Nee, de motorkap dicht het af. En anders bij Ron effe nieuw paravent plastic bestellenKarp schreef:Oke mooi, ontsteking aan de andere zeide van het schutbord was ook verstandig toch? Komt er dan btw niet veel water bij?
ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ben met wat puntjes bezig voor de APK waarvan er één de toeter is. Hij doet het niet tot nauwelijks en heb het gevoel dat het ook niet goed aangesloten is. Helaas vind ik hier niets over in het werkplaatshandboek.
Een rubber slang verdwijnt onder de koplamp door achter de voorbumper en de andere slang zit verder niets aan zoals te zien op de foto. En dan is er nog iets wat ik niet kan plaatsen, het plastic ding met het oogje eraan naast het koelvloeistofreservoir. Waar dient dit voor?
Dus hoe hoort het te zitten en kan ik eventueel ook een toeter van een ander type renault monteren? Zo ja, welke dan ga ik ff op de sloop kijken of ik wat kan vinden
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... c8ac69.jpg[/img]
Een rubber slang verdwijnt onder de koplamp door achter de voorbumper en de andere slang zit verder niets aan zoals te zien op de foto. En dan is er nog iets wat ik niet kan plaatsen, het plastic ding met het oogje eraan naast het koelvloeistofreservoir. Waar dient dit voor?
Dus hoe hoort het te zitten en kan ik eventueel ook een toeter van een ander type renault monteren? Zo ja, welke dan ga ik ff op de sloop kijken of ik wat kan vinden

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... c8ac69.jpg[/img]
Toeter kan je van elke auto af trekken.
Die slangen vind ik maar raar overigens! Lijkt nergens op.
Dat kastje is een relais, weet zo alleen niet waar deze voor dient...
Die slangen vind ik maar raar overigens! Lijkt nergens op.
Dat kastje is een relais, weet zo alleen niet waar deze voor dient...
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Bedankt! Ga ik zo ff op de sloop kijken
Heb trouwens m`n bezinemeter ook weer aan de praat. Heb even de vlotter uit de tank gehad maar daar zag ik niets raars aan. Ik hoorde hem ook gewoon bewegen. Daarna alles weer gemonteerd en nu werkt alles weer prima

Heb trouwens m`n bezinemeter ook weer aan de praat. Heb even de vlotter uit de tank gehad maar daar zag ik niets raars aan. Ik hoorde hem ook gewoon bewegen. Daarna alles weer gemonteerd en nu werkt alles weer prima

-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Waarschijnlijk is compressor gaar en levert deze niet genoeg druk om nog enig geluid uit de hoorn te produceren. Bij de dealer kost dat ding iets van 150 euro.
De slang waar niets aan zit is de aanvoer. Daar hoort nog een filter aan. De slang richting onder de koplamp gaat naar de hoorn.
Plastic ding is een relais, alleen ik weet niet waarvan. Ik zou heel die compressor en hoorn eruit gooien. En een claxon van Hella ofzo erzin zetten, te koop bij de brezan. Misschien kun je nog ergens een goede tweedehande compressor scoren en dan alleen de compressor vervangeen, alleen ik weet niet op welke andere renaults ook dit systeem zit.
De slang waar niets aan zit is de aanvoer. Daar hoort nog een filter aan. De slang richting onder de koplamp gaat naar de hoorn.
Plastic ding is een relais, alleen ik weet niet waarvan. Ik zou heel die compressor en hoorn eruit gooien. En een claxon van Hella ofzo erzin zetten, te koop bij de brezan. Misschien kun je nog ergens een goede tweedehande compressor scoren en dan alleen de compressor vervangeen, alleen ik weet niet op welke andere renaults ook dit systeem zit.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Relais is van je mistlampen als ik het goed heb.
Kijken of je een plus hebt op de claxon, zo ja, deze gebruiken voor een gewone van Hella o.i.d.
Kijken of je een plus hebt op de claxon, zo ja, deze gebruiken voor een gewone van Hella o.i.d.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
bij mij deed de orignele toeter met compressor het ook niet een paar jaar geleden. Compressor deed het perfect direct op de accu, maar aan de originele bedrading kwam er nog maar een klein zuchtje uit... Heb de hele handel eruit gedaan en vervangen door een standaard electrische Hella toeter van de Brezan en die doet het nog steeds perfect 

