
Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Maus schreef:Wat heeft die keeper van ADO er mee te maken?Xabre schreef:sterretjesterretjesterretjereactie

Op die post van dat het een complot was, had ik geantwoord 'wat is dat nou weer voor een ***reactie'
paar minuten later weer verwijderd, maar het was al te laat

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Vandaag ff het brommende wiellager vervangen, was het eerst nog vrij moeilijk om te bepalen waar het geluid vandaan kwam, tot aan vandaag kon je het duidelijk horen: rechts achter 
Wel een hoop gedoe, het nieuwe wiellager was anders (ofzo) dan de ouwe, dus er zat een busje (wat waarschijnlijk om de lager zat) vast in de trommel, en op zaterdag is het kennelijk erg moeilijk om even ergens het busje er uit te persen zodat de nieuwe lager er in kan.
Uiteindelijk toch een garage gevonden die wel tijd en zin had om het ff te doen, kosten 5 pleuro.
Toen was het er ook zo uit.
Ook ff de remschoenen vervangen van de rechter remtrommel, die kwamen los toen ik de boel wat aan het staalborstelen was
Voering was een beetje op.... Wel een kutklusje, met die irritante veertjes die niet mee willen werken...
Links moet nog, maar die zit nog wel vast aangezien die trommel niet los is geweest. Is waarschijnlijk ook op, maar rechts moest echt ff omdat het helemaal los kwam. Links gaat of volgend weekend, of ik laat het maandag ff doen bij een remrevisie bedrijf hier in Emmen. Wel snel in ieder geval. Voordat het uit zich zelf los komt ofzo.
1 trommel ook al wat met de staalborstel behandeld, maar het begon net te regenen, dus een kleurtje krijgen ze ook pas volgend weekend.
Was vandaag van plan om de stalen wielen te pimpen, maar het gedoe met de wiellager duurde wat langer dan verwacht, dus ook dat wordt even uitgesteld.

Wel een hoop gedoe, het nieuwe wiellager was anders (ofzo) dan de ouwe, dus er zat een busje (wat waarschijnlijk om de lager zat) vast in de trommel, en op zaterdag is het kennelijk erg moeilijk om even ergens het busje er uit te persen zodat de nieuwe lager er in kan.
Uiteindelijk toch een garage gevonden die wel tijd en zin had om het ff te doen, kosten 5 pleuro.

Ook ff de remschoenen vervangen van de rechter remtrommel, die kwamen los toen ik de boel wat aan het staalborstelen was

Links moet nog, maar die zit nog wel vast aangezien die trommel niet los is geweest. Is waarschijnlijk ook op, maar rechts moest echt ff omdat het helemaal los kwam. Links gaat of volgend weekend, of ik laat het maandag ff doen bij een remrevisie bedrijf hier in Emmen. Wel snel in ieder geval. Voordat het uit zich zelf los komt ofzo.
1 trommel ook al wat met de staalborstel behandeld, maar het begon net te regenen, dus een kleurtje krijgen ze ook pas volgend weekend.
Was vandaag van plan om de stalen wielen te pimpen, maar het gedoe met de wiellager duurde wat langer dan verwacht, dus ook dat wordt even uitgesteld.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vaag dat je hele remvoering los kwam??
Heb je nog gekeken naar je remcilinders bij die trommel? As je remvoering loskomt, dan kan het ook wel eens zijn dat de remvoering loskomt door lekkende remvloeistof op je voering...
Heb je nog gekeken naar je remcilinders bij die trommel? As je remvoering loskomt, dan kan het ook wel eens zijn dat de remvoering loskomt door lekkende remvloeistof op je voering...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Die voering zit op de remschoen geklonken ofzoiets, als je voering echt op is dan slijten de 'klinkpunten' mee. Ofzo
Wie het weet mag het zeggen.
Het was verder mooi droog in de trommel. Wel veel roest
.
Van de remcilinder ga ik nog wel even die rubbertjes vervangen (of een nieuwe remcilinder als dat niet kan) want daar ben ik iets te hardhandig met de staalborstel langs gegaan, die kwam iets los.

