ACT: Algemeen Chat Topic deel 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Johan Hogervorst
Contacteer:

Heej naamgenoot! :grin:

Trouwens, even een vraag, ik heb op speurders een leuke 1.8 clio 1 rt gezien, buitenkant ziet er goed uit en alles. Maar hij heeft net 2 ton gelopen.

Wat is daar het nadeel van, waarop moet je letten bij aanschaf en welke (dure?) onderhouds kosten kunnen eraan zitten komen en wat moet er bij deze km stand gedaan zijn?
En is het opzich wel handig om een clio 1 uit 91 met deze km stand te kopen?

En waar moet ik naar vragen, waar moet ik op letten? (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

nadeel van 2 ton??
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Johan Hogervorst
Contacteer:

Hessel schreef:nadeel van 2 ton??
Ja, als een auto zoveel km's heeft gedraaid, wat kan er mis mee zijn en mis mee gaan? Mijn gevoel zegt dat ik beter onder de 2 ton moet blijven maar ik weet niet hoeveel deze blokken aan kunnen en of er geen dure reparaties aan zitten te komen.
Riël
Über-Spammer

Is niks van te zeggen, ligt echt aan de staat van onderhoud.
Hoe is de motor, loopt ie nog netjes, geen lekkages?
Het hoeft niks te zeggen en die blokjes zijn bohoorlijk robuust.

als de clio verder nog netjes is en de moeite waard, zou ik pas op het allerlaatst de km stand meenemen.

En dat nog niet bij zo'n oud gebakje :p

Ik heb hessels safrane gekocht bij 315.000 km en nu is ie ook al op 445.000 :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-

200.000 is toch wel een aardige km-stand. Koppakking, koppeling, lagers... ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Car: MB

een koppakking vind ik nou niet echt een slijtage onderdeel. Dat hangt meer van gebruik af. En de koppeling zegt ook niets. Die is waarschijnlijk al eens vervangen dus die kan ook net zo goed nog prima in orde zijn. Dus kijk gewoon goed naar de algehele staat van onderhoud?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-

Tom schreef:een koppakking vind ik nou niet echt een slijtage onderdeel.Dat hangt meer van gebruik af.
ok, laat maar eens vervangen bij renault

Tom schreef:En de koppeling zegt ook niets. Die is waarschijnlijk al eens vervangen dus die kan ook net zo goed nog prima in orde zijn.
ok, laat maar eens vervangen bij renault. Wat was het ook alweer Antoine ? 1500€ ?
Tom schreef:Dus kijk gewoon goed naar de algehele staat van onderhoud
ALS dat dan al aanwezig of aantoonbaar is.

Wat jij wil hoor, klinkt allemaal supergoed, ik zeg al niks meer.
-jo-

Joopieboy schreef: Ja, als een auto zoveel km's heeft gedraaid, wat kan er mis mee zijn en mis mee gaan? Mijn gevoel zegt dat ik beter onder de 2 ton moet blijven maar ik weet niet hoeveel deze blokken aan kunnen en of er geen dure reparaties aan zitten te komen.
helemaal juist wat je zegt. Je hoeft op dit forum de search maar te gebruiken en je weet voldoende. Blijkbaar heeft mod.Tom daar geen moeite voor gedaan.

Riël Notermans schreef:Is niks van te zeggen, ligt echt aan de staat van onderhoud.
Hoe is de motor, loopt ie nog netjes, geen lekkages?
Het hoeft niks te zeggen en die blokjes zijn bohoorlijk robuust.

als de clio verder nog netjes is en de moeite waard, zou ik pas op het allerlaatst de km stand meenemen.

