Geen fonk meer!!!(opgelost)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je krijgt alles kapot.

Bij een RSi is de reparatie daarna alleen iets betaalbaarder.
Een 16v is ook behoorlijk robuust.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

ben ook op zoek naar een spagetti spruit eigenlijk.
maar waarom zijn die nou zo duur in de winkel jo.
iets van 600 euro ofzo.
en hoop dat Menno zover komt met een chip voor een RT.
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Iemand ???
Spruitjes voor RT :)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

RTC-markt

gevraagd en aangeboden ;)
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Kan momenteel aan een
volvo 480 turbo blok komen.
krijg ik die in deze auto?
iemand die dat weet?
aangezien de ophangingen
dezelfde zijn,maar
kom ik rdelijk goed weg met de turbo????
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

denk nou eerst eens na over wat je wil....

brute plannen genoeg, maar doorzettingsvermogen.. :S
je bent echt niet in een week klaar met zoiets als je dat nog nooit gedaan hebt.

maar goed, ik zal een oude, moraalridderige opa zijn... (S)
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Mag hij ook een beetje dromen :lol:

wilde plannen zat, nu nog de know-how en de pegels (0)

geef die RT een trap, koop en 16v, wilde uiterlijk heb je dan al en vermogen toch al gauw 136 pk }:O en direct een beetje een fatsoenlijk interieur met goeie stoelen en mooie vloerbedekking ipv leenbakker bekleding (D)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Heb besloten een 16v blok erin te leggen.
Heb een jonge blok te pakken gekregen.
Maar mn vraag is,hoe zit het met de
aandrijfassen.
Is de onderblok van de RT 1.8 8v hetzelfde als
de 16v onderblok?
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

pas je topictitel ff aan in de eerste post :) het gaat niet echt meer over de oliekering :)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Gerard race GT schreef:Mag hij ook een beetje dromen :lol:

wilde plannen zat, nu nog de know-how en de pegels (0)

geef die RT een trap, koop en 16v, wilde uiterlijk heb je dan al en vermogen toch al gauw 136 pk }:O en direct een beetje een fatsoenlijk interieur met goeie stoelen en mooie vloerbedekking ipv leenbakker bekleding (D)
vergeet het gereedschap niet..........toch ook een vrij belangrijke factor met zulke dingen :) heb ik meerdere malen gemerkt met 1 doppendoosje kom je dr denk ik niet........
R 5 Convertible Rulezz
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

<=Nimma Clio=> schreef:Heb besloten een 16v blok erin te leggen.
Heb een jonge blok te pakken gekregen.
Maar mn vraag is,hoe zit het met de
aandrijfassen.
Is de onderblok van de RT 1.8 8v hetzelfde als
de 16v onderblok?
Nee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Riël schreef:
<=Nimma Clio=> schreef:Heb besloten een 16v blok erin te leggen.
Heb een jonge blok te pakken gekregen.
Maar mn vraag is,hoe zit het met de
aandrijfassen.
Is de onderblok van de RT 1.8 8v hetzelfde als
de 16v onderblok?
Nee.
bijna, maar toch weer anders. Kop past niet
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Volgens mij begrijpen jullie me verkeerd.
Kheb een compleet 16 v blok.
Rt blok gaat er helemaal uit.
Zijn de aansluitingen van de aandrijfassen en
aansluiting van mn schakelarm hetzelfde?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

je wilt 16v compleet met bak en al in je auto leggen als ik het goedbegrijp. schakel systeem zal geen probleem zijn om aan te sluiten. dat is zowat bij alle renault het zelfde. maar of de steekassen gaan passen durf ik niet zeggen
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Passen ook als je de originele RT Ophanining gebruikt. Zet je er 16v draagarmen en ophanging onder moet je 16v assen hebben.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Riël schreef:Passen ook als je de originele RT Ophanining gebruikt. Zet je er 16v draagarmen en ophanging onder moet je 16v assen hebben.
Onzin Riel.