Het was verder mooi droog in de trommel. Wel veel roest

Van de remcilinder ga ik nog wel even die rubbertjes vervangen (of een nieuwe remcilinder als dat niet kan) want daar ben ik iets te hardhandig met de staalborstel langs gegaan, die kwam iets los.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Rubbertjes kun je niet los vervangen geloof ik...dus nieuwe remcilinder.
Doe meteen ook de andere kant als je die open hebt liggen
Hoef je daar voorlopig niet naar om te kijken 
Doe meteen ook de andere kant als je die open hebt liggen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Kosten toch geen drol
Over dat lager, die bus wat blijft zitten, dat ís ok een stuk lager, dat is niet anders dan dat je erin had
Over dat lager, die bus wat blijft zitten, dat ís ok een stuk lager, dat is niet anders dan dat je erin had

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
laatst de versnellingsbakolie laten vervangen, want de auto schakelt af en toe wat stroef.
na vervanging van de bakolie is het wel iets beter geworden (als ie warm is schakelt het weer wat soepeler) maar echt geweldig is het niet...
vandaag heeft een kennis er even onder gelegen, die had het over draaipunten en die heeft ie even gesmeerd met van dat teflonspul enzo.. maar ook dat heeft niet veel geholpen, hij schakelt gewoon nog stroef.
als ik stil sta, en de pook beweeg, dan hoor je een soort van vaag (en zwaar irritant) piepend geluid terwijl de schakelstang beweegt.
het zit dus niet in de bak of in de koppeling, lijkt me.
mijn vraag, wat kan ik hier nog aan doen, er valt wel mee te rijden als ik gewoon rustig schakel, maar het hoort niet zo
na vervanging van de bakolie is het wel iets beter geworden (als ie warm is schakelt het weer wat soepeler) maar echt geweldig is het niet...
vandaag heeft een kennis er even onder gelegen, die had het over draaipunten en die heeft ie even gesmeerd met van dat teflonspul enzo.. maar ook dat heeft niet veel geholpen, hij schakelt gewoon nog stroef.
als ik stil sta, en de pook beweeg, dan hoor je een soort van vaag (en zwaar irritant) piepend geluid terwijl de schakelstang beweegt.
het zit dus niet in de bak of in de koppeling, lijkt me.
mijn vraag, wat kan ik hier nog aan doen, er valt wel mee te rijden als ik gewoon rustig schakel, maar het hoort niet zo

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Gewoon door blijven gassen zou ik zeggen als er niets bijzonders is te zien dan zal het wel goed zijn toch 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
mja, het is een beetje irritant he
(vooral bij doorgassen dus. dat ik te snel koppel en dan gaat ie niet in de 3 ofzo, en is het tandjes poetsen
)
maareh, niemand die een oplossing weet? (behalve dan de bak loshalen om de schakelstang te vervangen...
)

(vooral bij doorgassen dus. dat ik te snel koppel en dan gaat ie niet in de 3 ofzo, en is het tandjes poetsen

maareh, niemand die een oplossing weet? (behalve dan de bak loshalen om de schakelstang te vervangen...

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
ik zocht het eerst ook in de versnellingsbak, maar het is echt een geluid wat bij de schakelstang hoort...
dus heeft niks met welke rijstijl dan ook te maken 
gewoon met de motor uit, de pook wat heen en weer bewegen, en je hoort het al


gewoon met de motor uit, de pook wat heen en weer bewegen, en je hoort het al

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Als je met stilstaande motor aan je versnellingspook zit te friemelen, dan beweegt er toch ook iets in de bak??
Als je snel doorschakeld naar zn 3 heb je wel eens last van 'tandjes poetsen'zei je toch? Moet je toch echt verder kijken dan de schakelstang denk ik 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
klopt, maar dit geluid leek van de schakelstang zelf te komen. voor zover je dat kunt horen dan, van onderen.MartijnG schreef:Als je met stilstaande motor aan je versnellingspook zit te friemelen, dan beweegt er toch ook iets in de bak??![]()
ben er ook bang voorMartijnG schreef:Als je snel doorschakeld naar zn 3 heb je wel eens last van 'tandjes poetsen'zei je toch? Moet je toch echt verder kijken dan de schakelstang denk ik

