ACT: Clio I
De bevestigingspunten van een 16v bumper komen overeen met die van een normale clio. Alleen als je hem dus zo bevestigd steekt hij 3cm uit, maar als je de bevestigingspunten aanpast (wat ik dus heb gedaan), kun je hem zo krijgen dat ie past.
AlbertG
AlbertG
heeft een 16v nou wel bredere achterschermen dan een rsi of niet??LotuzClioWilliams schreef:Hoezo dat dan? Ik kan me voorstellen dat je iets snellers wilt, maar is een motortransplantatie geen optie? Of wil je nu ook de brede voor- en achterschermen?Clio-Power schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/x1pT ... 5MKbF3.jpg[/img]
Het staat vast, ze gaat de deur uit. Nu nog opzoek naar een goeie 16V.
Ben toch wel erg benieuwd hiernaar. Anders krijg ik waarschijnlijk nog een groot twijfel moment.

[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Voor zover ik weet, heeft de RSI gewone achterschermen. Alleen de 16v en Williams hebben de brede achterschermen.
heeft niet iemand ff snel twee foto's ter vergelijking??
Want ik meende altijd al dat de 16v iets breder was. Maar ik had me de laatste weken toch voorgenomen dat dit vast niet waar was.
Nu krijg ik toch weer twijfel momentjes of ik niet toch maar een 16v ga kopen.
Want ik meende altijd al dat de 16v iets breder was. Maar ik had me de laatste weken toch voorgenomen dat dit vast niet waar was.
Nu krijg ik toch weer twijfel momentjes of ik niet toch maar een 16v ga kopen.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Hierop kun je de ronding van het achterscherm wel zien.
[img]http://www.lotuz4life.speedlinq.com/WilliamsB.JPG[/img]
[img]http://www.lotuz4life.speedlinq.com/WilliamsLaser2.JPG[/img]
Die is bij de "gewone" Clio's een stuk minder. Daarom is het niet slechts een kwestie van voorschermen en motorkap verwisselen om dezelfde body als de 16v/Williams te krijgen.
[img]http://www.lotuz4life.speedlinq.com/WilliamsB.JPG[/img]
[img]http://www.lotuz4life.speedlinq.com/WilliamsLaser2.JPG[/img]
Die is bij de "gewone" Clio's een stuk minder. Daarom is het niet slechts een kwestie van voorschermen en motorkap verwisselen om dezelfde body als de 16v/Williams te krijgen.
mmm, k*t dus.
Nou maar efkes goed nadenken wat ik ga doen.
Nou maar efkes goed nadenken wat ik ga doen.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Is toch niet zo moeilijk? Gewoon een Williams kopen. 
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/x1pT ... 1ltAg8.jpg[/img]
Hier dan je het ook op zien dat ze niet zo breed zijn als een 16V of een Willy.
Als je deze trouwens wilt hebben??? => pm
Willy? Hebbe, Hebbe, Hebbe...
Hier dan je het ook op zien dat ze niet zo breed zijn als een 16V of een Willy.
Als je deze trouwens wilt hebben??? => pm
Willy? Hebbe, Hebbe, Hebbe...
Laatst gewijzigd door Wouter op di 11 apr 2006 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Als je de rsi erop in neemt, en niet teveel bij vraagt.LotuzClioWilliams schreef:Is toch niet zo moeilijk? Gewoon een Williams kopen.
Kunnen we vast handel doen.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ehm.... nee, toch maar niet. Dat zou ik misschien overwegen als ik financieel in de knel zou zitten, maar aangezien dat niet zo is, blijf ik toch liever in m'n Williams rijden.Sjoerd B schreef:Als je de rsi erop in neemt, en niet teveel bij vraagt.LotuzClioWilliams schreef:Is toch niet zo moeilijk? Gewoon een Williams kopen.
Kunnen we vast handel doen.

Heb je niks anders te doen dan in elk topic je clio aan te prijzen??Clio-Power schreef:Geen Willy heb ik maar wel een kant en klare 1.4S
Want jou 1.4s heeft geen bredere achterschermen, en dat zou de enigste reden zijn om m'n rsi weg te doen.
Misschien is http://www.marktplaats.nl iets voor jou

[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Jammer dat het vervangen van de achterschermen zoveel kost. Zou het niet mogelijk zijn om jouw achterschermen wat uit te rollen zodat ze wat breder tonen? Niet helemaal hetzelfde resultaat, maar misschien ook mooi.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik dacht dat een RSI ook wel aardig meekwam in het verkeer. Dacht zoiets gelezen te hebben in een artikel over verschillende sportieve Clio's dat op dit forum weleens de revue is gepasseerd.
met een goed Sje kun je ook redelijk meekomen hoor 
goed, tis geen peekaamonster, maar dan nog...
Met een RSi heb je idd wat meer peut onder je poot, maar goed, das ook een stukkie dorstiger en duurder. Tis net wat je wil...
Daarnaast is een RSi een stuk zeldzamer, dus reserveonderdelen zijn ook wat lastiger te doen dan bijv een 16V die legio liggen...
Ben niet negatief, alleen ff wat dingen op een rijtje zetten
De rsi's die ik gereden heb, waren stuk voor stuk leuk om in te rijden, lekker vlot. Het blijven echter geen asfaltkrullers...

