Droevig.....

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Anonymous

Heden is van ons heengegaan onze mooie blauwe R5GTT..
Nadat ik, zoals eerder deze week geschreven,wat gerommeld heb met de turbo kon ik vandaag weer gaan rijden. Met vrouw en kind boodschappen gaan doen en de auto de parkeergarage ingereden.Bijna boven kwam er rook onder de motorkap vandaan.Eerst denk je aan radiateur stoom.Helaas.. toen ik de motorkap open deed sloegen de vlammen eruit. Nog wel met een toegesnelde parkeerwachter geprobeerd het vuur te doven maar helaas. De politie was rap ter plaatse en evacueerde de garage.De brandweer liet erg lang op zich wachten en toen ze er eindelijk waren was ons trouwe 5je een brandend wrak en stond er ook een in de buurt staande geparkeerde auto in lichterlaaie...
Van onze auto is niets maar dan ook niets over.
Snik....
[img]http://members.lycos.nl/lapbandpage/RIP-Auto.jpg[/img]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

R.I.P.
Gecondoleerd jonge
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

das balen (ook voor die andere auto overigens). Sterkte ermee
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

innige deelneming kerel :( :( :(
oorzaak?????
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dammit, je had nog wel zo'n mooie alpine blauwe :(
Anonymous

Oorzaak , geen idee , ik denk zelf kortsluiting.Bedrading is het afgelopen jaar al 2x vervangen door, jawel, de dealer.....onder de motorkap dat is...dus wie weet ? Dat ding werd ook zo bloed en bloed heet. :( :( :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo zie je maar hoe handig het kan zijn als je ene blusser in je auto hebt, dan hoef je em tenminste niet helemaal te zien wegfikken :(
Anonymous

Dat riep ik dus ook gelijk....in mijn volgende gaat inderdaad een blusser.... :evil:
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Shit!! Da's mooi klote. Sterkte met het verlies van je GT en hopelijk heb je snel een andere.
Moontje Mégane Coupé
Berichten: 945
Lid geworden op: do 2 mei 2002 20:05
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Gecondoleerd..
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

das kl0te man...

sterkte ermee
some people are alive only because it's illegal to kill them
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

RIP :(
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

STOMSTOMSTOM, les 1 is een blusser aan boord !!

Laat het een les zijn voor andere, koop een blusser en leg hem dan ook daadwerkelijk in je auto :evil:
Fransen hebben duidelijk niet de elektriciteit uitgevonden :wink:

Toch is het zwaar naatje als je dit gebeurt :(
Mrtn = Maarten
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

misschien is de wastegate actuator nog goed..

ok sorrie hoor, tis wel klote dit.
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Gecondoleerd.

Tip voor anderen: kijk ook je benzineslang naar de carb eens goed na. En ook die onder bij de drukregelaar.

Daarnaast, het is al vaker gezegd, vervang eens de pakkingen en membraampjes in de carburateur.
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

SUCKS.......
zwaar balen voor je.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

dit is behoorlijk minder,kut voor je dat het is gebeurt maar gelukkig geen persoonlijk letsel.
evengoed behoorlijk minder,pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Gecondoleert ......

Verders heel veel suc6 met hetgeen wat je nu gaat doen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Valt ook nix te verhalen zeker? Shiit man ... wel weer een nieuwe gtt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Ik vind dit echt kloten voor je.
Ik hoop dat je snel een nieuwe 5 hebt.

Als je je eigen wagen ziet uitfikken is ook
het laatste wat je wil, zeker als je er altijd
fanatiek mee bezig bent.

Heel veel sterkte toegewenst van hier uit.

Arjan.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Damn, kl0te man! Suc6 met de afhandeling en het verwerken!
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Gecondoleerd..

zonde echt zonde
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat is toch het laatste wat je iemand toewenst.

Echt klote voor je.

Sterkte
Anonymous

aaaaarrgghhh

veel success met vinden van een nieuwe...

