ACT: Algemeen Chat Topic deel 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Haas
Car: Megane RS

ben eigenlijk wel blij dat ik nog niets gevonden heb, ik wil/ga toch niet kopen op t moment ;)
-jo-

zakt de waarde bij jullie ?? Bij ons blijven de prijzen stijgen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Car: M536

Merijn schreef:De mensen die een beetje lezen, die wisten dat de financiele crisis eraan zat te komen. Er zijn legio mensen die dit al lang en breed voorspeld hadden. En het eind is nog niet in zicht...

Persoonlijk zou ik wel wachten met kopen, tot het grootste leed is geleden en er licht is aan de horizon. Op dit moment is er teveel onzekerheid op de markt, denk ik.

Dat zeggik, ws. een jaartje of 2 ff wachten :)

Nu maar hopen dat er snel een huurhok vrijkomt, kan ik iig es los.

@Jo, hier daalt alleen de dure zooi, alles onder de 2 ton zakt nauwelijks.
Vos

@Merijn: Wat jij aangeeft is precies het grote probleem! Iedereen wacht en wacht... mensen moeten gewoon doorgaan met dingen aanschaffen met wat ze normaal gesproken ook zouden doen. Als iedereen wacht stort juist de hele teingzooi in elkaar....

Ik ga iig gewoon door met wat ik normaalgesproken ook doe... :lol:
Tim
Car: E36 M3

En mocht het dan alsnog instorten dan zit je met een huis waar je veel te veel voor betaald hebt... Dat is het vervelende aan nu kopen.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Klopt. Onder de 2 ton is het nog behelpen... :~
Zakt weinig tot niets....
Ook ik heb afgelopen tijd gekeken en zie het wel of er wat leuks voor een leuk prijsje ergens staat. Persoonlijk zou ik nog ff wachten met kopen... ik denk en hoop dat het zakt. Voor een starter die alleen is, is het nog steeds niet te betalen. |:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Car: Megane RS

Arco schreef: Voor een starter die alleen is, is het nog steeds niet te betalen. |:
helaas niet nee....
Ik zit er zelfs aan te denken te gaan huren :S Maarja, eigenlijk vind ik dat zonde geld.
Arco
Über-Spammer

Ik huur al 11 jaar. En dat is inderdaad weggegooid geld ..... |:

En met die huurprijzen van tegenwoordig lijkt het alsof je toch een aardige hypotheek los kan krijgen, maar dat is dan net weer niet het geval. :~

Kan wel wat geinigs kopen in m'n uppie, maar dat moet meestal opgeknapt worden en daar heb ik ff geen zin in. :p

Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Banken zijn veel terughoudender geworden met het geven van hypotheken van 6x bruto jaarsalarissen. Daardoor kunnen starters nauwelijks iets kopen, waardoor prijzen zullen MOETEN zakken. Ik denk echt dat we de top hebben bereikt en het nog wel even gaat zakken. Ik hou tot die tijd, wat betreft het kopen van een huis, effe de hand op de knip.

Ik heb de laatste maanden Funda in de gaten gehouden en bij ons zijn de prijzen echt aan het zakken. Appartementen waar ik naar aan het kijken was, kostten eerst 199.000, maar zijn nu zelfs gezakt naar 178.000! In andere regio's is het misschien wat minder, maar nu de banken minder risico nemen, zullen er minder mensen zijn die een huis kunnen aanschaffen, waardoor prijzen uiteindelijk zullen moeten zakken... En de doorlooptijd zal uiteraard stijgen.