En dat nog niet bij zo'n oud gebakje :p

Ik heb hessels safrane gekocht bij 315.000 km en nu is ie ook al op 445.000 :p
ga jij een 2.5- 5 pitter vergelijken met een scheermachien motortje ?
Okkie

vraagje,,
wat kan ik voor mijn 19 16v chamade vragen.. met een kapotte versnellingsbak?
als hij gekocht word komt er wel een andere bak bij.

groetjes peter
Tom
Moderator

Ik zeg alleen dat ik bepaalde dingen die jij noemde niet specifiek vind voor hoge km. standen. Een auto van 150k kan er veel slechter aan toe zijn als een met 220k op de teller. Oftewel, daar kunnen wij vanachter onze pc vrij weinig zinnigs over zeggen of de betreffende auto een goede koop gaat zijn of niet. Ga gewoon kijken en rijden en neem iemand mee die wat verstand heeft van auto's.

En de reno dealerprijzen wat betreft onderhoud doen niet echt terzake denk ik bij dergelijke auto's. De groep mensen die de auto daar naartoe brengt op die leeftijd is wel erg gering.
-jo-

veronderstellingen, juistem...

200.000 km op de klok, koppeling, koppakking vervangen bij 100-120.000 ? De logica gebied me er toch op in te gaan.
Tom
Moderator

Volgens mij veronderstel jij juist een aantal zaken en ik iig niet. Maar ik zal er over op houden, heeft toch geen zin .........
antoine
Car: Renault Clio III RS

-jo- schreef:
Tom schreef:En de koppeling zegt ook niets. Die is waarschijnlijk al eens vervangen dus die kan ook net zo goed nog prima in orde zijn.
ok, laat maar eens vervangen bij renault. Wat was het ook alweer Antoine ? 1500€ ?

.
Yep, minimaal... :gun:
Johan Hogervorst
Contacteer:

Dus bij deze km stand zit de koppakking er aan te komen of is al gebeurd, de koppeling/bak kan op zijn, bij de koppaking is er blijkbaar wat meer olie verbuik, koelvloeistof gebruik en kans op wat rook uit de uitlaat. Maar je kan het ook niet merken/zien en dat je dan 20k km verder ineens de volle mep krijgt. Versnellingsbak kan nog goed zijn maar ook zo ineens eruit klappen.
Blijft een risico en zeker bij hogere km standen wat ik zo lees.

Kom veel tegen, maar of een van 2 ton ongeveer die goed is onderhouden en waarvan de dingen al vervangen zijn, of een met minder km's die ook slecht kan zijn, maar waar je aan de andere kant ook weer geluk mee kan hebben.

Mm, erg lastig... :~
-jo-

Tom schreef:Volgens mij veronderstel jij juist een aantal zaken en ik iig niet. Maar ik zal er over op houden, heeft toch geen zin .........
ja whatever, waarschijnlijk heb ik toch geen idee waar ik over praat en ben ik wat uit men nek aan het lullen. Zo komt het althans over, ik probeer iemand te behoeden van een kat in een zak te kopen en de zaken even op een rij te zetten. Als je dat niet aanstaat, sorry dan hoor. I shut my mouth ! :X
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

@ Tom & Jo : :peace: (F)

:plz:

:thnx:
Laatst gewijzigd door Arco op zo 25 jan 2009 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-

niks van Arco, heb er genoeg van om op werkelijke feiten afgerekent te worden.

Btw, Tom, wie maakt er veronderstellingen ???
Tom schreef:een koppakking vind ik nou niet echt een slijtage onderdeel. Dat hangt meer van gebruik af. En de koppeling zegt ook niets. Die is waarschijnlijk al eens vervangen dus die kan ook net zo goed nog prima in orde zijn.
ik leg gewoon de renaultvoorschriften op tafel ivm het vervangen van onderdelen op bepaalde km-standen.

Over naar familie, succes met de aankoop van de wagen.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Rustig jongens, sorry dat ik om advies vraag... :(
Martijn Kool

mits de historie bekend is en de auto voelt goed aan, sja, waarom zou je het dan niet doen..

een koppeling of koppakking is duur als je het laat doen bij een garage, tenzij je het zelf doet/kunt. maar mits de historie dus bekend is, kun je zo zien of dat al ooit eens is vervangen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Car: M536

Jo relax man, dit gaat nergens over.

