ja maar dan is hij te laat met betalen en dan moet hij dus nog meer betalen zulke klootzakken zijn het wel! :-*martin rs schreef:had je mischien beter een eurocent minder kunnen betalen dan hadden ze mischien nog meer werk
*FLITSende topic* bij het CJIB
Clio 16v.....
Idd CJIB is het enige incasso-bureau dat voor elke cent een deurwaarder stuurt (principekwestie).Vosje schreef:ja maar dan is hij te laat met betalen en dan moet hij dus nog meer betalen zulke klootzakken zijn het wel! :-*martin rs schreef:had je mischien beter een eurocent minder kunnen betalen dan hadden ze mischien nog meer werk
Beter is om bijvoorbeeld één getal in het beschikkingsnummer verkeerd te doen ofzo. Dan moeten ze lekker zoeken. Als je dan een tweede sanctie krijgt stuur je ze gewoon een simpel briefje dat je al betaald hebt. Dan krijg je weer ee brief met het verzoek een betaalbewijs te sturen. Dan stuur je weer een brief terug dat je via telebankieren hebt betaald en je printer stuk is dus geef je even de datum van betaling, dan kunnen hun het vast wel vinden. Als ze het dan nog niet kunnen vinden stuur je ze via wel reknr er betaald is en op wiens naam die staat, dan moeten ze het wel kunnen vinden. Kunnen ze het dan nog niet vinden stuur je ze een brief met alle gegevens van de betaling (maar geen betaalbewijs) je printer is immers stuk. Als ze dan moeilijk gaan doen met een deurwaarder, dan kun jij aangeven dat je alles gedaan hebt om de kwestie op te lossen en ruim op tijd betaald hebt. Dat kost ze pas een hoop tijd en geld!

Enige nadeel daarvan is dat alles wat hun geld kost het resultaat weer naar beneden haalt, wat resulteert in meer flitsen om het resultaat op peil te houden. Dus uiteindelijk ben je als automobilist altijd de lul.
De enige manier om ze echt te pakken is om met collectief af te spreken een jaar lang niet te hard te rijden. Dat resulteert in geen inkomsten en een dikke min op de begroting.

Nadeel hiervan is dat deze opbrengsten wel begroot zijn in de 2e kamer en er dus ergens anders geld vandaan getrokken moet worden...oftewel, IB omhoog, Benzine duurder, drank en sigaretten nog weer duurder of nog erger ze gaan de automobilist op andere zaken pakken... Bijvoorbeeld veel algemene controles en dan net een keer je rijbewijs vergeten of de gevarendriehoek niet inde auto ofzo!
Kortom, wat je ook doet uiteindelijk naai je jezelf.
De enige oplossing is om de inkomsten lager te ramen dan normaal voor een bepaald jaar, dan kan er minder geflitst worden, want is er niet op het geld gerekend. En klopt de begroting nog gewoon. Er gaat zoveel geld verloren door de regering (echt weg gegooid, vooral bij gemeentes) als ze dat oplossen is flitsen absoluut niet nodig (financieel gezien dan).
Zo dat is mijn pleidooi!

[quote="martin zegt"]kunnen ze je alleen flitsen op de binnenste en buitenste baan of kunnen ze ook de middelste banen flitsen?
De camera's staan diagonaal dus in principe kunnen ze het hele wegvlak fotograveren,alleen heb ik begrepen als je met twee of meer auto's op de foto staat kan en mag je het aanvechten want je kan ook rechts ingehaald worden,toch
.
De camera's staan diagonaal dus in principe kunnen ze het hele wegvlak fotograveren,alleen heb ik begrepen als je met twee of meer auto's op de foto staat kan en mag je het aanvechten want je kan ook rechts ingehaald worden,toch
Kheb gister ook weer een boete binnen gehad!!!!!!
A50 Oostbaan (brug bij ravenstein. 126 km/h € 28,-- zielige eurotjes die nu in het potje van de overheid gaat. Ze moeten die max snelheid hier in holland echt es gaan aanpassen!!
A50 Oostbaan (brug bij ravenstein. 126 km/h € 28,-- zielige eurotjes die nu in het potje van de overheid gaat. Ze moeten die max snelheid hier in holland echt es gaan aanpassen!!
Die eurocent moet je terugvragen onder het mom van: ik zag dat ik teveel betaald had!!Turbo-Peer schreef:Ik heb gisteren m'n boete betaald onder vermelding van "CJIB geldwolven".
Ook heb ik 1 eurocent teveel betaald...hopelijk kost dat hun weer wat extra administratiewerk, al betwijfel ik 't.
Dan hebben ze weer wat werk, maar net zoals hierboven gepleidooit (huh???) werd, als iedereen dat doet, komen ze aant eind vant jaar tekort en dan word heel nederland weer genaait!

