Arthur's F7R LPT: bijna af!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik zou hem ook gewoon afbouwen met de huidige nokkenassen, vermogen krijg je toch al teveel, zou ik liever het geld steken in een goede bak met een goed sper, alles boven de 200pk met een turbo in een 5 is gewoon wielspin met accelereren in de eerste drie versnellingen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jaques das in het frans wat is het verschil nu precies?
tussen willie nok en megane nok?
tussen willie nok en megane nok?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Zo wie zo zijn is het nokprofiel breder, dus is de openingstijd langer. Ik weet niets van de ligthoogte.mark 5t schreef:jaques das in het frans wat is het verschil nu precies?
tussen willie nok en megane nok?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Het nokkenas verhaal is in deze set up gewoon kaka. Bekijk gewoon het totaal plaatje ipv je zorgen te maken over die halve mm meer of minder lift. Ga er gewoon vanuit, hoe stomper de nokkenas, hoe sneller je je max koppel bereikt. Nadeel, het kakt ook weer snel in. Naar mijn bescheiden mening zijn de P-nokkenassen de meest geschikte voor turbo gebruik. Deze zullen 2 a 300 toeren later inkomen maar het bereik is dan weer optimaler.
Er werd nog een bijkomende terechte opmerking gemaakt, namelijk, het vermogen kwijtraken. De ervaring gebied ons te zeggen dat in jouw opstelling de meeste geblazen P's om en bij de 200 adw draaien. Daar is zelfs een kant en klaar programma voor. Zelfs met dit vermogen zwerf je alle kanten van de weg op. Ik kan me best voorstellen dat Jochem moet vechten in die auto, zelfs bij Andy heb ik dit met 176 adw. Het blijft een 5je, vergeet dat niet.
Er werd nog een bijkomende terechte opmerking gemaakt, namelijk, het vermogen kwijtraken. De ervaring gebied ons te zeggen dat in jouw opstelling de meeste geblazen P's om en bij de 200 adw draaien. Daar is zelfs een kant en klaar programma voor. Zelfs met dit vermogen zwerf je alle kanten van de weg op. Ik kan me best voorstellen dat Jochem moet vechten in die auto, zelfs bij Andy heb ik dit met 176 adw. Het blijft een 5je, vergeet dat niet.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
terechte opmerking, alleen is het zo dat de gebruikte bakken (JB-JC5) geen deftig koppel aankunnen...met of zonder sper. Met deftig koppel bedoel ik dan ook alles boven de 300. Ze zullen het wel een tijdje houden maar bij lomp gebruik, trackday of iets dergelijks ga je met een fluwelen voetje moeten rijden.Luco/Alpine-racer schreef:Ik zou hem ook gewoon afbouwen met de huidige nokkenassen, vermogen krijg je toch al teveel, zou ik liever het geld steken in een goede bak met een goed sper, alles boven de 200pk met een turbo in een 5 is gewoon wielspin met accelereren in de eerste drie versnellingen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik laat het ook wel in elkaar zitten
Kant en klare chip is alleen voor P's toch? Ik heb een R met P kop er op...

Kant en klare chip is alleen voor P's toch? Ik heb een R met P kop er op...
ligt het nu aan mij of mis ik een "edit" knop ???
Het programma kan je gebruiken van een P. Dan pas zien wat er eventueel moet aangepast worden. Moet je maar even aanmelden voor april. Je kan ook mijn programma gebruiken maar dan raad ik je toch een andere set zuigers aan.
Het programma kan je gebruiken van een P. Dan pas zien wat er eventueel moet aangepast worden. Moet je maar even aanmelden voor april. Je kan ook mijn programma gebruiken maar dan raad ik je toch een andere set zuigers aan.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lowboost programma van een P en dan maar zien hoe het draait? Tis ook maar 50cc/cilinder verschil dus valt wel mee.
Ik zie wel even, eerst maar eens afbouwen en dan in een auto hangen...
Heeft Henk persé de obd nodig of kan ie em ook tussen de computer pakken?
Ivm inbouw in een niet Clio heb ik de obd namelijk niet...
Ik zie wel even, eerst maar eens afbouwen en dan in een auto hangen...
Heeft Henk persé de obd nodig of kan ie em ook tussen de computer pakken?
Ivm inbouw in een niet Clio heb ik de obd namelijk niet...
Of xr25 oid?
Hee Tutuur,tutuur schreef:Lowboost programma van een P en dan maar zien hoe het draait? Tis ook maar 50cc/cilinder verschil dus valt wel mee.
Ik zie wel even, eerst maar eens afbouwen en dan in een auto hangen...
Heeft Henk persé de obd nodig of kan ie em ook tussen de computer pakken?
Ivm inbouw in een niet Clio heb ik de obd namelijk niet...
Scoor ff van een sloopauto de diagnose stekker
rode draadje + erop
Zwarte draadje massa
Blijft er nog 1tje over die naar ecu moet (moet ff kijken voor pen nr.s)
Heb ik bij mij 5 ook, die kan ik met Clip gewoon uitlezen
Storingen, parameters,alles
Heb er me tps ook mee afgesteld

