ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ik weet dat het al vaker behandeld is, maar heeft er iemand een handleiding/stappenplan hoe ik het dashbord uit een GTT krijg?

alvast bedankt. :wink:

tips en trucs zijn natuurlijk altijd welkom.

gr.Gerald
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

** denkt na over de inkopper..... **
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh Haas II hij moet er toch uit ? dus een "inkopper" heeft geen zin :smile:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

** denkt na over een uitkopper..... **
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Is er een limiet aan de collateral damage? :D

Wat je ziet gewoon losschroeven. En dan voorzichtig de klemmen bij de A-stijlen losmaken en vervolgens de 3 klemmen onderaan de voorruit.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Martijn schreef:Is er een limiet aan de collateral damage? :D

Wat je ziet gewoon losschroeven. En dan voorzichtig de klemmen bij de A-stijlen losmaken en vervolgens de 3 klemmen onderaan de voorruit.
Zo heel veel meer valt er niet meer te slopen, dus welke collateral damage. :wink:

zal van de week eens rustig kijken wat ik allemaal zie zitten. :D

Klemmen onder de voorruit? Welke voorruit :smoke:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat scheelt een hoop, als je de boel weer terug wilt hangen. Heerlijk, die ruimte als er geen ruit inzit... :-D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... 0_2563.jpg[/img]

De witte klemmen zie je hier wel zitten. Met een grote schroevedraaier lukt t prima.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Mooie Megane (U)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Indd...dashboard eruit is een koekie als je het een keer gedaan hebt. Vooral zonder voorraam inderdaad. Lange schroevendraaier door de ventilatiegaten en beetje wrikken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

rammen aan de onderzijde wil ook anders prima voor die klemmen onder je raam
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Scherp, Haas! Heb hier nu trouwens weer een zwarte staan.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Martijn Kool schreef:rammen aan de onderzijde wil ook anders prima voor die klemmen onder je raam
Moet je alleen wel uitkijken als het raam er nog in zit dat je er geen ster in beukt :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Of dat je in je ster gebeukt wordt :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Gewoon een beuk van onderen op de juiste plaatsen....
Met die schroevendraaier heb je kans dat je dash uitscheurt als je iets te lomp bent ..........ja oke als je te hard slaat ook :grin:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ga anders even naar de sloop (lekker weer) en oefen even op een random 5 dash :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tis nou niet echt dat er op elke sloop 5jes staan.....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij jullie tussen de koeien misschien niet, maar hier staan ze nog in overvloed en vaak ook nog wel 1 GT.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hmmm okey :p
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

En vergeet vooral niet veel te vloeken! Dat helpt. :D
Of misschien zelfs iets in de buurt houden dat kapot mag om zo nu en dan even op af te reageren.... Anders bestaat de kans dat het dashboard (of 1 van de klemmetjes) het moet ontgelden.
Ik gebruikte ipv een schroevendraaier een grote platte steeksleutel om de middelste drie klemmen los te krijgen. Werkte prima.
starma
Berichten: 7
Lid geworden op: za 8 jan 2011 20:53
Contacteer:

hoi,

wil graag een injectie kit op mijn GTT maar loop op de MB website op een dood spoor, zie link:
http://www.mbcarperformance.com/catalog ... 7d642d7229

wordt het product niet meer verhandelt of is er een probleem met de site?

gr starma
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dan bel je hem toch even?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
starma
Berichten: 7
Lid geworden op: za 8 jan 2011 20:53
Contacteer:

ben niet zo van het bellen naar een vreemde met een klein vraagje en al helemaal niet in het weekend.., had gehoopt op een evt reactie van hier maar gisteravond toch maar een mailtje de deur uit gedaan.

de DIY kit is inmiddels door Maurice weer online gezet en ik heb gelijk een set besteld, ga het spul aansturen met KDFi, ben benieuwd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

compressie testje gedaan op een c1J: 7.5 - 7.5 - 7.5 - 7.5

Beetje weinig zeker ?

:lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is omgerekend naar compressieverhouding nog minder toch? 6,5 ofzo?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

starma schreef:hoi,

wil graag een injectie kit op mijn GTT maar loop op de MB website op een dood spoor, zie link:
http://www.mbcarperformance.com/catalog ... 7d642d7229

wordt het product niet meer verhandelt of is er een probleem met de site?

gr starma
op de engelse site staat een (bijna) complete set te koop voor 550 pond.

----------------
As i have fitted a b18ft to my 5 im selling my C1j gtt efi parts.
I have a michael tierney inlet manifold with throttle body, tps, bosch 308 injectors, fuel rail and fpr, Efi parts Trigger wheel and pick up and a drilled and tapped head end plate with coolant temp sensor.
[img]http://i423.photobucket.com/albums/pp31 ... 185423.jpg[/img]

professionaly assembled Megasquirts MS2 V3 Extra ecu setup for ford edis. comes with interface cable and tuning/mapping software. I have the ecu connection but no wiring loom as this will need making to suit the application.
[img]http://i423.photobucket.com/albums/pp31 ... 173417.jpg[/img]

mooi setje :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Geen gekke prijs zeg!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maar 2 bevestiginggaatjes ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nee 2 hele en 4 halve gaatjes

die zitten gecombineerd met het uitlaatspruitstuk

dus 6 punten wat ik zo zie
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zijn die halve hier in vergelijk met het originele niet iets groter / vollediger ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

deze setup zit ook op de snelste cj1 5 van GB, zal wel over nagedacht zijn denk ik :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het is dat ik overgestapt ben op een F blok anders had dit wss al besteld geweest :D
starma
Berichten: 7
Lid geworden op: za 8 jan 2011 20:53
Contacteer:

engelse site?

ziet er idd aardig begeerlijk uit, ik hou het voorlopig wel bij de MB kit aangestuurd met KDFi, hoef niet het snelste apparaat te hebben; sneller als origineel en nog enigzins betrouwbaar als dagelijks vervoer is ook prima :p
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

dit alles staat op dé site voor renault turbo bezitters

http://www.rtoc.org

voor volledige toegang moet je wel lid zijn :p
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Ik heb even een aantal vraagjes met betrekking tot de 5 gtt

Wat is jullie ervaring met verschillende intercoolers voor de 5GTT?

Van de een hoor ik dat een FMIC meer lucht krijgt en dus meer pk's,terwijl ik ook weer verhalen hoor over een groter turbo gat met een FMIC.

Wat is het beste toe te passen een FMIC, eentje met een dubbele capisiteit of gewoon de standaard intercooler?

Wat is het beste luchtfilter voor een 5 GTT: K&N,Green,J&R, of een van de inlegfilters?

Heeft de 5 een enkele nokkenas? En als er een nokkeras word besteld bijvoorbeeld bij K-tec heb je dan nog verder iets nodig of past het er dan gewoon zonder extra onderdelen in? Heeft iemand ervaring met de 285 Cat cams?

Alvast bedankt!
Plaats reactie