Steven schreef:Jo relax man, dit gaat nergens over.
ok dan...
Steven schreef:Tot nu toe heb ik altijd autos gehad met meer dan 2 ton, waarvan uitgezonderd m'n Williams. Toch nooit echt problemen mee gehad, sterker nog ik ben helemaal fan van hoge kmstanden.

)
Er is wel een enorm verschil me dunkt ! Jij hebt verstand van autos en weet waar je naar uit moet kijken. Daar zijn we het beiden mee eens ?
Steven schreef:Ik ga niet alles van hierboven herhalen, maar het slaat nergens op dat een auto met 2 ton afgeschreven zou moeten zijn.
dat heb ik ook nooit beweerd, een historie kan al veel verklaren.
Steven schreef:Net zoiets als dat ik me kapot erger aan mensen die beweren dat een auto van 150k z'n originele vermogen niet meer zou halen...

heb ik ook nooit beweerd alhoewel ik het al verschillende keren heb zien gebeuren (telkens in Goes) en daar gaat het hier helemaal niet om.
Hetgeen ik op tafel heb gegooid zijn de theoretische gegevens van renault ivm vervangen van onderdelen op de vooropgestelde km-standen.
Riël Notermans schreef:Het is wel zo dat er vanalles kan zijn.
Klopt, dat bedoel ik ook.
Riël Notermans schreef:Maar je koopt waarschijnlijk voor weinig geld. En 200.000km wil niet MEER zeggen dan een even oude auto met 100.000 km, wellicht is Jo het daar wel mee eens..
Klopt, zie antwoord historie.
Riël Notermans schreef:Ik blijf erbij dat de leeftijd erger is dan de km-stand, en de vergelijking met de saf is wellicht wat vergezocht..
absoluut, die 5 pitters lopen zonder probleem 500.000 km
Riël Notermans schreef:Riannes clio is ook gekocht bij 190.000 en we rijden er al 4 jaar in. Ok, heb de koppakking al eens vervangen tegelijk met een nieuw riempje. Dat laat je ook niet bij de dealer doen maar bij de universele die dit in 4 uurtjes klaar heeft. De kosten vallen bij deze auto's altijd wel mee. .
koppeling en DB en nog wat klein prul. Wij hebben het geluk dat wij dit zelf kunnen. Niet iedereen heeft die mogelijkheid vandaar de vraag ook gesteld werd op het forum. Althans daar ga ik vanuit.
Riël Notermans schreef:Wat moet de auto uberhaupt kosten? Voor 500 euro praten we natuurlijk nergens over.
Zie antwoord potentieel koper: 1000€
Laat daar dan nog wat kosten bijkomen, dan doe je geen koopje meer en als je het dan nog niet zelf kan of je moet naar een dealer toe kan je al spreken dat je gewoonweg geneukt bent.
Iedereen tevreden ? Klaar.
Een historie of gelijkgestelde aanwijzingen van onderhoud.
Iemand met kennis van zaken meenemen bij het bezichtigen van de auto.
Een kostenraming maken bij eventuelle problemen en die in vermindering brengen tov het aankoopbedrag.
Als je het niet zelf kan, of niet bij een beun terecht kan, laten staan.
Mijn mening zoals er 12 andere in een dozijn zijn. Ik vind het toch wel schokkend dat wanneer je de search gebruikt je een berg problemen tegenkomt op dit forum tussen 170 en 220d km en wanneer je de theorie aankaart je erop afgerekent wordt. Blijf erbij en iedereen denkt er maar het zijne van. Ik rijd liever met een auto waar ik vertrouwen in heb dan eentje waar de onderdelen onderuit rinkelen. Der zijn hier voorbeelden genoeg van.