bepleitJesper16v schreef:, maar net zoals hierboven gepleidooit (huh???)
(het bepleitte voorstel)
Dat zocht ik, "lag op et puntje van me tong" ! 
boete krijgen is niet automatisch betalen heJesper16v schreef:Kheb gister ook weer een boete binnen gehad!!!!!!

Als dat de enige wasGilles schreef:Schijnbaar hebben ze een nieuwe melkkoe gevonden, de A16!

Ze flitsen nu ook op de A76 Maastricht - Heelen

Ze zijn er volgens mij achter gekomen dat daar ook nog een stuk snelweg ligt

Dus Ollie en Patrick opletten!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24407
een gewaarschuwd mens......Een rechter in Groningen heeft afgelopen donderdag een snelheidsduivel naast het betalen van een boete voor te snel rijden veroordeeld tot het betalen van de proceskosten van 161 euro. De man had een beroepschrift ingediend dat hij van internet had gekopieerd. Volgens de rechter zijn deze beroepschriften onzinnig en slechts bedoeld om 'zand in de machine' van het OM te strooien. Normaal gesproken zou het OM opdraaien voor de proceskosten wanneer een verkeersovertreder in beroep gaat.
Een zogenaamd internetberoepschrift bevat een standaardtekst waarbij de snelheidsovertreder alleen zijn persoonlijke gegevens hoeft in te vullen. In het document wordt argumentloos de overtreding ontkend. De rechter oordeelde nu echter dat op die manier misbruik wordt gemaakt van het recht tegen een boete in beroep te gaan. Dit misbruik wordt nu dan ook bestraft.
Justitie wordt de laatste tijd steeds meer geteisterd door internetberoepen. De uitspraak van de rechter wordt dan ook door verschillende instanties toegejuicht.
-
Beste Bas,
Bedankt voor alle moeite die jij voor de club hebt gedaan in voor- maar zeker ook in tegenspoed. Ik weet dat er momenten zijn geweest dat je er ontzettend van baalde. Toch heb je gelukkig altijd de moed weer gehad om de boel weer op te starten. Zonder jou was de RTC geen RTC geweest. Dan was ieder lid nog een onbekende met een mooie auto. Door jou is een ontzettend leuke enthousiaste club ontstaan welke een begrip is geworden in autorijdend Nederland.
Bas, ik wens jou, je vrouw en natuurlijk jullie kleine alle beste toe in de toekomst en hoop jullie gauw weer eens te zien op een club-meeting.
André
Bedankt voor alle moeite die jij voor de club hebt gedaan in voor- maar zeker ook in tegenspoed. Ik weet dat er momenten zijn geweest dat je er ontzettend van baalde. Toch heb je gelukkig altijd de moed weer gehad om de boel weer op te starten. Zonder jou was de RTC geen RTC geweest. Dan was ieder lid nog een onbekende met een mooie auto. Door jou is een ontzettend leuke enthousiaste club ontstaan welke een begrip is geworden in autorijdend Nederland.
Bas, ik wens jou, je vrouw en natuurlijk jullie kleine alle beste toe in de toekomst en hoop jullie gauw weer eens te zien op een club-meeting.
André
-
Ik heb er laatst ook weer een binnen gekregen.
Ik reed met de schandalige snelheid van 57 km/u
over de hoofdweg in Assen.
28 pleuros Whoesh!.(WC geluid.)
Vorige maand is mijn broertjes fiets gejat.
Echt zo,n ATB met vering enzo.
Lees ik letterlijk in het nieuwsblad van het noorden.
Dat fietsdiefstal niet word aangepakt.Gloeiende gloeiende.
Maar ze kunnen wel al die mensen missen voor snelheidscontroles.(Dat verdient zichzelf terug!
)
En dat alles onder het mom van verkeersveiligheid.
Nou als dat zo is sta je niet op de plaatsen waar het
makkelijk pakken is.
Maar dan sta je bij scholen waar kinderen voor de sokken gereden worden.
En mischien moet je eens wat meer mensen vrijmaken.
Want mensen hebben jullie genoeg!.
Want mijn broertje wou ook met een politieopl. beginnen.
Kon hij pas een jaar later op een informatie dag komen.
Dus met nieuwe mensen hebben ze niet veel haast.
Maar wel subsidies aanvragen voor nieuw personeel.
En dat geld gebruiken voor nieuwe flitskasten?
Doe dat toch eens anders.
Dan pak je fietsendieven op die met een bestelwagentje langs stations gaan.
Dan zorg je dat er meer mensen zijn voor het oplossen van inbraken.
In plaats van mensen in de kou laten staan.
Met de mededeling GEEN PREORITEIT!
En dan de politie maar zeiken dat ze geen respect meer krijgen.
Vind je het gek?
Elk Politiedistrikt heeft ook een Quotum wat ze moeten halen
voor het eind van het jaar.
Anders hebben ze wat uit te leggen.
Nee het gaat niet meer om verkeersveiligheid maar om graaien.
En zoveel als ze kunnen.
Phoe!
Dat moest ik even kwijt!
Ik reed met de schandalige snelheid van 57 km/u
over de hoofdweg in Assen.
28 pleuros Whoesh!.(WC geluid.)
Vorige maand is mijn broertjes fiets gejat.
Echt zo,n ATB met vering enzo.
Lees ik letterlijk in het nieuwsblad van het noorden.
Dat fietsdiefstal niet word aangepakt.Gloeiende gloeiende.

