Geen fonk meer!!!(opgelost)
Je krijgt alles kapot.
Bij een RSi is de reparatie daarna alleen iets betaalbaarder.
Een 16v is ook behoorlijk robuust.
Bij een RSi is de reparatie daarna alleen iets betaalbaarder.
Een 16v is ook behoorlijk robuust.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
ben ook op zoek naar een spagetti spruit eigenlijk.
maar waarom zijn die nou zo duur in de winkel jo.
iets van 600 euro ofzo.
en hoop dat Menno zover komt met een chip voor een RT.
maar waarom zijn die nou zo duur in de winkel jo.
iets van 600 euro ofzo.
en hoop dat Menno zover komt met een chip voor een RT.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Iemand ???
Spruitjes voor RT
Spruitjes voor RT

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Kan momenteel aan een
volvo 480 turbo blok komen.
krijg ik die in deze auto?
iemand die dat weet?
aangezien de ophangingen
dezelfde zijn,maar
kom ik rdelijk goed weg met de turbo????
volvo 480 turbo blok komen.
krijg ik die in deze auto?
iemand die dat weet?
aangezien de ophangingen
dezelfde zijn,maar
kom ik rdelijk goed weg met de turbo????
denk nou eerst eens na over wat je wil....
brute plannen genoeg, maar doorzettingsvermogen..
je bent echt niet in een week klaar met zoiets als je dat nog nooit gedaan hebt.
maar goed, ik zal een oude, moraalridderige opa zijn...
brute plannen genoeg, maar doorzettingsvermogen..

je bent echt niet in een week klaar met zoiets als je dat nog nooit gedaan hebt.
maar goed, ik zal een oude, moraalridderige opa zijn...

-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Mag hij ook een beetje dromen
wilde plannen zat, nu nog de know-how en de pegels
geef die RT een trap, koop en 16v, wilde uiterlijk heb je dan al en vermogen toch al gauw 136 pk
en direct een beetje een fatsoenlijk interieur met goeie stoelen en mooie vloerbedekking ipv leenbakker bekleding 

wilde plannen zat, nu nog de know-how en de pegels

geef die RT een trap, koop en 16v, wilde uiterlijk heb je dan al en vermogen toch al gauw 136 pk


Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Heb besloten een 16v blok erin te leggen.
Heb een jonge blok te pakken gekregen.
Maar mn vraag is,hoe zit het met de
aandrijfassen.
Is de onderblok van de RT 1.8 8v hetzelfde als
de 16v onderblok?
Heb een jonge blok te pakken gekregen.
Maar mn vraag is,hoe zit het met de
aandrijfassen.
Is de onderblok van de RT 1.8 8v hetzelfde als
de 16v onderblok?
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
pas je topictitel ff aan in de eerste post
het gaat niet echt meer over de oliekering 


vergeet het gereedschap niet..........toch ook een vrij belangrijke factor met zulke dingenGerard race GT schreef:Mag hij ook een beetje dromen![]()
wilde plannen zat, nu nog de know-how en de pegels![]()
geef die RT een trap, koop en 16v, wilde uiterlijk heb je dan al en vermogen toch al gauw 136 pken direct een beetje een fatsoenlijk interieur met goeie stoelen en mooie vloerbedekking ipv leenbakker bekleding

R 5 Convertible Rulezz
Nee.<=Nimma Clio=> schreef:Heb besloten een 16v blok erin te leggen.
Heb een jonge blok te pakken gekregen.
Maar mn vraag is,hoe zit het met de
aandrijfassen.
Is de onderblok van de RT 1.8 8v hetzelfde als
de 16v onderblok?
bijna, maar toch weer anders. Kop past nietRiël schreef:Nee.<=Nimma Clio=> schreef:Heb besloten een 16v blok erin te leggen.
Heb een jonge blok te pakken gekregen.
Maar mn vraag is,hoe zit het met de
aandrijfassen.
Is de onderblok van de RT 1.8 8v hetzelfde als
de 16v onderblok?
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Volgens mij begrijpen jullie me verkeerd.
Kheb een compleet 16 v blok.
Rt blok gaat er helemaal uit.
Zijn de aansluitingen van de aandrijfassen en
aansluiting van mn schakelarm hetzelfde?
Kheb een compleet 16 v blok.
Rt blok gaat er helemaal uit.
Zijn de aansluitingen van de aandrijfassen en
aansluiting van mn schakelarm hetzelfde?
je wilt 16v compleet met bak en al in je auto leggen als ik het goedbegrijp. schakel systeem zal geen probleem zijn om aan te sluiten. dat is zowat bij alle renault het zelfde. maar of de steekassen gaan passen durf ik niet zeggen
R5GTT. Drive it like you stole it
Passen ook als je de originele RT Ophanining gebruikt. Zet je er 16v draagarmen en ophanging onder moet je 16v assen hebben.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Onzin Riel.Riël schreef:Passen ook als je de originele RT Ophanining gebruikt. Zet je er 16v draagarmen en ophanging onder moet je 16v assen hebben.
De draagarmen van een 16v zijn gelijk aan die van een 8v. En dus ja, de aandrijfassen zijn gelijk! Bij mij zitten nu ook aandrijfassen van een 16v onder. Past prima

