
[Haas' Clio II]Engineprobs?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dat moderne koelmiddel (R134a) is niet zo'n luchtonvriendelijk toch? Bij engelse 21T-club zweren ze bij propaangas als toevoeging. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Iets minder luchtonvriendelijk inderdaad.. het blijft nog kant en klare zooi wat je echt niet binnen moet krijgenMartijn schreef:Dat moderne koelmiddel (R134a) is niet zo'n luchtonvriendelijk toch? Bij engelse 21T-club zweren ze bij propaangas als toevoeging.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Goed bezig daar in Leerdam.
@haas, als je een motortakel moet hebben voor volgend weekend moet je even een gil geven.
@haas, als je een motortakel moet hebben voor volgend weekend moet je even een gil geven.

Project: GTT Blue Sport
nouja, als een koppeling 240k meegaat, vind ik dat niet verkeerd..Martijn schreef:Lekker tempo Haas. De staat van de Clio verbaast me wel wat, koppeling nu al gaar.Verder een nette kar, daar kan je even mee vooruit.

GIL!Gerald schreef:@haas, als je een motortakel moet hebben voor volgend weekend moet je even een gil geven.

bel je vanavond wel ff

Geen idee, het rook niet heel apart, maar misschien is het daarom juist wel zo slecht...Ronald1916V schreef:Iets minder luchtonvriendelijk inderdaad.. het blijft nog kant en klare zooi wat je echt niet binnen moet krijgenMartijn schreef:Dat moderne koelmiddel (R134a) is niet zo'n luchtonvriendelijk toch? Bij engelse 21T-club zweren ze bij propaangas als toevoeging., de oude variant (R12) was helemaal zooi.. dat is niet voor niets aangepast

Wat betreft verdere staat van de auto, als ik het zo zie, heeft ze al wat meegemaakt, maar geen spectaculaire, onveroverkomelijke dingen, dus dat komt allemaal wel goed. Ook precies de reden waarom ik m nu even goed lostrek en alles in orde wil hebben.
zo, sta op het punt om in de auto te springen, weer een lekker dagje sleutelen!
Gister van iemand bij Renault de handleiding motorenrevisie K9K gekregen via de mail. Deze geopend en eigenlijk zonder verder te kijken op print gedrukt. 5 minuten later denk ik, wat is die printer toch lang bezig... ?
Zijn het 232 pagina's oid! De baas ook weer blij

nou, eens kijken hoe ver we komen, de 19 staat in ieder geval fully loaded te wachten
Gister van iemand bij Renault de handleiding motorenrevisie K9K gekregen via de mail. Deze geopend en eigenlijk zonder verder te kijken op print gedrukt. 5 minuten later denk ik, wat is die printer toch lang bezig... ?



nou, eens kijken hoe ver we komen, de 19 staat in ieder geval fully loaded te wachten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Tot zo Haassie 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
gezellig



-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Jouw 19 fully loaded, dat stond ie donderdagavond al.Haas schreef: nou, eens kijken hoe ver we komen, de 19 staat in ieder geval fully loaded te wachten

Project: GTT Blue Sport
nou, net weer terug van mijn Clio. Zo lekker als het vorige week ging, zo matig ging het nu. Het was niet slecht, maar helaas niet kunnen doen wat ik had gewild. Dit vanwege een nogal rare distributieconstructie en een bout die de versnellingsbak niet wilde verlaten en dus met de slijptol vriendelijk is verzocht op te tiefen (vergezeld met een vocabulair scheldwoorden
)
foto's voor geinteresseerden:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009374.jpg[/img]
Het devies voor de Clio II is hetzelfde als een Clio I, de dynamo eerst omhoog trekken!
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009378.jpg[/img]
de krukaspully van de distributie heeft geen spie, wtf?!
Op de krukas zit netje een uitsparing voor de spie... Eens even uitzoeken hoe dat dient te zitten
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009377.jpg[/img]
Volgens mij heeft de nokkenas een nieuwe keerring nodig..
Bout aan de onderzijde van de bak heeft een of andere pooier een keer verrot gedraaid en gedacht, ach, is leuk voor de volgende keer. Nou, daar kwam vriend s.Tol aan de beurt. Bak is eraf, koppeling is inderdaad einde latijn. Ook de turbo is nogal vettig en heeft wat axiale speling, ik gok 0.5mm? Vangt de oliedruk dat op of dat een revisietje waard?
Al met al niet zover gekomen als ik had gehoopt, maar goed, we zijn weer een stapje verder. Op naar volgende week