Maar ze kunnen wel al die mensen missen voor snelheidscontroles.(Dat verdient zichzelf terug!

En dat alles onder het mom van verkeersveiligheid.
Nou als dat zo is sta je niet op de plaatsen waar het
makkelijk pakken is.
Maar dan sta je bij scholen waar kinderen voor de sokken gereden worden.
En mischien moet je eens wat meer mensen vrijmaken.
Want mensen hebben jullie genoeg!.
Want mijn broertje wou ook met een politieopl. beginnen.
Kon hij pas een jaar later op een informatie dag komen.
Dus met nieuwe mensen hebben ze niet veel haast.
Maar wel subsidies aanvragen voor nieuw personeel.
En dat geld gebruiken voor nieuwe flitskasten?
Doe dat toch eens anders.
Dan pak je fietsendieven op die met een bestelwagentje langs stations gaan.
Dan zorg je dat er meer mensen zijn voor het oplossen van inbraken.
In plaats van mensen in de kou laten staan.
Met de mededeling GEEN PREORITEIT!
En dan de politie maar zeiken dat ze geen respect meer krijgen.
Vind je het gek?

Elk Politiedistrikt heeft ook een Quotum wat ze moeten halen
voor het eind van het jaar.
Anders hebben ze wat uit te leggen.
Nee het gaat niet meer om verkeersveiligheid maar om graaien.
En zoveel als ze kunnen.
Phoe!

Dat moest ik even kwijt!

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Dat valt nog wel mee HELAASjeroen.k schreef:Kun je ff langs gaan!F 16Valve schreef:Je zou er maar wonenGilles schreef:Ja wie kent 'm niet?! Die kl*te envelop van CJIB te Leeuwarden!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is er veel vandalisme rond het gebouw van hun? (lijkt me wel toch?)

<-------So you know don't mess with a Reno------->
damn!!!! ze hebben me geflitst de klootzakken. ik reed er behoorlijk hard en je mocht op dat stuk maar 60 dus ik ga van het ergste uit.
ben van achteren geflitst en de apperatuur stond achter een boom.
nu is de vraag:
- binnen hoeveel weken moet je de bekeuring binnen hebben??? lijkt me dat je na 8 weken niks meer hoort ofzow. iemand een idee? de betalingstermijn of zo iets?
- op een stuk waar je 60 mag vanaf welke snelheid ben je dan je rijbewijs kwijt?
vanaf welke snelheid ben je je rijbewijs kwijt?
- moet je als je een bezwaarschrift wil sturen eerst de bekeuring afwachten en vervolgens eerst betalen??
- moet je er zowieso voorkomen vcanaf een bepaalde snelheid en wat zijn de gevolgen?
heeft iemand antwoord op mijn vragen??
zit nu redelijk hoog in de stress zeg maar
ben van achteren geflitst en de apperatuur stond achter een boom.

