ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
KoenGTT

Hehe... belt net een oud klasgenootje op. Vraagt hij of ik niet toevallig een veren spanner heb. Blijkt hij heeft ze civic verlaagt. Maar de auto is nu zo laag dat hij niet meer bij ze huis in de velserbroek kan komen :D :lol:
catrinus

Edward(ForeverYoung) schreef:
Denk dat ik binnenkort nog even ga kijken, fotootjes maken voor in het 'gespot op de sloop' topic (U)
Oh ja, het motortje liep dus nog gewoon. Ik was bang dat ze 'm weg had gedaan door iets met de motor ofzo, maar dat blijkt dus toch weer een stukje kwaliteit :worship: Zat toch aardig richting de 3 ton :) (OK, bij 213.500 is ie wel licht gereviseerd, nieuwe klepjes enzo. )
Laat dat kijken maar achterwege. Je komt het terrein niet op bij die sloper. Ken de beste man wel via de autospuiter. Zelfs hij komt het terrein niet op om ff te kijken wat er allemaal is. En kom je het terrein wel op loopt er iemand met je mee ter controle
Siempie

iemand nog zin om wat onderdelen in te slaan???

onderdelen te koop
jiggy
Contacteer:

ik kan een setje azev a velgen kopen die onder een golf 3 zitten. de naafdiameter van een golf 3 is volgens mij 57.1 en van de clio 16v 60.1. volgens die kerel zou het wel passen, maar klopt dat ook??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Lijkt me niet... :)

Dan zul je toch echt wat aan moeten (laten) passen. Maar hoe dat precies werkt en of het de veiligheid ten goede komt, weet ik niet.
Siempie

volgens mij kun je daar ook adapters voor krijgen, maar dan neemt je spoorbreedte wel toe.
Roy
Moderator

Een velgendokter kan dat gewoon uitdraaien voor je. Kost je een tientje per wiel. :)
5 GT Turbo '88 GT5
jiggy
Contacteer:

Roy schreef:Een velgendokter kan dat gewoon uitdraaien voor je. Kost je een tientje per wiel. :)
oow dat is nog geen raar idee (Y) maar volgen die kerel zou het wel onder de clio passen. dus vraag me af of hij er wel ringen in heeft gehad. ik wacht nog ff de mail af.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Er zullen inderdaad wel naafringen opzitten :wink: Als je die eruit haalt past ie wel op de Clio...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens mij zit er vaak gewoon een pasring in voor VW, die je eruit kunt halen. Als ik me niet vergis.
edwin19
Contacteer:

jiggy schreef:
Roy schreef:Een velgendokter kan dat gewoon uitdraaien voor je. Kost je een tientje per wiel. :)
oow dat is nog geen raar idee (Y) maar volgen die kerel zou het wel onder de clio passen. dus vraag me af of hij er wel ringen in heeft gehad. ik wacht nog ff de mail af.

even een belletje plegen met Ewoud van http://www.cultwheels.nl
jiggy
Contacteer:

nou de naafdiameter is 67mm dus heb wel ringen nodig.
Haas
Car: Megane RS

die ken je zo bestellen bij de betere velgentoko... 5 eu per stuk ofzo...
jiggy
Contacteer:

Haas schreef:die ken je zo bestellen bij de betere velgentoko... 5 eu per stuk ofzo...
dat wou ik ook sowieso doen, maar ga de velgen wel kopen.

om deze velgen gaat het trouwens.

klik hier
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

catrinus schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:
Denk dat ik binnenkort nog even ga kijken, fotootjes maken voor in het 'gespot op de sloop' topic (U)
Laat dat kijken maar achterwege. Je komt het terrein niet op bij die sloper. Ken de beste man wel via de autospuiter. Zelfs hij komt het terrein niet op om ff te kijken wat er allemaal is. En kom je het terrein wel op loopt er iemand met je mee ter controle
Hmm.. beetje vreemd..
Maar goed, ik moet toch eerst bellen (of ie d'r nog wel staat, kan best dat ie nu ruim een maand later al weg is ofzo..) en dan hoor ik vanzelf wel of ik toestemming krijg of niet (0)
En voor fotootjes maken mag er best iemand meelopen. Mits hun ook akkoord gaan natuurlijk :~
Bedankt dat je het ff zei, weet ik alvast wat ik kan verwachten.. 8) (Y)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-PAZ-
Über-Spammer