De draagarmen van een 16v zijn gelijk aan die van een 8v. En dus ja, de aandrijfassen zijn gelijk! Bij mij zitten nu ook aandrijfassen van een 16v onder. Past prima 8)

@nimma, ik ben blij dat je eindelijk geluisterd hebt naar hetgene wat je al een .. tig keer is verteld. :wink:
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Frits schreef:
Riël schreef:Passen ook als je de originele RT Ophanining gebruikt. Zet je er 16v draagarmen en ophanging onder moet je 16v assen hebben.
Onzin Riel.

De draagarmen van een 16v zijn gelijk aan die van een 8v. En dus ja, de aandrijfassen zijn gelijk! Bij mij zitten nu ook aandrijfassen van een 16v onder. Past prima 8)

@nimma, ik ben blij dat je eindelijk geluisterd hebt naar hetgene wat je al een .. tig keer is verteld. :wink:
Jep,heb die besluit toch maar genomen.
Dus ga echt voor de boze plannen.
Nokassen,vliegwielen,chipje en misschien een turbokitje.

Heb gezien dat er er ook race inlaatsystemen te krijgen zijn?
Had gezien dat elk cc eigen inlaat had,zoiets??
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

heb je veel geld te besteden?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zijn ze van ee n1.4 dan korter frits?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, alleen die van een willi langer. Verder zijn ze naar mijn weten bij gebruik van een JB bak gelijk.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Vergeet je niet even de remmerij en ophanging mee te nemen met upgraden... :) enne, ik hoop dat je een hoop centen op de bank hebt, kan aardig in de papieren lopen :D
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik zou gewoon alles van de 16v ophanging ombouwen. maarja, draagarmen, schokbrekers, aandrijfassen en dergelijke kosten wel wat. waarom schroef je geen compleet 16v subframe eronder, ben je in een keer klaar. remmen zou je makkelijk kunnen upgraden met bijvoorbeeld sandtler type n schijven en ferodo ds 2500 blokken.

wel een sjiek project, succes ermee :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

subframe en draagarmen zijn exact hetzelfde, niet nodig dus.

schijven van sandtler oid passen ook wel op de naven van je RT, dacht dat de klauwen ook dezelfde waren als van een 16V. Zo niet, ff setje zadels en klauwen scoren.
fusees zou ik gewoon houden, zijn prima, en heb je ook geen nieuwe aandrijfassen nodig. Schokdempers is dan wel tvolgende punt, als je 54 mm fusees hebt, ben je blij, zo niet, dan niet.. :)
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Ik zoek een sloperij in mn ongeving waar ik een volvo 480
turbo blok makkelijk kan vinden.
Weet iemand waar???

Alvast bedankt....
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Dat hangt er vanaf wat je verstaat onder jouw omgeving?

Interessant projectje trouwens, volg het al een tijdje :)

Even wat oude koeien uit de sloot halen:
De RSi heeft op de RT voor, dat ie meer koppel voorhanden heeft op de snelweg, bij 80-120 zal de RSI bijvoorbeeld sneller zijn.
Buiten de snelweg zijn ze zo goed als even snel (maar dat had je al ondervonden)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

480 turbo (D)
Laatst gewijzigd door <=Nimma Clio=> op za 16 sep 2006 7:25, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

<=Nimma Clio=> schreef:Ik zoek een sloperij in mn ongeving waar ik een volvo 480
turbo blok makkelijk kan vinden.
Weet iemand waar???

Alvast bedankt....
wat wordt het nou een 16v blok of een volvo? :~
Velocity
Berichten: 315
Lid geworden op: za 1 apr 2006 17:03

Ik heb ook een 1.6i 8V automaatje, en die wil ik ook sneller gaan maken, maar als ik dat hier zo lees word dat echt duur (als dit echt zo lastig is bij de Fase2 stage1).
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Edward(ForeverYoung) schreef:Dat hangt er vanaf wat je verstaat onder jouw omgeving?