nu is de vraag:
- binnen hoeveel weken moet je de bekeuring binnen hebben??? lijkt me dat je na 8 weken niks meer hoort ofzow. iemand een idee? de betalingstermijn of zo iets?
- op een stuk waar je 60 mag vanaf welke snelheid ben je dan je rijbewijs kwijt?
- moet je als je een bezwaarschrift wil sturen eerst de bekeuring afwachten en vervolgens eerst betalen??
- moet je er zowieso voorkomen vcanaf een bepaalde snelheid en wat zijn de gevolgen?
Je moet gewoon dus niet te hard rijdenmartin rs schreef:damn!!!! ze hebben me geflitst de klootzakken. ik reed er behoorlijk hard en je mocht op dat stuk maar 60 dus ik ga van het ergste uit.

Don't walk the grass... smoke it
Tis gewoon 1 grote melkkoe, zeg nou zelf:
Lekker een krantje lezen terwijl de apparatuur het werk voor je doet.
Alleen is het wel een smerig baantje, ga dan echt iets doen voor je geld
Ik ben binnen 2 dagen 2x geflitst door dezelfde blauwe (hoe kan he took anders) astra station. Wel op 2 totaal verschillende plekken overigens.
Wa sop dat moment al dusdanig uit me hum dat ik toch echt bijna teruggereden was.
En als ze nou midden in de stad gaan flitsen, nee lekker op buitenwegen waar die 5 km/u echt geen drol uitmaakt.
Leuk topic

Ik ben binnen 2 dagen 2x geflitst door dezelfde blauwe (hoe kan he took anders) astra station. Wel op 2 totaal verschillende plekken overigens.
Wa sop dat moment al dusdanig uit me hum dat ik toch echt bijna teruggereden was.
En als ze nou midden in de stad gaan flitsen, nee lekker op buitenwegen waar die 5 km/u echt geen drol uitmaakt.
Leuk topic

vraag 1: maakt die lui echt nix uit ik kreeg laatst een bekeuring binnen van een half jaar geleden, gewoon dokken dus!martin rs schreef:-
binnen hoeveel weken moet je de bekeuring binnen hebben??? lijkt me dat je na 8 weken niks meer hoort ofzow. iemand een idee? de betalingstermijn of zo iets?
vraag 2: in dit geval bij 110 km/h maar ligt er volgensmij ook aan of er wegwerkzaamheden zijn dan is er een andere regeling!
vraag 3: je kunt pas bezwaar aantekenen als je de bekeuring binnenhebt, daarna kun je nog een keer bezwaar aantekenen als je toch moet dokken! pas als je voor moet komen dan moet je dokken!
vraag 4: volgensmij moet je voorkomen bij meer dan 50 km/h te hard maar dit weet ik niet zeker!
ik heb van de week ook een bekeuring binnengekregen 28 te hard GVD

Clio 16v.....
Martin je kan ff kijken op http://www.openbaarministerie.nl en dan boetebase. Je ziet dan in ieder geval wat het gaat kosten.martin rs schreef:damn!!!! ze hebben me geflitst de klootzakken. ik reed er behoorlijk hard en je mocht op dat stuk maar 60 dus ik ga van het ergste uit.
ben van achteren geflitst en de apperatuur stond achter een boom.![]()
nu is de vraag:
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Rijbewijs alleen ingevorderd bij staandehouding...Binnen de bebouwde kom en daarbuiten op 80 km-wegen en autowegen
Categorie 1 2
overschrijding tot en met 10 km/h 28
overschrijding 11 t/m 15 km/h 40
overschrijding 16 t/m 20 km/h 63
overschrijding 21 t/m 25 km/h 92
overschrijding 26 t/m 30 km/h 115
overschrijding 31 t/m 35 km/h 187
overschrijding 36 t/m 40 km/h 216
overschrijding 41 t/m 45 km/h 245
overschrijding 46 t/m 50 km/h 273
overschrijding 51 t/m 55 km/h 327
overschrijding 56 t/m 60 km/h 382
overschrijding 61 t/m 65 km/h 418
overschrijding 66 t/m 69 km/h 468
overschrijding meer dan 69 km/h Dagvaarding*
Laatst gewijzigd door MartijnG op do 19 jun 2003 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Precies 1 grote melkkoe, vekeersveiligheid intereseerd ze geen moer. :-*Steven (Fiets) schreef:Tis gewoon 1 grote melkkoe, zeg nou zelf:
Leuk topic