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Kleine update,
het viel me al een tijdje op dat de bak weer soepeler schakelde de laatste tijd, net ff geprobeerd en het piepende geluidje wat de schakelstang maakte is weg!
Geen idee of er misschien iets tussen zat, of dat het toch uiteindelijk door het smeren van de 'draaipunten' komt, maar ik ben er blij mee
En +/- 2 weken terug het slangetje van de MAP-sensor vervangen.
Ik kwam thuis van werk, zette de motor uit, toen het me opviel dat ie te hoog in toeren liep. Normaal zo'n 600 toeren, toen ik de motor weer startte: boven de 1500
Gelijk naar de dealer gevlogen, die zei dat het normaal zou kunnen zijn, dat ie misschien even in storing had kunnen zitten en dat ik het maar even moest aankijken.
De volgende dag toch even een second-opinion gevraagd bij de dealer in de plaats waar ik werk, Waterink in Hardenberg. Daar kwam aan het licht dat het slangetje van de MAP-sensor aan 1 kant poreus/licht gescheurd was (en het was niet de kant van het spruitstuk, wat mij technisch gezien logischer leek, ivm hitte)
Tot nu toe nog geen problemen weer gehad, dus ik ga er vanuit dat het dit keer enkel het slangetje was, en dat ik de stappenmotor (ander kwaaltje die ook wel eens het stationair lopen wil ontregelen) dit keer met rust kan laten
het viel me al een tijdje op dat de bak weer soepeler schakelde de laatste tijd, net ff geprobeerd en het piepende geluidje wat de schakelstang maakte is weg!
Geen idee of er misschien iets tussen zat, of dat het toch uiteindelijk door het smeren van de 'draaipunten' komt, maar ik ben er blij mee

En +/- 2 weken terug het slangetje van de MAP-sensor vervangen.
Ik kwam thuis van werk, zette de motor uit, toen het me opviel dat ie te hoog in toeren liep. Normaal zo'n 600 toeren, toen ik de motor weer startte: boven de 1500

Gelijk naar de dealer gevlogen, die zei dat het normaal zou kunnen zijn, dat ie misschien even in storing had kunnen zitten en dat ik het maar even moest aankijken.
De volgende dag toch even een second-opinion gevraagd bij de dealer in de plaats waar ik werk, Waterink in Hardenberg. Daar kwam aan het licht dat het slangetje van de MAP-sensor aan 1 kant poreus/licht gescheurd was (en het was niet de kant van het spruitstuk, wat mij technisch gezien logischer leek, ivm hitte)
Tot nu toe nog geen problemen weer gehad, dus ik ga er vanuit dat het dit keer enkel het slangetje was, en dat ik de stappenmotor (ander kwaaltje die ook wel eens het stationair lopen wil ontregelen) dit keer met rust kan laten

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Het was dus toch niet het slangetje
De auto heeft de afgelopen dagen weer een paar keer te hoog stationair gelopen, en doet dit nu iets vaker dan voorheen..
het slangetje van de MAP-sensor is dus net nieuw, dus ik denk dat ik van de week maar eens het stappenmotortje ga demonteren (met behulp van de FAQ van de Mégane Club
) en dan eerst maar eens schoonmaken..
Helpt dat niet, dan is ie dus kapot (nieuwe erin of 1tje van de sloop, stuk goedkoper en kan dan altijd nog een bij de dealer halen), of kan ik het 'probleem' ergens anders gaan zoeken
En dan is er nog een nieuw probleempje bijgekomen, namelijk dat de auto vandaag (met redelijk harde zijwind) steeds wat naar rechts liep te dweilen
Het is net of er iets in de vering/demping niet goed zit (al lijkt dat wel OK als ik de welbekende 'test' doe, beide kanten veren gewoon goed terug, voor zover ik dat na kan gaan)
Iemand een idee? En zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik de laatste tijd het gevoel heb dat de auto - in het algemeen - soms wat hobbelig aanvoelt?
Overigens was het weggedrag 's avonds weer wat beter, maar nog niet helemaal 'stabiel' zoals ik het gewend ben. toen waaide het trouwens ook weer wat minder.
Het is overigens geen 'trekken aan het stuur', daar heb ik onderhand al zoveel ervaring mee dat ik het wel herken

De auto heeft de afgelopen dagen weer een paar keer te hoog stationair gelopen, en doet dit nu iets vaker dan voorheen..
het slangetje van de MAP-sensor is dus net nieuw, dus ik denk dat ik van de week maar eens het stappenmotortje ga demonteren (met behulp van de FAQ van de Mégane Club


Helpt dat niet, dan is ie dus kapot (nieuwe erin of 1tje van de sloop, stuk goedkoper en kan dan altijd nog een bij de dealer halen), of kan ik het 'probleem' ergens anders gaan zoeken

