Droevig.....

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Anonymous

zow was jou auto dat?...ik hoorde al zoiets dat er een auto was afgebrand in de parkeergarage...
jesus wat lullig en het dan ook weer kut dat Hengelo nu steeds zo vast staat doordat de weideweg is afgesloten....dat apartement aan de jupiterstr. overgens was door een collega van mij ontdekt....
Stroker
Contacteer:

Balen zeg! :(
Sterkte met het verlies.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Djezus zeg heej !! Wat vind ik dit toch weer elke eer erg om te zien....Waarom vliegen 5-jes zo vaak in de fik ?? Wat hebben we toch gedaan om dit te verdienen ??!!

Veel succes met de verwerking, en snel op zoek naar een ander Renaultje. Laat je niet gek maken !!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Vos

Toen ik gisteren op de bornesestraat reed zag ik dus brandweerauto's rijden maar kon niet goed zien waar ze precies heen gingen.... gecondoleerd man! hopelijk vind je snel een nieuwe GTT!
Clio 16v.....
RickGT TURBO
Contacteer:

Balen man! Sterkte!

Was jij degene die de auto naar de rand had geduwd?

Klote zeg. En de brandweer legt hem nog op z'n zij ook.

Mocht je onderdelen verkopen dan ben ik nog opzoek naar een linker deur.

In iedergeval sterkte!
Drive it like you stole it
-Ray-
Contacteer:

argh
argh
3werf argh :(

zon-de!!
Immer wieder die verdammte Holländer
Anonymous

Uhh RickGtTurbo...je mag zelf de deur uitzoeken die je wil hebben..... :-* [img]http://members.lycos.nl/lapbandpage/wrak.jpg[/img]
en ja ik was degene die hem naar de rand geduwd heeft.
Maus

Hier wordt je niet vrolijk van.... :(

Sterkte!
Christian

kut man weet één 5 Tubje minder
Anonymous

Shit man hier wordt je zeker niet vrolijk van,sterkte :( :(
Geert Claes

Snif......
Sterkte
25000 euro schade. Das al 20000 voor morele schade door het verlies van de GTT, en dan 5000 voor de volvo zeker
Anonymous

:lol: :lol: :lol:
Kunnen we toch noch ff lachen !!
Jasper16v

ai ai ai
zonde
Floris
Contacteer:

jammer... :(
Ron RS

zonde sterkte er mee.
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

holy SHIT.

WEER een 5 in vlammen op.
Dit is echt "sloopoorzaak" Nr. 1 bij de 5 man.
Zwaar klote.
Ik ben er zelf ook dicht bij geweest. :evil: :(

Ik schrik altijd van dit soort dingen, maar aan de andere kant maakt het me weer extra blij met mn blussertje toendertijd.....

"I said it before and i'll say it again....."

BESPAAR NOU NIET OP EEN BLUSSER!!!!!!!

Dat heeft mijn "na-de-brand-plaatjes" een stuk aantrekkelijker gehouden.
Maar ja...dat is weer achteraf....

Nog even over blussers:

aangezien ik daar ook best wat "research" naar heb gedaan sinds mijn brandje.
Co2 zou toch echt t best moeten zijn voor autobranden. (heb ik vernomen van meerdere instanties).
Alleen moet het WEL goed gebruikt worden! (Zoals Jeroen ook al een beetje aangaf)
Het gaat er bij Co2 VOORAL om dat je de zuurstof van de brand weghaalt (stikkende effect dus...) zodat de brand niet kan blijven bestaan.
Dit doe je door KORT(!) te spuiten.
Hierdoor zou de schade door extreme kou ook mee moeten vallen.
HEt gaat erom dat je de boel niet invriest maar zuurstof vrij maakt.

