ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

ach ja, 3 bochten verder en je ligt er weer 2 voor bij zo'n stink SUV (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ergens vorige week ..........jochem iets te laat, in z'n gele 5 .
FF warm rijden ...........meteen een E46 bmw 325 op me reet.
Nee eerst warm rijden ...6 km later de snelweg op. euh warm nee niet echt maarja .............hoppa gas erop tot de 160, hij kwam me niet voorbij. toen ik 120 reed wel ...en een (Y) maarja of ik nou echt sneller was gaf ie gas dat blijft de vraag.

Even verder op bij bodegraven......een porsche cayenne turbo die in het midden van de snelweg bleef rijden terwijl het rechts gewoon vrij was.....
Dus heel langzaam (110 km) het neusje er rechts naast prikken, en mocht de 5 niet opvallen door de kleur dan wel door het bescheiden uitlaat geluid :wink: ...
De passagiers ( van de porsche) keken van uit de hoogte letterlijk op me neer ......en moesten lachen.

Tja ik was er voorbij en dat kon de porsche rijder niet op zich laten zitten.....in mijn spiegel zag ik de auto door z'n vering gaan ten teken dat ie gas gaf.......dus ik ff terug naar 4 en vol die tractorbuis open .....
Nou blijft het weer altijd gissen .....maar tot de 180+ kwam me geen porsche voorbij ook toen mijn snelheidswijzer over de 200=+ ging bleef ie achter me..........dus ik verwacht dat ie afhaakte ..tenminste dat hoop ik voor hem :D .

En waarom tref ik dit nooit met mijn zilvere GT :)

Oja ik was heel snel op mijn plaats van bestemming :lol: enja met Ivo handjes ......trillend dus
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

-Ray- schreef:en dan is dit nog maar een 3 liter ;)
De 4.8 is een benzineversie, dus sowieso sneller dan een diesel.............zegt men. :wink:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

in zandvoort, 5 GTT tegen elise supercharged... in het begin zat ik op zn bumper, tot ie doorhad dat ik het probeerde.. kon nog even zwaaien en weg was ie :worship:
Arno17

vanmiddag met een A4 type 1.8 met 125pk oud model lopen dollen.

Gast met die Audi kwam stoer naast me staan toen ik hem al voorbij gereden was, keek uitdagend en wilde het wel proberen bij verkeerslichtje sprint.

Ik vertelde hem nog dat ik net met 2 vingers in de neus passeerde, maar hij wilde het toch nog een keertje proberen want hij geloofde niet dat die Clio zo snel is.

Lampje groen en hij was weg met gillende banden, ik volgde snel daarna en in 2 was ik hem al voorbij.

Kreeg een (Y) en een waarderend knikje van hem toen ik linksaf ging en hij rechtdoor.
Sanderrs
Contacteer:

Vandaag tegen een golf 5 gti met waarschijnlijk 147kw. Hij bleef mooi kleven aan me achterbumper haha, daarna kwam die snel langs haha :P
Arno17

Cli0 Styl3 schreef:Vandaag tegen een golf 5 gti met waarschijnlijk 147kw. Hij bleef mooi kleven aan me achterbumper haha, daarna kwam die snel langs haha :P
Tot zeg maar 120 moet je ongeveer gelijk zijn, daarboven zullen de Nm en PKtjes van belang gaan worden en zal je het uiteindelijk gaan afleggen.

Tevens weet je nooit of deze een chip herbergt, dan is het aantal pk al snel meer geworden.
-PAZ-
Über-Spammer

Vanavond een kereltje in een opel ook effe van de illusie afgeholpen dat zo een ding snel is :D
GTT Vs Astra Gsi :b :loser:
R5GTT. Drive it like you stole it
Arno17

-PAZ- schreef:Vanavond een kereltje in een opel ook effe van de illusie afgeholpen dat zo een ding snel is :D
GTT Vs Astra Gsi :b :loser:
Wat ik nog even moest melden hier:

Gisteravond een belg in een 5serie BMW diesel, tot de 100 ff leuk zitten plagen, daarna was het over omdat ik mis zat bij het in zijn 3e versnelling zetten......de kerel zat me vol in het gelaat uit te :lol: :lol: .........