Tot nu toe heb ik altijd autos gehad met meer dan 2 ton, waarvan uitgezonderd m'n Williams. Toch nooit echt problemen mee gehad, sterker nog ik ben helemaal fan van hoge kmstanden. :D

Ik ga niet alles van hierboven herhalen, maar het slaat nergens op dat een auto met 2 ton afgeschreven zou moeten zijn.
Net zoiets als dat ik me kapot erger aan mensen die beweren dat een auto van 150k z'n originele vermogen niet meer zou halen... (S)
Ferdy
Über-Spammer

kocht m'n Lag met 190K op de teller, niks mis mee (Y)
Riël
Über-Spammer

Het is wel zo dat er vanalles kan zijn.

Maar je koopt waarschijnlijk voor weinig geld. En 200.000km wil niet MEER zeggen dan een even oude auto met 100.000 km, wellicht is Jo het daar wel mee eens.

Ik blijf erbij dat de leeftijd erger is dan de km-stand, en de vergelijking met de saf is wellicht wat vergezocht.

Riannes clio is ook gekocht bij 190.000 en we rijden er al 4 jaar in. Ok, heb de koppakking al eens vervangen tegelijk met een nieuw riempje. Dat laat je ook niet bij de dealer doen maar bij de universele die dit in 4 uurtjes klaar heeft. De kosten vallen bij deze auto's altijd wel mee.

Wat moet de auto uberhaupt kosten? Voor 500 euro praten we natuurlijk nergens over.
Nenad1916v

Even vraagje,

zijn de stuurbekrachtiging en de airco van een 1.4 motor (Clio 1995)
over te bouwen op een motor zonder van een 1.4 motor van een Clio.

Bedankt.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Het is wel zo dat er vanalles kan zijn.

Maar je koopt waarschijnlijk voor weinig geld. En 200.000km wil niet MEER zeggen dan een even oude auto met 100.000 km, wellicht is Jo het daar wel mee eens.

Ik blijf erbij dat de leeftijd erger is dan de km-stand, en de vergelijking met de saf is wellicht wat vergezocht.

Riannes clio is ook gekocht bij 190.000 en we rijden er al 4 jaar in. Ok, heb de koppakking al eens vervangen tegelijk met een nieuw riempje. Dat laat je ook niet bij de dealer doen maar bij de universele die dit in 4 uurtjes klaar heeft. De kosten vallen bij deze auto's altijd wel mee.

Wat moet de auto uberhaupt kosten? Voor 500 euro praten we natuurlijk nergens over.
Auto kost 1000 euro maar is wel wat af te halen, buitenkant ziet er iig erg netjes uit, behalve dat ie op staal staat maar verder lekker origineel.
Riël
Über-Spammer

Naja, bedoel ik :p
MartijnG
Über-Spammer

Als je daar nou eens een mooi setje OZ Supertourismo's onder gooit in 15 inch? :D Die heb ik nog wel met 4 zgan banden :grin:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jo-