Stelt niks voor dus
alle draden die van de ecu komendie ik niet gebruikt heb ik opgebost bij de stekker hangen dus dat moet wel goed komen dan 


er is niet heel veel extra gebeurt tot nu toe, ben een donor blok verder aan het demonteren geweest zodat deze naar het oud ijzer kan.
ben ook aan het informeren geweest voor injector rubbers maar nog geen succes.... iemand een part nr. voor mij?
ook is er uit Engeland een downpipe gekomen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... t/foto.jpg[/img]
deze gebruiken heel veel met een turbo ombouw, het viel me echter wel op dat deze dezelfde diameter heeft als de standaard uitlaat
ook heb ik de actuator wat aangepast ivm de verdraaide hoek van de compressor, en tevens het lagerhuis verdraaid zodat de aansluitingen op de goede plek komen en daarna gemonteerd:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... /turbo.jpg[/img]
nu snel weer verder gaan! de helix koppeling, turbo toevoer en afvoerslangen en adapters voor op de compressor zijn onderweg....
ben ook aan het informeren geweest voor injector rubbers maar nog geen succes.... iemand een part nr. voor mij?
ook is er uit Engeland een downpipe gekomen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... t/foto.jpg[/img]
deze gebruiken heel veel met een turbo ombouw, het viel me echter wel op dat deze dezelfde diameter heeft als de standaard uitlaat

ook heb ik de actuator wat aangepast ivm de verdraaide hoek van de compressor, en tevens het lagerhuis verdraaid zodat de aansluitingen op de goede plek komen en daarna gemonteerd:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... /turbo.jpg[/img]
nu snel weer verder gaan! de helix koppeling, turbo toevoer en afvoerslangen en adapters voor op de compressor zijn onderweg....
Injector rubbers. Wat voor kop gebruik jij. Ik neem aan een F7P. Die rubbers voor de injectoren heb ik gewoon via een bosch service punt gekocht. Geen probleem. Bij Revon in Hillegom.
Ik vraag welke kop je gebruikt, want de megane F7R heeft kleinere o-ringen aan de kopzijde. Beide rubbers zijn via revon leverbaar.
Ik vraag welke kop je gebruikt, want de megane F7R heeft kleinere o-ringen aan de kopzijde. Beide rubbers zijn via revon leverbaar.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
F7P kop, er zijn complete kitjes van te leveren, de onderste rubbers moeten 17mm zijn en de bovenste 14,5mm
Tuur, als ik jou was zou ik die compressor naar onder draaien. Dan kom je weg met 1x 90° bocht. Dit gaat echt te warm worden zo tegen het spruitstuk aan. Die downpipe...tjah, ik kende ze en wou ze bewust niet. Gewoon even zelf maken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
sja, ik heb ook al zitten twijfelen hoe ik hem zou doen maar was bang dat ik niet weg zou komen tussen het spruitstuk en de startmotor+ de slangen die daar zitten....
ik heb ook een gemodificeerde gtt actuator die ik evt. kan monteren dus het zou wel kunnen....
zodra ik de flenzen voor op de turbo binnen heb kan ik ook wat makkelijker passen met bochtjes enzo
ik heb van een goede bekende een mooie formule gekregen waarbij je kan uitrekenen bij welke uitlaatdiameter je welk vermogen kunt draaien:
diameter=3.06Xwortel krukas PK.
met deze diameter zou 250pk net aan mogelijk zijn, daarna treed de weerstand in de uitlaatpijp toe....
wellicht in de toekomst wel wat fabrieken maar nu moet het gewoon zsm draaien
ik heb ook een gemodificeerde gtt actuator die ik evt. kan monteren dus het zou wel kunnen....
zodra ik de flenzen voor op de turbo binnen heb kan ik ook wat makkelijker passen met bochtjes enzo

ik heb van een goede bekende een mooie formule gekregen waarbij je kan uitrekenen bij welke uitlaatdiameter je welk vermogen kunt draaien:
diameter=3.06Xwortel krukas PK.
met deze diameter zou 250pk net aan mogelijk zijn, daarna treed de weerstand in de uitlaatpijp toe....
wellicht in de toekomst wel wat fabrieken maar nu moet het gewoon zsm draaien

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
die had ik ook gevonden, daar zitten dan weer geen seal suppert rings en pintle caps bij 
toch maar besteld, dan heb ik de rubbers iig...