Mijn overige uitgaven zijn overigens niet minder geworden... Sterker nog, ze zijn aardig gestegen deze week. ;)
GJ
Car: Megane 4 RS

Ik vond het ook erg tegenvallen wat ik aan hypo los kon krijgen. Al zijn er natuurlijk wel organisaties die je een top-hypo willen aansmeren en daar kun je toch wel iets erg leuks van kopen maar of je daar aan wilt beginnen :s
Ik hoop in ieder geval dat de prijzen niet te ver dalen :p
Laatst gewijzigd door GJ op do 6 nov 2008 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Vos

Merijn schreef:Banken zijn veel terughoudender geworden met het geven van hypotheken van 6x bruto jaarsalarissen. Daardoor kunnen starters nauwelijks iets kopen, waardoor prijzen zullen MOETEN zakken. Ik denk echt dat we de top hebben bereikt en het nog wel even gaat zakken. Ik hou tot die tijd, wat betreft het kopen van een huis, effe de hand op de knip.

Ik heb de laatste maanden Funda in de gaten gehouden en bij ons zijn de prijzen echt aan het zakken. Appartementen waar ik naar aan het kijken was, kostten eerst 199.000, maar zijn nu zelfs gezakt naar 178.000! In andere regio's is het misschien wat minder, maar nu de banken minder risico nemen, zullen er minder mensen zijn die een huis kunnen aanschaffen, waardoor prijzen uiteindelijk zullen moeten zakken... En de doorlooptijd zal uiteraard stijgen.

Mijn overige uitgaven zijn overigens niet minder geworden... Sterker nog, ze zijn aardig gestegen deze week. ;)
Ik doelde eigenlijk niet op een huis want die zijn als je alleen bent gewoon niet te betalen voor jan modaal.... er zijn gewoon mensen die nu gewoon echt niets meer uitgeven... ik weet wel als mijn tv sneuvelt er dezelfde dag nog een nieuwe staat... :)
Merijn
Über-Spammer

Absoluut... :) Ik geef net zoveel uit als voorheen. Ik snap ook niet zo goed waarom je dat niet zou doen. :S

Angst is een slechte raadgever... :P
Arco
Über-Spammer

Mbt normale uitgaven ben ik van mening dat je dat ook niet moet gaan veranderen... Gewoon doen en als het kapot is en je hebt de mogelijkheid : DOEN.

Ten aanzien van een huis, boot of auto, zou ik nog ff wachten... Kans dat het een procentje of wat zakt is aannemelijk.
Laatst gewijzigd door Arco op do 6 nov 2008 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

GJ
Car: Megane 4 RS

Een oom van mij zit in de sierraden en die merkt het momenteel heel goed dat mensen minder uitgeven. Kennissen van mij die in andere sectoren zitten merken er dan weer vrij weinig van. Hopelijk gaat het weer snel beter.
Riël
Über-Spammer

Ik geloof niet zo in het zakken van de huizenprijzen. Wellicht een klein stapje NU, maar ga er gerust niet vanuit dat het een dalende trend is.

Zakken is voor niemand goed, ja, als je een huisje wil kopen. En dan, wordt je huis steeds minder waard? Denk niet dat dat de bedoeling is, daar draait het hele hypothecaire systeem om.

In je eentje een huis kopen is ook lastig. Maar tegen de twee ton zit je al gauw met bruto maandlasten van zo'n 1000 euro. Als single moet je wel een aardige job hebben wil je dat buiten alle andere uitgaven trekken.

Hier in de buurt zijn wel nog leuke woningen te krijgen ruim onder de twee ton. Daar vind je een twee-onder-een-kapper met tuin en garage wel voor. Alla, je moet er wellicht een likje verf in zetten en de keuken/badkamer zal geen top-notch zijn, maar dat zie je een poos later dan weer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Probeer dan maar eens in de randstad, Riel... :lol:
Ollie

Daarom wonen wij ook in Limboland he :p
Tim

En in de regio Zwolle hoef je het ook niet te proberen. Maarja, om naar limburg te verhuizen is ook al zowat ;)
Ollie

Meer zonuren, meer bergen, lagere huizenprijzen....wat wil een Nederlander nog meer (F)
Merijn
Über-Spammer

Hoogte werkloosheid van Nederland, ja... En dat wordt alleen maar hoger als er meer mensen gaan wonen. :P
-jo-

kheb getwijfeld over Belgiëuuuuuuuh (~)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven(stk)

-jo- schreef:kheb getwijfeld over Belgiëuuuuuuuh (~)
daar "geraken" onze auto`s weer niet door de keuring :p
Merijn
Über-Spammer

Doordat de prijzen in NL zakken, wordt het steeds minder interessant om in Belgie te gaan wonen. Wellicht over een aantal jaar weer. :P
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Hoogte werkloosheid van Nederland, ja... En dat wordt alleen maar hoger als er meer mensen gaan wonen. :P
Ik wist dat dat zou komen :) Je moet toch érgens het hoogste mee scoren hé.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Jullie scoren ook hoog op de ranglijst van meest lelijke dialecten... ;) :lol: :smoke:
Tim

Het was wachten tot die opmerking kwam :P :D
Steven

Ik vind die Zwollenaren lelijker hoor :lol:
Tim

Nah o|O

Nee, Zwolse maloten staan nog net even iets hoger op de ABN-lijst als Twente :P

Al was ik vandaag even in Friesland voor het werk, wat ik daar toch allemaal gehoord heb :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

Arco schreef:Klopt. Onder de 2 ton is het nog behelpen... :~
Zakt weinig tot niets....
Ook ik heb afgelopen tijd gekeken en zie het wel of er wat leuks voor een leuk prijsje ergens staat. Persoonlijk zou ik nog ff wachten met kopen... ik denk en hoop dat het zakt. Voor een starter die alleen is, is het nog steeds niet te betalen. |:

Ik zit beetje in het zelfde schuitje, Als je op een inkomen wat moet komen is de keus niet echt groot. En als je wat vind moet er nog redelijk wat / veel aan gedaan worden.

En als je nog cv moet aanleggen + keuken en badkamer aanpakken en wat inrichten ben je zo weer 25.000 verder
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven

Huren is trouwens echt zo gek nog niet, sterker nog iedereen denkt altijd dat je met een fikse hypotheek lekker aan het aflossen bent, maar als je ziet wat dat is na een x aantal jaar is dat vaak triest weinig.
PaulM

huren is ook niet alles, ben je afhankelijk van huurbaas/woningbouw en dat is niet altijd feest. Woon nu bijna 1 jaar gekocht, zat daarvoor aantal jaar in studentenwoning, en nu wil je toch meer iets moois voorjezelf. in huurwoning zit je altijd met tis toch niet van mij en mag dit en dat niet aanpassen.

ik zou koop kiezen iig :)
Steven

Op dit moment toch echt niet hoor...

En er is nog wel een verschil tussen studentenwoning en normale huurwoning. Ik woon al jaren in huur bij m'n ouders, weinig over te klagen.

Ik wilde ook wel kopen, maar daar wacht ik nu toch ff lekker mee.
Steven(stk)

Steven schreef:Op dit moment toch echt niet hoor...

En er is nog wel een verschil tussen studentenwoning en normale huurwoning. Ik woon al jaren in huur bij m'n ouders, weinig over te klagen.

er zit wel een groot verschil tussen een woningbouw vereniging en particulier huren he

*ervaring heeft
Steven

Ja dat bedoel ik eigenlijk met studentenwoning ;)
PaulM

Steven(stk) schreef:
Steven schreef:Op dit moment toch echt niet hoor...

er zit wel een groot verschil tussen een woningbouw vereniging en particulier huren he

*ervaring heeft
verschil weet ik ook wel, kennissen wonen ook gehuurd van woningbouw, maar mogen buiten niks doen qua verven omdat alle woningen zelfde kleur moeten zijn enz. binnen mogen ze ook alleen op toestemming bepaalde verbouwingen enz uitvoeren.

het idee 'tis niet van mij' blijft of het nu studentenwoning is of huurwoning.
Gesloten