Verder.
Willem, echt heel erg kloooote voor je.
Het lijkt me echt verschrikkelijk om je 5 voor je neus te zien wegsmeulen.
Veel sterkte ermee en succes met de zoektocht naar een nieuwe.(die komt er toch wel! dat weet je! :) )
Gelukkig dat iedereen ongedeerd is gebleven.

mazzl.
canonballman

Ook een veel voorkomende oorzaak: de pluskabel die van de accu dmv een doorvoerrubber door het schutbord loopt.
Rubber versleten of eruit gedrukt: isolatie schuurt van pluskabel af en deze komt (ZONDER ZEKERING!!) aan massa te liggen.
gevolg: een hoop ellende!

maar succes met je zoektocht naar een nieuwe GTT!
Anonymous

Is hoor het hier voor het eerst , maar het is dus niet ongewoon dat een 5je in vlammen opgaat ??? Ik heb het nu al een paar keer gelezen.Geeft wel te denken. Bij mij was dus inderdaad de bedrading al een paar keer vervangen wegens spontane kortsluiting.
Hmmm, bij de volgende 5 (want die komt er :D ) gelijk maar de hele bedrading vervangen of in ieder geval nalopen.
Anonymous

Is hoor het hier voor het eerst , maar het is dus niet ongewoon dat een 5je in vlammen opgaat ??? Ik heb het nu al een paar keer gelezen.Geeft wel te denken. Bij mij was dus inderdaad de bedrading al een paar keer vervangen wegens spontane kortsluiting.
Hmmm, bij de volgende 5 (want die komt er :D ) gelijk maar de hele bedrading vervangen of in ieder geval nalopen.
canonballman

Niet verv. maar inderdaad gewoon nalopen. Door frotters worden wel ooit verbindingen gemaakt die mn neefje van 5 nog mooier kan maken :wink:

En verder: Het gebeurt idd wel vaker met 5jes helaas. Bij die van een maat van me is het BIJNA gebeurt. En een half jaar terug was er nog een in lichterlaaiende verkerende R5GTT op tv bij 112 weekend ofzo. Die jongen had m net gekocht en was op weg naar een meeting (in Bodegraven??, savonds?). Op de snelweg ging het fout.......

Ik heb helaas nooit veel km kunnen maken in mn GTTs vanwege andere problemen :-* , maar ik heb er wel een blusser stdrd in liggen.

Maar van wat ik nu hoor wordt dat een CO2.....

Oja, olie op spruitstuk of turbo vliegt bij een warme motor ook gelijk in de fik.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

canonballman schreef: En een half jaar terug was er nog een in lichterlaaiende verkerende R5GTT op tv bij 112 weekend ofzo. Die jongen had m net gekocht en was op weg naar een meeting (in Bodegraven??, savonds?). Op de snelweg ging het fout.......
Klopt, deze jongen was op weg naar de F.N.B.. Hij had hem net één uur! Was zijn allereerste ritje..
Momenteel heeft hij twee andere R5GTT's, waarvan er één opnieuw opgebouwd word, en dat moet een heel mooi 5je gaan worden..

Maarja, niet alleen 5jes branden hè..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
da-goof
Contacteer:

WillemD schreef:.......
[img]http://members.lycos.nl/lapbandpage/wrak2.jpg[/img]
waarom zie ik die pic. nou niet?
canonballman

En wie was dat dan Chris?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

8) 8) gjes open doen wil wel eens helpen. Kan hem al de hele tijd zien. OOk al zou je dat niet willen "snif", "snif".

Hier wordt je dus inderdaad niet vrolijk van. :-*

Gr Frits
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

canonballman schreef:En wie was dat dan Chris?
Wie het ook was hij heeft zich vast nog niet laten verleiden om met 2 halve gttŽs naar bodegraven te komen :)

Gr. Frits
Geert Claes

WillemD schreef::lol: :lol: :lol:
Kunnen we toch noch ff lachen !!
Tja voor de rest vind ik het toch erg jammer, veel sterkte.
:wink:
da-goof
Contacteer:

wazig, nou zie ik hem wel.
Heb wel vaker dat iedereen de plaatjes lijkt te zien en ik niet.
jeroen.k

Ik heb trouwens een BHV-cursus gedaan voor de school waar ik werk. Als je deze mogelijkheid ook krijgt binnen jouw werk omgeving, direct doen!!! Je leert hier namelijk de verschillen tussen de blussers, de werking, wanneer welke te gebruiken, hoe ze te gebruiken en hoe ze vooral niet te gebruiken! Erg nuttig dus!

