 16 klepper?

met de steeksleutels en baco die ik nu heb kom je er retelastig bij en ken je zowat geen slag maken...
Moet je eens aan Luco vragen hoe makkelijk je bij een IC-buis-steuntje kunt komen. :D
Riël
Über-Spammer

-Ray- schreef:*barf*

geen zin in! t@ring wat een ellende voor zo'n frutding.

dat gaan we dus doen als het mooi weer is ;)
:s
kwartiertje en je bent weer klaar, dat werktje valt nou toch echt eens mee :p ben blij dat je je oliefilter niet vervangen moet :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gesloten