Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Bedankt voor de complimenten, het ruikt nog wel sterk na verf maar de vervliegt wel in de loop van de week haha
Even een foto van gisteren op de meeting van de Clioclub
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... C_0065.jpg[/img]
Even een foto van gisteren op de meeting van de Clioclub
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... C_0065.jpg[/img]
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Toch wel erg lekker, zo'n zwarte 16v 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Hoeveel camber heb jij er voor op staan, Luuk?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mooie racert zo!
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Zitten RS fussee's onder dus staat al 10mm per kant breder, slecht te zien door het camber.Daan2D schreef:Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Weet ik, maar de willie upgrade licht ook al klaar bij luukderbimarcel schreef:Zitten RS fussee's onder dus staat al 10mm per kant breder, slecht te zien door het camber.Daan2D schreef:Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte

Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Geen idee heb er na het plaatsen van de RS fuse's niks aan gedaan geen uitlijning of dergelijke, het is voor circuit werk sowieso te weinig camberHaas schreef:Hoeveel camber heb jij er voor op staan, Luuk?

Rustig aan Daan eerst maar eens knallen op het circuit heeft allemaal alweer genoeg gekostDaan2D schreef:Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte
Bedankt voor de complimenten iedereen

-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
LuukRS schreef:Geen idee heb er na het plaatsen van de RS fuse's niks aan gedaan geen uitlijning of dergelijke, het is voor circuit werk sowieso te weinig camberHaas schreef:Hoeveel camber heb jij er voor op staan, Luuk?![]()
Rustig aan Daan eerst maar eens knallen op het circuit heeft allemaal alweer genoeg gekostDaan2D schreef:Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte
Bedankt voor de complimenten iedereen
Te weinig camber ?


Netjes aangepakt wel ! goed om te zien dat je niet bij de pakken bent blijven zitten...

-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Nee ik weet dat na -3,5 graden het geen zin meer heeft, maar ik heb echt niet zoveel camber.
Even een vraagje, ik ben onderdelen aan het verzamelen en kopen voor Williams breedte.
Het volgende heb ik al, maar als iemand tips heeft graag.
Nieuwe aandrijfassen.
Draagarmen
Stabistang
powerflex zwart (via J-P voor een scherpe prijs
)voor de draagarmen en de 2 binnenste van de stabi stang, buitenste 2 komen ook
Nu heb ik gelezen dat het zeer verstandig is om je spoorstangen ook te vervangen voor een williams variant, maar dan de gehele versie met kogel ?
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 218b7f.png[/img]
of kan het ook zonder ?
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... fd7fb5.png[/img]
En daarna uitlijnen wie weet een beetje een redelijke afstelling, hoeft niet top extreem.
Vooral de hoeveelheid uitspoor is belangrijk
Oja en is het nogdig om camber bouten te gebruiken voor originele cup dempers ?
Even een vraagje, ik ben onderdelen aan het verzamelen en kopen voor Williams breedte.
Het volgende heb ik al, maar als iemand tips heeft graag.
Nieuwe aandrijfassen.
Draagarmen
Stabistang
powerflex zwart (via J-P voor een scherpe prijs


Nu heb ik gelezen dat het zeer verstandig is om je spoorstangen ook te vervangen voor een williams variant, maar dan de gehele versie met kogel ?
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 218b7f.png[/img]
of kan het ook zonder ?
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... fd7fb5.png[/img]
En daarna uitlijnen wie weet een beetje een redelijke afstelling, hoeft niet top extreem.
Vooral de hoeveelheid uitspoor is belangrijk
Oja en is het nogdig om camber bouten te gebruiken voor originele cup dempers ?
mocht je voor de spoorstangen meer lengte nodig hebben kun je ook 19 16v kogels halen, die hebben een langere schacht.
ik heb meerdere keren williams breedte gebouwd met de originele 16v spoorstangen. Voor mijn gevoel houd je genoeg draad over. Als de de cup dempers monteert op een williams onderstel kom je aardig in de buurt van de 3 graden dacht ik. Camber bouten lijken me niet nodig dan.
sterker nog... de wielen zo rechtop mogelijk gemonteerd geeft 2.5 a 3.0 graden camber...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Clio 16V dempers op Williams draagarmen is perfect voor circuitgebruik inderdaad 