Bij Sommige brandweerkazernes blijken ze deze cursussen ook los aan particulieren te geven, zeker een aanrader als je een GTT hebt! :)
5-gteetje
Contacteer:

jeroen.k schreef:Ik heb trouwens een BHV-cursus gedaan voor de school waar ik werk. Als je deze mogelijkheid ook krijgt binnen jouw werk omgeving, direct doen!!! Je leert hier namelijk de verschillen tussen de blussers, de werking, wanneer welke te gebruiken, hoe ze te gebruiken en hoe ze vooral niet te gebruiken! Erg nuttig dus!

Bij Sommige brandweerkazernes blijken ze deze cursussen ook los aan particulieren te geven, zeker een aanrader als je een GTT hebt! :)
Daar ik werkzaam ben bij een fabrikant/leverancier van persoonlijke beschermingsmiddelen en aanverwante artikelen zoals brandblussers kan ik intern kijken wat het kost om voor de RTC een speciale aanbieding te maken voor een compacte brandblusser voor RTC leden .Wanneer er voldoende belangstelling is kan ik dan eventueel i.s.m. de RTC een order plaatsen voor een partij brandblussers met bijbehorende bevestiging (enhet evt.verzorgen van instructie op een meeting). (ben 8 jaar beroepsbrandweerman/instructeur bij de Luchtmacht geweest.)Mijn voorkeur zou uitgaan naar een C02 of schuimblusser van ongeveer 2 Kg. Een poedeerblusser is ook mogelijk deze hebben echter de vervelende bijwerking dat poeder vrij aggresief is (corrossie)
Wordt vervolgd (in januari)
5-gteetje is vanaf vandaag Gt-neetje. Dus geen gte meer in bezit .
Matijs
Contacteer:

Cool! Doen!
Leuke avatar heb je trouwens. Spongebob squarepants regeert! 8)
Robert dB.

5-gteetje schreef: Daar ik werkzaam ben bij een fabrikant/leverancier van persoonlijke beschermingsmiddelen en aanverwante artikelen zoals brandblussers kan ik intern kijken wat het kost om voor de RTC een speciale aanbieding te maken voor een compacte brandblusser voor RTC leden .Wanneer er voldoende belangstelling is kan ik dan eventueel i.s.m. de RTC een order plaatsen voor een partij brandblussers met bijbehorende bevestiging (enhet evt.verzorgen van instructie op een meeting). (ben 8 jaar beroepsbrandweerman/instructeur bij de Luchtmacht geweest.)Mijn voorkeur zou uitgaan naar een C02 of schuimblusser van ongeveer 2 Kg. Een poedeerblusser is ook mogelijk deze hebben echter de vervelende bijwerking dat poeder vrij aggresief is (corrossie)
Wordt vervolgd (in januari)
Goed initietief!! Stel het eens voor aan het RTC bestuur: info@renault-tuning.nl

Co2 blussers zijn idd vele malen beter dan poederblussers...al is de 'spuitduur' wel kort (rekening mee houden dus, of een grotere blusser kopen :) ).
Riël
Über-Spammer

Heel leuk idee !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Car: MB

mijn stem heb je iig :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Doen doen doen doen.

Wat kost een C02 blusser eigenlijk? Kunnen we zoiets niet met de club regelen dat we dat groots inkopen met korting ofzo (we blijven nederlanders hé ;) )

Als het een beetje redelijke prijs is neem ik er gelijk 2, voor me pa ook 1
Plaats reactie