Interessant projectje trouwens, volg het al een tijdje :)

Even wat oude koeien uit de sloot halen:
De RSi heeft op de RT voor, dat ie meer koppel voorhanden heeft op de snelweg, bij 80-120 zal de RSI bijvoorbeeld sneller zijn.
Buiten de snelweg zijn ze zo goed als even snel (maar dat had je al ondervonden)
Bull, de RSi rijdt de RT overal aan stront :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

+Clio16v+ schreef:
<=Nimma Clio=> schreef:Ik zoek een sloperij in mn ongeving waar ik een volvo 480
turbo blok makkelijk kan vinden.
Weet iemand waar???

Alvast bedankt....
wat wordt het nou een 16v blok of een volvo? :~
Wordt een 480 turbo blok.
Over 2 weken gaat die erin.
Alles langs gegaan om te weten dat
dit wel kan en t kan.
Wordt van 120 naar 162 pk gechipt.
Brugje kkomt erin voor frame te verstevigen en
de turbo krijgt een dumpvalve erop.
En dan zal t wel prettig genoeg zijn.
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Hoe mn CO lager te krijgen???
Kheb geen cat eronder op dit moment.
Bij montage van dat komt mn uitlaat te laag
te liggen,waardoor geen drempels op
Hoe kan ik die lager zetten.
Nu is die 1.20 en mag niet meer dan 0.50%
zijn.

Wou alleen wat tips weten....

Alvast bedamkt voor wat reacties....
basje24
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 mei 2006 0:11
Locatie: gelderland

Velocity schreef:Ik heb ook een 1.6i 8V automaatje, en die wil ik ook sneller gaan maken, maar als ik dat hier zo lees word dat echt duur (als dit echt zo lastig is bij de Fase2 stage1).
ik had in mijn clio(2 fase1) ook zo een 1.6 8v en die is eruit gegaan voor een 16v blok (is bijna klaar) en om dat blok sneller te maken kost je heel veel had me er al aardig in verdiept. het zou een hoop geld kosten met een minimale winst
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

<=Nimma Clio=> schreef:Hoe mn CO lager te krijgen???
Kheb geen cat eronder op dit moment.
Bij montage van dat komt mn uitlaat te laag
te liggen,waardoor geen drempels op
Hoe kan ik die lager zetten.
Nu is die 1.20 en mag niet meer dan 0.50%
zijn.

Wou alleen wat tips weten....

Alvast bedamkt voor wat reacties....
Gewoon je kat eronder hangen, anders ga je het waarschijnlijk niet halen....
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Riël schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:Dat hangt er vanaf wat je verstaat onder jouw omgeving?

Interessant projectje trouwens, volg het al een tijdje :)

Even wat oude koeien uit de sloot halen:
De RSi heeft op de RT voor, dat ie meer koppel voorhanden heeft op de snelweg, bij 80-120 zal de RSI bijvoorbeeld sneller zijn.
Buiten de snelweg zijn ze zo goed als even snel (maar dat had je al ondervonden)
Bull, de RSi rijdt de RT overal aan stront :)
Heb met m'n 19 RT 1.8i eens vergeleken met een andere 19, RN 1.8.
Motoren dus hetzelfde als in de Clio RSi en RT 1.8.
De 1.8 was niks sneller, maar ook niks langzamer dan mijn 1.8i (stukje gereden over het industrieterrein, niet boven de 100 geweest)
Ook zelf nog in de RN 1.8 gereden toen, kon geen verschil merken.
Ook hier alleen binnen de bebouwde kom gereden.
Dus ik ga er vanuit dat dat multipoint injectie verhaal alleen op de snelweg verschil maakt.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dan heb je niet goed getest. Zo'n multipuntert doet het serieus ook beter in de tussenacceleraties kan ik je vertellen uit eigen ervaring. (19 vs 19)
Gesloten