foto's voor geinteresseerden:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009374.jpg[/img]
Het devies voor de Clio II is hetzelfde als een Clio I, de dynamo eerst omhoog trekken!

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009378.jpg[/img]
de krukaspully van de distributie heeft geen spie, wtf?!

Op de krukas zit netje een uitsparing voor de spie... Eens even uitzoeken hoe dat dient te zitten

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009377.jpg[/img]
Volgens mij heeft de nokkenas een nieuwe keerring nodig..
Bout aan de onderzijde van de bak heeft een of andere pooier een keer verrot gedraaid en gedacht, ach, is leuk voor de volgende keer. Nou, daar kwam vriend s.Tol aan de beurt. Bak is eraf, koppeling is inderdaad einde latijn. Ook de turbo is nogal vettig en heeft wat axiale speling, ik gok 0.5mm? Vangt de oliedruk dat op of dat een revisietje waard?
Al met al niet zover gekomen als ik had gehoopt, maar goed, we zijn weer een stapje verder. Op naar volgende week

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Nou nou lekker aan het klussen!
Boven door de nokkenaspoelie in de kop moet een blokkeerstift in en een stift in het onderblok. Dan moet hij goed staan. Alleen is dat nu te laat denk ik

Boven door de nokkenaspoelie in de kop moet een blokkeerstift in en een stift in het onderblok. Dan moet hij goed staan. Alleen is dat nu te laat denk ik

nee, die had ik er wel instaan voor ik de boel los heb gehaald. Daar let ik altijd wel op! 
maar vind het gewoon zo raar dat er geen spie zit. Ik vind het maar een frotsysteem zo.
Bij de dealer die blokkeerstiften maar eens lenen bij monteren, want nu zat er toch net wat speling op. Lijkt me niet de bedoeling bij het monteren

maar vind het gewoon zo raar dat er geen spie zit. Ik vind het maar een frotsysteem zo.
Bij de dealer die blokkeerstiften maar eens lenen bij monteren, want nu zat er toch net wat speling op. Lijkt me niet de bedoeling bij het monteren