-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Zo die oude knar doet het weer. Er was een oud stukje koelslang dat niet meer lekker afdichten en een lekkende thermostaat huis, alles vervangen en gefixt.
Na ruim 2 maanden weer eens wat snelle meters gemaakt met dit hok, en ik was even vergeten dat hij zo hard ging
Nu heb ik even een vraagje ik heb Williams draagarmen van Steven gekocht en daar komen powerflexBLACK bussen in, wie heeft er een foto van hoe ze bevestigt moeten worden ??
De instructie is pleiten
Met een of meerder foto's zou ik heel blij zijn
Na ruim 2 maanden weer eens wat snelle meters gemaakt met dit hok, en ik was even vergeten dat hij zo hard ging


Nu heb ik even een vraagje ik heb Williams draagarmen van Steven gekocht en daar komen powerflexBLACK bussen in, wie heeft er een foto van hoe ze bevestigt moeten worden ??
De instructie is pleiten

Met een of meerder foto's zou ik heel blij zijn

Die instructie heb je ook niets aan, dus dont worry.
Even uitgaand van het nieuwe type, dan moet je het volgende hebben:
-4x stalen bussen met een verdikking (borst)
-4x stalen pennen
-8x rubbers (als ik het goed heb)
-8x pasringen
In die draagarm heb je de oude rubbers, welke je met gemak eruit perst met pers of een grote bankschroef.
Nu heb je in je draagarm twee keer een gat wat is doorgestanst, dus aan 1 kant heb je een stuk ongelijke kraag en de andere kant is mooi vlak.
Dan moet je dus die stalen bus met de borst tegen die vlakke kant aanleggen, let op, hierbij moet je mogelijk wat wegslijpen van de omgevouwen rand van de draagarm, anders krijg je die bus er niet netjes recht in.
Officieel zou dit een fijn klemmende passing moeten zijn, maar ik heb al zo vaak gehoord van dat die bussen nogal los liggen in die draagarm (zo ook bij mij) dat je ze wel met een paar flinke proplassen moet vastzetten aan de draagarm, anders heb je kans dat je bij hard aanremmen opeens wat hoort knallen daar vooronder
Nouja het monteren van de rubbers en stalen pennen + ringen wijst voor zich verder, grote hamer is vaak wel gewenst
Even uitgaand van het nieuwe type, dan moet je het volgende hebben:
-4x stalen bussen met een verdikking (borst)
-4x stalen pennen
-8x rubbers (als ik het goed heb)
-8x pasringen
In die draagarm heb je de oude rubbers, welke je met gemak eruit perst met pers of een grote bankschroef.
Nu heb je in je draagarm twee keer een gat wat is doorgestanst, dus aan 1 kant heb je een stuk ongelijke kraag en de andere kant is mooi vlak.
Dan moet je dus die stalen bus met de borst tegen die vlakke kant aanleggen, let op, hierbij moet je mogelijk wat wegslijpen van de omgevouwen rand van de draagarm, anders krijg je die bus er niet netjes recht in.
Officieel zou dit een fijn klemmende passing moeten zijn, maar ik heb al zo vaak gehoord van dat die bussen nogal los liggen in die draagarm (zo ook bij mij) dat je ze wel met een paar flinke proplassen moet vastzetten aan de draagarm, anders heb je kans dat je bij hard aanremmen opeens wat hoort knallen daar vooronder

Nouja het monteren van de rubbers en stalen pennen + ringen wijst voor zich verder, grote hamer is vaak wel gewenst

Nou vooruit, ik heb ook nog even voor je gegoogled, hier zie je precies hoe het moet zijn:
[img]http://9zz.co.uk/76/uploads/PFF60-301_2.jpg[/img]
Alleen die moet je dus nog wel even goed vasthechten aan de draagarm.
Let wel op, je hebt dus ook nog het oude type met een dunne stalen bus en een groot rubber, die leverden nogal wat problemen op, zoals je hier wel kan lezen:
Ouwe meuk troubles @ cliosport.net
[img]http://9zz.co.uk/76/uploads/PFF60-301_2.jpg[/img]
Alleen die moet je dus nog wel even goed vasthechten aan de draagarm.
Let wel op, je hebt dus ook nog het oude type met een dunne stalen bus en een groot rubber, die leverden nogal wat problemen op, zoals je hier wel kan lezen:
Ouwe meuk troubles @ cliosport.net
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Helemaal geweldig Steven
en heb idd het nieuwe type met die dikke stalen bussen precies zoals je beschrijft.
Met deze uitleg komt het helemaal goed, en als ze los zitten dan word het idd even lassen geen probleem
Dan moet ik alleen nog nieuwe fusekogels en stuurstangen en dan kan de Williams zooi er eindelijk onder
oja en de opvul ringen van 10mm afdraaien naar 8 mm ivm camber van de cupdempers