5GTT & clio II 1.6 16v
gt een dubbele hoorn? gewoon een lucht hoorn is het.
ik zou eerst checken of de genoeg power hebt op de toeter, zo nee is het vast een massa probleem. meestal is dat het met het orginele exemplaar.
beetje wd40/siliconen spay in de compressor doet ook wonderen
suc6
ik zou eerst checken of de genoeg power hebt op de toeter, zo nee is het vast een massa probleem. meestal is dat het met het orginele exemplaar.
beetje wd40/siliconen spay in de compressor doet ook wonderen
suc6
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Heb flink getoeterd tijdens een blokkie om en nu lijkt het het wel weer aardig te doen
Mocht het niet voldoende zijn voor de apk ga ik wel ff met wd40 aan de slag en anders zo`n hella ding van de Brezan 


Had ik destijds ook al last van, alstie een langere tijd stil had gestaan, deed ie het niet tot nauwelijks, na een paar keer gebruiken, gaat hij het vanzelf weer beterder doen. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
iemand een exploided vieuw
van een phase1 gtt schokdemper??
met name de opbouw van de topschotel.
alvast bedankt.
van een phase1 gtt schokdemper??
met name de opbouw van de topschotel.
alvast bedankt.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Hoe hij z'n golf 1 schroefset kan plaatsen.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
vanaf de schokdemperstang
tot bovenkant topschotel.
dus eigenlijk simpel gezegd
de volgorde vanaf dat punt
heb meerdere schotels liggen
en weet even niet meer hoe of wat
tot bovenkant topschotel.
dus eigenlijk simpel gezegd
de volgorde vanaf dat punt
heb meerdere schotels liggen
en weet even niet meer hoe of wat