nee....
daar kun je ook met geen mogelijkheid bij, want de multiriempully is ongeveer 18cm in diameter. Verder zat er niets tussen. Gelukkig had ik de handel al geblokkeerd toen ik de multiriempully los wilde draaien, anders had ik mooi staan kijken. Ach, dan nog, de boel gaat toch allemaal los, dus kan dadelijk ook mooi inwendig kijken hoe het allemaal zit.
heb komt wel goed weer in mekaar, maar ik vond het zo vaag. Kijk, op een F7 blokkie zit ook gewoon een spie EN een blokkeermogelijkheid bij je vliegwiel..
daar kun je ook met geen mogelijkheid bij, want de multiriempully is ongeveer 18cm in diameter. Verder zat er niets tussen. Gelukkig had ik de handel al geblokkeerd toen ik de multiriempully los wilde draaien, anders had ik mooi staan kijken. Ach, dan nog, de boel gaat toch allemaal los, dus kan dadelijk ook mooi inwendig kijken hoe het allemaal zit.
heb komt wel goed weer in mekaar, maar ik vond het zo vaag. Kijk, op een F7 blokkie zit ook gewoon een spie EN een blokkeermogelijkheid bij je vliegwiel..
nu ik er over nadenk, heb je daar ook geen reet aan als je niet constant je krukas blijft blokkeren...
zie hier de pully (wat een modderfokker!)
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009375.jpg[/img]
zie hier de pully (wat een modderfokker!)
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009375.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is idd een flinke. Eentje met rubber? tegen het trillen toevallig. Merkteken had je evt. nog wel aan de vliegwielzijde kunnen zetten (al maakt dat voor de verbinding pouly>kukas niet uit).
En bij sommige motoren moet je de krukaspouly (rek)bout ook vervangen. Effe opletten of anders gewoon bestellen.
En bij sommige motoren moet je de krukaspouly (rek)bout ook vervangen. Effe opletten of anders gewoon bestellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ja, gewoon even in verdiepen, dan komt het best goed.
De D-riem loopt ook vanaf de pully ongeveer evenwijdig omhoog naar de spanner en de waterpomp, geeft ook weinig ruimte.
Is geen pully met rubber, in de dynamopully zit een vulkanisch geval wat de schokken op moet nemen bij in/uitschakelen van airco. Althans, heb ik me laten vertellen door de dealer. Daar was een terugroep actie op geweest dacht hij..
De D-riem loopt ook vanaf de pully ongeveer evenwijdig omhoog naar de spanner en de waterpomp, geeft ook weinig ruimte.
Is geen pully met rubber, in de dynamopully zit een vulkanisch geval wat de schokken op moet nemen bij in/uitschakelen van airco. Althans, heb ik me laten vertellen door de dealer. Daar was een terugroep actie op geweest dacht hij..
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, die nieuwere motoren kun je wat moeilijker op tijd zetten als beun de haas...
kötsysteem als je t mij vraagt.
Op 1 van die fotos lijkt op de achtergrond een koets van een vijfje te staan (rechtop)?? Is die te koop misschien?
Turboaxiale speling zou ik wel iets aan doen. maar weet je zeker dat ie axiaal is?
kötsysteem als je t mij vraagt.
Op 1 van die fotos lijkt op de achtergrond een koets van een vijfje te staan (rechtop)?? Is die te koop misschien?
Turboaxiale speling zou ik wel iets aan doen. maar weet je zeker dat ie axiaal is?
* graaft diep in zijn geheugen... *
hmz, wat is ook weer radiaal en axiaal?... hmz, te laat op dit uur. Je kunt het asje van links naar recht duwen, axiaal dus?
hmz, wat is ook weer radiaal en axiaal?... hmz, te laat op dit uur. Je kunt het asje van links naar recht duwen, axiaal dus?
Axiaal is altijd in de lengte van de as, de as zijdelings opzij duwen is radiaal.
Radiale speling mag wel een beetje zijn, maar er moet nog wel wat marge zijn dat de schoepen het slakkenhuis niet kunnen raken.
Radiale speling mag wel een beetje zijn, maar er moet nog wel wat marge zijn dat de schoepen het slakkenhuis niet kunnen raken.
Lekker bezig geweest Konijn
Die scheldkanonade viel best mee
FF een bakkie leut en met frisse moed weer verder


Die scheldkanonade viel best mee

FF een bakkie leut en met frisse moed weer verder

Wil je hem weer terug?canonballman schreef:Op 1 van die fotos lijkt op de achtergrond een koets van een vijfje te staan (rechtop)?? Is die te koop misschien?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
En daar komt ook nog een oliefilm tussen bij het lopen van de motor!Steven schreef: Radiale speling mag wel een beetje zijn, maar er moet nog wel wat marge zijn dat de schoepen het slakkenhuis niet kunnen raken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas schreef:nee, die had ik er wel instaan voor ik de boel los heb gehaald. Daar let ik altijd wel op!
maar vind het gewoon zo raar dat er geen spie zit. Ik vind het maar een frotsysteem zo.
Bij de dealer die blokkeerstiften maar eens lenen bij monteren, want nu zat er toch net wat speling op. Lijkt me niet de bedoeling bij het monteren
Is ook echt een kut systeem zo zonder een spie. Maar ik zou ook idd even het origenele blokkeer gereedschap regelen als je die mogelijkheid hebt. Dan speel je zeker op safe