Steven schreef:Jo relax man, dit gaat nergens over.
ok dan...
Steven schreef:Tot nu toe heb ik altijd autos gehad met meer dan 2 ton, waarvan uitgezonderd m'n Williams. Toch nooit echt problemen mee gehad, sterker nog ik ben helemaal fan van hoge kmstanden. :D )
Er is wel een enorm verschil me dunkt ! Jij hebt verstand van autos en weet waar je naar uit moet kijken. Daar zijn we het beiden mee eens ?
Steven schreef:Ik ga niet alles van hierboven herhalen, maar het slaat nergens op dat een auto met 2 ton afgeschreven zou moeten zijn.
dat heb ik ook nooit beweerd, een historie kan al veel verklaren.
Steven schreef:Net zoiets als dat ik me kapot erger aan mensen die beweren dat een auto van 150k z'n originele vermogen niet meer zou halen... (S)
heb ik ook nooit beweerd alhoewel ik het al verschillende keren heb zien gebeuren (telkens in Goes) en daar gaat het hier helemaal niet om.
Hetgeen ik op tafel heb gegooid zijn de theoretische gegevens van renault ivm vervangen van onderdelen op de vooropgestelde km-standen.
Riël Notermans schreef:Het is wel zo dat er vanalles kan zijn.
Klopt, dat bedoel ik ook.
Riël Notermans schreef:Maar je koopt waarschijnlijk voor weinig geld. En 200.000km wil niet MEER zeggen dan een even oude auto met 100.000 km, wellicht is Jo het daar wel mee eens..
Klopt, zie antwoord historie.
Riël Notermans schreef:Ik blijf erbij dat de leeftijd erger is dan de km-stand, en de vergelijking met de saf is wellicht wat vergezocht..
absoluut, die 5 pitters lopen zonder probleem 500.000 km
Riël Notermans schreef:Riannes clio is ook gekocht bij 190.000 en we rijden er al 4 jaar in. Ok, heb de koppakking al eens vervangen tegelijk met een nieuw riempje. Dat laat je ook niet bij de dealer doen maar bij de universele die dit in 4 uurtjes klaar heeft. De kosten vallen bij deze auto's altijd wel mee. .
koppeling en DB en nog wat klein prul. Wij hebben het geluk dat wij dit zelf kunnen. Niet iedereen heeft die mogelijkheid vandaar de vraag ook gesteld werd op het forum. Althans daar ga ik vanuit.
Riël Notermans schreef:Wat moet de auto uberhaupt kosten? Voor 500 euro praten we natuurlijk nergens over.
Zie antwoord potentieel koper: 1000€
Laat daar dan nog wat kosten bijkomen, dan doe je geen koopje meer en als je het dan nog niet zelf kan of je moet naar een dealer toe kan je al spreken dat je gewoonweg geneukt bent.

Iedereen tevreden ? Klaar.

Een historie of gelijkgestelde aanwijzingen van onderhoud.
Iemand met kennis van zaken meenemen bij het bezichtigen van de auto.
Een kostenraming maken bij eventuelle problemen en die in vermindering brengen tov het aankoopbedrag.
Als je het niet zelf kan, of niet bij een beun terecht kan, laten staan.

Mijn mening zoals er 12 andere in een dozijn zijn. Ik vind het toch wel schokkend dat wanneer je de search gebruikt je een berg problemen tegenkomt op dit forum tussen 170 en 220d km en wanneer je de theorie aankaart je erop afgerekent wordt. Blijf erbij en iedereen denkt er maar het zijne van. Ik rijd liever met een auto waar ik vertrouwen in heb dan eentje waar de onderdelen onderuit rinkelen. Der zijn hier voorbeelden genoeg van.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

En dan nog kan er van alles mis aan zijn als je iemand meeneemt die er verstand van heeft.
Maar goed als je zekerheid wilt moet je een nieuwe kopen :-(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Naja, bedoel ik :p
Dus voor 1000 piek moet ik niet zeuren? :( (0)

Maar goed, wat is nu wijsheid?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Joopieboy schreef:

iemand meenemen met verstand en het liefste even op de brug zetten (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Luco/Alpine-racer schreef:
Joopieboy schreef:

Is dat aanwezig bij mensen met een Renault? :beer: :grin:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Joopieboy schreef:

Is dat aanwezig bij mensen met een Renault? :beer: :grin:
Dat is jouw conclusie :grin: :grin:
Ik zeg niks.
Je kan ook een goede monteur meenemen die een hekel heeft aan renault, krijg je iig niet zo snel een positief advies en zegt die "kopen" dan weet je voor 99% dat het wel goed zit (Y)
Ivo
Über-Spammer

Iemand een idee waarom er zoveel foto's niet worden weergegeven...?

En ook een aantal avators zijn er ineens niet meer...????
Arco
Über-Spammer

Site van Pri heeft kuren....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gesloten