Gelukkig deed de gedachte aan de 3-0 dit snel vergeten.....WIJ zitten tenminste op het EK. :D
-jo-

Alsof HIJ zich daar iets van aantrok op dat ogenblik :beer:
Arno17

-jo- schreef:Alsof HIJ zich daar iets van aantrok op dat ogenblik :beer:
Ik ben bang van niet Jo...... :wink:
-jo-

gisteravond aan de stok gehad met een VW (tuareg?), weet niet of het fake was maar der stond V10 op (? diesel ?). Hij kwam met een rotvaart op de snelweg links voorbij gereden, ikzelf cruising, om me vervolgens af te kappen om de uitrit te nemen die ik ook moest hebben :~ . Einde uitrit, dubbele rijweg, wringen tussen het verkeer om ernaast te komen en dat had ie snel door. Die vent ging er als een speer vandoor, dus op de onorthodoxe manier wat inhaalmaneuvres gedaan om erbij te komen (wat trouwens niet meeviel!!!). Na een kilometertje had ik em voor me aan de verkeerslichten (beiden rechts). Links stond ander verkeer met naast die VW een Alfa (brera of zoiets?) en die had er ook zin in :lol: Licht op groen, met zen drieen vol op het gas en vanaf de eerste meters redde die alfa het niet tegen de vw. Vervolgens dook ik het gat in naar links dat de VW getrokken had op de Alfa om naast en over de VW te komen. Kreeg een verbazende blik en vervolgens een goedkeurende knik van die gast.

Live begins when 2 bar kicks in (0)

Lang verhaal dat eigenlijk maar een fractie heeft geduurd.
-PAZ-
Über-Spammer

De V10 is idd een diesel, met enorm veel koppel :wink:
Arno17

-PAZ- schreef:De V10 is idd een diesel, met enorm veel koppel :wink:
Klopt, kijk hier even op autoweek:

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 2&cache=no
-jo-

ok dan, nu snap ik waarom die alfa kansloos was.
Sander2

Zo spectaculair zijn die prestaties toch niet van die VW? Standaard RS kan het hem al moeilijk maken denk ik? Toch wel leuk die verbaasde blik of niet? (Y)
Riël
Über-Spammer

Nee, vallen wel mee, maar spierballen zijn wel impressive :)

http://www.trendhunter.com/trends/airpl ... -pulls-747
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-

Dat wil ik wel eens zien, ding heeft bij 2000 al max koppel (720), aldus die gegevens.
Sander2

-jo- schreef:Dat wil ik wel eens zien, ding heeft bij 2000 al max koppel (720), aldus die gegevens.
Regel maar zo'n V10, wil het best weleens proberen :wink:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Jij heb een andere V10 in Žt vooronder liggen. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Contacteer:

Ik heb eens in zo'n V10 touareq gereden, en kan je vertellen dat dat echt wel snel is :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Sander2

ARNO16V schreef:Ik heb eens in zo'n V10 touareq gereden, en kan je vertellen dat dat echt wel snel is :)
Tja, met dat hoge koppel is de beleving natuurlijk geweldig. Vond dat al van een bmw 530d die "maar" 500 nm heeft.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Mijn Renault Clio SPort phase 1 tegen:
VOLVO V40; 2.0 T (165pk): makkie
BMW 5ER REIHE; 525D SEDAN AUT. (163pk): makkie
:bye:
DutchRS
Contacteer:

Mijn Megane RS vs Mini Cooper S op de snelweg.

Eerst keer heb ik 4'de gebruikt en ik was veel sneller. Tweede keer heb ik 5'de en ik blijft hem inhalen.

(S)
DennisT
Moderator

DutchRS schreef:Mijn Megane RS vs Mini Cooper S op de snelweg.