(weer een GT ?)
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 14 nov 2002 9:20, 1 keer totaal gewijzigd.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Suc6 met het verwerken en met het vinden van een nieuwe
Anonymous

Voor de verwerking van ons verlies ('k weet niet of het mag van de moderator... ??) hier de URL waar het kranten artikel te vinden is...
http://members.home.nl/lapbandpage2/thu ... /brand.htm
Anonymous

van mij mag het
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Zo de pest zeg, dat ziet er heftig uit, zo erg had ik het niet verwacht!!!!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gecondoleerd :(

ik weet wel wat mijn kerstkado gaat worden....
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Auauauwww. Kl#te man!

En nog een tipje voor de brandblusser in je auto: Koop een CO2-blusser, en geen goedkope poederblusser. Een aantal mensen hier hebben afgelopen zomer ontdekt wat een naar spul dat poeder is. Een CO2-blusser blust net zo goed, maar richt geen verdere schade aan aan de auto. Worden ook bij alle rally's gebruikt door de veiligheidsmensen.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Matijs schreef:Auauauwww. Kl#te man!

En nog een tipje voor de brandblusser in je auto: Koop een CO2-blusser, en geen goedkope poederblusser. Een aantal mensen hier hebben afgelopen zomer ontdekt wat een naar spul dat poeder is. Een CO2-blusser blust net zo goed, maar richt geen verdere schade aan aan de auto. Worden ook bij alle rally's gebruikt door de veiligheidsmensen.
Dit kan ik niet helemaal met je eens zijn, namelijk een CO2 blusser blust met een errug koud goedje dat de zuurstof verdrijfd en hierdoor de brand blust! Dit betekent dus op de eerste plek, NOOIT! Blussen met een CO2 blusser in een afgesloten ruimte! Dit kan stikkingsverschijnselen tot gevolg hebben (met alle gevlogen van dien). Op de tweede plek, zorg dat je een CO2 blusser goed vasthebt bij het handvat. Als je bijvoorbeeld 2 vingers tegen de spuittuit aan hebt tijden s het spuiten dan vriezen je vingers vast aan het spuitstuk. Verder is dit spul zo koud dat het brandwonden veroorzaakt als je het op je huid krijgt! Dus wel weten wat je doet met een CO2 blusser!

Maar om ff terug te komen op het feit waarom een CO2 blusser wle schade aan je motor toebrengt...Doordat je motor in de fik staat is ie behoorlijk warm! En CO2 is zo koud dat spruitstukken enzo gaan scheuren door het temperatuurverschil! Maar de schade is zeker beter te overzien dan met een poederblusser! Dus je hebt eigenlijk wel gelijk hoor Matijs, maar moes dit ff kwijt! ;)

Verder ook belangrijk, begin niet zomaar te spuiten met een CO2 blusser, want zo'n ding is cht zo leeg! :(
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

ik lees ,dat hij een oliespoor trekt volgens getuigen.
turbo olieslang nie goed aangesloten ???heb jij die turbo nie gedemonteerd met een scheur in als ik me goed herinner???????
tuurlijk ben je nu niks mee,maar toch goed kijken, en nachecken als je iets monteert,voorkomt veel narigheid
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 175165#top
en sterkte kerel
groeten
Anonymous

Klopt , alles heel goed nagekeken en uiteraard proefgedraaid voor ik met het gezin weg ging. Met dat soort zaken ben ik echt heel erg grondig. Maar je hebt gelijk als je zegt dat je niet zo maar moet gaan klooien als je er niet weet wat je doet.
Voor mij geldt altijd check check en dubbelcheck.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Dit is echt balen Willem...:( Sterkte!

Hadden jullie de auto al lang?
En wat zijn de volgende stappen? Weer op zoek naar een 5je, of gaat de voorkeur naar iets anders? Of ben je daar nu nog helemaal niet mee bezig, wat ik overigens erg logisch zou vinden..

Succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Anonymous

Dit was onze tweede R5GTT. Ook een PhaseI gehad uit '86 (die eigenlijk veel sneller was dan deze phaseII).We hadden hem bijna 2 jaar. Ook 2 R11 turbo's gehad. We willen uiteraard wel weer een R5GTT hebben maar eerst maar eens afwachten of de verzekering iets uit wil gaan keren...Heb ik een hard hoofd in.
Plaats reactie