Met deze uitleg komt het helemaal goed, en als ze los zitten dan word het idd even lassen geen probleem

Dan moet ik alleen nog nieuwe fusekogels en stuurstangen en dan kan de Williams zooi er eindelijk onder

-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
komen normaal nog 2 dikke rondellen bij (mm of 2/3 per kant) die je manu-militari erin moet MEPPEN zodra de draagarm voor in het subframe zit.
Of zo was het toch bij de R19 zijn black series powerflex'n ... valt mee als het subframe NAAST de wagen staat, geen idee als het subframe nog aan de wagen hangt. Alvast veel plezier ermee Luuk ! goeie upgrade !
Of zo was het toch bij de R19 zijn black series powerflex'n ... valt mee als het subframe NAAST de wagen staat, geen idee als het subframe nog aan de wagen hangt. Alvast veel plezier ermee Luuk ! goeie upgrade !
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Bedankt Koen moet wel goed komen.
Zoals ik hier boven al een beetje liet weten ben ik bezig met de Williams spoor breedte.
Nu heb ik een paar vragen over de breedte.
1. Als ik de Williams assen plaats met de RS fuse's is 8mm opvulling bij -3.0 graden camber voldoende ?
niet dat weer mijn bakhuis finaal in 2e ligt
2. Bij de racer van Marcel las ik dat hij de stuur kogel of spoor stangen NIET had vervangen voor de Williams versie, Marcel raden wel aan om dit wel te doen.
Merijn en Haas hebben we dit wel gedaan, maar zij hebben Williams spoor stangen geplaatst.
Mijn vraag is redt je het niet met stuurkogels van een williams of 19 16V ?
En misschien dat mensen nog tips hebben waar ik op moet letten
Alvast bedankt mannen
Zoals ik hier boven al een beetje liet weten ben ik bezig met de Williams spoor breedte.
Nu heb ik een paar vragen over de breedte.
1. Als ik de Williams assen plaats met de RS fuse's is 8mm opvulling bij -3.0 graden camber voldoende ?
niet dat weer mijn bakhuis finaal in 2e ligt
2. Bij de racer van Marcel las ik dat hij de stuur kogel of spoor stangen NIET had vervangen voor de Williams versie, Marcel raden wel aan om dit wel te doen.
Merijn en Haas hebben we dit wel gedaan, maar zij hebben Williams spoor stangen geplaatst.
Mijn vraag is redt je het niet met stuurkogels van een williams of 19 16V ?
En misschien dat mensen nog tips hebben waar ik op moet letten

Alvast bedankt mannen

Die as die schuift altijd wat heen en weer dus dat zal niet klemlopen op 1-2 [mm] naar mijn idee.
Begin gewoon met alles monteren en voel gewoon of er nog genoeg spelingen zijn, de as moet nog iets ingedrukt kunnen worden bij het inveren, als dit meer is dan 5 [mm] is, zal het snel genoeg zijn.
Voor die stuurkogels, ik had van Ronald geloof ik al eens begrepen dat er genoeg draad op de stuurkogels zit om die uit te draaien, ook dit zie je snel genoeg lijkt me.
Begin gewoon met alles monteren en voel gewoon of er nog genoeg spelingen zijn, de as moet nog iets ingedrukt kunnen worden bij het inveren, als dit meer is dan 5 [mm] is, zal het snel genoeg zijn.
Voor die stuurkogels, ik had van Ronald geloof ik al eens begrepen dat er genoeg draad op de stuurkogels zit om die uit te draaien, ook dit zie je snel genoeg lijkt me.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo 21 dec 2011 17:13
- Car: Clio 1.8 16v
- Locatie: Nieuwerkerk
- Contacteer:
Toevallig vanmorgen naar de dealer geweest voor die metalen beugel. 53 euro bruto
en dan moet die ook nog uit Frankrijk komen. Beste dus even een tweedehandsje scoren.
[img]http://i57.tinypic.com/110jhu9.jpg[/img]

[img]http://i57.tinypic.com/110jhu9.jpg[/img]
die beugels zitten onder elke 19 en volgens mij ook onder elke clio2. Even op de sloop speuren dus.
Camber tussen de -2,5 en de -3,2 graden, waarbij -2,5 handiger is als je nog veel tussenkm's maakt (ringen etc.) op -3,2 is hij wel lekker agressief met insturen
Sporing had ik meestal normaal staan.
Waar ga je heen trouwens? Kwikfit en profile tyrecenter zou ik niet proberen in ieder geval, bij beide (meerdere!) slechte ervaringen. Ton Weijsters op de rijkstraatweg vond ik wel ok laatste keer.

