ACT: 5 GT Turbo
Wat is dat voor carb?
och die is zwart gespoten of wa
Lijkt er wel op idd. Gereviverfd 

Nee, morgen ff het injectoren a la tik trucje uitproberen...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Trefwoord Sjonnie mist 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
die zwarte van hem ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Staat geen foto bij...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
zal die nieuwe rooie wel zijn. gok ik zo.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
jullie zijn gotver nog erger dan mij
ik dacht dat ik al veel deed aan speurwerk
gaat enkel weg voor een oldtimer
anders blijft hij lekker staan
ik dacht dat ik al veel deed aan speurwerk

gaat enkel weg voor een oldtimer
anders blijft hij lekker staan
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Kwam er toevallig achter, maar volgens mij klopt dit niet een draaibaar compressorhuis...
http://s1101.photobucket.com/albums/g42 ... MG1522.mp4
Iemand de oplossing?
http://s1101.photobucket.com/albums/g42 ... MG1522.mp4
Iemand de oplossing?
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Oh al een paar jaar en je rijd nog steeds met die turbo, zal we goed zijn danAllartino schreef:toen ik mijn nwe turbo een paar jaar geleden monteerde, merkte ik ook dat je het huis kon verdraaien, ben er maar vanuit gegaan dat het zo hoorde?

Tja, maar wat...Tom schreef:Even aandraaien misschien
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Klopt het nou dat een schroefset van een golf I past op een GTT?
Je moest iets aanpassen maar wat ookalweer?
Je moest iets aanpassen maar wat ookalweer?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Iemand dit toevallig ook al eens met een set van een golf 2 geprobeerd? Dit aangezien een golf 2 eigenlijk ook zowat een 1 is?martijn williams schreef:Klopt het nou dat een schroefset van een golf I past op een GTT?
Je moest iets aanpassen maar wat ookalweer?
Project: GTT Blue Sport
als ik het zo bekijk ga je geen ruimte hebben voor je fusee...
[img]http://www.volksforum.com/albums/files/ ... C_1208.JPG[/img]
[img]http://www.volksforum.com/albums/files/ ... C_1208.JPG[/img]
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
klopt , heb ook een polo setje gepast, maar die gaten staan te dicht op elkaar
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik wil binnenkort wat spulletjes bestellen voor m`n gtt. Waaronder een alu intercooler met een setje mooie slangen.
Maar ik kan natuurlijk ook voor een FMIC gaan voor iets meer. Heeft dit voordelen? En ook niet onbelangrijk, kan ik de originele radiateur behouden?
Verder rij ik nu op 0,9 bar. Kan ik dit zonder aanpassingen verhogen naar 1,0 bar, of moet ik dan het eea aanpassen? Wat is uberhaupt de max druk met de standaard turbo? Zoals jullie merken ben ik nog niet helemaal thuis in de techniek dus wat uitleg zou niet gek zijn

Maar ik kan natuurlijk ook voor een FMIC gaan voor iets meer. Heeft dit voordelen? En ook niet onbelangrijk, kan ik de originele radiateur behouden?
Verder rij ik nu op 0,9 bar. Kan ik dit zonder aanpassingen verhogen naar 1,0 bar, of moet ik dan het eea aanpassen? Wat is uberhaupt de max druk met de standaard turbo? Zoals jullie merken ben ik nog niet helemaal thuis in de techniek dus wat uitleg zou niet gek zijn


0.9 is wel ongeveer de mac met originele turbo, en een fmic kan je gewoon je radiateur behouden al is het wel aan te raden een diesel radiateur te monteren en een losse oliekoeler...
fmic haal je wel wat uit overigens
fmic haal je wel wat uit overigens

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Daar was ik al een beetje bang voor. Dus wellicht is een alu intercooler met een setje samco`s oid toch de beste oplossing voor mij. 