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 53#2232453Andrews (supercinq) schreef:vanaf de schokdemperstang
tot bovenkant topschotel.
dus eigenlijk simpel gezegd
de volgorde vanaf dat punt
heb meerdere schotels liggen
en weet even niet meer hoe of wat
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Iemand een idee waar je in Nederland een schroefset van een GTT kan bestellen?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Hey,
heeft iemand een idee hoe het kan dat de turbo vanuit continu 0.6 bar te leveren in eens uit het niets 1.9 bar gaat leveren?
Ik weet haast zeker dat de turbo nu dood is omdat ik er bij gasgeven pas achter kwam. hij rookt/lekt nu tussen het in en uitlaatdeel van de turbo.
Maar is de wastgate nu heengegaan waardoor de turbodruk ineens zo hoog kon komen?
Ik hoop dat het blok geen verdere schade heeft want het moment dat hij ineens zoveel druk gaf ben ik meteen van het gas gegaan en heb hem naar huis gereden(op een slakkengang).
Groetjes peter
heeft iemand een idee hoe het kan dat de turbo vanuit continu 0.6 bar te leveren in eens uit het niets 1.9 bar gaat leveren?
Ik weet haast zeker dat de turbo nu dood is omdat ik er bij gasgeven pas achter kwam. hij rookt/lekt nu tussen het in en uitlaatdeel van de turbo.
Maar is de wastgate nu heengegaan waardoor de turbodruk ineens zo hoog kon komen?
Ik hoop dat het blok geen verdere schade heeft want het moment dat hij ineens zoveel druk gaf ben ik meteen van het gas gegaan en heb hem naar huis gereden(op een slakkengang).
Groetjes peter
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
retour van de wastgate vestopt als de stalen pijp nog aangesloten zit zit die dicht
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Kijk even of je de stang van je actuator nog kan bewegen. Misschien zit die wel gewoon vast, dan gaat je wastegate ook niet open en loopt de druk dus veel te hoog op...motorschade zou ik niet raar van staan te kijken bij 1.9 bar.
Als hij verstopt zit wordt hij niet meer aangestuurd door de inlaatdruk maar wordt dan uiteindelijk nog steeds begrensd door de veerspanning van de actuator. Maar als die dus vastzit, blijft de wastegate écht dicht. Denk dat de veerspanning van de actuator zo laag is dat deze eerder dan 1.9 bar zal openen...
Als hij verstopt zit wordt hij niet meer aangestuurd door de inlaatdruk maar wordt dan uiteindelijk nog steeds begrensd door de veerspanning van de actuator. Maar als die dus vastzit, blijft de wastegate écht dicht. Denk dat de veerspanning van de actuator zo laag is dat deze eerder dan 1.9 bar zal openen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Het membraan in de actuator is ook egwoon van rubber. Die kan ook verouderen of vervuilen o.i.d. Verkeerde montage kán, maar dan moet dan wel lomp anders zijn. Heb je zelf een andere actuator ofzo gemonteerd dan?
Nouja, wat ik zei, snelste controle is of je de stang van de actuator nog kunt uittrekken (gaat vrij zwaar, als ie maar beweegt).
Nouja, wat ik zei, snelste controle is of je de stang van de actuator nog kunt uittrekken (gaat vrij zwaar, als ie maar beweegt).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
hey, ik ben achter het probleem gekomen stom genoeg was het me eerder niet opgevallen dat het zo was.
Het boutje waarmee de actuatorstang op de turbo zit is los gekomen, de moer is losgetrilt daardoor is de bout los gekomen en heeft klem gezeten, dit zorgde er voor dat de stang in zijn geheel bleef vast zitten en mijn druk zo hoog kon worden.
Nu een nieuw boutje en een borg moertje er op gezet, en nu draait hij weer op goede druk.
Helaas heeft het toch zijn (krassen) nagelaten. Turbo is echt olie inwendig gaan lekken, en hij lekt koelvloeistof bij mn kop, zal morgen een foto online zetten van waar hij lekt.
Groetjes peter
Het boutje waarmee de actuatorstang op de turbo zit is los gekomen, de moer is losgetrilt daardoor is de bout los gekomen en heeft klem gezeten, dit zorgde er voor dat de stang in zijn geheel bleef vast zitten en mijn druk zo hoog kon worden.
Nu een nieuw boutje en een borg moertje er op gezet, en nu draait hij weer op goede druk.
Helaas heeft het toch zijn (krassen) nagelaten. Turbo is echt olie inwendig gaan lekken, en hij lekt koelvloeistof bij mn kop, zal morgen een foto online zetten van waar hij lekt.
Groetjes peter
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
heb het zelf ook een keer gehad met mijn oude 5 gtt maar daar brak de as van de turbo van dat turbotje draaide 2,3 bar
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
De motor draait wonderbaarlijk genoeg nog prima, hij rookt alleen uit zn uitlaat.
Heb geen problemen verder nu met rijden buiten dat hij stinkt
hoop dat het allemaal wilt mee vallen.
binnenkort toch maar eens kijken naar de mooie optie's voor mijn turbo.
En dan wat voor turbo ik ga kiezen.
Groet peter
Heb geen problemen verder nu met rijden buiten dat hij stinkt

hoop dat het allemaal wilt mee vallen.
binnenkort toch maar eens kijken naar de mooie optie's voor mijn turbo.
En dan wat voor turbo ik ga kiezen.
Groet peter
Hee, dat draai ik ook 2,3 bar.........................................Joost van der Hammen schreef:heb het zelf ook een keer gehad met mijn oude 5 gtt maar daar brak de as van de turbo van dat turbotje draaide 2,3 bar
.....in m'n banden....

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Welke turbo steun(en) horen er allemaal op een gtt te zitten? Ééntje die de turbo ondersteund thv de elbow en één aan het eind van de downpipe, klopt dat? Heb er nu niet een op zitten namelijk...
Eventueel een plaatje zou mooi zijn.

ik heb zo het gevoel dat zometeen het plaatje van Roy zijn gtt voorbij gaat komen.
hij zou er geld voor moeten vragen
hij zou er geld voor moeten vragen

Roy schreef:Zo dus.![]()
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... osteun.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... steun1.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5