@nimma, ik ben blij dat je eindelijk geluisterd hebt naar hetgene wat je al een .. tig keer is verteld.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Jep,heb die besluit toch maar genomen.Frits schreef:Onzin Riel.Riël schreef:Passen ook als je de originele RT Ophanining gebruikt. Zet je er 16v draagarmen en ophanging onder moet je 16v assen hebben.
De draagarmen van een 16v zijn gelijk aan die van een 8v. En dus ja, de aandrijfassen zijn gelijk! Bij mij zitten nu ook aandrijfassen van een 16v onder. Past prima
@nimma, ik ben blij dat je eindelijk geluisterd hebt naar hetgene wat je al een .. tig keer is verteld.
Dus ga echt voor de boze plannen.
Nokassen,vliegwielen,chipje en misschien een turbokitje.
Heb gezien dat er er ook race inlaatsystemen te krijgen zijn?
Had gezien dat elk cc eigen inlaat had,zoiets??
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
heb je veel geld te besteden?
Zijn ze van ee n1.4 dan korter frits?
nee, alleen die van een willi langer. Verder zijn ze naar mijn weten bij gebruik van een JB bak gelijk.
Vergeet je niet even de remmerij en ophanging mee te nemen met upgraden...
enne, ik hoop dat je een hoop centen op de bank hebt, kan aardig in de papieren lopen 


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik zou gewoon alles van de 16v ophanging ombouwen. maarja, draagarmen, schokbrekers, aandrijfassen en dergelijke kosten wel wat. waarom schroef je geen compleet 16v subframe eronder, ben je in een keer klaar. remmen zou je makkelijk kunnen upgraden met bijvoorbeeld sandtler type n schijven en ferodo ds 2500 blokken.
wel een sjiek project, succes ermee
wel een sjiek project, succes ermee

subframe en draagarmen zijn exact hetzelfde, niet nodig dus.
schijven van sandtler oid passen ook wel op de naven van je RT, dacht dat de klauwen ook dezelfde waren als van een 16V. Zo niet, ff setje zadels en klauwen scoren.
fusees zou ik gewoon houden, zijn prima, en heb je ook geen nieuwe aandrijfassen nodig. Schokdempers is dan wel tvolgende punt, als je 54 mm fusees hebt, ben je blij, zo niet, dan niet..
schijven van sandtler oid passen ook wel op de naven van je RT, dacht dat de klauwen ook dezelfde waren als van een 16V. Zo niet, ff setje zadels en klauwen scoren.
fusees zou ik gewoon houden, zijn prima, en heb je ook geen nieuwe aandrijfassen nodig. Schokdempers is dan wel tvolgende punt, als je 54 mm fusees hebt, ben je blij, zo niet, dan niet..

-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Ik zoek een sloperij in mn ongeving waar ik een volvo 480
turbo blok makkelijk kan vinden.
Weet iemand waar???
Alvast bedankt....
turbo blok makkelijk kan vinden.
Weet iemand waar???
Alvast bedankt....
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Dat hangt er vanaf wat je verstaat onder jouw omgeving?
Interessant projectje trouwens, volg het al een tijdje
Even wat oude koeien uit de sloot halen:
De RSi heeft op de RT voor, dat ie meer koppel voorhanden heeft op de snelweg, bij 80-120 zal de RSI bijvoorbeeld sneller zijn.
Buiten de snelweg zijn ze zo goed als even snel (maar dat had je al ondervonden)
Interessant projectje trouwens, volg het al een tijdje

Even wat oude koeien uit de sloot halen:
De RSi heeft op de RT voor, dat ie meer koppel voorhanden heeft op de snelweg, bij 80-120 zal de RSI bijvoorbeeld sneller zijn.
Buiten de snelweg zijn ze zo goed als even snel (maar dat had je al ondervonden)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
480 turbo 

Laatst gewijzigd door <=Nimma Clio=> op za 16 sep 2006 7:25, 1 keer totaal gewijzigd.
wat wordt het nou een 16v blok of een volvo?<=Nimma Clio=> schreef:Ik zoek een sloperij in mn ongeving waar ik een volvo 480
turbo blok makkelijk kan vinden.
Weet iemand waar???
Alvast bedankt....