R5GTT. Drive it like you stole it
Dat was mijn plan al-PAZ- schreef: Is ook echt een %@# systeem zo zonder een spie. Maar ik zou ook idd even het origenele blokkeer gereedschap regelen als je die mogelijkheid hebt. Dan speel je zeker op safe

Net al een belletje gepleegd en het is waarschijnlijk geen probleem

@Abel, ja, das nu een beetje moeilijk voelen bij warme motor

Hij rookt niet overdreven, maar aan de vettigheid te zien, zal hij toch wel wat olie lekken daar.. Misschien maar ff langs de specialist brengen voor wat zekerheid.
hmz, daaar had ik nog niet aan gedacht 
Turbinehuis is kurkdroog! Compressor huis is vettig aan buitenzijde.

Turbinehuis is kurkdroog! Compressor huis is vettig aan buitenzijde.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
nee helaascanonballman schreef:
Op 1 van die fotos lijkt op de achtergrond een koets van een vijfje te staan (rechtop)?? Is die te koop misschien?

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
gister nog een dag driftig bezig geweest... en het zat echt tegen 
Koppeling wilde er niet af, 1 bitje afgebroken en 1 kromgedraaid op die hoerende torx boutjes. Waarom kan dat nou niet gewoon met een zeskant, kutstokbroodvreters
Gelukkig na wat ram en beuk werk en een bak WD40 samen met Jacco toch geslaagd. Koppeling was nog de originele en echt einde latijn, er zat amper nog een groef op de plaat. Drukgroep lagen ook alle veren los in, dus een nieuwe is geen overbodige luxe.
Wilde de kop er nog af halen, maar na 4 pogingen maar gestaakt. Ik krijg m gewoon niet los
Durf er ook niet zo veel kracht meer op te zetten, aangezien het allemal uitwendig torx is. Heb er toch met een halve meter arm aan staan te trekken, maar het wilde niet. Mooi laten zitten 
De aanzuigbuis was ongeveer de helft in diameter geworden (en dus ongeveer 1/3 in doorgang!
) door alle roet en olie (leuk man, EGR
) dus die helemaal schoongemaakt met de flosmethode. Das wel aardig gelukt, denk alleen wel dat ik de EGR eraf haal. Iemand een idee van de consequenties behalve het lampje?
Turbo nog eens goed schoongemaakt en bekeken, maar vond m er nog aardig goed uitzien. Blijft dus mooi zitten
Volgende week de nieuwe onderdelen er maar eens opflatsen en beginnen met inbouwen. Ding moet toch een keer gaan lopen he
Sja, het zit qua gevoel nog niet echt lekker, maar goed, wat niet kapot is, hoeft niet vervangen te worden toch?

Koppeling wilde er niet af, 1 bitje afgebroken en 1 kromgedraaid op die hoerende torx boutjes. Waarom kan dat nou niet gewoon met een zeskant, kutstokbroodvreters

Wilde de kop er nog af halen, maar na 4 pogingen maar gestaakt. Ik krijg m gewoon niet los


De aanzuigbuis was ongeveer de helft in diameter geworden (en dus ongeveer 1/3 in doorgang!


Turbo nog eens goed schoongemaakt en bekeken, maar vond m er nog aardig goed uitzien. Blijft dus mooi zitten

Volgende week de nieuwe onderdelen er maar eens opflatsen en beginnen met inbouwen. Ding moet toch een keer gaan lopen he

Sja, het zit qua gevoel nog niet echt lekker, maar goed, wat niet kapot is, hoeft niet vervangen te worden toch?

zomer 2010
Immer wieder die verdammte Holländer