Is echt bij veel slopers zo tegenwoordig dat je zelf niet meer het terrein op mag om kijken en of te demonteren. Waarschijnlijk iets te veel misbruik van gemaakt in het verleden :) :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ik weet van niks O-) >-)

Maar aan de ene kant snap ik het wel, aan de andere kant: ze moeten het ook niet overdrijven natuurlijk..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Miekje16V

Edward(ForeverYoung) schreef:Ik weet van niks O-) >-)

Maar aan de ene kant snap ik het wel, aan de andere kant: ze moeten het ook niet overdrijven natuurlijk..
vind ik ook... willen ze die troep nu kwijt of niet??? :D
RoyH

Iemand een idee wat ik kwijt ben aan een stoel als ik die op de sloop gaan halen? Voor een clio 16v uit ' 92.
Reno-loos
-PAZ-
Über-Spammer

Das hier in de buurt ook hoor, alleen als je ze echt goed kent mag je zelf nog sleutelen en anders word alles gedemonteerd voor je
R5GTT. Drive it like you stole it
Rianne RT

Is er hier toevallig iemand bij de politie? Ik heb net de vraag gekregen of men in NL met een zogenaamd "grijs rijbewijs", een oud duits rijbewijs in NL mag rijden?
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Als het geldig is in Duitsland dan mag je er neem ik aan ook in NL mee rijden?
Rianne RT

De RDW site zegt: Bestuurders in het internationale verkeer

Bestuurders in het internationale verkeer kunnen in veel gevallen volstaan met het rijbewijs uit het land van herkomst. In sommige gevallen is een internationaal rijbewijs nodig.

Een bestuurder in het internationale verkeer is iemand die niet in Nederland woont, maar wel in Nederland aan het verkeer deelneemt met een voertuig. Bijvoorbeeld: toeristen, vertegenwoordigers of bestuurders van vrachtwagens of touringcars.

De regels zijn als volgt:

Een rijbewijs afgegeven in een van de landen van de Europese Unie of in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen of Zwitserland is in Nederland altijd geldig voor bestuurders in het internationale verkeer.

De open vraag is hier nog dat het rijbewijs is uitgegeven in de tijd dat de EU nog niet bestond... Dus is het letterlijk niet binnen de EU uitgegeven. Aan de andere kant is het uitgegeven in een land dat sinds het begin van de EU bij de EU hoort....

Wie geeft hier eigenlijk uitsluitsel over de RDW of alleen de politie?
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Lijkt mij gewoon geldig. Of het voor of na de EU is afgegeven maakt niet uit, het is in Duitsland geldig, dus ook hier.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
rasit..

Iemand enig idee wat de reden kan zijn van een sterke benzinelucht die uit de uitlaten komt. ?
Maus

Uhm, de slang in 't verkeerde gaatje gehangen? :D
rasit..

hihi.. (0)
Christian

jongens wij willen 29julie naar de DTM in zandvoort wat is een goede kijk lokatie welke trubune is het mooist wie kan mij wat meer info geven :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik vind het altijd leuk om daar aan de achterkant van de paddock te kijken. ik ken de namen niet zo goed. maar eigenlijk de 3e laatste bocht voor start finish.

is vanuit de auto gezien een linkerbocht :)
Egon

Christian schreef:jongens wij willen 29julie naar de DTM in zandvoort wat is een goede kijk lokatie welke trubune is het mooist wie kan mij wat meer info geven :)
de kleine tribune is best leuk (dat houten geval) dan zie je de auto's overal om je heen

@JP: hey, jij hier? :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja, dat zei duupke toch :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Egon schreef:
Christian schreef:jongens wij willen 29julie naar de DTM in zandvoort wat is een goede kijk lokatie welke trubune is het mooist wie kan mij wat meer info geven :)
de kleine tribune is best leuk (dat houten geval) dan zie je de auto's overal om je heen

volgens mij bedoelen wij dezelfde tribune :)
Egon

J-P-S schreef:ja, dat zei duupke toch :lol:
oke, slotje erop dan :D :p
Egon

J-P-S schreef:
Egon schreef:

volgens mij bedoelen wij dezelfde tribune :)
(Y) :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nou, ik bedoelde meer dat we ergens anders moesten gaan posten :wink: (0)
Gesloten