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Bull, de RSi rijdt de RT overal aan strontEdward(ForeverYoung) schreef:Dat hangt er vanaf wat je verstaat onder jouw omgeving?
Interessant projectje trouwens, volg het al een tijdje![]()
Even wat oude koeien uit de sloot halen:
De RSi heeft op de RT voor, dat ie meer koppel voorhanden heeft op de snelweg, bij 80-120 zal de RSI bijvoorbeeld sneller zijn.
Buiten de snelweg zijn ze zo goed als even snel (maar dat had je al ondervonden)

-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Wordt een 480 turbo blok.+Clio16v+ schreef:wat wordt het nou een 16v blok of een volvo?<=Nimma Clio=> schreef:Ik zoek een sloperij in mn ongeving waar ik een volvo 480
turbo blok makkelijk kan vinden.
Weet iemand waar???
Alvast bedankt....
Over 2 weken gaat die erin.
Alles langs gegaan om te weten dat
dit wel kan en t kan.
Wordt van 120 naar 162 pk gechipt.
Brugje kkomt erin voor frame te verstevigen en
de turbo krijgt een dumpvalve erop.
En dan zal t wel prettig genoeg zijn.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Hoe mn CO lager te krijgen???
Kheb geen cat eronder op dit moment.
Bij montage van dat komt mn uitlaat te laag
te liggen,waardoor geen drempels op
Hoe kan ik die lager zetten.
Nu is die 1.20 en mag niet meer dan 0.50%
zijn.
Wou alleen wat tips weten....
Alvast bedamkt voor wat reacties....
Kheb geen cat eronder op dit moment.
Bij montage van dat komt mn uitlaat te laag
te liggen,waardoor geen drempels op
Hoe kan ik die lager zetten.
Nu is die 1.20 en mag niet meer dan 0.50%
zijn.
Wou alleen wat tips weten....
Alvast bedamkt voor wat reacties....
ik had in mijn clio(2 fase1) ook zo een 1.6 8v en die is eruit gegaan voor een 16v blok (is bijna klaar) en om dat blok sneller te maken kost je heel veel had me er al aardig in verdiept. het zou een hoop geld kosten met een minimale winstVelocity schreef:Ik heb ook een 1.6i 8V automaatje, en die wil ik ook sneller gaan maken, maar als ik dat hier zo lees word dat echt duur (als dit echt zo lastig is bij de Fase2 stage1).
Gewoon je kat eronder hangen, anders ga je het waarschijnlijk niet halen....<=Nimma Clio=> schreef:Hoe mn CO lager te krijgen???
Kheb geen cat eronder op dit moment.
Bij montage van dat komt mn uitlaat te laag
te liggen,waardoor geen drempels op
Hoe kan ik die lager zetten.
Nu is die 1.20 en mag niet meer dan 0.50%
zijn.
Wou alleen wat tips weten....
Alvast bedamkt voor wat reacties....
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Heb met m'n 19 RT 1.8i eens vergeleken met een andere 19, RN 1.8.Riël schreef:Bull, de RSi rijdt de RT overal aan strontEdward(ForeverYoung) schreef:Dat hangt er vanaf wat je verstaat onder jouw omgeving?
Interessant projectje trouwens, volg het al een tijdje![]()
Even wat oude koeien uit de sloot halen:
De RSi heeft op de RT voor, dat ie meer koppel voorhanden heeft op de snelweg, bij 80-120 zal de RSI bijvoorbeeld sneller zijn.
Buiten de snelweg zijn ze zo goed als even snel (maar dat had je al ondervonden)
Motoren dus hetzelfde als in de Clio RSi en RT 1.8.
De 1.8 was niks sneller, maar ook niks langzamer dan mijn 1.8i (stukje gereden over het industrieterrein, niet boven de 100 geweest)
Ook zelf nog in de RN 1.8 gereden toen, kon geen verschil merken.
Ook hier alleen binnen de bebouwde kom gereden.
Dus ik ga er vanuit dat dat multipoint injectie verhaal alleen op de snelweg verschil maakt.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)