toch maar besteld, dan heb ik de rubbers iig...
het word wel weer eens tijd voor een update!
inmiddels staat het blok toch al een stuk meer in elkaar!
ik had een chargecooler set voor een Gtt gekocht via ebay maar deze ga ik toch nog wel een stuk aanpassen.
ook heb ik een throttle body adapter gemaakt voor turbo gebruik, nu nog hopen dat Mark aankomende week tijd over heeft dan kan hij het alu voor me lassen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok005.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok006.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok007.jpg[/img]
het apparaatje die het allemaal leuk gaat maken incl. flenzen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok002.jpg[/img]
aangezien een f7r-710 niet zo'n mooi olieretour vlakje heeft als een f7r-700 en f7p heb ik wat anders gefixt:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok010.jpg[/img]
dit is de olieretour van een volvo 440 turbo die ik na wat aanpas en buigwerk toch aardig netjes pas heb gekregen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok018.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok019.jpg[/img]
toen deze er eenmal goed op zat kon ik ook pas de oliepomp, kappen en carterpan monteren en zit het blok eindelijk dicht
om het vermogen allemaal over te brengen heb ik een Helix paddle besteld welke samen met een Valeo 801015 tot ruim 280 pk zou moeten houden (volgens UK gasten):
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok013.jpg[/img]
na het monteren van de injectoren ben ik verder gegaan met monteren van de fuelrail, slangen, bedrading etc. met dit als resultaat:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok014.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok020.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok016.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok017.jpg[/img]
en ook weer dezelfde opstelling van dynamo als ik nu al heb alleen deze keer met een originele Renault beugel:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok021.jpg[/img]
morgen weer verder knutselen
inmiddels staat het blok toch al een stuk meer in elkaar!
ik had een chargecooler set voor een Gtt gekocht via ebay maar deze ga ik toch nog wel een stuk aanpassen.
ook heb ik een throttle body adapter gemaakt voor turbo gebruik, nu nog hopen dat Mark aankomende week tijd over heeft dan kan hij het alu voor me lassen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok005.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok006.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok007.jpg[/img]
het apparaatje die het allemaal leuk gaat maken incl. flenzen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok002.jpg[/img]
aangezien een f7r-710 niet zo'n mooi olieretour vlakje heeft als een f7r-700 en f7p heb ik wat anders gefixt:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok010.jpg[/img]
dit is de olieretour van een volvo 440 turbo die ik na wat aanpas en buigwerk toch aardig netjes pas heb gekregen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok018.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok019.jpg[/img]
toen deze er eenmal goed op zat kon ik ook pas de oliepomp, kappen en carterpan monteren en zit het blok eindelijk dicht

om het vermogen allemaal over te brengen heb ik een Helix paddle besteld welke samen met een Valeo 801015 tot ruim 280 pk zou moeten houden (volgens UK gasten):
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok013.jpg[/img]
na het monteren van de injectoren ben ik verder gegaan met monteren van de fuelrail, slangen, bedrading etc. met dit als resultaat:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok014.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok020.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok016.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok017.jpg[/img]
en ook weer dezelfde opstelling van dynamo als ik nu al heb alleen deze keer met een originele Renault beugel:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lok021.jpg[/img]
morgen weer verder knutselen

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Lekker knutselwerk hoor! 
Doe ik je niet na!

Doe ik je niet na!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mijn handen jeuken als ik dit zie 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hoezo, doet Arthur het niet goed dan? 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Mooi hoor 
Olieretour van Volvo geleend zo te zien

Olieretour van Volvo geleend zo te zien
B18FT... what else ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nee joh, zo bedoel ik het niet...maar ik wil ook graag met mn eigen (oude C1J) zooi aan de gangWilleon de Zoete schreef:Hoezo, doet Arthur het niet goed dan?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik snapte 'm wel hoor...stond ook een smiley achter...MartijnG schreef:Nee joh, zo bedoel ik het niet...maar ik wil ook graag met mn eigen (oude C1J) zooi aan de gangWilleon de Zoete schreef:Hoezo, doet Arthur het niet goed dan?Ik moet alleen nog ff geduld hebben...

Maar nog geen update Martijn? Of ff te druk met het organiseren van de seizoensopening?
De binnendiameter is 9mm, dit werkt op een Volvo ook dus zou niet weten waarom het hier niet zo werkenGerryTT schreef:Die olie retour, is die niet een beetje te klein? Heb bij mij een grotere diameter genomen.

Bedankt voor de complimenten! Ivm wachten op onderdelen etc. Duurt het zelfs nog lang, hetzelfde met alles zelf maken, mensen verkijken zich er op hoeveel tijd het kost om een flensje te maken ed.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tutuut, nice hoor, ben benieuwd hoe dit af gaat straks 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wachten op delen en dat laatste komt er ook bij inderdaad...morgen gaan de handen weer uit de mouwenWilleon de Zoete schreef: Maar nog geen update Martijn? Of ff te druk met het organiseren van de seizoensopening?

Chargecooler ziet er goed uit trouwens, waar ga je die plaatsen? Op de plek van het luchtfilter?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi