ACT: Algemeen Chat Topic deel 2
Ik heb hem opzich voor tijdens het werk niet nodig. Ik moet er wel steeds mee naar klanten op verschillende locaties. Zit in de detachering.
Mag ik nou wel onder de noemer kantoorpik door?

Milieutechnisch is het beter dat ik met leasel naar de klant ga. Dit als ik kijk naar wat het alternatief is. Bovendien is het voor mij financieeltechnisch ook een stuk beter maar daar ging deze discussie niet over
*edit*
Jullie worden allebei oud
Mag ik nou wel onder de noemer kantoorpik door?

Milieutechnisch is het beter dat ik met leasel naar de klant ga. Dit als ik kijk naar wat het alternatief is. Bovendien is het voor mij financieeltechnisch ook een stuk beter maar daar ging deze discussie niet over

*edit*
Jullie worden allebei oud

Laatst gewijzigd door Tim op di 25 nov 2008 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Car: MB
Je snapt wel wat ik bedoel waarschijnlijk. Als jij er veel mee op pad moet is het niet zo gek natuurlijk. En dat het financieel aantrekkelijk is is nou juist het probleem 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hehe, nee snap precies wat je bedoeld.
Als ik mij even persoonlijk als voorbeeld zou nemen. Ik heb voordat ik met m'n leasel naar klanten ging met m'n Megane Coupe gereden, 5 dagen per week naar Naarden/Bussum en een aantal maanden naar Soesterberg. Iedere dag een pokkestuk dus voor de baas.
Dan is een auto niet een must maar het hoofddoel is wel dat ik hem voor het werk gebruik. Geen leasel zou betekenen dat als ik een probleem heb met de auto dat ik niet kan werken. Zit ook niet altijd op een vaste locatie.
Als ik hier bij de gemeente in Zwolle zou werken dan zou een leasel echt overdreven zijn en volslagen niet nodig
Als ik mij even persoonlijk als voorbeeld zou nemen. Ik heb voordat ik met m'n leasel naar klanten ging met m'n Megane Coupe gereden, 5 dagen per week naar Naarden/Bussum en een aantal maanden naar Soesterberg. Iedere dag een pokkestuk dus voor de baas.
Dan is een auto niet een must maar het hoofddoel is wel dat ik hem voor het werk gebruik. Geen leasel zou betekenen dat als ik een probleem heb met de auto dat ik niet kan werken. Zit ook niet altijd op een vaste locatie.
Als ik hier bij de gemeente in Zwolle zou werken dan zou een leasel echt overdreven zijn en volslagen niet nodig

Dat is wel triest ja... Rijden = Dokken, simpel.WouterW schreef:ik heb ook genoeg collega's die allerlei rare fratsen moeten uithalen en nep-afspraken in hun agende zetten om zo maar geen prive-km te hoeven schrijven.....
-
- Moderator
Effe een mailtje naar de belastingdienst danWouterW schreef:ik heb ook genoeg collega's die allerlei rare fratsen moeten uithalen en nep-afspraken in hun agende zetten om zo maar geen prive-km te hoeven schrijven.....
Vandaar ook dat er steeds meer mensen streng worden gecontroleerd en nog een paar jaar bijtelling moeten terug betalen...WouterW schreef:ik heb ook genoeg collega's die allerlei rare fratsen moeten uithalen en nep-afspraken in hun agende zetten om zo maar geen prive-km te hoeven schrijven.....

En maar klagen

Leasecontracten duurder maken... Heeft dat zin?

Dan gaan de bedrijven auto's kopen en geldt voor de werknemer nogsteeds hetzelfde principe qua bijtelling

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Moderator
Ik zeg niet dat ze de contracten duurder moeten maken. Ik zeg dat ze (de overheid) een lease auto duurder (minder aantrekkelijk) moeten maken.Jacco Osté schreef: Leasecontracten duurder maken... Heeft dat zin?
Dan gaan de bedrijven auto's kopen en geldt voor de werknemer nogsteeds hetzelfde principe qua bijtelling
Dat is nog niet zo makkelijk als het lijktWouterW schreef:strenger op controleren, maar ja als iemand er een schijn km-registratie op nahoud....

Een hoop mensen vergissen zich daar in

Neem van de zomer de actie bij de grens, hoop mensen hadden dit echt niet verwacht...

Simpele controle van kenteken bij de supermarkt, leg de km-administratie er maar naast...
Dat doen ze nu toch al? Bijtelling omhoog, auto's een energielabel geven. Ik blijf uiteindelijk hetzelfde betalen omdat mijn auto in de B-klasse valt en daardoor 20% bijtelling houdt. Auto's die meer uitstoten zitten met 25% bijtelling.
Verkeerd geinterpreteerd, excuus...Tom schreef:Ik zeg niet dat ze de contracten duurder moeten maken. Ik zeg dat ze (de overheid) een lease auto duurder (minder aantrekkelijk) moeten maken.Jacco Osté schreef: Leasecontracten duurder maken... Heeft dat zin?
Meer bijtelling (o.a.) dus... Nog minder verkoop van nieuwe auto's, nog meer economie naar zn grootje... Ook niet handig

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als de belastingdienst dan ook alle flitsboetes en trajectcontrole metingen kan gebruiken en genoeg mensen heeft kan je aardig wat mensen pakken idd.Jacco Osté schreef:Dat is nog niet zo makkelijk als het lijktWouterW schreef:strenger op controleren, maar ja als iemand er een schijn km-registratie op nahoud....
Een hoop mensen vergissen zich daar in
Neem van de zomer de actie bij de grens, hoop mensen hadden dit echt niet verwacht...![]()
Simpele controle van kenteken bij de supermarkt, leg de km-administratie er maar naast...
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tuurlijk, maar Tom heeft wel gelijk...Tim_Coupe schreef:Dat doen ze nu toch al? Bijtelling omhoog, auto's een energielabel geven. Ik blijf uiteindelijk hetzelfde betalen omdat mijn auto in de B-klasse valt en daardoor 20% bijtelling houdt. Auto's die meer uitstoten zitten met 25% bijtelling.
Het is belachelijk goedkoop een auto van de zaak
We worden meer in de gaten gehouden dan we willen wetenWouterW schreef:Als de belastingdienst dan ook alle flitsboetes en trajectcontrole metingen kan gebruiken en genoeg mensen heeft kan je aardig wat mensen pakken idd.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
En de mensen die dan echt niet prive rijden?WouterW schreef:strenger op controleren, maar ja als iemand er een schijn km-registratie op nahoud....
gewoon iedereen belasten voor minimaal 5000 prive km bijvoorbeeld.
Ik rij geen km prive met de Patrol en de bijtellingsregeling is waardeloos, ook voor een auto van bv 8 jaar oud betaal je de volle bijtelling

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Blij dat ik twee '85's voor de deur heb staan...val ik toch nog mooi binnen die regeling 
(edit, die 25 jaar rekenen ze vanaf het originele bouwjaar toch? En niet het ingevoerde jaar?)

(edit, die 25 jaar rekenen ze vanaf het originele bouwjaar toch? En niet het ingevoerde jaar?)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dat zou dan uitsluitend de inkomsten aan BTW zijn, want de normale accijnzen zijn een vast bedrag per liter, geloof ik... Is ook aanzienlijk, trouwens.
Maar reken er maar op dat we over een aantal jaren brandstofprijzen hebben die boven de 2 euro per liter zitten. Da's een kwestie van tijd.
Maar reken er maar op dat we over een aantal jaren brandstofprijzen hebben die boven de 2 euro per liter zitten. Da's een kwestie van tijd.
een kleine 2 weken geleden was het hier hetzelfde liedje. De inkomsten van de accijnzen op brandstof gingen zienderogen achteruit waardoor de handhaving van de begroting in het gedrang kwam. Er moest dan maar ergens 300 miljoen vandaan komen die door de belastingbetaler moest opgehoest worden. Toen kwam het voorstel om een extra tax te heffen op vliegtuigbrandstof en tickets. Alsof die sector nog niet genoeg getroffen was. Gelukkig werd dit ook van tafel geveegd door het parlement.
Je mag het draaien en keren wat je wil, betalen doen we toch. En dat de brandstofprijs boven de 2 euro gaat komen, daar kan je gewoon op wachten. Kwestie van tijd.
Je mag het draaien en keren wat je wil, betalen doen we toch. En dat de brandstofprijs boven de 2 euro gaat komen, daar kan je gewoon op wachten. Kwestie van tijd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
In Nederland hebben ze wel extra vliegtax in het leven geroepen... Ik vlieg daarom liever via Dusseldorf of Belgie. En het is nog een stuk beter bereikbaar ook! Met als gevolg dat de Nederlandse economie minder gestimuleerd wordt. Maar er zal wel over nagedacht zijn... 

wij hebben die tax ook, maar er zou nog een extra tax bijkomen. Zo eentje die ze erbij getoverd hadden om toch maar in de lijn te blijven van de voorziene begroting. Moet je nagaan dat het een paniekreactie is, 300 miljoen te kort op de begroting. Alsof er nergens anders geld te halen valt ! En het gaat er echt niet op verbeteren de komende jaren, het is niet voor niks dat men van een recesie spreekt.
Jesse Helms zou vervangen kunnen worden door Wouter Bos...Bill Hicks schreef:“There ain’t no f—deficit, it’s a f—lie and it’s a f—illusion in the first place. But you wanna end it, you wanna end it, legalize pot: biggest cash crop in America. Deficit’s gone. But I am so sick of hearing about, ‘Well, your leaders misspent your hard-earned tax dollars, so you the people, now have to tighten your belts … because we, your leaders, misspent your money.’ You know what would make tightening my belt a little easier? If I could tighten it around Jesse Helms’s scrawny little chicken-neck. … I’d tighten my belt if that were the case. I’d eat bologna for a week. … I’d sacrifice.”

-
- Moderator
Die bijtellingsregeling is overigens ook maar een beetje BS volgens mij. Als je 1 gram teveel CO2 uitstoot kom je in een andere klasse terecht. Op de eerste plaats niet helemaal eerlijk tov de autofabrikanten en op de tweede plaats draait het leven niet alleen om CO2.
-
Dat heb ik dus, auto met een b-label maar 1 gram teveel uitstootTom schreef:Die bijtellingsregeling is overigens ook maar een beetje BS volgens mij. Als je 1 gram teveel CO2 uitstoot kom je in een andere klasse terecht. Op de eerste plaats niet helemaal eerlijk tov de autofabrikanten en op de tweede plaats draait het leven niet alleen om CO2.

De hele regeling is sowieso krom... Waarom moet ik belasting betalen over prive km's die ik rijdt met een auto van de zaak? Als je er over nadenkt is het toch van de zotte?
Er is al BPM en BTW betaald over de auto, er wordt wegenbelasting betaald, er wordt gewoon afgetikt bij de pomp waar 70% belasting op zit... En dan moet er ook nog eens belasting betaald worden als je prive km's rijdt? Als je baas dat nou zou inhouden, dan kan ik daar wel inkomen, maar de overheid?
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar ik vind het echt een vreemde regeling.
Er is al BPM en BTW betaald over de auto, er wordt wegenbelasting betaald, er wordt gewoon afgetikt bij de pomp waar 70% belasting op zit... En dan moet er ook nog eens belasting betaald worden als je prive km's rijdt? Als je baas dat nou zou inhouden, dan kan ik daar wel inkomen, maar de overheid?
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar ik vind het echt een vreemde regeling.
-
- Über-Spammer
Zit een kern van waarheid is, maar ze zien dat als inkomsten verkregen uit goederen. En daar moet ook belasting over worden geheven....
Tja.... en waar betaal ik nu allemaal voor. Zover ik weet alleen voor mijn oude dag wat ook nog eens wordt ingehouden van salaris.
Ik heb nog nooit aanspraak gemaakt of kunnen maken op welke voordeelregel van de Belastingdienst dan ook. (huur, eigen huis, vermogen, ziekte, ziekenhuis, aftrekposten ivm werk, donatie. Oftewel, ik ben alleen maar een ander aan het spekken met mijn geld)
En dan niet komen met de opmerking dat mijn geld wordt gebruikt voor mijn leefomstandigheden.
Ik bepaal zelf war ik woon en wat ik ervoor wil betalen. Wil ik een mooi plantsoentje, moet ik daar gemeentelijke belastingen voor betalen omdat te realiseren. daar betaald het Rijk niets aan.
Als ik wil rijden in mijn auto, betaal ik daar Wegenbelasting voor.
Als ik.... en zo kan ik er nog meer aanvoeren.
Kortom . mijn inkomstenbelasting, BTW en accijnzen worden ergens voor gebruikt, waar ik het niet terug in zie.
oh ja...wel in iets... maar daar zie ik het nut niet van in :
Begrotingstekort.... Sorry hoor, maar daar heb ik niet om gevraagd...
Een Defensie-apparaat waar je U tegenzegt en klauwen vol geld kost en nog kunnen ze geen deuk in een pak boter slaan (WO II, Joegoslavie, Afghanistan en alle VN-missies bij elkaar)
Een donatie aan de EU en de VN waar wij als Nederland procentueel voorloper in zijn. Sorry hoor, maar dat is gewoon een bodemloze put. Ik moet toch ook mijn eigen boontjes doppen als het tegenzit ?? Ik zie Balkenende of zo niet aankoppen bij mij als ik een tegenvaller heb op financieel gebied....
En zo kan ik nog wel ff doorgaan...... al is mijn gal nog niet op.
Tja.... en waar betaal ik nu allemaal voor. Zover ik weet alleen voor mijn oude dag wat ook nog eens wordt ingehouden van salaris.
Ik heb nog nooit aanspraak gemaakt of kunnen maken op welke voordeelregel van de Belastingdienst dan ook. (huur, eigen huis, vermogen, ziekte, ziekenhuis, aftrekposten ivm werk, donatie. Oftewel, ik ben alleen maar een ander aan het spekken met mijn geld)
En dan niet komen met de opmerking dat mijn geld wordt gebruikt voor mijn leefomstandigheden.
Ik bepaal zelf war ik woon en wat ik ervoor wil betalen. Wil ik een mooi plantsoentje, moet ik daar gemeentelijke belastingen voor betalen omdat te realiseren. daar betaald het Rijk niets aan.
Als ik wil rijden in mijn auto, betaal ik daar Wegenbelasting voor.
Als ik.... en zo kan ik er nog meer aanvoeren.
Kortom . mijn inkomstenbelasting, BTW en accijnzen worden ergens voor gebruikt, waar ik het niet terug in zie.
oh ja...wel in iets... maar daar zie ik het nut niet van in :
Begrotingstekort.... Sorry hoor, maar daar heb ik niet om gevraagd...
Een Defensie-apparaat waar je U tegenzegt en klauwen vol geld kost en nog kunnen ze geen deuk in een pak boter slaan (WO II, Joegoslavie, Afghanistan en alle VN-missies bij elkaar)
Een donatie aan de EU en de VN waar wij als Nederland procentueel voorloper in zijn. Sorry hoor, maar dat is gewoon een bodemloze put. Ik moet toch ook mijn eigen boontjes doppen als het tegenzit ?? Ik zie Balkenende of zo niet aankoppen bij mij als ik een tegenvaller heb op financieel gebied....
En zo kan ik nog wel ff doorgaan...... al is mijn gal nog niet op.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
en weet je waar je broek helemaal vanaf zakt ??? Dat er 2 weken geleden beslist wordt dat de dodaties aan het koningshuis met 6% verhoogd worden !!!!!!!!!! (ondertussen ook ingetrokken vanwege de publieke opinie)
Die van ons ("hij") vangt 15 milj per jaar, en het bedrag verminderd naarmate je verder gaat in de lijn.
Die van ons ("hij") vangt 15 milj per jaar, en het bedrag verminderd naarmate je verder gaat in de lijn.
-
- Über-Spammer
Dan zijn de Oranjes denk ik iets goedkoper....
Al betalen zij geen belasting over hun inkomsten en dienen zij daar alles van te betalen...

Al betalen zij geen belasting over hun inkomsten en dienen zij daar alles van te betalen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"