En dan is er nog een nieuw probleempje bijgekomen, namelijk dat de auto vandaag (met redelijk harde zijwind) steeds wat naar rechts liep te dweilen

Het is net of er iets in de vering/demping niet goed zit (al lijkt dat wel OK als ik de welbekende 'test' doe, beide kanten veren gewoon goed terug, voor zover ik dat na kan gaan)
Iemand een idee? En zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik de laatste tijd het gevoel heb dat de auto - in het algemeen - soms wat hobbelig aanvoelt?
Overigens was het weggedrag 's avonds weer wat beter, maar nog niet helemaal 'stabiel' zoals ik het gewend ben. toen waaide het trouwens ook weer wat minder.
Het is overigens geen 'trekken aan het stuur', daar heb ik onderhand al zoveel ervaring mee dat ik het wel herken

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
uitlijning, banden.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Alleen met windstil gaan rijden......
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
roadhog? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Jij bent zeker de leukste thuisFlorus schreef:inruilen die waterkip.....

Ik zie het al helemaal voor me:
2 Jaar en 18 auto's verder, heb ik weer een klein probleempje, dus 't is weer tijd voor een nieuwe auto

Zo werkt het dus niet

Heb er al genoeg spijt van dat ik de 205 GTI heb weggedaan, (kon niet anders) en ook de 19 had ik eigenlijk nooit weg moeten doen, nu zal ik deze Mégane niet zo erg missen als de 205 en de R19, maar toch...


Zou kunnen ja. De laatste tijd is het me al een paar keer opgevallen, als ik hier met 30/40 door de wijk rijdt, dan hoor ik de banden, net alsof ze niet helemaal rond meer zijn, alsof er een oneffenheid in zit... (Bandenspanning is OK)Hessel schreef:gecupte banden
Wel klote als dat zo is, want ik heb deze (winter) er pas sinds oktober 2006 onder zitten, net 4 maanden ofzo

Dempers lijkt me wel aannemelijker, omdat het net is of het dweilen met het 'veergedrag' te maken heeft.
Kun je de dempers ook testen ofzo, en hoe weet ik of banden gecupt zijn, en wat kun je er aan doen (opsnijden? weet ik het

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
sommige bedrijven kunnen dempers testen, hebben ze een bank voor
weet je precies hoeveel % ze nog dempen
weet je precies hoeveel % ze nog dempen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Super
Ga ik daar maar eens naar op zoek, en dan tegen die tijd maar ff sparen (komt nu nog niet helemaal goed uit, over een week of 4 ook al de APK en er moeten voor die tijd nog nieuwe remschijven onder, het komt zoals altijd weer mooi tegelijk allemaal
)


Ga ik daar maar eens naar op zoek, en dan tegen die tijd maar ff sparen (komt nu nog niet helemaal goed uit, over een week of 4 ook al de APK en er moeten voor die tijd nog nieuwe remschijven onder, het komt zoals altijd weer mooi tegelijk allemaal

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je mag niet klagen volgens mij, zo een ellende bak is dat gezinshok nu ook weer niet toch ? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Nee, dat klopt idd 
Eigenlijk alleen nog maar wat normale dingetjes; zoals remblokken, paar keer motorolie en een keer bakolie, bougies 1x vervangen, de remvoeringen van de remtrommels, en nu dan dat probleempje met te hoog stationair lopen.. (en het soort van dweilen dan)

Eigenlijk alleen nog maar wat normale dingetjes; zoals remblokken, paar keer motorolie en een keer bakolie, bougies 1x vervangen, de remvoeringen van de remtrommels, en nu dan dat probleempje met te hoog stationair lopen.. (en het soort van dweilen dan)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
koop een echte dan, een clio 16v of zoiets dergelijks, die dwijlen ook niet zo 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Edward(ForeverYoung) schreef:Deze dweilde ook niet, lag altijd lekker strak op de weg

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
het blijft een gezinsbak, dus echt strak kan t niet zijn 
nouja, rijdt gewoon richting de plaatselijke boer, doe de triltest en laat ze gweoon ff naar je banden kijken?

nouja, rijdt gewoon richting de plaatselijke boer, doe de triltest en laat ze gweoon ff naar je banden kijken?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
??Erik (Schepjes) schreef:Edward(ForeverYoung) schreef:Deze dweilde ook niet, lag altijd lekker strak op de weg
@Kool, de triltest is het testen van de schokdempers?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)