Dat kan ook maar kost ook een stuk meer! Ik heb nog wel een jonggebruikte dieselrad liggen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Komop tutuur,
als ie goed koelt is die dieselradiator + oliekoeler niet direct nodig.
@ christian,
rustig kijken naar een simpele fmic en wat siliconeslangen naar je carb toe en klaar ben je. zijn er al genoeg die dat voor elkaar hebben gekregen hier die nog met de originele radiator rijden.
ik ben het wel met tutuur eens dat je een standaard turbo niet verder op moet draaien als 0.9 bar onder de gasklep. maar goed ik kan niet zien waar jouw drukmeter is aangesloten.
als ie goed koelt is die dieselradiator + oliekoeler niet direct nodig.
@ christian,
rustig kijken naar een simpele fmic en wat siliconeslangen naar je carb toe en klaar ben je. zijn er al genoeg die dat voor elkaar hebben gekregen hier die nog met de originele radiator rijden.
ik ben het wel met tutuur eens dat je een standaard turbo niet verder op moet draaien als 0.9 bar onder de gasklep. maar goed ik kan niet zien waar jouw drukmeter is aangesloten.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
1.2 bar boven de gasklep is hetgene wat de originele turbo max aankan. Boven de 1 bar doet ie eigenlijk al niet zoveel meer. Daarbij zou ik wel voor een groep A carburateur gaan. FMIC vind ik persoonlijk een stuk verstandiger dan een alu exemplaar op de. originele plek, er komt alleen wel een hoop meer bij kijken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ben ik wel met je eens maar het is wel veiliger...Gerald schreef:Komop tutuur,
als ie goed koelt is die dieselradiator + oliekoeler niet direct nodig
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik heb een vrij nieuwe radiateur en het koelsysteem heeft nog groot onderhoud gehad van Arno of Paul. Daar werkt dan ook gewoon prima zoals het is.
Ik heb alleen de drukmeter in het dashboard. Geen idee of die boven of onder de gasklep aangesloten is? Ik moet eigenlijk een goede meter hebben om exact de druk te kunnen bepalen.
Een FMIC met slangen is wel duurder dan een alu exemplaar met slangen toch, of niet? Nog een idee waar ik een goede FMIC + piping kan kopen die mooi achter de bumper past?
Ik heb alleen de drukmeter in het dashboard. Geen idee of die boven of onder de gasklep aangesloten is? Ik moet eigenlijk een goede meter hebben om exact de druk te kunnen bepalen.
Een FMIC met slangen is wel duurder dan een alu exemplaar met slangen toch, of niet? Nog een idee waar ik een goede FMIC + piping kan kopen die mooi achter de bumper past?
Met je originele carburateur kan je maximaal 0,95 bar boven de gasklep draaien, wil je hoger moet je de sproeiers aanpassen.Christiaan schreef: Verder rij ik nu op 0,9 bar. Kan ik dit zonder aanpassingen verhogen naar 1,0 bar, of moet ik dan het eea aanpassen? Wat is uberhaupt de max druk met de standaard turbo? Zoals jullie merken ben ik nog niet helemaal thuis in de techniek dus wat uitleg zou niet gek zijn![]()
En qua koeling,.....ik heb na monteren van de FMIC eerst nog met een originele radiateur gereden, dat resulteerde toen 't een beetje zomer werd al snel in koel problemen en continu draaiende koelvin

Na montage van een diesel radiateur was dit direct opgelost
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Christiaan, kijk ook eens naar de kosten en rendament.
Een zelfbouw FMIC kost je aan delen 350 tot 375 euro. en levert meer rendament op dan een alu ic op de orginele plek
En op 1,2 bar lopen ze het lekkerst
Een zelfbouw FMIC kost je aan delen 350 tot 375 euro. en levert meer rendament op dan een alu ic op de orginele plek

En op 1,2 bar lopen ze het lekkerst

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ik heb nu ook een FMIC op mijn rooie GTT gemonteerd (door Haas), is de ex van Steven, is een IC van een Mercedes CDI, past mooi qua breedte, alleen als je kijkt wat je nodig hebt aan slangen en alu pijp, komt er alleen al aan pijp, slangen en klemmen al een 200,- bij, dan nog een fatsoenlijke FMIC, kost gemiddelt ook wel 200,-
Ben zelf erg benieuwd, heb er nu ook een diesel rad in, en een losse Mocal oliekoeler.
Carb heb ik aangepast, en ga rond de 1 bar draaien, std turbo, en verder een dikke buis eronder met elbow en downpipe.
Ben zelf erg benieuwd, heb er nu ook een diesel rad in, en een losse Mocal oliekoeler.
Carb heb ik aangepast, en ga rond de 1 bar draaien, std turbo, en verder een dikke buis eronder met elbow en downpipe.
Weet ik niet precies merijn...., mn collega heeft bij Achterberg gewerkt, en de circuit 5jes opgebouwd, hij heeft wat staan rommelen, uitboren en wisselen....
Is geen groep a carb, die heb ik ook nog liggen, en ga binnenkort wel een keer naar Goes om wat te meeten

Is geen groep a carb, die heb ik ook nog liggen, en ga binnenkort wel een keer naar Goes om wat te meeten