Sporing had ik meestal normaal staan.
Waar ga je heen trouwens? Kwikfit en profile tyrecenter zou ik niet proberen in ieder geval, bij beide (meerdere!) slechte ervaringen. Ton Weijsters op de rijkstraatweg vond ik wel ok laatste keer.

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Misschien niet handig voor naar de ring en op straat, Maar Raeder Motorsport zet meeste clio 2 ringauto's op -4 tot -4,5 graden.
Paul zijn 106 staat nu voor op -4,2 en 5 min uitspoor.
Paul zijn 106 staat nu voor op -4,2 en 5 min uitspoor.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Mark5t heeft een hele map met afstellingen behorende bij zijn clio, misschien heeft hij nog leuke gegevens.
Volgens een ex monteur van de Belgische Clio cup, 2,7 graden camber en sporing 0.1 graden open, de torsieas op 1 tand voorspanning (dit geld voor circuit Zolder), op Spa stond het camber op 3.5 graden.
Volgens een ex monteur van de Belgische Clio cup, 2,7 graden camber en sporing 0.1 graden open, de torsieas op 1 tand voorspanning (dit geld voor circuit Zolder), op Spa stond het camber op 3.5 graden.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Bedankt voor de tips over uitlijnen, nog steeds blijft alles welkom.
Wat Steven zegt over heen en weer rijden naar de ring dat zal wel blijven dus een full race afstelling zal het ook niet helemaal worden.
Zit zelf ook te denken aan 2.7 camber en uitspoor 1 graad meer dan origineel. maar voor als nog blijft het proberen en afstellen.
Ik laat hem door mijn maat afstellen bij Renault specialist Frank Mol.
Het heeft enige tijd geduurd maar de Williams spoorbreedte en cup dempers rondom is een feit.
Omdat we (de sleutel matties) wat ouder worden hadden we voor dit hufter klusje maar een brug gehuurd.
We hadden gewoon geen zin om te sleutelen op de grond en dan weer 2 keer zo lang bezig te zijn.
Zaterdag 9 uur begonnen, auto op de brug en alles los gaan halen.
Om 3 uur zat alles erop.
nieuwe Williams aandrijfassen MET opvul ring haha
Williams draagarmen, met Powerflex zwarte draagarm rubbers
Williams stabilisatorstang. met Powerflex zwart en paars
Renault Decarbon cupdempers
Eibach -50 veren
Deze week de auto nog uitlijnen en dan 2 nov testen op Zandvoort
Foto van originele breedte sorry voor de crapy kwaliteit
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... BAE48E.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 2B41EB.jpg[/img]
En wat foto's van hoe het nu is.
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3F3ABC.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 2372AA.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0265E6.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... E5F1C9.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 57346E.jpg[/img]
Wat Steven zegt over heen en weer rijden naar de ring dat zal wel blijven dus een full race afstelling zal het ook niet helemaal worden.
Zit zelf ook te denken aan 2.7 camber en uitspoor 1 graad meer dan origineel. maar voor als nog blijft het proberen en afstellen.
Ik laat hem door mijn maat afstellen bij Renault specialist Frank Mol.
Het heeft enige tijd geduurd maar de Williams spoorbreedte en cup dempers rondom is een feit.
Omdat we (de sleutel matties) wat ouder worden hadden we voor dit hufter klusje maar een brug gehuurd.
We hadden gewoon geen zin om te sleutelen op de grond en dan weer 2 keer zo lang bezig te zijn.
Zaterdag 9 uur begonnen, auto op de brug en alles los gaan halen.
Om 3 uur zat alles erop.
nieuwe Williams aandrijfassen MET opvul ring haha
Williams draagarmen, met Powerflex zwarte draagarm rubbers
Williams stabilisatorstang. met Powerflex zwart en paars
Renault Decarbon cupdempers
Eibach -50 veren
Deze week de auto nog uitlijnen en dan 2 nov testen op Zandvoort
Foto van originele breedte sorry voor de crapy kwaliteit
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... BAE48E.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 2B41EB.jpg[/img]
En wat foto's van hoe het nu is.
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3F3ABC.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 2372AA.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0265E6.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... E5F1C9.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 57346E.jpg[/img]