Eerst keer heb ik 4'de gebruikt en ik was veel sneller. Tweede keer heb ik 5'de en ik blijft hem inhalen.

(S)
Ik dacht dat zo'n Cooper S toch wel meer in huis had...?
Arco
Über-Spammer

225 pk tegen 180 pk ???

Cooper S doet zo'n 7 sec over de 100 helaas.

Gabri van der Veen
Über-Spammer

(S)
lichtblauwe 'bmw' met wit dak, dan was het GJ :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
DennisT
Moderator

Arco schreef:225 pk tegen 180 pk ???

Cooper S doet zo'n 7 sec over de 100 helaas.
Wat schattig :lol:

Bij Fifth Gear zeiden ze dat de Cooper S in de sprint sneller was als de Clio RS III, maar dat het bochtenwerk van de Clio weer veel beter was. Daarom had ik er meer van verwacht :wink:
Arco
Über-Spammer

Met een GTT op 0.9 bar win je van een standaard Cooper S op de sprint van 0 - 100. :lol:

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

DennisT schreef:

(S)
Ik dacht dat zo'n Cooper S toch wel meer in huis had...?
HAHA zon cooper S verliest het zelfs van de gtt tot de 140 :D :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer

Arco schreef:Met een GTT op 0.9 bar win je van een standaard Cooper S op de sprint van 0 - 100. :lol:

Tijdje terug ook al eens gesprint tegen een Cooper S met mijn gtt, ding had echt geen kans :D
-PAZ-
Über-Spammer

Mijn gtt Vs gtt van joost.
3e versnelling bij +/- 2500, paar meter gelijk op daarna kwam mijn turbo op druk en was het :bye: effe 3 en 4 doorgetrokken en een flink gat getrokken.
Vanuit stilstand. eerste meters waren voor joost, kwam niet weg had veel te veel wielspin :D ( moet echt es die nieuwe banden leggen) daarna er bij en er over en een flink gat geslagen.
Al denk ik dat wanneer er bij joost een andere carb opstaat en ie es lekker afgestelt staat het verschil wel weer wat kleiner zal zijn.

Op de terug weg nog effe gespeelt met een 530I van +/- 2004 ofzo, kerel dacht de 2 gtt wel effe voorbij te blazen. Viel toch effe tegen 8) :D
bart gt turbo
Contacteer:

vandaag ff achter een sub zitten rijden en na de rotonde kwamen we op een lang recht stuk en hij trapte door op zen sub en ik natuurlijk ook , 240 op de teller maar bleef gewoon in zen achterste hangen , aan de lichten deed hij raampje naar beneden en zei verdomme dat kot van jou gaat nogal , ik kreeg je niet kwijt :D :D :D
was misschien wel standaard sub maar t was weer eens leuk om te spelen :wink:
PaulM

ik in de clio vs ferrari bij stoplichten dukenburg/praxis. kwam aanrijden linker baan en sprong al op groen, ferrari stond rechterbaan stil voor stoplicht. Ik volgas erlangs uiteraard, hoopte op een brul (raampie vast opengedaan :P) maar was lafjes. gaf niet eens gruwelijk gas, kwam me ook niet voorbij :(. poep was ik toch wel gereden, maar ging mij om de brul :D
Arno17

+Clio16v+ schreef:ik in de clio vs ferrari bij stoplichten dukenburg/praxis. kwam aanrijden linker baan en sprong al op groen, ferrari stond rechterbaan stil voor stoplicht. Ik volgas erlangs uiteraard, hoopte op een brul (raampie vast opengedaan :P) maar was lafjes. gaf niet eens gruwelijk gas, kwam me ook niet voorbij :(. poep was ik toch wel gereden, maar ging mij om de brul :D
Zonde dat die figuren in een Ferrari rijden, kan je helemaal begrijpen.

Zo'n brul van zo'n Ferrari is ook om een stijve plasser van te krijgen.....
Plaats reactie