goed, tis geen peekaamonster, maar dan nog...
Met een RSi heb je idd wat meer peut onder je poot, maar goed, das ook een stukkie dorstiger en duurder. Tis net wat je wil...
Daarnaast is een RSi een stuk zeldzamer, dus reserveonderdelen zijn ook wat lastiger te doen dan bijv een 16V die legio liggen...
Ben niet negatief, alleen ff wat dingen op een rijtje zetten

M'n broertje heeft een RSI en ik rijdt zelf een 16v, de RSI blijft mij redelijk bij tot de 4000 toeren dan schiet de 16v weg en komt de RSI niet meer dichterbij.
Dus die 30 pk meer heeft echt wel meerwaarde.
Dus die 30 pk meer heeft echt wel meerwaarde.
zou wel slecht zijn als het andersom was.. dan voel je je genaaidARNO16V schreef:M'n broertje heeft een RSI en ik rijdt zelf een 16v, de RSI blijft mij redelijk bij tot de 4000 toeren dan schiet de 16v weg en komt de RSI niet meer dichterbij.
Dus die 30 pk meer heeft echt wel meerwaarde.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ff een vraagje. Ik ben bezig met het aansluiten van mijn mistlichten. De linker doet het niet, nou oké ff lampje vervangen misschien is dat het. Maarrrr de auto is uit elkaar geweest en weer in elkaar gezet en nu is van de schakelaar in de auto deze stand (rechtop dus): I aan (ipv uit) en deze stand (schuin dus): / uit (ipv aan). Kan ik dit makkelijk weer in orde krijgen? En zo ja...hoe?
Dan kan ik verder hier
Thanks alvast


Thanks alvast

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
je schakelaar ff los halen en dan 180 graden draaien en weer monteren
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Weet iemand of de ruiten van de portieren in verschillende tinten geleverd zijn? Ik wil de ruit van het bestuurdersportier vervangen vanwege wat krasjes in het glas. Als iedere Clio I dezelfde tint heeft, maakt dat de zoektocht een stuk makkelijker.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 9 apr 2006 13:30
Ik moet volgende week mijn auto laten keuren en heb een aantal onderdelen opgeschreven die ik moet vervangen. Heeft iemand van jullie een id hoeveel me dat ongeveer zal gaan kosten?
2 lagers
2 Ruitenwissers
Ashoes
Stuurhuisstang
Veer (voor)
-----------------------------
Alvast bedankt.
2 lagers
2 Ruitenwissers
Ashoes
Stuurhuisstang
Veer (voor)
-----------------------------
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Op http://www.hbase.nl kun je een idee van de onderdelenprijzen krijgen.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Zit er trouwens verschil tussen een ruit die electrisch bediend is en eentje die handmatig bediend is?LotuzClioWilliams schreef:Weet iemand of de ruiten van de portieren in verschillende tinten geleverd zijn? Ik wil de ruit van het bestuurdersportier vervangen vanwege wat krasjes in het glas. Als iedere Clio I dezelfde tint heeft, maakt dat de zoektocht een stuk makkelijker.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
zo ver ik weet zijn alle getinte ruiten het zelfde zowel hand als elec.
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Okee, nu dus nog weten of alle ruiten qua tint gelijk zijn.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
goed lezen 

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik lees dat ruiten die getint zijn, passen in portieren met zowel een electrische bediening als handmatige bediening. Ik lees niet dat alle Clio I ruiten dezelfde tint hebben. Dus de ene ruit zou helder kunnen zijn en de andere ruit getint. Maar als jij bedoelt dat alle Clio I ruiten dezelfde tint hebben, dan is m'n vraag beantwoord en kan ik op zoek gaan naar een nette ruit.Jordi - Clio 16V schreef:zo ver ik weet zijn alle getinte ruiten het zelfde zowel hand als elec.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat zal wel te maken hebben met et interieur. De luxe ervan. Weet alleen niet wat bij wat hoort 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Kent iemand deze S toevallig?
Clio S
En deze? Ik ga er vanuit dat het ook een S is, maar weet het niet zeker:
Clio S?
Ook kwam ik er vandaag achter dat op de RDW niet bij alle S-jes ook daadwerkelijk Clio 1.4 S staat. Er wil ook nog weleens staan 1.4 RN. Is dit bekend en weten jullie misschien wat dit betekent?
Clio S
En deze? Ik ga er vanuit dat het ook een S is, maar weet het niet zeker:
Clio S?
Ook kwam ik er vandaag achter dat op de RDW niet bij alle S-jes ook daadwerkelijk Clio 1.4 S staat. Er wil ook nog weleens staan 1.4 RN. Is dit bekend en weten jullie misschien wat dit betekent?